Datuetara irispidea izateko eskubidea baliatu aurretik, Estatuko Administrazio Orokorraren Gardentasun Atarian kontsultatu ahal izango da han jasotako informazioa.
Datuetara irispidea izateko eskubidea baliatu aurretik, Estatuko Administrazio Orokorraren Gardentasun Atarian kontsultatu ahal izango da han jasotako informazioa.
2025/04/16an eguneratua.
Plataforma hori Transformazio Digitaleko eta Funtzio Publikoko Ministerioaren mende dago, Gobernantza Publikoko Zuzendaritza Nagusiaren bitartez, eta Legean aurreikusitako Estatuko Administrazio Orokorraren informaziora sartu ahal izango da, haren ezagutza garrantzitsua bada jarduera publikoaren funtzionamenduarekin eta kontrolarekin lotutako jardueraren gardentasuna bermatzeko. Informazio publikoa eskuratzeko eskubidea egikaritzean pertsonek sarrien eskatzen duten informazioa ere jasoko du, bai eta informazioa eskuratzeko eskubidea ukatzen duten ebazpenak ere, aldez aurretik anonimizatuak.
Administrazio publikoak osatzen dituzten erakundeen multzoa, zehazki:
Gardentasun-betebeharren mendeko informazioa helbide hauetan argitaratzen da: egoitza elektronikoei edo web orriei dagozkienak modu argi, egituratu eta ulergarrian, interesdunentzat, eta, ahal dela, formatu berrerabilgarrietan.
Informazio publikotzat joko dira administrazio publikoak osatzen dituzten pertsonetako baten esku dauden eduki edo dokumentuak, edozein formatu edo euskarritan daudela ere, baldin eta bere eginkizunak betez egin edo eskuratu badira.
Pertsona guztiek izango dute informazioa eskuratzeko eskubidea, Espainiako Konstituzioaren 105.b artikuluan aurreikusitako moduan.
Pertsona juridikoek, halaber, datuak eskuratzeko eskubidea gauzatu ahal izango dute.
BAI, baina datuak eskuratzeko eskubideak mugak ditu honako hauei kalteren bat eragiten badie:
Mugak xedearen eta babes-helburuaren araberakoak izango dira, eta kontuan hartuko dira kasu zehatzaren inguruabarrak, batez ere sarbidea justifikatzen duen interes publiko edo pribatu handiagorik dagoen.
14. artikuluan aurreikusitako mugaren batek ez badio informazio guztiari eragiten, sarbide partzial mugaren eraginpean dagoen informazioa ezkutatzen bada, baldin eta horrek informazio distortsionatua edo zentzugabea ez badakar. Kasu horretan, pertsonak adierazi beharko du informazioaren zein zati kendu den.
Legearen 15. artikuluak arau batzuk ditu:
Eskaera horretarako ezarritako formularioan aurkeztuz:
Eskatzaileak ez du arrazoitu behar zergatik eskuratu nahi duen informazioa. Hala ere, informazioa eskatzeko arrazoiak azaldu ahal izango ditu, eta horiek kontuan hartu ahal izango dira ebazpena ematen denean. Hala ere, eskaera ez arrazoitzeak ez du berez eskaera ezestea eragingo.
Bai, eskaera aurkezteko edozein bide erabil daiteke, honako hauek jasota geratzeko: pertsonaren nortasuna, eskatzen den informazioa, harremanetarako helbide bat, ahal izanez gero elektronikoa, komunikazioetarako, eta, hala badagokio, eskatutako informazioa eskuratzeko nahi den modalitatea.
Cl@ve identifikazio elektronikorako sistema bat da, Administrazio Publikoak pertsonen eskura jartzen duena, Administrazioekiko harremana bitarteko elektronikoen bidez errazteko.
Sistema horrek, erabilerraza izateaz gain, segurtasun-berme handienak eskaintzen dizkie pertsonei, Administrazioarekin trukatutako informazioa babesteari dagokionez.
Pertsonak identifikatzeko modua ahalik eta gehien malgutzeko, hiru bide eskaintzen dizkizugu:
Cl@ve bidez, pertsona guztiek aukera izango dute identifikatzeko eta eskaera elektronikoki sinatzeko.
Cl@ve sistemari buruzko informazio gehiago hemen eskura dezakezu:
Eskatzaileak administrazioa kokatuta dagoen lurraldeko edozein hizkuntza ofizialetan zuzendu ahal izango zaizkio administrazio publikoari.
Ez dira izapidetzeko onartuko, ebazpen arrazoitu bidez, honako eskabide hauek:
Pertsona guztiek informazioa duen organoari bidali beharko dizkiote eskaerak, erantzuna eraginkorragoa izan dadin.
Eskabidea hartzailearen esku ez dagoen informazioari buruzkoa bada, hartzaileak subjektu eskumendunari bidaliko dio, baldin eta nor den badaki, eta horren berri emango dio eskatzaileari.
Eskaerak informazioa behar bezala identifikatzen ez duenean, eskatzaileari eskatuko zaio ezen hamar eguneko epean zehaztu behar daeta, hala egin ezean, atzera egindakotzat joko dela adieraziko da, baita ebazpena emateko epea eten egin dela ere.
Baldin eta Konstituzioaren 53.1 e) eta 76. artikuluak 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena., nahi izanez gero:
Estatuko Administrazio Orokorraren Erregistro Elektroniko Orokorraren bidez (REGAGE) egin dezake hori. Erregistro hori ministerio-sailekin konektatuta dagoenez, ministerio eskudunak aukera ematen du informazioa eskuratzeko eskubidearen prozeduran interesa duen pertsonak aurkeztu nahi duen dokumentazioa bidaltzeko eta jasotzeko.
Erregistro elektroniko komunerako sarbidea eskuragarri dago Estatuko Administrazio Orokorraren Sarbide Puntu Orokorraren egoitza elektronikoan (https://sede.administracion.gob.es), edo zuzenean, helbidearen url-aren bidez: REGAGE. Ez ahaztu gaian sartzeko eskubidea eskatzeko espedientearen zenbakia jartzea.
Pertsona orok kontsultatu ahal izango du bere eskaeraren egoera, Gardentasunaren Atariko egoitza elektronikoaren "Nire espedienteak" atalean sartuta. Horretarako, elektronikoki identifikatu beharko da.
Eskatutako informazioak hirugarren pertsonen eskubide edo interesei eragin badiezaieke, behar bezala identifikatuta, hamabost eguneko epea emango zaie. egin ahal izateko alegazioak egokitzat jotzen dituztenak. Eskatzaileari horren berri eman beharko zaio. ebazpena emateko epea etetea alegazioak jaso arte edo alegazioak aurkezteko epea igaro arte.
Informazio hori eskuratzeko baimena ematen edo ukatzen duen ebazpena eskatzaileari jakinarazi beharko zaio, bai eta Erregistro Orokorrean hala eskatu duten hirugarren pertsonei ere. ebazteko eskumena duen organoak eskaera jasotzen duenetik, gehienez ere, hilabeteko epea..
Epe hori beste hilabetez luzatu ahal izango da Kasu honetan: eskatzen den informazioaren bolumena edo konplexutasuna dela-eta, beharrezkoa denean eta eskatzaileari jakinarazi ondoren..
Izango dira sarrera ukatzen duten ebazpenak, zati bat edo eskatutako modalitatearen bidez ez beste baten bidez sartzea onartzen dutenak eta hirugarren pertsona bat aurka azaldu denean sartzea baimentzen dutenak arrazoitu egin behar dira. Azken kasu horretan, berariaz adieraziko da eskatzaileak 22.2 artikuluko epea igarotakoan bakarrik eskuratuko duela informazioa.
Informazioa dagoen ala ez adierazte hutsak informazioa eskuratzeko mugetako bat urratzea badakar, eskabidea ez onartzean horren berri emango da.
Ebazteko gehieneko epea igaro eta berariazko ebazpenik eman eta jakinarazi ez bada, eskaera honako hau izan dela ulertuko da: ezetsia.
Informazio publikoa eskuratzeko arloan emandako ebazpenen aurka errekurtsoa jar daiteke zuzenean administrazioarekiko auzien jurisdikzioan.Nolanahi ere, aukerako erreklamazioa jartzea Ondoko zuzentarau honen 24. artikuluan jasota dago: 19/2013 Legea, Gardentasunarena Gardentasunerako eta Gobernu Onerako Kontseiluaren aurrean. Erreklamazio honek administrazio-errekurtsoak ordezten ditu, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorraren 112.2 artikuluan ezarritakoaren arabera. 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena..