Hezkuntza, Lanbide Heziketa eta Kirol Ministerioaren eta hari lotutako edo haren mendeko organismo publikoen funtzioei buruzko informazioa.
2024/03/25ean eguneratua.
Hezkuntza, Lanbide Heziketa eta Kirol Ministerioaren eta hari lotutako edo haren mendeko organismo publikoen funtzioei buruzko informazioa.
2024/03/25ean eguneratua.
Hezkuntza, Lanbide Heziketa eta Kirol Ministerioa Estatuko Administrazio Orokorreko Departamentua da, eta honako ardura hauek ditu:
Gobernuak hezkuntzaren arloan duen politika proposatzea eta gauzatzea, errege-dekretu honetan aurreikusitako baldintzetan, unibertsitate-irakaskuntzak izan ezik.
Hezkuntza-sistemaren eta langileen Lanbide Heziketaren Sistemari buruz Jaurlaritzak duen politika proposatzea eta gauzatzea.
Gobernuak kirolaren arloan duen politika proposatzea eta gauzatzea.
Era berean, Sail honi dagokio aurreko gaietan lankidetza-ekintzak eta nazioarteko harremanak bultzatzea, beste ministerio-sail batzuei dagozkien eskumenen kalterik gabe.
Unibertsitatez kanpoko hezkuntzaren arloan, Sailari esleitutako eskumenen goi-zuzendaritza, Lanbide Heziketako irakaskuntzak izan ezik.
Espainiako hezkuntza-sistema osatzen duten irakaskuntzak antolatzea, ebaluatzea eta berritzea, hezkuntza-sistemako irakaskuntza guztiak barne, unibertsitateko irakaskuntza eta lanbide-heziketakoak izan ezik, Kirol Kontseilu Gorenak kirol-irakaskuntzen arloan dituen eskumenei kalterik egin gabe.
Unibertsitatez kanpoko irakaskuntzan (lanbide-heziketan izan ezik) eta hezkuntza-berrikuntzan aginte publikoek dituzten betebeharrak betetzea, eta hezkuntzara iristeko aukera-berdintasuna sustatzea.
Bere eskumeneko irakaskuntzak programatu eta kudeatzea bere jardun-eremuan, araubide bereziko irakaskuntzen alorrean indarrean dagoen arautegitik eratorritako hezkuntza-orientabideak garatu eta zabaltzea, eta irakaskuntza horien oinarrizko antolamendu akademikoa egitea.
Beken eta ikasketetarako laguntzen politika diseinatzea, planifikatzea eta zuzentzea, Zientzia, Berrikuntza eta Unibertsitate Ministerioarekin koordinatuta, bai eta politika hori kudeatzea ere.
Berdintasunaren, hezkidetzaren, diskriminaziorik ezaren eta irisgarritasun unibertsalaren politikak sustatzea, bere eskumenen esparruan.
Bere eskumeneko gaietan autonomia-erkidegoekiko eta toki-korporazioekiko harremanak bultzatu eta koordinatzea.
Hezkuntzako Goi Ikuskaritzari dagozkion eta indarrean dagoen araudian aurreikusitako funtzioak.
Bere eskumeneko gaiei buruzko xedapen orokorren proposamenak egitea, eta horiek izapidetzean autonomia-erkidegoekin eta pertsona juridiko eta fisiko interesdunekin izan beharreko harremanak eta kontsultak egitea.
Unibertsitatez kanpoko hezkuntzaren arloko nazioarteko harremanak zuzenduko ditu, lanbide-heziketa izan ezik, eta Europar Batasunetik arlo horretan eratortzen diren jardueren jarraipena egingo du; atzerriko hezkuntza-administrazioaren eta Estatuaren titulartasuneko atzerriko ikastetxe espainiarren plangintza egingo du; halaber, bere eskumeneko gaietan aldebiko edo alde anitzeko nazioarteko lankidetza-programak zehaztuko ditu, Kanpo Arazoetako, Europar Batasuneko eta Lankidetzako Ministerioaren eskumenei kalterik egin gabe.
Unibertsitatez kanpoko irakaskuntzetako irakasleak antolatzeko jarraibideak ezartzea, Lanbide Heziketako Idazkaritza Nagusiarekin eta Idazkariordetzarekin koordinatuta.
Lanbide-gaitasunen bilakaerari behatzea, Lanbide Heziketaren Sisteman praktikan txertatuta, eta Lanbide Gaitasunen Estandarren Katalogo Nazionala egitea eta eguneratuta mantentzea, bai eta lanbide-gaitasunen estandar berriei lotutako arauak egitea eta proposatzea ere.
Prestakuntza-eskaintza ekoizpen- eta gizarte-ingurunearen kualifikazio-eskarietara etengabe egokitzeko tresnak ezartzea, Lanbide Heziketaren Sisteman praktikan integratu ahal izateko.
Lanbide Heziketaren Sistema antolatzea eta garatzea, bai hezkuntza-sistemaren barruan, bai biztanleria aktiboaren, landunen eta langabeen kasuan. Horren barruan sartzen da Lanbide Heziketaren Sistemako tituluak, ziurtagiriak eta akreditazioak ezartzea A, B, C, D eta E graduetan, bai eta curriculumaren oinarrizko alderdiak ere, eta curriculum horiek etengabe berrikustea eta eguneratzea, inplikatutako produkzio-sektorearekin lankidetzan.
Lanbide Heziketako curriculum-diseinuak garatzea Ministerioaren kudeaketa-eremu propioan, bai eta eremu horretarako prestakuntza-eskaintza bakoitzerako behar diren gune, instalazio eta ekipamenduen oinarrizko moduluak definitzea ere, Hezkuntzako Estatu Idazkaritzarekin, Idazkariordetzarekin eta Kulturako Azpiegituren eta Ekipamenduen Gerentzia Organismo Autonomoarekin lankidetzan.
Lanbide Heziketako Espainiako titulu, ziurtagiri eta akreditazio ofizialak emateko jarraibideak ezartzea, bai eta Lanbide Heziketako sistemako titulazio, ziurtagiri eta akreditazio guztien erregistro orokorra egitea ere.
Lanbide-heziketako atzerriko titulu eta ikasketen kalifikazio-eskalen baliokidetasunak onartzea, lanbide-heziketaren esparruan atzerriko ikasketak homologatzea eta baliozkotzea, eta Espainiako ikasketen eta Espainiako hezkuntza-sistemako lanbide-heziketaren arteko baliozkotzeak eta baliokidetasunak ebaztea.
Lanbide-heziketako irakaskuntzen irakaskuntzako funtzio publikoko kidegoetan sartu eta sartzeko beharrezkoak diren programak eta baldintzak zehaztea, bai eta ikastetxe pribatuetan sistemako gradu guztietako lanbide-heziketako eskaintzak emateko baldintza espezifikoak arautzea ere.
Kualifikazioen Espainiako Esparrua garatzeko ekintzak eta araudia prestatzea eta koordinatzea.
Sektore produktiboekin eta sailen arteko sektoreekin akordio eta lankidetza publiko-pribatuak ezartzea, lan-merkatuaren prestakuntza-beharren mapa barne.
Lan-esperientziaren bidez eta prestakuntzako bide ez-formalen eta informalen bidez lortutako oinarrizko gaitasunak eta gaitasun profesionalak ebaluatzeko eta egiaztatzeko prozedurak antolatzea, gaitasun horiei laguntzeko tresnak lantzea, eta akreditatutako pertsonen erregistroa egitea, bai eta horien garapena ere, araudian aurreikusitako eremuetarako.
Lurralde-koordinazio, -lankidetza eta -lankidetzako harremanak autonomia-erkidegoekin, toki-korporazioekin eta beste administrazio publiko batzuekin, lanbide-heziketaren eta bizitzan zeharreko ikaskuntzaren arloan.
Gizarte-eragileak koordinatzea, lantokietan lanbide-heziketa dualaren eskaintza ezartzen lagun dezaten, eta bitarteko erakundeak sustatzea.
Lanbide heziketaren bidez, bizitzan zeharreko ikasketa tekniko eta profesionala sustatzen duten jarduerak diseinatu eta garatzea.
Sistemaren orientazio profesionaleko estrategia orokorra diseinatzea, autonomia-erkidegoekin lankidetzan.
ñ) Lanbide Heziketako Sistemaren erregistro eta katalogoak kudeatzea eta mantentzea, bai eta izaera pertsonaleko Prestakuntza eta Lanbide Heziketako txostena ere.
Lanbide Heziketaren Antolamenduari eta Integrazioari buruzko martxoaren 31ko 3/2022 Lege Organikoan aurreikusitako Lanbide Heziketaren Sistemaren egoerari buruzko txostena egitea, eta kalitatea hobetzeko, lanbide-heziketa ebaluatzeko eta sustatzeko planak egitea eta egikaritzea, bai eta eremu horretan berdintasunaren, diskriminaziorik ezaren eta irisgarritasun unibertsalaren politikak sustatuko dituzten neurriak ere.
Enpresa-berrikuntza sustatzea. Horretarako, laguntza emango da enpresa-talde teknologikoak edo prestakuntza-zentroekin lotura duten eta indarra hartzen ari diren enpresen mintegiak sortzeko, baldin eta horiek Lanbide Heziketaren Sistemak enpresen eta enpresa-taldeen eremuan egiten dituen ekintzak bultzatzen badituzte eta haietan parte hartzen badute.
Lanbide-heziketa dualaren eta sistemaren alderdi partzialen jarraipena eta ebaluazioa egiteko sistema bat eratzea.
Lanbide Heziketako Sistemaren lanbide-orientazioko sistema sustatzeko eta garatzeko jarduerak garatzea, eta atariak, plataformak eta sare sozialak mantentzea, orientazioaren eta lanbide-heziketaren arloko informazioa, esperientziak eta baliabideak trukatzea errazteko, azken hori Idazkariordetzarekin koordinatuta.
Lanbide-heziketako eta bizitzan zeharreko ikaskuntzako nazioarteko programak diseinatzen laguntzea, bai Hezkuntza Nazioartekotzeko Espainiako Zerbitzuaren bidez (SEPIE), bai aldebiko lankidetza-akordioen bidez, araudian aurreikusitako nazioarteko titulazio bikoitzak garatzeko.
Nazioarteko eremuan, lanbide-heziketako organismo eta lehiaketetako akordioak, proiektuak eta parte-hartzea bultzatzea, Kanpo Arazoetako, Europar Batasuneko eta Lankidetzako Ministerioarekin koordinatuta.
Atzerrian Espainiako Lanbide Heziketaren Sistemaren prestakuntza-eskaintzak emateko baimena duten ikastetxeak baimentzea, kontrolatzea, haien jarraipena egitea eta ebaluatzea.
Gastuen eta sarreren aurrekontuetan eragin ekonomiko-finantzarioa duten egintza eta xedapenen azterketa eta txosten ekonomikoa egitea.
Sailaren jarduera zehazten duten programen eta azpiprogramen egitura zehaztea, aurrekontuaren urteko aurreproiektua egitea eta izapidetzea, aurrekontu-kredituen gauzatzearen jarraipena egitea eta haien aldaketak izapidetzea.
Helburuen betetze-mailaren jarraipena egitea, Estatuaren Aurrekontu Orokorren Legean zehaztutako urteko programa eta jarduerei dagokienez.
Sailak dituen finantza-baliabide guztiak aztertzea eta koordinatzea, eta Sailaren programa edo proiektuetarako Europako edo nazioarteko funtsak koordinatzea eta haien aplikazioa zaintzea, beste unitate batzuei esleitutako eginkizunak alde batera utzi gabe.
Saileko zerbitzu zentralen barne-araubidea, eta zerbitzu horien egoitza diren eraikinen kontserbazioa, konponketa eta eraldaketa, intendentzia, funtzionamendua eta segurtasuna; zerbitzu horien ondasun higigarrien inbentarioa eratzea eta eguneratzea, eta Saileko administrazio-unitateen ekipamendua, hargatik eragotzi gabe, hala badagokio, erakunde autonomiadunarekiko lankidetza. Kulturako Azpiegitura eta Ekipamenduen Gerentzia, ezartzen diren baldintzetan.
Sailari atxikitako langileriari buruzko politika gertutuko du eta, bereziki, horren plangintza eta kudeaketa egingo ditu, beharrizanak aurrikusiz; enplegu publikorako eskaintza proposatuko du, langileak hautatu eta hornitu; lanpostuen zerrendak aldatzeko proposamena egingo du; langileriaren gastua aurreikusi eta horren jarraipena egingo du; eta gai horri buruzko araudia aplikatzearen ondoriozko alderdi guztiak, langileen gaikuntza eta ordainsariak eta nominak aztertuko ditu.
Irakasleen politika garatzea eta irakaskuntzako funtzio publikoaren araubide juridikoaren oinarriak prestatzea, unibertsitatekoak ez diren irakaskuntzen eremuan, Hezkuntzako Estatu Idazkaritzarekin eta Lanbide Heziketako Idazkaritza Nagusiarekin koordinatuta.
Saileko irakasleak eta unibertsitatekoak ez diren irakaskuntzetako irakasleen mugikortasun-prozedurak kudeatzea, nazio-eremuan, gainerako hezkuntza-administrazioekin koordinatuta, eta Hezkuntzako Estatu Idazkaritzarekin eta Lanbide Heziketako Idazkaritza Nagusiarekin bat etorriz.
Langileen prestakuntza, irakasleena izan ezik, gizarte-ekintzaren kudeaketa eta lan-arriskuen prebentzioa.
Erakunde sindikalekiko eta beste elkarte profesional ordezkatzaile batzuekiko harremana.
Hezkuntza, Lanbide Heziketa eta Kirol Ministerioaren plangintza estrategikoa egitea, eraldaketa digitala eta informazio- eta komunikazio-teknologien (IKT) politika bultzatzea, arrazionalizatzea eta koordinatzea, Estatuko Administrazio Orokorrak eraldaketa digitalerako hartutako jarraibideen arabera, eta gai horietan Estatuko beste administrazio eta organo batzuekin koordinatzea eta lankidetzan aritzea.
Ministerioko organo guztietako informazio- eta telekomunikazio-teknologien esparruan ondasunak eta zerbitzuak eskuratzeko Hezkuntza, Lanbide Heziketa eta Kirol Ministerioaren borondatea eratzea, Estatuaren Administrazio Orokorreko eta haren organismo publikoetako informazio- eta komunikazio-teknologien antolaketari eta tresna operatiboei buruzko irailaren 19ko 806/2014 Errege Dekretuan ezarritakoarekin bat etorriz.
Hezkuntza, Lanbide Heziketa eta Kirol Ministerioaren administrazio digitalaren jarduerak koordinatzea, Estatuaren Administrazio Orokorraren eta haren organismo publikoen eraldaketa digitalerako eta IKT estrategiarako departamentuen ekintza-planaren arabera, eta informazioaren eta komunikazioen teknologien arloan partekatutzat jotzen diren zerbitzuak ematea, Hezkuntza, Lanbide Heziketa eta Kirol Ministerioaren IKT unitate gisa.
Hezkuntza, Lanbide Heziketa eta Kirol Ministerioaren esparruan, Elkarreragingarritasun eta Segurtasun Eskema Nazionalak bultzatzea eta koordinatzea, bai eta zerbitzu elektronikoen irisgarritasuna bermatzeko neurriak eta sektore publikoko informazioa berrerabiltzeari dagokionez sailek dituzten betebeharrak betetzen direla bermatzeko neurriak ere.
ñ) Sailaren funtzionamendurako beharrezkoak diren informazio-sistemak eta informazio- eta komunikazio-teknologien arloko zerbitzu komunak garatzea, segurtasun informatikoko neurriak ezartzea, Hezkuntza, Lanbide Heziketa eta Kirol Ministerioaren atari instituzionala, egoitza elektronikoa, intraneta eta gainerako zerbitzu elektronikoak hartzen dituzten interneteko plataforma eta domeinuak administratu eta mantentzea, eta informazio-teknologien arloko eta sare sozialen euskarri teknikoaren arloko laguntza ematea.
Departamentuko komunikazio sareak kudeatzea eta Hezkuntza, Lanbide Heziketa eta Kirol Ministerioaren zerbitzuko langileentzat sinadura elektronikoaren bitartekoak hornitzea.
Sailaren ekonomi eta finantza kudeaketa.
Zuzendaritza organoei laguntza ematea kontratazio espedienteak prestatzen eta kontratuak adjudikatzeko prozedurak tramitatzen, bai eta Departamentuko mahaiari eta kontratazio batzordeari laguntza ematea ere.
Ministerioaren gaikuntza eta ordaintze-eginkizunak, non eta Ministerioaren unitate jakin baten jarduketek ez duten eskatzen haietan kutxa ordaintzaile propio bat kokatzea, bai eta Kutxaren Unitate Zentralari dagozkionak ere.
Emakumeen eta Gizonen Berdintasun Eragingarrirako martxoaren 22ko 3/2007 Lege Organikoaren 77. artikuluan aurreikusten diren Saileko Berdintasun Unitatearen berezko eginkizunak garatzea.
Europar Batasunaren egitura-funtsekin batera finantzatutako programen kudeaketan Hezkuntza, Lanbide Heziketa eta Kirol Ministerioari egotzitako eginkizunak, hezkuntzaren eta lanbide-heziketaren eremuan, Hezkuntzako Estatu Idazkaritzarekin eta Lanbide Heziketako Idazkaritza Nagusiarekin koordinatuta
Europar Batasunaren egitura-funtsetako laguntzen bitarteko erakunde gisa, programazio-, kudeaketa- eta kontrol-eginkizunak betetzea.
Kirol Kontseilu Gorenarekin koordinatzea Departamentuaren eskumeneko kirol politiken garapena.
Desgaitasuna duten langileak gizarteratzeko unitatearen eginkizuna betetzea, 6/2023 Errege Lege Dekretuak hamabosgarren xedapen gehigarrian ezartzen duenarekin bat etorriz (6/2023 Errege Lege Dekretua, abenduaren 19koa, Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana betearazteko presako neurriak onartzen dituena justizia-zerbitzu publikoaren, funtzio publikoaren, toki-araubidearen eta mezenasgoaren arloetan).