Transformazio Digitalerako eta Funtzio Publikoko Ministerioaren eta hari lotutako edo haren mendeko organismo publikoen funtzioei buruzko informazioa.
2024/12/5ean eguneratua.
Transformazio Digitalerako eta Funtzio Publikoko Ministerioaren eta hari lotutako edo haren mendeko organismo publikoen funtzioei buruzko informazioa.
2024/12/5ean eguneratua.
Transformazio Digitalerako eta Funtzio Publikoko Ministerioari dagokio Gobernuaren politika proposatzea eta betearaztea telekomunikazioen, informazio-gizartearen, transformazio digitalaren eta adimen artifizialaren garapenaren eta sustapenaren arloan.
Halaber, Transformazio Digitaleko eta Funtzio Publikoko Ministerioari dagokio Gobernuaren politika proposatzea eta betearaztea administrazio publikoari, funtzio publikoari eta gobernantza publikoari dagokienez.
Digitalizazioaren eta Adimen Artifizialaren Estatu Idazkaritzaren aurrekontu-kredituei dagozkien gastuen ekonomia- eta aurrekontu-kudeaketa, Estatu Idazkaritzaren aurrekontua egitea eta haren betearazpenaren jarraipena egitea.
Digitalizazioaren eta Adimen Artifizialaren Estatu Idazkaritzaren eremuari dagozkion aurrekontu-aldaketak prestatzea eta izapidetzea, bai eta Estatu Idazkaritzaren eremuari dagozkion aurrekontuan ezarritako diru-laguntza izendunen eta transferentzien kudeaketa ekonomikoa eta administratiboa egitea ere.
Digitalizazioaren eta Adimen Artifizialaren Estatu Idazkaritzaren eskumenekoak diren laguntza publikoen programen ekonomia- eta aurrekontu-kudeaketa, eta, bereziki, Digitalizazioaren eta Adimen Artifizialaren Estatu Idazkaritzak laguntza horien onuradunekin hartutako finantza-betebeharren segimendua egitea, amortizazio aurreratuko eta zorra onartzeko espedienteen instrukzioa egitea, era guztietako laguntza eta diru-laguntza publikoen onuradunek emandako bermeak egikaritzeko edo ezerezteko akordioak egitea, haien eskumenen eremuan, finantza-organo judizialen betebeharrei eta bidegabeko diru-sarrerak itzultzeko izapideei dagokienez, bai eta konkurtsoen izapideei dagokienez ere.
Digitalizazioaren eta Adimen Artifizialaren Estatu Idazkaritzaren jarduketak koordinatzea kontratazioaren arloan.
Digitalizazioaren eta Adimen Artifizialaren Estatu Idazkaritzaren eremuko ekonomia- eta aurrekontu-kudeaketa, eta Estatu Idazkaritzaren eremuko kontratazioen, bitarteko propioentzako mandatuen eta hitzarmenen ekonomia- eta administrazio-kudeaketa, haien komunikazioa eta inskripzioa, Kontratazio Batzordearen edo Ministerioko Kontratazio Mahaiaren eskumeneko Estatu Idazkaritzaren eremuko kontratazio-espedienteak igortzea.
Ogasun Ministerioko Kontratazioa Arrazionalizatzeko eta Zentralizatzeko Zuzendaritza Nagusiarekin lankidetzan aritzea kontratazioaren kudeaketa zentralizatuan, Digitalizazioaren eta Adimen Artifizialaren Estatu Idazkaritzaren eskumen-eremuan.
Diru-laguntzak eta laguntzak emateko eskabide- eta instrukzio-prozedurak kudeatzea, Estatuko Aurrekontu Orokorretan izenez aurreikusitako diru-laguntzak izan ezik, Estatuko Idazkaritzaren gastu-kreditu propioen kargura, Ebaluazio Batzordeak zehaztutako eskabideetarako laguntzak emateko proposamenak egitea eta horiek sinatzeko organo eskudunari helaraztea barne; atzera egiteko, ukatzeko eta emateko ebazpenak egitea, Ebaluazio Batzordeak zehaztutako eskabideetarako, eta horiek organo eskudunari helaraztea, ondoren sinatzeko eta jakinarazteko. Hori guztia proposamena egin duten zuzendariordetza nagusien eskumeneko txosten teknikoak galarazi gabe, Laguntzen Zuzendariordetza Nagusiak eskatuta Ebaluazio Batzordeari laguntza emateko balio badute.
Jarraipen tekniko-ekonomikoa kudeatzea, honako hauek barne: baimenak prestatzea eta emakidaren ebazpenei buruzko aldaketak egitea, eta sinatzeko eskumena duen organoari bidaltzea; justifikazio-kontuak egiaztatzea; jarduera egin dela eta emakidaren baldintzak bete direla ziurtatzea; itzultzeko prozedurak bideratzea, entzunaldiaren izapidea barne, itzultzeko likidazioak izapidetzea, eta likidazioak etetea eta altxatzea.
Instrukzio-prozeduraren fase bakoitza behar bezala funtzionatu eta izapidetzeko beharrezkoak diren baldintza tekniko, arauemaile eta operatiboak prestatzea, proposamena egin duten gainerako zuzendariordetza nagusiek prestatutako dokumentu eta tresna juridikoetan kontuan hartu beharrekoak.
2030erako eraldaketa digitalerako eta herrialde-ikuspegirako estrategiak definitzen eta formulatzen aitzindari izatea, arlo horretan eskumena duen zuzendaritza nagusiak koordinatuta eta lagunduta. Bereziki, teknologia digitalen eta eraldaketa digitalaren esparruko erronkak eta joerak identifikatu eta zehazteko prospektiba egin eta aztertuko du, bere dimentsio estrategikoenean, eta ekintza-ildoak, ekimenak edo posizionamendu estrategikoa proposatuko ditu.
Gizarte eta ekonomia digitalaren arloko nazioarteko harremanak definitzea, koordinatzea eta jarraitzea, bere eskumeneko teknologia gaitzaile eta estrategikoetan sartuz, Europar Batasunarekin eta Espainiako Erresumaren nazioarteko ordezkaritzarekin, SEDIren eskumeneko gai horietan, eskualde-foroetan sartuz, bereziki Iberoamerikako eskualdean, eta politika digitalaren arloko beste foro orokor batzuetan, Kanpo Arazoetako, Europar Batasuneko eta Lankidetzako Ministerioarekin lankidetzan, eta bere eskumenei kalterik egin gabe.
Espainiaren eraldaketa digitalerako funtsezkoak diren proiektu estrategikoak diseinatzea, gidatzea eta koordinatzea, Zuzendaritza Nagusi eskudunaren koordinazioarekin eta laguntzarekin, bai eta eragile estrategikoekin (industrialak, akademikoak, sektore publikokoak eta gizarte zibilekoak barne) hitz egitea ere.
Teknologia digitalen, gizarte digitalaren eta eduki digitalen enpresen nazioartekotzea sustatzea eta laguntzea, Merkataritzako Estatu Idazkaritzaren eskumenei kalterik egin gabe eta arloan eskumena duen zuzendaritza nagusiaren koordinazioarekin eta laguntzarekin.
Telekomunikazioei eta azpiegitura digitalei buruzko politika orokorra, plangintza estrategikoa eta ekintzakoa aztertu, proposatu eta gauzatzea, bai eta arlo horietako antolamenduari eta erregulazioari buruzko araudia egin eta proposatzea ere, indarrean dauden nazioko, Europako eta nazioarteko xedapenekin bat etorriz.
Azpiegitura digitalak eta telekomunikazio-sare eta -zerbitzuak sustatzea eta garatzea.
Azpiegitura digitalak eta konektibitatea garatzeko planak, proiektu teknologikoak eta jarduera-programak egitea, kudeatzea eta haien segimendua egitea, lurraldea egituratzeko, telekomunikazioen arloko teknologia, zerbitzu, aplikazio eta eduki berrien eskaintza sustatzeko eta politika hori arlo horretako Europako eta nazioarteko programekin koordinatuta kudeatzeko.
Telekomunikazioen eta azpiegitura digitalen sektorean normalizazio-, estandarizazio- eta ziurtapen-jarduera sustatzeko planak, proiektuak eta programak bultzatzea eta koordinatzea.
Telekomunikazioen eta azpiegitura digitalen arloko nazioarteko harremanak proposatzea, koordinatzea eta horien jarraipena egitea, baita arlo horietan sailak nazioartean duen ordezkaritza ere, Kanpo Arazoetako, Europar Batasuneko eta Lankidetzako Ministerioarekin lankidetzan.
Beste politika publiko batzuek telekomunikazioen eta azpiegitura digitalen sektorean duten eraginaren azterketa eta ebaluazioa.
Telekomunikazioen sarbidea eta erabilera sustatzeko eta azpiegitura eta teknologia digitalen eskuragarritasuna eta irisgarritasuna errazteko programak eta jarduerak egitea, kudeatzea eta haien jarraipena egitea, bereziki behar espezifikoak dituzten herritarrentzat, eta, hala badagokio, beste politika batzuetan eskumenak dituzten eta gai horiekin lotuta dauden beste ministerio-sail batzuekin koordinatuta.
Ekonomiako eta Enpresak Babesteko Estatu Idazkaritzarekin lankidetzan aritzea komunikazio elektronikoen zerbitzuen prezioen eta kostuen balorazioaren arloan.
Telekomunikazioen alorreko baliabide publikoak planifikatzea, kudeatzea eta kontrolatzea, bereziki jabari publiko erradioelektrikoa, zenbakikuntza, helbideratzea, izendapena eta espektro-orbitako baliabideak, eta baliabide horiek erabiltzeko titulu gaitzaileak izapidetzea eta ematea.
Komunikazio elektronikoen sareak eta zerbitzuak ematen dituztenekin Estatuko Administrazio Orokorrak dituen harremanei eustea, bai eta zerbitzu publikoaren betebeharrak betetzen direla kontrolatzea ere.
Telekomunikazioen alorrean, kontrola, ikuskapena eta zigorren ezarpena.
Telekomunikazioetako eta zerbitzu digitaletako operadoreen eta erabiltzaileen arteko eztabaidak konpontzea, indarrean dagoen araudian aurreikusitako moduan.
Telekomunikazioen alorreko tasak borondatezko epean kudeatzea, likidatzea eta biltzea, Radio y Televisión Española Korporazioa finantzatzeko jabari publiko irrati-elektrikoaren erreserba-tasaren errendimenduaren gaineko ehunekoa ordaintzea eta tasa horiek epe exekutiboan kudeatzen laguntzea, indarreko araudian aurreikusitakoaren arabera.
Europako funtsek (Digital Europe, Horizon Europe, Connecting Europe Facility) eta, bereziki, Eskualde Garapeneko Europako Funtsak (EGEF) kofinantzatutako Programa Eragileen kudeaketa, bere eskumeneko jarduerei dagokienez.
Indarrean dagoen legeriak telekomunikazioen eta azpiegitura digitalen sektoreetan sailari esleitzen dizkionak.
Telekomunikazioen eta Azpiegitura Digitalen Estatu Idazkaritzaren eta Telekomunikazioen, Azpiegitura Digitalen eta Segurtasun Digitalaren Idazkaritza Nagusiaren aurrekontu-kredituei dagozkien gastuen ekonomia- eta aurrekontu-kudeaketa, Estatu Idazkaritzaren aurrekontua egitea eta horren gauzatzearen jarraipena egitea.
Aurrekontuetan Telekomunikazioen eta Azpiegitura Digitalen Estatu Idazkaritzaren eta Telekomunikazioen, Azpiegitura Digitalen eta Segurtasun Digitalaren Idazkaritza Nagusiaren eremuari dagozkion aurrekontu-aldaketak prestatzea eta izapidetzea, bai eta Aurrekontuan ezarritako dirulaguntza izendunen eta transferentzien kudeaketa ekonomikoa eta administratiboa egitea ere, Estatu Idazkaritzaren eremuari dagozkionean.
Estatuko Idazkaritzaren diru-sarreren ekonomia- eta aurrekontu-kudeaketa; bereziki, telekomunikazioen alorreko tasen borondatezko aldiko bilketaren jarraipena eta epe exekutiboko haren kudeaketarako laguntza, indarrean dagoen araudian aurreikusitakoaren arabera. Hemen jasotzen dira, halaber, telekomunikazioen alorreko tasen okerreko diru-sarrerak itzultzeari buruzko ebazpenak (diru-sarrerak itzultzeko likidazioak sinatzea eta ordainketa-proposamena barne), telekomunikazioen alorreko tasen likidazioak etetearekin lotutako abalak ezeztatzeko eginbideak (Telekomunikazioei buruzko ekainaren 28ko 11/2022 Lege Orokorraren I. eranskinean araututa) eta jabari publiko erradioelektrikoa erreserbatzeagatiko tasaren likidazioen exekuzioa eteteari buruzko ebazpenak.
Telekomunikazioen eta Azpiegitura Digitalen Estatuko Idazkaritzaren eskumenekoak diren laguntza publikoen programen ekonomia- eta aurrekontu-kudeaketa eta, bereziki, laguntza horien onuradunek beren gain hartutako finantza-betebeharren segimendua egitea, bidegabeko diru-sarrerak itzultzea, likidazioak izapidetu eta sinatzea, likidazioak eteteko/kentzeko proposamenak, amortizazio aurreratuko espedienteak bideratzea eta zorra hartzekoak, onuradunek emandako bermeak exekutatzeko edo ezeztatzeko erabakiak, bai eta laguntza publikoen onuradunekin lotutako kautelazko neurri ekonomikoak, finantza-laguntzen atzerapenekin lotutako ordainketa-espedienteak eta ordainketa-neurriak izapidetzea eta horien likidazioen likidazioak etetea ere, bai eta horien inguruko finantza-errekurtsoak, bai eta atzerapenekin lotutako finantza-espedienteak izapidetzea ere.
Estatuko Idazkaritzaren jarduketak koordinatzea kontratazioaren arloan.
Telekomunikazioen eta Azpiegitura Digitalen Estatu Idazkaritzaren eremuko ekonomia- eta aurrekontu-kudeaketa, kontratazioaren, bitarteko propioei egindako enkarguen eta Estatu Idazkaritzaren eremuko hitzarmenen ekonomia- eta administrazio-kudeaketa, barnean hartuta justifikazio-memoria sinatzea, galdetegia eta hitzarmenekin batera aurkeztu beharreko baimenen eskaera, haien komunikazioa eta inskripzioa, Kontratazio Batzordearen edo Kontratazio Mahaiaren eskumena diren Estatu Idazkaritzaren eremuko kontratazio-espedienteak igotzea.
Ogasun Ministerioko Kontratazioa Arrazionalizatzeko eta Zentralizatzeko Zuzendaritza Nagusiarekin lankidetzan aritzea kontratazioaren kudeaketa zentralizatuan, Telekomunikazioen eta Azpiegitura Digitalen Estatu Idazkaritzaren eskumen-eremuan.
Eskualde Garapeneko Europako Funtsaren (EGEF) Bitarteko Erakundearen titulartasuna, bere eskumeneko jarduketei dagokienez, EGEFeko Kudeaketa Agintaritzarekin hala adosten denean, Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2021eko ekainaren 24ko (EB) 2021/1060 Erregelamenduan, Eskualde Garapeneko Europako Funtsari, Europako Arrantza Funtserako, Bidezko Migrazio Politika eta Finantzetarako Funtserako eta Europako Kohesio Funtserako xedapen erkideak ezartzen dituena, bai eta baita Bidezko Itsas Arrantzarako Trantsiziorako Funtserako eta Babes Funtserako xedapen erkideak ere.
EGEF funtsaren programen kudeaketarekin zerikusia duten jarduerak ikuskatzea, bere eskumenekoak diren jardueren eremuan. Horretarako, eragiketak aukeratuko ditu, egiaztapenak onartuko ditu, dirua itzultzeko eskabideak aurkeztuko ditu, EGEF funtsaren programek kofinantzatutako programen eta jarduketen arriskuak eta iruzurrak kontrolatzeko plana kudeatuko du, eta programen jarraipena egiteko batzordeetan ordezkariak izango ditu.
Komunikazio elektronikoen sare eta zerbitzuen segurtasuna, Transformazio Digitalerako eta Funtzio Publikoko Ministerioaren eskumenen eremuan.
Sektore pribatuaren eta herritarren transformazio digitalean zibersegurtasuna txertatzeko politikak, planak, programak, proiektuak eta jarduerak planifikatzea, koordinatzea, garatzea eta bultzatzea, Estatuko merkataritza-sozietatearekin (aurrerantzean, SME) koordinatuta (Espainiako Zibersegurtasunaren Institutu Nazionala, MP). SA eta arloan eskumenak dituzten ministerio-sailak.
Sektore pribaturako zibersegurtasunaren eta ziberresilientziaren arloko araudia egitea eta proposatzea, arlo horretan eskumenak dituzten beste organo edo organismo batzuekin eta eragindako sektore ekonomiko eta sozial publiko eta pribatuekin lankidetzan, ekonomia eta gizartea modu seguruan eraldatzeko, Transformazio Digitalerako eta Funtzio Publikorako Ministerioaren eskumen-eremuan.
Telekomunikazioen eta azpiegitura digitalen antolamendua, sustapena eta garapena, eta bi sektoreetako nazioarteko erakunde eta lantaldeetan parte hartzea.
Telekomunikazioen eta azpiegitura digitalen sektorea antolatu eta arautzeari buruzko araudia egin eta proposatzea.
Irrati-difusioko eta telebistako sistemak arautzeari buruzko araudi teknikoa egin eta proposatzea, haien euskarri teknikoa edozein dela ere.
Komunikazio elektronikoen sare publikoak instalatzeko eta ustiatzeko eta zerbitzuak emateko eska daitezkeen betekizun eta baldintzak betetzen direla gainbegiratzea.
Komunikazio elektronikoen sare eta zerbitzuen operadoreek jabari publikoa eta jabetza pribatua okupatzeko eta partekatuta erabiltzeko, nahitaezko desjabetze-prozeduran onuradun izateko eta beren alde zortasunak eta jabetzaren mugak ezartzeko dituzten eskubideekin lotutako gaiak izapidetzea.
Zenbakikuntzarekin, helbideratzearekin eta izendapenarekin lotutakoak, bereziki zenbakikuntza-plan nazionalen proposamena, plan horietan araututako baliabide publikoak erabiltzeko eskubideak esleitzea eta ekainaren 28ko 11/2022 Legearen II. tituluko VII. kapituluak esleitzen dizkion gainerako eskumenak egikaritzea, bai eta komunikazio elektronikoen sare eta zerbitzuetan baimendu gabeko trafikoaren eta iruzurrezko xededun trafiko irregularraren aurkako jarduketak ere.
Zerbitzu publikoaren betebeharrekin eta gainerako betebehar publikoekin lotutakoak; bereziki, telekomunikazioen zerbitzu unibertsalarekin lotutakoak.
Komunikazio elektronikoen sare publikoen eta lotutako baliabideen instalazioari edo ustiapenari eragiten dioten lurralde- edo hirigintza-plangintzako tresnak aztertzea, ekainaren 28ko 11/2022 Legearen 50.2 artikuluan jasotako txostena egiteko.
Komunikazio elektronikoen sare publikoen hedapenari eragiten dioten administrazio publikoen arteko lankidetzarekin lotutakoak, ekainaren 28ko 11/2022 Legean eta hura garatzeko araudian aurreikusitakoak.
Kanpo-komunikazioetako eta eraikinetako telekomunikazio- eta komunikazio-azpiegitura komunek nahiz komunikazio elektronikoen sareek eta azpiegiturek bete behar dituzten baldintza teknikoekin lotutakoak; komunikazio elektronikoen sare publikoak ostata ditzaketen azpiegituretarako sarbidearekin lotutakoak, bai eta telekomunikazio-instalazioek eta -instalatzaileek bete behar dituzten baldintzekin eta horien ikuskapenarekin lotutakoak ere, telekomunikazioen enpresa instalatzaileen Erregistroaren kudeaketa barne.
Komunikazio elektronikoen hedapena, garapena eta estaldura sustatzeko programak eta jarduerak definitzea, kudeatzea eta haien jarraipena egitea, lurralde-egituraketa bultzatzeko, bereziki Sare Ultra-azkarren Estrategia Nazionalari dagozkionak, banda zabaleko sareen irismenari eta hedapenari buruzko azterketa geografikoak egitea barne, bai eta banda zabalaren hedapena eta adopzioa sustatzeko programak eta banda zabaleko sareak hedatzeko programak koordinatzea ere, eta Europar Batasunaren ekimenekin eta nazioarteko programa horiekin lotutako beste gai batzuekin koordinatzea.
Azpiegitura digitalen arloko planifikazio estrategikoa eta ekintzakoa bultzatu eta gauzatzeko jarduketak egitea.
Azpiegitura digitalak sustatzeko eta garatzeko jarduerak gauzatzea.
Azpiegitura digitalak garatzera bideratutako plan, proiektu teknologiko eta jarduera-programak egitea, kudeatzea eta haien segimendua egitea.
Mikroelektronikako eta erdieroaleetako azpiegiturak sustatu eta garatzea eta arlo horretan Sailak egiten dituen jarduerak koordinatzea.
Jabari publiko erradioelektrikoaren erabilera planifikatzeko proposamena, maiztasunak esleitzeko koadro nazionalaren eta irrati-difusioko eta telebistako plan tekniko nazionalen proposamenak egitea eta horiek garatzea barne.
Jabari publiko erradioelektrikoa kudeatzea eta maiztasun-bandak erabiltzeko baldintzak ezartzea irrati-komunikazioetako zerbitzuetarako; jabari publiko erradioelektrikoa erabiltzeko titulu gaitzaileak emateko, aldatzeko, iraungitzeko eta errebokatzeko jardunak, eta orbita-espektro baliabideak esleitzea.
Jabari publiko erradioelektrikoaren emakiden erregistro publikoa kudeatzea.
Irrati-komunikazioetako proiektu teknikoak onartzeko prozedurak izapidetzea, bai eta jabari publiko erradioelektrikoaren bigarren mailako merkatuari buruzko jarduketak eta jabari publiko irrati-elektrikoa erreserbatzeagatiko tasaren borondatezko aldiko kudeaketa eta likidazioa ere.
Telekomunikazioen arloko ikuskapen-eginkizunak egikaritzea, telekomunikazio-sareen eta -zerbitzuen ikuskapena eta kontrola, bai eta horiek emateko eta ustiatzeko baldintzak, operadoreen betebeharrak eta, bereziki, komunikazio elektronikoen azken erabiltzaileen eskubideak, telekomunikazio-ekipamenduak eta -aparatuak eta instalazioak babesteko ezarritakoak ere.
Jabari publiko erradioelektrikoa kontrolatzea eta babestea, barnean hartuta instalazio erradioelektrikoak ikuskatzea edo aitortzea eta martxan jartzeko baimena ematea, emisio erradioelektrikoak teknikoki egiaztatzea, bereziki, interferentzia kaltegarriak eta baimendu gabeko emisioak lokalizatzeko, identifikatzeko eta ezabatzeko, bai eta ekainaren 28ko 11/2022 Legearen 86.b) artikuluak aipatzen dituen emisio erradioelektrikoen esposizio-maila bakarrak eta espektroaren babes aktiboarekin lotutakoak kontrolatzea ere.
Telekomunikazio-ekipamenduen eta -aparatuen egokitasuna ebaluatzea, merkatua zaintzeko agintaritza den aldetik eta agintaritza jakinarazle den aldetik, normalizazio teknikoari dagokionez; halaber, merkatuan jarritako telekomunikazio-ekipamenduen eta -aparatuen ikuskapena eta kontrola egitea, eta egokitasun-ebaluazioa betetzen dela egiaztatzea.
Telekomunikazioen eta Azpiegitura Digitalen Estatuko Idazkaritzari dagozkion komunikazioen sekretuarekin eta telekomunikazioen legezko intertzeptazioarekin lotutako funtzioak.
Komunikazio elektronikoen sareen eta zerbitzuen kalitatearekin zerikusia duten eginkizunak, Estatu Idazkaritzari dagozkionak.
Telekomunikazioen Ikuskaritzako Probintzi Burutzak koordinatzea, bai eta beren eginkizunak betetzeko beharrezko bitartekoak eta baliabideak kudeatzea ere.
Komunikazio elektronikoen zerbitzuen kontsumitzaile eta azken erabiltzaileen eskubideekin zerikusia duten gaiak izapidetzea eta gainbegiratzea, baita kontratuei, gardentasunari eta informazioaren argitalpenari, eta tarifikazio gehigarriko zerbitzuei eta horien erabilera-baldintzei buruzkoak ere.
Operadoreen eta komunikazio elektronikoen zerbitzuen azken erabiltzaileen arteko eztabaidak ebaztea, bai eta telekomunikazio-zerbitzuen eta zerbitzu digitalen erabiltzaileei informazioa eta arreta ematea ere.
Ekainaren 28ko 11/2022 Legearen 76. artikuluan ezarritako betekizunak, akordioak eta baldintzak betetzen direla gainbegiratzea, Interneterako sarbide irekiko azken erabiltzaileen eskubidea bermatzeko eta artikulu horretan aipatzen den urteko txostena argitaratzeko.
Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2022ko apirilaren 6ko 2022/612 (EB) Erregelamenduan ezarritako betekizunak eta baldintzak betetzen direla egiaztatzea (erregelamendu hori Europar Batasuneko komunikazio mugikorren sare publikoetako desplazamenduari buruzkoa da, eta gai hauek arautzen ditu: azken erabiltzaileak Europar Batasuneko komunikazio elektronikoen, SMSen eta desplazamendu-datuen zerbitzuetara sartzea, banaka saltzea, desplazamendu-zerbitzu erregulatuak behar bezala ematea, eta azken operadore ibiltarien arteko kontrol-zerbitzu ez erregulatuak behar bezala aplikatzea, eta azken operadore ibiltariek ez bezala aplikatzea, eta azken operadore horiek behar bezala ez aplikatzea, eta ez bezala aplikatzea.
Europar Batasunaren barruko komunikazioen txikizkako tarifak behar bezala aplikatzen direla egiaztatzea, Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2015eko azaroaren 25eko 2015/2120 (EB) Erregelamenduan ezarritako moduan, operadore baten tarifikazio nazionalaren ereduaren jasangarritasunari buruzko gaia izan ezik.
Komunikazio elektronikoen sare eta zerbitzuekin eta tarifikazio gehigarriko zerbitzuekin lotutako zehapen-araubidea aplikatzeari dagozkion prozedurak hasi eta izapidetzea.
Komunikazio elektronikoen sare eta zerbitzuen segurtasuna, Transformazio Digitalerako eta Funtzio Publikoko Ministerioaren eskumenen eremuan.
Transformazio Digitaleko eta Funtzio Publikoko Ministerioari —Telekomunikazioei buruzko ekainaren 28ko 11/2022 Lege Orokorrean segurtasunaren arloko agintaritza eskuduna den aldetik— segurtasunarekin lotuta esleitzen zaizkion eginkizunak.
Azpiegitura digitalaren sektorean eskumena duen agintaritza den aldetik, gainbegiratzea, kontrolatzea eta ikuskatzea, arlo horretan eskumena duten beste organo eta erakunde batzuekin koordinatuta.
Martxoaren 29ko 7/2022 Errege Lege Dekretuak (bosgarren belaunaldiko komunikazio elektronikoen sare eta zerbitzuen segurtasuna bermatzeko betekizunei buruzkoa) eta apirilaren 30eko 443/2024 Errege Dekretuak (5G sare eta zerbitzuen segurtasunerako eskema nazionala onartzen duena) Transformazio Digitaleko eta Funtzio Publikoko Ministerioari esleitzen dizkiotenak.
5G sare eta zerbitzuen Segurtasun Eskema Nazionalaren edukia garatzeko, zehazteko eta zehazteko proposamenak egitea.
Aipatutako 5G Segurtasuneko Operazio Zentroa kudeatzea eta koordinatzea.
Komunikazio elektronikoen sareak instalatzeko, hedatzeko eta ustiatzeko eta bosgarren belaunaldiko teknologian (5G) oinarritutako komunikazio elektronikoen eta haririk gabekoen zerbitzuak emateko segurtasun-baldintzak arautzen dituen araudiak behartutako subjektuei informazioa eskatzea.
Komunikazio elektronikoen sareak instalatzeko, hedatzeko eta ustiatzeko eta 5G teknologian oinarritutako komunikazio elektronikoen eta haririk gabekoen zerbitzuak emateko segurtasun-baldintzak arautzen dituen araudiak behartutako subjektuei ezarritako betebeharrak betetzen direla egiaztatzea eta kontrolatzea.
Ikuskapenak egitea edo egiteko agintzea, aurreko idatz-zatian aipatutako betebeharrak betetzen direla egiaztatzeko eta kontrolatzeko.
Estatu, Europa eta nazioarte mailako batzorde, lantalde eta bestelako foroetan parte hartzea, publikoetan zein pribatuetan, komunikazio elektronikoen eta azpiegitura digitalen sareen eta zerbitzuen segurtasunaren alorrean.
Sektore pribatuaren eta herritarren transformazio digitalean zibersegurtasuna txertatzeko politikak, planak, programak, proiektuak eta jarduerak planifikatzea, koordinatzea, garatzea eta bultzatzea, Estatuko merkataritza-sozietatearekin (aurrerantzean, SME) koordinatuta. Espainiako Zibersegurtasun Institutu Nazionala, M.P., SA eta arloan eskumenak dituzten ministerio-sailak, bai eta arlo horretako Europako eta nazioarteko programak modu koordinatuan kudeatzea ere, beste organo batzuek arlo horretan dituzten eskumenei kalterik egin gabe.
Zibersegurtasunaren eta ziberresilientziaren alorrean sortzen ari diren enpresen ekosistema sustatzea.
Administrazioak ingurune pribatuko zibersegurtasun-politiken hobekuntza sustatzen duten erregulazio eta estrategien definizioa bultzatzea eta sustatzea, batez ere segurtasun-zentro operatiboei (KSA) dagozkienak, Espainiako Zibersegurtasuneko Institutu Nazionala, M.P.-rekin elkarlanean. SA
Sektore pribaturako zibersegurtasunaren eta ziberresilientziaren arloko araudia egitea eta proposatzea, arlo horretan eskumenak dituzten beste organo edo organismo batzuekin eta eragindako sektore ekonomiko eta sozial publiko eta pribatuekin lankidetzan, ekonomia eta gizartea modu seguruan eraldatzeko, Transformazio Digitalerako eta Funtzio Publikorako Ministerioaren eskumen-eremuan.
Zibersegurtasunaren alorreko batzorde, lantalde eta Espainiako, Europako eta nazioarteko bestelako foro publiko zein pribatuetan parte hartzea, hargatik eragotzi gabe Administrazio Digitalaren Estatu Agentziaren organoen parte-hartzea.
Zibersegurtasunaren arloko jarduketak eta programak sustatzea, beste organo batzuek arlo horretan dituzten eskumenei kalterik egin gabe.
Europar Batasuneko funtsekin eta, bereziki, Digital Europerekin batera finantzatutako programa eragileak kudeatzea zibersegurtasunaren, zibererresilientziaren eta ziberelkartasunaren esparruan, eta funts horietan ordezkaritza nazionala izatea.
Telekomunikazioen eta azpiegitura digitalen merkatuan eta horiekin lotutako merkatuetan dagoen errealitate korporatibo, ekonomiko eta teknologikoari buruzko datuak biltzea eta azterlanak eta txostenak egitea.
Eragileen parte-hartzea eta horiek telekomunikazioen eta azpiegitura digitalen merkatuan duten interakzioa aztertzea, batez ere lotutako merkatuekin dauden erlazioen arabera, haien alderdi korporatiboan, ekonomikoan eta teknologikoan.
Telekomunikazioen eta azpiegitura digitalen sektoreko azken joera teknologikoei, beste merkatu batzuetan duten eraginari eta horietatik erator daitezkeen ondorio ekonomikoei buruzko txostenak eta azterlanak egitea.
Telekomunikazioen eta azpiegitura digitalen sektorean etorkizunean diseinatuko eta ezarriko diren bilakaera eta aurrerapen teknologikoen azterketa prospektiboa, eta horiek merkatuan, hura osatzen duten eragileetan eta lotutako merkatuetan nahiz horiek garatzeko behar izan daitezkeen erregulazioan eta politika publikoetan eragiteko duten gaitasuna.
Beste politika publiko batzuek telekomunikazioen eta azpiegitura digitalen sektorean duten eraginaren azterketa eta ebaluazioa.
Telekomunikazioen eta azpiegitura digitalen sektorean normalizazio-, estandarizazio- eta ziurtapen-jarduera sustatzeko planak, proiektuak eta programak bultzatzea eta koordinatzea.
Telekomunikazioen eta azpiegitura digitalen sektorean estandarrak, jarraibide teknikoak eta parametro teknologikoak definitzeko foroetan parte hartzea.
Sareetara eta lotutako baliabideetara sartzeari eta horien interkonexioari buruzko funtzioak, bai eta Telekomunikazioen eta Azpiegitura Digitalen Estatu Idazkaritzari dagozkion komunikazio elektronikoen zerbitzuen interoperabilitateari dagozkionak ere.
Erreferentzia-merkatuak definitzeari, merkatuan botere nabarmena duten operadoreak zehazteari eta betebehar espezifikoak ezartzeari lotutako funtzioak, bai eta Telekomunikazioen eta Azpiegitura Digitalen Estatu Idazkaritzari dagozkion bereizketa funtzionalarekin lotutakoak ere.
Inbertsioak sustatzeko bultzada eta jarduketa programetarako laguntzak emateko prozedurak definitu, kudeatu eta instruitzea, bere eskumeneko gaietan.
Sustapen-programetan eta sustapen-jardueretan emandako diru-laguntzen jarraipenerako, ikuskapenerako eta egiaztapen administratiborako aholkularitza teknikoa.
Telekomunikazioen eta azpiegitura digitalen sektorearekin zerikusia duten beste eginkizun batzuk, ordenamendu juridikoak sailari esleitzen dizkionak eta beste organo batzuei berariaz esleitu ez zaizkienak.
Administrazio digitalaren eta administrazio elektronikoaren sustapenaren arloan Gobernuak duen politika betearazteko jarduerak bultzatzea, programatzea eta gainbegiratzea, bereziki informazioaren eta komunikazioen teknologien bidez Administrazioa eraldatzeko eta berritzeko prozesuari dagokionez, eta zerbitzu publikoak modu eraginkorrean ematea ahalbidetuko duten irtenbide digitalak hartzea, funtsezko zerbitzu publikoak barne.
Zerbitzu publiko elektroniko unibertsalak eta kalitatezkoak sortzea, eta, hala badagokio, mugaz gaindikoak.
Erantzunkidetasunaren esparruan, administrazio publikoekiko lankidetza sustatzea administrazio digitalaren arloan, Estatu Idazkaritzaren titulartasuneko informazio-zerbitzuen elkarreragingarritasuna eta erabilera bultzatuz eten digitala ezabatzeko, bai eta herritarrei arreta emateko programak sustatzea ere, eta, bereziki, administrazio publikoen egoitza elektronikoetako zerbitzuak integratzeko plataforma komunen erabilera sustatuz.
Administrazio elektronikoaren eta zerbitzu publiko digitalen arloan eta Estatuko Administrazio Orokorrean eta Estatuko sektore publiko instituzionalean informazioaren eta komunikazioen teknologiak sartzearen arloan indarrean dagoen legeriak sailari esleitzen dizkion gainerako eginkizunak.
Funtzio publikoaren eta enplegu publikoaren araubide juridikoa eta ordainsarien araubidea Estatuaren Administrazio Orokorrean.
Administrazio-sektore publikoko eta izaera teknologiko eta zientifikoko enpresa- eta fundazio-sektore publikoko organismo publikoetako eta entitateetako funtzio publikoaren eta enplegu publikoaren araubide juridikoa eta ordainsariena, bai eta eremu subjektibo horretan lan-kontratudun langileak kontratu mugagabeak edo aldi baterakoak egiteko baimena ere.
Administrazio-sektore publikoko eta izaera teknologiko eta zientifikoko enpresa- eta fundazio-sektore publikoko organismo publikoak eta zuzenbide publikoko entitateak sailkatzeko proposamena.
Langile-politika koordinatzea, Estatuko Administrazio Orokorraren, autonomia-erkidegoetako administrazioen, Ceuta eta Melilla hirietako administrazioen eta toki-erakundeen artean.
Estatuko Administrazio Orokorrean talentua kudeatzea eta Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritzari atxikitako sailen arteko kidego eta eskaletan sartu edo integratzeko hautaketa-probetarako deialdia egitea.
Estatuko Administrazio Orokorraren eremuko erakunde sindikalekiko harremanak; Estatuko Administrazio Orokorreko langile publikoen negoziazio kolektiboari buruzko akordioak eta itunak koordinatzea, funtzionarioen eta lan-kontratudunen negoziazio-mahaien ondoriozkoak.
Administrazio publikoa aldatzeko proposamenak bultzatzea, bereziki kontuan hartuta organo, entitate, organismo eta erakunde sektorialek eta beste edozein elkarte edo erakunde publiko edo pribatuk proposatzen dituzten ekimenak.
Estatuko Administrazio Orokorraren antolamendu-egiturak eta prozedurak arrazionalizatzea eta modernizatzea, bai eta administrazio horren zerbitzuak eta hari lotutako edo haren mendeko organismo publikoak ikuskatzea ere.
Sektore publikoaren antolaketa, prozedura, jarduketa eta funtzionamenduari buruzko xedapen orokorren proiektuak bitarteko elektronikoen bidez egitea.
Administrazio-kargak murrizteko politika eta administrazio-prozedurak eta zerbitzu publikoen kalitatea sinplifikatzea eta hobetzea, Estatuaren Administrazio Orokorraren eremuan.
ñ) Herritarrei arreta emateko programak sustatzea eta Estatuko Administrazio Orokorraren Gardentasun Ataria eta Irispide Puntu Orokorra kudeatzea.
Gobernu irekiko planak bultzatzea, koordinatzea eta jarraitzea, gardentasunaren, herritarren parte-hartzearen, kontuak ematearen eta lankidetzaren printzipioak garatzera bideratutako ekimenetan.
Gardentasunari, informazio publikoa eskuratzeko bideari eta gobernu onari buruzko abenduaren 9ko 19/2013 Legearen 21. artikuluan aurreikusitako Estatuko Administrazio Orokorraren informazio-unitateak koordinatzea, eta sarbide-eskubidea dinamizatzeko eta bultzatzeko jarraibideak ematea.
Gobernuko kideen, goi-kargudunen eta Estatuko Administrazio Orokorraren eta Estatuko sektore publiko instituzionalaren zerbitzura dauden langileen bateraezintasunen eta interes-gatazken araubidea kudeatzea.
Enplegatu publikoen prestakuntza.
Estatuko funtzionario zibilen mutualismo administratiboaren araubidea.
Estatu-idazkaritzaren esparruan sortzen diren nazioarteko gaiak koordinatzea eta sustatzea, hargatik eragotzi gabe Kanpo Arazoetako, Europar Batasuneko eta Lankidetzako Ministerioari dagozkion eginkizunak.
Administrazio kudeatzailearen lanbide tituludunarekiko harremanak.
Aurretiazko onarpenaren tramitazioa, Gobernuari buruzko azaroaren 27ko 50/1997 Legearen 26.5 artikuluan aipatzen dena.
Administrazio digitalaren eta administrazio elektronikoaren sustapenaren arloan Jaurlaritzaren politika betearazteko jarduerak bultzatzea, programatzea eta gainbegiratzea, bereziki informazioaren eta komunikazioen teknologien bidez Administrazioa digitalki eraldatzeko eta berritzeko prozesuari dagokionez, eta zerbitzu publikoak modu eraginkorrean ematea ahalbidetuko duten irtenbide digitalak hartzea, funtsezko zerbitzu publikoak barne.
Zerbitzu publiko elektroniko unibertsalak eta kalitatezkoak sortzea, eta, hala badagokio, mugaz gaindikoak.
Erantzunkidetasunaren esparruan, administrazio publikoekiko lankidetza sustatzea administrazio digitalaren arloan, Estatu Idazkaritzaren titulartasuneko informazio-zerbitzuen erabilera bultzatuz eten digitala ezabatzeko, eta herritarrei arreta emateko programak sustatzea, eta, bereziki, herri-administrazioen egoitza elektronikoetako zerbitzuak integratzeko plataforma komunen erabilera sustatuz.
Administrazio elektronikoaren eta zerbitzu publiko digitalen arloan indarrean dagoen legeriak sailari esleitzen dizkion gainerakoak, bai eta informazioaren eta komunikazioen teknologiak Estatuko Administrazio Orokor osoan eta Estatuko sektore publiko instituzionalean sartzea ere.
Administrazio digitalaren alorrean, Europako eta nazioarteko erakunde eta instituzioen aurrean nazioko erreferentzia-organo eta solaskide gisa jardutea.
Transformazio digitalaren arloan sailetako ekintza-planetan ezarritako neurri espezifikoen betearazpena gainbegiratzea, Administrazio Digitalaren Ministerio Batzordeen laguntzarekin.
Baliabide eta Zerbitzu Komunen Katalogoa, Partekatuak barne, prestatu, garatu, ezarri eta kudeatzea.
IKT Estrategia Batzordeari (IKT-IKT), IKT Estrategia Batzordearen Batzorde Betearazleari (CE-CETIC), Informazio eta Komunikazio Teknologien Zuzendaritza Batzordeari (CD-IKT) eta Administrazio Elektronikoaren Batzorde Sektorialari (CSAE) aurkezten zaizkien gaiak prestatzea.
Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2018ko urriaren 2ko (EB) 2018/1724 Erregelamenduan aurreikusitako Europako pasabide digital bakarraren koordinatzaile nazionalari dagozkion eskumenak egikaritzea. Erregelamendu hori informazioa eskuratzeko, laguntzeko eta arazoak konpontzeko prozedurak eta zerbitzuak eskaintzeko pasabide digital bakarra sortzeari buruzkoa da, eta 1024/2012 (EB) Erregelamendua aldatzen du. Gobernantza Publikoko Zuzendaritza Nagusiarekin bat jardungo du, Araudi horretan aurreikusitako Europako Pasabide Digital Bakarraren informazio-koordinatzaile gisa betetzen dituen eginkizunetan.
Sektore publikoko webguneen eta aplikazio mugikorren irisgarritasunari buruzko irailaren 7ko 1112/2018 Errege Dekretuan ezarritako segimendu-organoaren eta txostenen aurkezpenaren funtzioak betetzea.
Baliabide eta zerbitzu digitalak teknikoki diseinatzea, ezartzea eta kudeatzea, egungo zerbitzu publikoak herritarrei eta enpresei zuzendutako kalitatezko zerbitzu publiko unibertsaletara bihurtzeko. Horretarako, informazioaren eta komunikazioen teknologiak administrazio-prozeduretan sartzea eta kudeaketa publikoa bitarteko digitalen erabilerara egokitzea sustatuko da.
Datuaren Zuzendaritza Nagusiarekin koordinatuta, Estatuaren Administrazio Orokorraren eta hari lotutako edo haren mendeko organismo publikoen eta zuzenbide publikoko entitateen gobernantzarako eta datuak kudeatzeko politikak aplikatzea, eta organismo eta erakundeak koordinatzeko ekintzak garatzea, zerbitzu publiko digitalak emateko horiek eraginkortasunez ezartzea lortzeko eta urriaren 1eko 39/2015 eta urriaren 1eko 40/2015 Legeetako aurreikuspenak betetzen direla bermatzeko.
Datu-mota partekagarrien katalogoa egitea, garatzea, ezartzea, koordinatzea eta haren jarraipena egitea, Estatuko Administrazio Orokorrak prestatutako eta administrazio-prozedura baterako beharrezkoa den informazioa errazago lokalizatzeko eta eskuratzeko, Datuen Bitartekaritzarako Plataforma eta antzeko tresnak erabiliz, eta Europar Batasuneko pasabide digital bakarrarekin konektatzeko mekanismoak inplementatuz.
IKTen estandarrak, jarraibide teknikoak eta gobernu-arauak definitzea, administrazio publikoei aplikatu beharreko kalitate- eta elkarreragingarritasun-arauak definitzea, eta Administrazio Elektronikoaren esparruan Elkarreragingarritasunerako Eskema Nazionala eta haren Elkarreragingarritasunerako Arau Teknikoak arautzen dituen urtarrilaren 8ko 4/2010 Errege Dekretuan xedatutakoa garatu eta aplikatzea, Datuen Zuzendaritza Nagusiak datu-teknologiei eta -estandarrei dagokienez dituen eskumenei kalterik egin gabe.
ñ) Errekerimenduak aztertzea, diseinu teknikoa egitea eta honako hauek garatzea: gaitutako funtzionarioen erregistroa, ahalordetzeen erregistro elektronikoa, Estatuko Administrazio Orokorraren erregistro elektroniko orokorra, Estatuko Administrazio Orokorraren eremuko prozeduren administrazio-informaziorako sistema eta jakinarazpen-sistema, Gobernantza Publikoaren Zuzendaritza Nagusiaren jarraibideekin bat eta ministerio-sailekin eta haien organismo publikoekin eta lotutako edo mendeko zuzenbide publikoko erakundeekin koordinatuta.
Estatuko Administrazio Orokorrerako eta hari lotutako edo haren mendeko organismo publiko eta zuzenbide publikoko entitateetarako informazio- eta komunikazio-sistemen errekerimenduak, diseinua, ezarpena eta kudeaketa partekatua aztertzea, koordinazioaren edo zuzeneko prestazioaren bidez, erantzukidetasunaren esparruan, Administrazio Digitaleko idazkari nagusiaren titularraren ebazpen bidez ezartzen diren baldintzetan. Zerbitzu erkideak partekatuak izan daitezke edo ez.
Faktura Elektronikoen Sarrera Puntu Orokorraren (FACe) diseinu teknikoa, ezarpena eta kudeaketa, Estatuko Administrazio Orokorraren eta hari atxikitako beste administrazio publiko batzuen esparrukoak, Faktura elektronikoa sustatzeko eta Sektore Publikoan fakturen kontularitza-erregistroa sortzeko abenduaren 27ko 25/2013 Legean aurreikusitakoaren arabera.
Unitate Organikoen eta Bulegoen Direktorio Erkideko Estatuko Administrazio Orokorraren Sarbide Elektroniko Orokorraren eskakizunak aztertzea, diseinu teknikoa egitea eta garatzea, Gobernantza Publikoaren Zuzendaritza Nagusiak ezarritako moduan eta ministerio-sailekin eta haien organismo publikoekin eta haiei lotutako edo haien mendeko zuzenbide publikoko entitateekin koordinatuta.
Estatuaren Administrazio Orokorraren Gardentasun Atariaren errekerimenduen analisia, diseinu teknikoa eta garapena, abenduaren 9ko 19/2013 Legean aurreikusia, Gobernantza Publikoaren Zuzendaritza Nagusiak ezartzen dituen baldintzetan eta ministerio-sailekin eta haien organismo publikoekin eta haiei lotutako edo haien mendeko zuzenbide publikoko entitateekin koordinatuta.
Gobernantza Publikoko Zuzendaritza Nagusiarekin batera, sektore publikoaren jarduerari eta funtzionamenduari eragiten dioten antolaketaren eta prozeduren arloko arau-proiektuak egitea eta izapidetzea, bitarteko elektronikoak erabiliz.
Gobernantza Publikoaren Zuzendaritza Nagusiarekin lankidetzan aritzea, herritarrek eta enpresek zerbitzu publikoetara irispidea izan dezaten errazteko programak eta proiektuak identifikatu, diseinatu eta bultzatzeko, bai eta herritarrentzako arreta-, informazio- eta laguntza-programak egin eta garatzeko ere, eskuragarri dauden kanalen bitartez. Hori guztia administrazio elektronikoarekin lotutako alderdiei dagokienez, eta ministerio-sailekin eta haien mendeko organismo publikoekin eta beste administrazio publiko batzuekin koordinatuta.
Zerbitzu komunak emateko plataforma teknologikoen bilakaera aztertzea eta planifikatzea, partekatutzat jotakoak barne.
Zerbitzu komunak emateko erreferentziako datu-lanketarako zentroak diseinatu, hornitu, ustiatu eta garatzea, Datuen Zuzendaritza Nagusiarekin koordinatuta.
Estatuko Administrazio Orokorraren eta hari lotutako edo haren mendeko organismo publikoen eta zuzenbide publikoko entitateen komunikazio bateratuen zerbitzuak eta azpiegiturak diseinatzea, hornitzea eta ustiatzea, bai eta SARA sarea diseinatu, hornitu eta ustiatzea ere, sare hori beste administrazio publiko batzuekin eta Europar Batasunarekin lotzen baita.
Zerbitzu komunak —partekatutzat jotakoak barne— emateko beharrezkoak diren azpiegitura teknologikoak eta segurtasun-zerbitzuak diseinatzea, hornitzea eta ustiatzea, Administrazio Digitalaren Idazkaritza Nagusiari dagozkionak.
060 telefonoaren azpiegitura teknologikoak eta zerbitzuak diseinatu, hornitu eta ustiatzea, Gobernantza Publikoko Zuzendaritza Nagusiak ezartzen dituen baldintzetan eta sinatutako hitzarmenen esparruan.
Estatuko Administrazio Orokorraren eta hari lotutako edo haren mendeko organismo publikoen eta zuzenbide publikoko entitateen zerbitzu horizontalei —besteak beste, giza baliabideen kudeaketari buruzkoei— euskarria emateko behar diren aplikazio eta tresnen eskakizunak, diseinua, garapena, probak eta mantentze-lanak aztertzea, Funtzio Publikoaren Zuzendaritza Nagusiak ezarritako moduan.
Estatuko Administrazio Orokorraren zerbitzupeko langileen atariaren eta egoitza elektronikoaren (FUNCIONA) kudeaketari eta haren autentifikazioari dagokienez, atariaren euskarri diren plataforma teknologikoen diseinu teknikoa eta kudeaketa, Funtzio Publikoaren Zuzendaritza Nagusiak ezartzen dituen baldintzetan.
Informazio- eta komunikazio-teknologien arloko aplikazioak eta zerbitzuak ematea Gobernuaren ordezkaritzei eta ordezkariordetzei eta uharteetako zuzendaritzei, beren jarduera-eremu guztietan, Estatuko Administrazio Orokorraren Zuzendaritza Nagusiak lurraldean ezartzen duen moduan eta gaiaren inguruan inplikatuta dauden ministerioekin koordinatuta.
Ogasun Ministerioko Kontratazioa Arrazionalizatzeko eta Zentralizatzeko Zuzendaritza Nagusiarekin lankidetzan aritzea kontratazioaren kudeaketa zentralizatuan, Administrazio Digitalaren Idazkaritza Nagusiaren eskumen-eremuan.
Ogasun Ministerioko Kontratazioa Arrazionalizatzeko eta Zentralizatzeko Zuzendaritza Nagusiarekin lankidetzan, Administrazio Digitaleko Idazkaritza Nagusiaren eskumen-eremuari eragiten dionean, ondasun informatikoak erosteko politikekin eta Estatuko Administrazio Orokorrean eta hari lotutako edo haren mendeko organismo publikoetan eta zuzenbide publikoko entitateetan IKTko ondasun eta zerbitzu horien kontratazio publikoa egiteko preskripzio teknikoen agiriekin lotutako proposamenak egitea.
Administrazio Digitalaren Idazkaritza Nagusiaren eremuko kontratazioan eta ekonomia- eta aurrekontu-kudeaketan laguntzea, bai eta IKTen arloko eta horrekin lotutako beste arlo batzuetako kontratazio-prozesuak aztertzea, planifikatzea, bultzatzea eta haien jarraipena egitea ere. Era berean, Estatuko Administrazio Orokorrean eta hari lotutako edo haren mendeko organismo publikoetan eta zuzenbide publikoko entitateetan ondasun eta zerbitzu informatikoak eta ondasun eta zerbitzu informatikoak kontratatzeko txostenak eta preskripzio teknikoen agiriak eskuratzeko xedea duten hitzarmen eta mandatuen nahitaezko txosten teknikoa egitea, Estatuaren Administrazio Orokorreko eta haren organismo publikoetako informazio- eta komunikazio-teknologien antolaketari eta tresna operatiboei buruzko irailaren 19ko 806/2014 Errege Dekretuan ezarritako baldintzetan.
IKTen kostuak egozteko sistema komun bat definitzea eta kudeatzea Estatuko Administrazio Orokor osorako eta hari lotutako edo haren mendeko organismo publiko eta zuzenbide publikoko entitate guztietarako.
Estatuko Administrazio Orokorraren eta hari lotutako edo haren mendeko organismo publikoen eta zuzenbide publikoko entitateen Zibersegurtasuneko Eragiketen Zentroaren zuzendaritza tekniko eta estrategikoa. Bereziki, gorabeherei erantzuteko koordinazioa hartuko du bere gain.
Segurtasuneko Eskema Nazionala eta haren Segurtasuneko Jarraibide Teknikoak arautzen dituen maiatzaren 3ko 311/2022 Errege Dekretuan xedatutakoa garatzea eta aplikatzea. Bereziki, estandarrak, jarraibide teknikoak eta IKTen gobernu-arauak definitzea, administrazio publikoei aplikatu beharreko segurtasun-arauak definitzea eta proposamenak egitea eta segurtasun-gidak garatzeko Kriptologia Zentro Nazionalarekin hitz egitea.
Informatika eta komunikazio ekipoak hornitu, kudeatu eta administratzea eta Sailaren segurtasun informatikoko neurriak ezartzea.
Zerbitzuen funtzionamendurako behar diren informazio sistemak garatu eta mantentzea, eta eraldaketa digitala eta berrikuntza bultzatzea Sailean.
Eduki digitalak koordinatu eta argitaratuko ditu intranetean eta Interneteko Atarian, eta Sailaren egoitza elektroniko elkartua kudeatuko du.
Administrazio publikoetako informazioaren eta komunikazioen teknologiei buruzko txostenak egitea, eta Estatistikako Institutu Nazionalari laguntzea administrazio publikoetako informazioaren eta komunikazioen teknologiei buruzko eragiketa estatistikoak egiten.
Estatuko Administrazio Orokorrari dagokionez, Aurrekontuei buruzko azaroaren 26ko 47/2003 Lege Orokorraren 3.1 artikuluan xedatutakoaren arabera administrazio-sektore publikoa osatzen duten organismo eta erakundeak, bai eta Transformazio Digitalerako eta Funtzio Publikorako Ministerioei eta Zientzia, Berrikuntza eta Unibertsitateei atxikitako enpresa- eta fundazio-sektore publikoko organismo eta entitateak ere, giza baliabideen plangintza estrategikoaren eta onartutako gastu publikoaren inguratzailearen esparruan, Zuzenbide Publikoko eta Goi Mailako Sektore Publikoaren agintaritza independenteei legez esleitutako beste administrazio-araubide publiko batzuei kalterik egin gabe:
1.a. Giza baliabideak planifikatzea, langileen beharrei, lanbide-profilei eta ordainsariei buruzko datuetan oinarritutako azterketatik abiatuta, enplegu publikoaren kalitatea eta langileen esleipen funtzional eta eraginkorra bermatzeko.
2.º La elaboración de normativa e informes en materia de empleo público.
3.a Lanpostuen zerrendak, katalogoak eta zuzkidurak, ordainsariak eta errendimendurako pizgarriak onartzea eta aldatzea.
4.a Enplegu publikoaren eskaintza egitea, proposatzea eta haren jarraipena egitea; bitarteko funtzionarioak, aldi baterako estatutupeko langileak eta aldi baterako lan-kontratuko langileak izendatzeko baimena ematea; bai eta enplegatu publiko bihurtzeko deialdien oinarri komunak egitea eta haiei buruzko txostena egitea ere.
5.a Langile funtzionarioen izaera eskuratzeko eta galtzeko prozesuak izapidetzea, administrazio-egoeren arloan Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritzari esleitutako eskumenak baliatzea, eta Ministerioari atxikitako kidego eta eskalen mendekotasun organikotik eratorritako langileen prozedurak kudeatzea, Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritzaren bitartez.
6.a Enplegu publikoa egituratzeko neurriak proposatzea, bai funtzionarioenak, bai lan-kontratudun langileenak, eta horniduraren eta mugikortasunaren antolamendua egitea, ministerioen arteko mugikortasun-prozesuak baimenduz eta, hala badagokio, kudeatuz eta Estatuko Administrazio Orokorraren hitzarmen bakarraren eremuko funtzionario eta lan-kontratudun langileen lanpostuak betez.
7.a Administrazio arteko mugigarritasuna eta hornidura koordinatzea, zerbitzu-eginkizunak eta beste modu batzuk baimenduz eta, hala badagokio, izapidetuz, Estatuko Administrazio Orokorrean beste administrazio publiko batzuetako langileek lanpostuak bete ditzaten, salbu eta lehiaketa-prozedurak eta izendapen askeko prozedurak, eta Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritzari atxikitako kidego eta eskaletako funtzionarioek beste administrazio publiko batzuetan lanpostuak izendapen askez betetzeko aurretiazko baimena ematea.
8. Ministerio-sailei giza baliabideen arloko aholkularitza ematea, bai eta enplegatu publikoei giza baliabideen politikari buruzko informazioa ematea ere.
9.a Ministerio-departamentuetako giza baliabideen zuzendariordetza nagusien eta zerbitzuen ikuskaritzaren arteko koordinazio funtzionala egitea, Estatuaren Administrazio Orokorrarentzat eta hari lotutako edo haren mendeko organismoentzat estrategikoak diren proiektu eta programak gauzatzearen ondoreetarako, Langileen Batzorde Nagusiak hala erabakitzen duenean.
10.a. Enplegu publikoari buruzko datu-sistema diseinatzea; sistema horretan, giza baliabideen plangintza estrategikoari, eskaintzari eta egituraketari buruzko erabakiak hartzeko garrantzitsuak diren datuen multzoa sartuko da, langileen beharrizanen, bilakaera teknologikoaren, lanbide-profilen eta ordainsarien analisian oinarrituta, besteak beste, Datuaren Zuzendaritza Nagusiak datuen kudeaketan eta azterketan ezartzen dituen politika eta estandarren arabera.
11. Enplegu publikoari buruzko estatistikak, adierazleak eta datuak egitea eta zabaltzea, Administrazio Digitalaren Idazkaritza Nagusiaren laguntzarekin.
12. Langileen Erregistro Nagusia kudeatzea.
13. Zuzendari publiko profesionalen lanpostuen errepertorioa kudeatzea.
14. Estatuko Administrazio Orokorraren eremuko erakunde sindikalekiko harremanak; eremu horretako langile publikoen negoziazio kolektiboa zuzentzea eta koordinatzea, eta langile funtzionarioen eta lan-kontratudunen negoziazio-mahaietatik eratorritako akordioak eta itunak proposatzea; halaber, negoziazio kolektiboaren arloko aholkuak ematea, eta Estatuko Administrazio Orokorraren eremuko hauteskunde sindikalen prozesuetan koordinatzea eta laguntzea.
15. Laneko arriskuen prebentzioa bultzatzea, aplikatzekoa den araudian xedatutakoaren esparruan, bai eta irizpide komunak, koordinazio- eta sustapen-funtzioak, prestakuntza-planak ere, gizarte-ekintzaren, erantzukizun sozial korporatiboaren eta Estatuko Administrazio Orokorreko langileen berdintasunaren eta diskriminaziorik ezaren arloetan.
16. Aurreko a) letran aurreikusitako Estatuko sektore publikoko erakundeak sailkatzeko proposamena egitea, haien araudi espezifikoaren arabera, Gobernantza Publikoaren Zuzendaritza Nagusiarekin lankidetzan.
Enplegu publikoaren arloko datuetan oinarritutako azterketa eta analisia egitea eta administrazio publikoen zerbitzuko langileen estatistika-buletina prestatzea.
Enplegu publikoaren arloan administrazio publiko guztiei buruzko oinarrizko araudia eta txostenak egitea.
Administrazio publikoei giza baliabideen arloko aholkularitza ematea, bai eta laguntza tekniko eta juridikoa ematea ere, arlo honetako zuzentarauen eta Europar Batasunaren edo nazioarteko beste tresna juridiko batzuen transposizioan eta aplikazioan.
Zuzendaritza Nagusiaren eskumenetan eragina duten Europako foroetan eta nazioarteko beste erakunde batzuetan parte hartzea, eta autonomia-erkidegoetako eta toki-administrazioko funtzio publikoaren arloan eskumena duten organoekin koordinatzea eta lankidetzan aritzea.
Autonomia-erkidegoek funtzio publikoaren arloan emandako egintza eta xedapenei buruzko txostena egitea, haien lan-eskaintza publikoen jarraipena egitea, eta nazioarteko, autonomia-erkidegoetako eta tokiko enplegu publikoaren politika aztertzea.
Estatuko oinarrizko araudiari buruz tokiko funtzio publikoari buruz beste administrazio publiko batzuek egindako kontsultei erantzutea eta txostenak egitea.
Estaturako gaikuntza duten toki-administrazioko funtzionarioei dagokienez, Estatuko Administrazio Orokorrari dagozkion eginkizunak betetzea, toki-ogasunen arloko organo eskudunari dagozkionak izan ezik, eta langile horien erregistro integratua kudeatzea.
Estaturako gaikuntza duten toki-administrazioko funtzionarioei diziplina-espedienteak irekitzea, aplikatzekoa den araudian xedatutakoaren esparruan.
Akordioei, hitzarmenei, itunei edo negoziazio kolektiborako beste edozein tresnari buruzko txostena egitea eta baimena ematea, Estatuaren Aurrekontu Orokorren dagokion legean aurreikusitakoaren arabera, bai eta horiek betetzeko edo garatzeko hartzen diren neurriei buruzkoa ere, baldin eta horien edukia aurrekontuetako langileen gastuen kapituluari egoztekoak diren gastuei eta a) letran aipatzen diren organismo eta erakundeen gainerako lan-baldintzei badagokie.
Talentua erakarri, garatu eta atxikitzeko proiektuak egitea.
Sailaren urteko aurrekontuaren proposamena gertutzea eta berari atxikitako erakundeei dagozkienak koordinatzea, bai eta aurrekontuaren egiterapenaren jarraipena eta horren aldaketen tramitazioa egitea ere.
Saileko ekonomia eta finantza kudeaketa eta diruzaintza kudeatzea; administrazio kontratazioa planifikatu, tramitatu eta jarraipena egitea; eta Saileko kide anitzeko organoak, kontratazioaren arloan, koordinatzea.
Ministerioan garatutako gastu-programak ebaluatzea, gastu-politika eraginkorragoak lortzeko.
Saileko giza baliabideak planifikatu, kudeatu eta administratzea; lanpostu-zerrendak eta enplegu-planak onartu eta aldatzeko proposamenak egitea; lanpostuak betetzeko prozesuak tramitatzea; sindikatuekiko eta funtzionarioen lanbide-elkarteekiko harremanak; eta prestakuntza-planak, gizarte-ekintza eta laneko arriskuen prebentziorako programak kudeatzea.
Zerbitzuak ikuskatzeko planak eta programak betearaztea eta atxikitako zerbitzu zentraletako, erakundeetako eta organismo publikoetako organo eta unitateetako langileen eta zerbitzuen funtzionamendua, eraginkortasuna eta errendimendua ebaluatzea, bai eta Sailaren eskumeneko politika publikoen ebaluazioekin lotutako jarduerak koordinatzea ere.
Emakumeen eta Gizonen Berdintasun Eragingarrirako martxoaren 22ko 3/2007 Lege Organikoaren 77. artikuluan aurreikusten diren Saileko Berdintasun Unitatearen berezko eginkizunak garatzea.
Datu pertsonalen tratamenduari eta datu horien zirkulazio askeari dagokienez pertsona fisikoak babesteari buruzko Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2016ko apirilaren 27ko (EB) 2016/679 Erregelamenduan eta Datu Pertsonalak Babesteko eta Datu Digitalak Bermatzeko abenduaren 5eko 3/2018 Lege Organikoan aurreikusitako eskumenak egikaritzea. Erregelamendu horrek 95/46/EE Zuzentaraua (Datuak Babesteko Erregelamendu Orokorra) indargabetzen du.
Sailaren xedapenak eta administrazio-egintzak Estatuko Aldizkari Ofizialean argitaratzearekin zerikusia duten jarduketak.
Transformazio Digitalerako eta Funtzio Publikorako Ministerioaren Gardentasunari buruzko Informazio Unitatearen eginkizunak egikaritzea, abenduaren 9ko 19/2013 Legearen 21. artikuluan aurreikusitakoari jarraikiz, eta Ministerioaren eremuan gobernu irekiaren arloko ekimenak koordinatzeko laguntza ematea.
Administrazio-informazioko eta herritarrei arreta emateko jarduerak eta publizitate instituzionala garatzea eta koordinatzea.
Saileko bitarteko material, higigarri eta higiezinen kudeaketa; haien inbentarioa; errentamenduen kudeaketa; higiezin horien egokitzapena eta artapena; haien instalazioen mantenimendua; eta dagozkien obra-proiektuen plangintza, koordinazioa, gertuketa eta zuzendaritza.
Saileko erregistro nagusia kudeatzea, eta zerbitzu teknikoak, segurtasunekoak, erreprografiakoak eta, oro har, zerbitzu orokorrak eta barne-araubidekoak zuzendu eta kudeatzea.
Saileko liburutegi, artxibo eta dokumentazio zerbitzuak zuzendu, antolatu eta kudeatzea.
Estatu-idazkaritzekin lankidetzan aritzea ekonomia- eta aurrekontu-programazioan, inbertsio-proiektuei eta Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Planeko, Transformazio Digitalerako Ministerioaren eta Funtzio Publikoaren eremuko neurriei dagokienez.
ñ) Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako Ministerioari dagozkion Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Planaren inbertsioen eta erreformen egikaritzea koordinatzea eta jarraipena egitea, Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Planaren kudeaketa-sistema eratzen duen irailaren 29ko HFP/1030/2021 Aginduaren 2. artikuluan zehaztutako mugarri eta helburuen eta zeharkako printzipioen betetze-mailaren desbideratzeen jarraipena eta detekzioa barne.
Ministerioaren berezko esparruetan Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Planari lotutako Europako funtsen aplikazioaren mugarri eta helburuen eta zeharkako printzipioen betetze-mailaren segimendu-txostenak egitea, bai eta kudeaketa ekonomiko-finantzarioarekin lotutako txostenak ere.
Neurrien ardura duten organoek neurri zuzentzaileen aplikazioaren jarraipena egitea, mugarri eta helburuak betetzetik eta zeharkako printzipioak betetzetik desbideratzeak gertatuz gero.
Europako Funtsen Idazkaritza Nagusiarekin harremanetan jartzea, Transformazio Digitalerako eta Funtzio Publikorako Ministerioari dagozkion Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Planaren neurrien jarraipena egiteko.
Elkarrizketa beste sail batzuekin eta Ministerioko estatu-idazkaritzekin, Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Planaren jarraipena egiteko.
Ministerioaren ardurapeko osagaien kudeaketa-txostena egitea, sinatzea eta izapidetzea.
Neurrien ardura duten organoek sinatutako aurreikuspen-txostenak berrikustea, ez-betetzearen arriskuak identifikatzea, plangintzarekiko desbideratzeak, eta neurriaren ardura duten organoek neurri zuzentzaileen gauzatzearen jarraipena egitea.
Diru-laguntzen Plan Estrategikoa egitea.