Ogasun Ministerioaren eta hari lotutako edo haren mendeko organismo publikoen funtzioei buruzko informazioa.
2024/02/29an eguneratua.
Ogasun Ministerioaren eta hari lotutako edo haren mendeko organismo publikoen funtzioei buruzko informazioa.
2024/02/29an eguneratua.
Ogasun Ministerioa Estatuaren Administrazio Orokorreko saila da, eta Gobernuak ogasun publikoaren, aurrekontuen, gastuen eta enpresa publikoen arloan duen politika proposatzeaz eta gauzatzeaz arduratzen da, ordenamendu juridikoak ematen dizkion gainerako eskumen eta eskuduntzez gain.
Era berean, Ministerio honen eskumena da autonomia-erkidegoen eta toki-erakundeen finantzaketa-sistemak aplikatzea eta kudeatzea, eta administrazio publikoen ekonomia- eta finantza-jarduerari buruzko informazioa ematea, baita kontratazio publikoaren arloko estrategia, koordinazioa eta araudia ere.
Autonomia-erkidegoen eta autonomia-estatutua duten hirien finantzaketa-sistema, bai eta eskualdatzen diren zerbitzuen kostu eraginkorren balorazioa, autonomia-erkidegoen zorpetzea eta haien eremuan aurrekontu-egonkortasunari buruzko araudia aplikatzea ere.
Toki-administrazioa osatzen duten erakundeen finantza-sistema, toki-erakundeen zorpetzea eta toki-erakundeen eremuan aurrekontu-egonkortasunari buruzko araudia aplikatzea.
Estatuko, autonomia-erkidegoko eta tokiko administrazioen arteko lankidetza eta horretarako ezarritako organoen jarduera, bereziki Zerga eta Finantza Politikako Kontseiluan eta Toki Administrazioko Batzorde Nazionalean.
Toki-araubideko araudian gaikuntza nazionaleko toki-administrazioko funtzionarioentzat gordetako lanpostuetan toki-ogasunen arloan Estatuko Administrazio Orokorreko organo eskudunari legez esleitutako txosten- eta baimen-eginkizunak.
Estatu Idazkaritzaren mendeko edo hari lotutako zuzendaritza-organoen, entitateen eta organismoen artean lankidetza, lankidetza eta koordinazio handiagoa lortzeko behar diren jarraibideak edo ebazpenak ematea, bereziki Zerga Administrazioaren esparruan, eta, bereziki, datuak lagatzeari eta informazioa eskuratzeari, giza baliabideak eta baliabide tekniko, informatiko eta materialak optimizatzeari eta administrazio onaren printzipioa ahalik eta eraginkorrena izateko behar diren sinergiak lortzeari dagokienez, betiere bakoitzaren eskumenei kalterik egin gabe.
Jokoaren arloan, zergen arloko politika orokorra aztertzea eta definitzea, zerga-araubidea proposatzea, lantzea eta interpretatzea, eta jokoaren administrazio-kudeaketatik eratorritako tasak kudeatzea eta likidatzea.
Autonomia-erkidegoen Zerga eta Finantza Politikako Kontseiluaren Idazkaritza, bai eta Kontseilu horri laguntza, aholkularitza eta laguntza teknikoa ematea ere; eta Estatuko Administrazio Orokorraren eta autonomia-erkidegoen arteko koordinazioko beste organo batzuekiko harremanak, idazkaritza nagusiaren eskumen-eremuan.
Toki Administrazioko Batzorde Nazionaleko Ekonomia, Finantza eta Zerga Araubideko Azpibatzordearen Idazkaritza, eta Estatuko Administrazio Orokorraren eta toki-erakundeen arteko beste koordinazio-organo batzuekiko harremanak, Idazkaritza Nagusiaren eskumenen eremuan, baldin eta berariaz Aurrekontu Egonkortasuneko eta Lurralde Finantza Kudeaketako Zuzendaritza Nagusiari esleitu ez bazaizkio.
Autonomia-erkidegoen zerga-araubideari eta lurraldearen araberako zerga-araubide bereziei buruzko arau eta neurrien azterlan, txosten eta proposamenak egitea, Tributuen Zuzendaritza Nagusiaren eskumenei kalterik egin gabe.
Euskal Autonomia Erkidegoarekiko Itunaren eta Nafarroako Foru Komunitatearekiko Hitzarmenaren araubideen zerga-alderdiak aplikatzea.
Autonomia-erkidegoen finantzaketari buruzko arau eta neurrien azterlan, txosten eta proposamenak egitea, bai eta autonomia-erkidegoen finantzaketa-sistemaren aplikazioari eta autonomia-erkidegoen alderdi ekonomiko eta finantzarioei buruzko azterlanak egitea ere.
Laguntza, aholkularitza eta laguntza teknikoa ematea Ebaluazioko Batzorde Tekniko Iraunkorrari eta beste organo batzuei, autonomia-erkidegoen finantzaketa-sistemaren analisiaren edo aldaketaren eremuan.
Toki-erakundeen sistemari, toki-finantzaketarako mekanismoei eta aurrekontu- eta finantza-araubideari buruzko arau eta neurrien azterlan, txosten eta proposamenak egitea, bai eta araubide horri buruzko kontsultak egitea ere.
Txostenak, aurreikuspenak eta estatistikak egitea, toki-erakundeen ekonomia-, finantza- eta zerga-datuen tratamendua barne, eta informazio horrekin zerikusia duten argitalpenen edukien definizioa egitea. Informazio hori Idazkaritza Tekniko Nagusiak egingo du.
Toki entitateek bidalitako informazioari buruzko azterketa eta jarduketak, haiei lotutako edo haien mendeko entitate eta organismoei buruzkoak, aurrekontuen araudiaren esparruan Idazkaritza Nagusiari esleitutako eskumenak garatzeko.
Idazkaritza Nagusiaren menpeko sistema informatikoak diseinatu eta mantentzea eta Idazkaritza Nagusiaren esparruan ondasun eta zerbitzu informatikoak erosteko proposamenak egitea.
Autonomia-erkidegoekin eta toki-erakundeekin koordinatzeko bulego birtualen edukiak mantentzea eta eguneratzea, bai eta Idazkaritza Nagusiaren aplikazioen erabiltzaileei laguntza eta laguntza informatikoa ematea ere.
Informazio ekonomiko-finantzarioa tratatzeko eta Lurralde Administrazioen finantzaketa kudeatzeko aplikazioak diseinatzea, erabakiak hobeto hartzeko tresnak ezartzea, eta Idazkaritza Nagusiaren esparruan informazioaren segurtasuna etengabe hobetuz eta monitorizatuz kudeatzea.
Aurrekontuen eta Gastuen Estatu Idazkaritzak, Ogasun Ministerioko titularraren goi-zuzendaritzapean, Estatuko sektore publikoaren eta haren langile-kostuen plangintzarekin, programazioarekin eta aurrekontuekin lotutako jarduketak zuzendu eta koordinatzen ditu.
Aurrekontuen eta Gastuen Estatu Idazkaritzari dagokio aurrekontu-egonkortasuneko helburuen eta Estatuaren gastu ez-finantzarioaren mugaren proposamena egitea. Sektore publiko osoari dagokionez, aurrekontu-egonkortasunaren, zor publikoaren eta gastu-arauaren helburuen betetze-mailaren jarraipena egingo du, eta gerta litezkeen desbideratzeak zuzentzeko neurriak hartzea proposatuko du.
Aurrekontu eta Gastuen Estatu Idazkaritzari dagozkio, Langileen Kostuen Zuzendaritza Nagusiaren bitartez, Giza Baliabideen plangintza estrategikoaren esparruan langileen kostuen arloko Estatuko Aurrekontu Orokorren Legearen Aurreproiektuan sartu beharreko arau-proposamenak egiteko eskumenak. Era berean, sektore publikoko giza baliabideei eta ordainsari-araubideei buruzko politiken gastu-inguratzaile orokorrari eragiten dioten erabakietan nahitaezko txostena egitea dagokio, Giza Baliabideen Plan Orokorraren esparruan.
Aurrekontuen eta Gastuen Estatu Idazkaritzako zuzendaritza-zentroei dagokie, bai eta haien mendeko edo haiei lotutako entitate edo organismoei ere, Ogasun Ministerioari eman beharreko informazio ekonomiko-finantzarioaren ardura izatea, apirilaren 27ko 2/2012 Lege Organikoan, hura garatzeko araudian, Europar Batasuneko araudian eta aplikatzekoa den gainerako araudi ekonomiko-finantzarioan aurreikusitakoa betez, informazio hori Administrazio Publikoen Informazio Ekonomiko eta Finantzarioaren Zentralera bidaltzea, erregelamenduz aurreikusitako baldintzetan.
Barne-kontrola, kontu-hartzailetzako eginkizunaren, etengabeko finantza-kontrolaren eta auditoretza publikoaren bidez, azaroaren 26ko 47/2003 Legean ezarrita dagoenaren arabera; hori, halere, ez da eragozpena izango Estatuko sektore publikoa osatzen duten organo eta erakundeen sistemetarako, legezkotasuna betetzen dela ziurtatzeko, bai eta finantza-kudeaketan efikaziaren, efizientziaren eta ekonomiaren printzipioak betetzen direla eta informazio ekonomiko-finantzarioa zuzentzen dela ziurtatzeko ere.
Dirulaguntza eta laguntza publikoen jarraipena eta kontrola egitea eta Dirulaguntzen Datu-base Nazionala administratu eta zaintzea, Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorrean ezarritakoaren arabera.
Kontabilitate publikoa zuzentzea eta kudeatzea, azaroaren 26ko 47/2003 Legean ezarritako moduan.
Sektore publikoaren kontu ekonomikoak eratzea.
Unitate publikoak sailkatzea eta sektore publikoak egindako eragiketen tratamenduari buruzko txostenak egitea, kontabilitate nazionala arautzen duen araudiaren arabera.
Ekonomia- eta finantza-informazioa kudeatzea, kontabilitate- eta kontrol-eginkizunak gauzatzearen ondorioz.
Lurralde-ogasunekiko harremana, sektore publikoko kontu ekonomikoak eratzeko bidali behar duten kontabilitate-informazioaren ondorioetarako.
Aurrekontu eta Gastuen Estatu Idazkaritzaren, Europako Funtsen Idazkaritza Nagusiaren eta Estatuko Administrazioko Kontu Hartzailetza Nagusiaren informatika-politika planifikatzea, diseinatzea eta egikaritzea, haien jardueren euskarri informatikoa eta haien organoen proiektu informatikoen aholkularitza, koordinazioa eta instrumentazioa.
Europako funtsak kontrolatzearen ondoriozko jarduerak, auditoretza-agintariaren eta Zerbitzu Espezifikoaren eginkizunei dagokienez, Estatuko Administrazioko Kontu-hartzailetza Nagusia Suspertze eta Erresilientzia Planaren eta Mekanismoaren Kontrol Agintaritza den funtsetan, araudi erregulatzailearen arabera.
Justizia Administrazioari laguntzea eta harekin lankidetzan aritzea, ordenamendu juridikoak Estatuko Administrazioko Kontu-hartzailetza Nagusiari esleitzen dizkion eginkizunen eta eskumenen mugen barruan, funtzio eta eskumen horiekin lotuta dauden zigor-arloko prozedurei dagokienez.
Estatuko, Autonomia Erkidegoko eta Tokiko Sektore Publikoko Entitateen Inbentarioa integratu, kudeatu eta argitaratzea, urriaren 1eko 40/2015 Legean aurreikusitako moduan.
Europar Batasunaren finantza-interesak iruzurretik babesteko bideratutako ekintzak koordinatzea, Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren hogeita bosgarren xedapen gehigarrian xedatutakoaren arabera.
Estatuko sektore publiko instituzionaleko entitateen eta organismoen etengabeko gainbegiratzea, urriaren 1eko 40/2015 Legearen 85. artikuluan eta hura garatzen duten xedapenetan aurreikusitako baldintzetan.
Interes-gatazkei buruzko aholkularitza, Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana egikaritzen duten prozeduretako interes-gatazkaren arriskuaren analisi sistematikoari buruzko urtarrilaren 24ko HFP/55/2023 Aginduaren 8. artikuluan aurreikusitako baldintzetan.
Suspertze eta Transformazio Ekonomikorako Proiektu Estrategikoetan (REPERTE) interesa duten entitateen Estatuko Erregistroaren kudeaketa funtzional eta teknikoa, abenduaren 30eko 36/2020 Errege Lege Dekretuaren 9. artikuluan aurreikusia.
Bere jardunak gauzatzeko behar duen koordinazioa, eta, hala badagokio, Kontu-hartzailetza Nagusiaren barruan aurreko letretan jasotako eginkizunak betetzeko baliabideak ahalik eta modu eraginkorrenean erabiltzeko aukera emango duten antolaketa-jarraibideak eta jarraibide funtzionalak ematea.
Ministerioaren urteko aurrekontuaren proposamena egitea eta berari atxikitako erakunde publikoei dagozkienak koordinatzea, bai eta aurrekontuaren betearazpenaren jarraipena egitea eta, hala badagokio, aldaketak izapidetzea ere.
Sailak Gobernuaren kide anitzeko organoetan eta Gobernuari laguntzeko organoetan parte hartzeari buruzko jarduketak zuzendu, bultzatu eta koordinatzea.
Ministerioari atxikitako erakunde publikoekiko administrazio-harremanak, Idazkariordetzaren bidez.
Saileko administrazio elektronikoa zuzendu, bultzatu eta koordinatzea.
Ministerioko sailetako zerbitzuei, erabiltzaileei arreta emateko departamentuetako zentroari eta, hala badagokio, barneko komunikazio-sareen kudeaketari dagozkien informazio-sistemen diseinuari, garapenari, mantentze-lanei eta kudeaketari dagozkien eginkizunak.
Saileko giza baliabideak kudeatu eta administratzea, sindikatuekin eta langileak ordezkatzen dituzten erakundeekin harremanak izatea, langileen prestakuntza-planak ezartzea eta gizarte-ekintza eta laneko arriskuak prebenitzeko programak kudeatzea.
Departamentuaren baliabide materialak, ministerioaren erregistro orokorra, zerbitzu teknikoak, segurtasunekoak, erreprografiakoak eta, oro har, barne araubidekoak kudeatzea.
Obra-proiektuak planifikatzea, koordinatzea, prestatzea eta zuzentzea, eta saileko zerbitzu zentralek okupatutako higiezinak mantentzea eta kontserbatzea; saileko idazkariordetzak kudeatu beharreko obren kontratazio-espedienteak izapidetzea, bai zerbitzu zentralenak, bai lurralde-zerbitzuenak; zerbitzu zentralek okupatutako eta sailari atxikitako higiezinen inbentarioa mantentzea; zerbitzu komunen aurrekontu-kredituen diruzaintza kudeatzea.
Saileko lurralde-zerbitzuek betetzen dituzten higiezinen eta espazioen ondare-kudeaketa teknikoa eta administratiboa.
Zerbitzu komunen esparruan, ondasun materialak eskuratzea eta zerbitzuak kontratatzea.
Zerbitzu erkideen aurrekontu-kredituen eta gainerako aurrekontu-zerbitzuen finantza-kudeaketa egitea, eskumenak eskuordetzeko kasuan kasuko aginduan ezarritako moduan, eta higiezinak alokatzeko espedienteak izapidetzea, baldin eta errentamendu-espediente horien kudeaketa saileko idazkariordetzari badagokio, bai zerbitzu zentralei dagokienez, bai lurralde-zerbitzuei dagokienez.
Ekonomia eta Ogasuneko ordezkaritzak koordinatzea beren baliabideen kudeaketan eta beren eginkizunen gauzatzean, beren jarduerak zuzentzeko eman beharreko jarraibideak eta zerbitzu-aginduak bultzatzea, eta ordezkaritzek behar bezala funtzionatzeko behar dituzten baliabideen ebaluazioa egitea, bai eta ordezkaritza horien banaketa eta kudeaketaren jarraipena ere.
Ministerioko titularrari laguntzea ministerioaren eta haren organismo publikoen efikazia kontrolatzen.
Sailaren esparruan plangintza, zuzendaritza eta antolaketako sistemak hobetzeko eta lan-prozedurak eta -metodoak arrazionalizatzeko eta sinplifikatzeko beharrezkoak diren jarduketak zehaztea.
Saileko kutxa ordaintzaileak koordinatzea, unitate nagusiaren bidez.
Ordenamendu juridikoak Ekonomia eta Ogasuneko Ordezkaritzei esleitzen dien zerga-bilketaren kudeaketa eta ordezkaritza horiei esleitzen zaizkien zergaz edo aduanaz kanpoko beste eginkizun guztiak zuzentzea, planifikatzea eta koordinatzea.
Enpresa estrategikoen kaudimenari laguntzeko funtsari dagokionez Ogasun Ministerioari dagozkion eginkizunak, beste organo batzuei esleitu ez zaizkienak.
Desagertutako Estatuko Funtzionario Zibilen Etxeen Patronatuen likidazioa eta irailaren 12ko 1555/1959 Dekretuak eta ondorengo xedapenek Organismoen Likidazio Batzordeari esleitzen zizkioten funtzioak eta zereginak.
Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Planaren bidez, urte anitzeko finantza-esparruan finantzatutako ekintzak eta Suspertze eta Erresilientzia Mekanismoari dagozkionak koordinatzea, haien arteko koherentzia bermatzeko.
Suspertze eta Erresilientzia Mekanismoaren eta Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Planaren agintaritza arduradun gisa jardutea Europako erakundeetan, Europako araudian ezartzen diren baldintzetan, horretarako legez eta erregelamenduz ezarrita dituen eskumenak garatuz.
Ministerioekin, erakunde publikoekin, autonomia-erkidegoekin eta toki-erakundeekin eta Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Planean sartuta dauden gainerako erakunde nazional eta komunitarioekin koordinatzea.
Planaren mugarri eta helburuetan izan diren aurrerapenak gainbegiratzea.
Estatu kideari dagozkion eginkizunak, aginte-taula integralari dagokionez, Suspertze eta Erresilientzia Mekanismoa arautzen duen araudian aurreikusitakoaren arabera.
Suspertze eta Erresilientzia Mekanismoa arautzen duen araudian aurreikusitako txostenak, finantza-ekarpena ordaintzeko eskaerak eta dagokion fidagarritasun-adierazpena aurkeztea, bai eta, hala dagokionean, araudi horretan aurreikusitako mailegu-tartea ere. Hori guztia, egindako kontrolen emaitzetan oinarrituta, Suspertze eta Erresilientzia Mekanismoa arautzen duen araudi horrek ezartzen dituen baldintzetan.
Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Planaren Batzorde Teknikoa zuzentzea, haren lanak koordinatuz.
Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Planaren Konferentzia Sektorialaren idazkaritza teknikoko eginkizunak.
Idazkaritza Nagusi honen eskumenekoak diren Europako finantziazio-tresnak kudeatzeko eta haien jarraipena egiteko behar diren sistema informatikoen diseinu funtzionala; Europako Batzordearekin eta parte hartzen duten erakunde nazionalekin informazioa trukatzeari eta hornitzeari buruz hitz egitea, truke-arauak eta -estandarrak definitzea barne; Aurrekontuen Informatika Bulegoarekin eta proiektuen gauzatze teknikoaz arduratzen diren gainerako zuzendaritza-zentroekin lankidetzan planifikatzea eta koordinatzea; sortzen diren informazio-, informazio- eta kontrol-sistemak diseinatzea eta antolatzea, bai eta Europako informazio-funtsak, informazio- eta kontrol-sistemak esleitzea ere.
Europako funtsen informazio-sistemek dituzten datuen jarraipen estatistikoa eta ustiapena egitea, Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Planaren eta Europako gainerako funtsen gainbegiratze- eta jarraipen-funtzioak bermatzeko.