Información sobre as funcións do Ministerio de Educación, Formación Profesional e Deportes e os seus organismos públicos, vinculados ou dependentes.
Actualizado a 25/03/2024.
Información sobre as funcións do Ministerio de Educación, Formación Profesional e Deportes e os seus organismos públicos, vinculados ou dependentes.
Actualizado a 25/03/2024.
O Ministerio de Educación, Formación Profesional e Deportes é o Departamento da Administración Xeral do Estado encargado de:
A proposta e execución da política do Goberno en materia educativa, nos termos previstos neste real decreto, coa excepción dos ensinos universitarios.
A proposta e execución da política do Goberno en materia do Sistema de Formación Profesional do sistema educativo e de persoas traballadoras.
A proposta e execución da política do Goberno en materia de deporte.
Asimismo, le corresponde a este Departamento el impulso de las acciones de cooperación y de las relaciones internacionales en las materias anteriores, sin perjuicio de las competencias que correspondan a otros departamentos ministeriales.
La superior dirección de las competencias atribuidas al Departamento en materia de educación no universitaria, a excepción de las enseñanzas de Formación Profesional.
A ordenación, avaliación e innovación dos ensinos que integran o sistema educativo español, incluíndo todos os ensinos do sistema educativo excepto o ensino universitario e as de formación profesional, sen prexuízo das competencias do Consello Superior de Deportes en materia de ensinos deportivos.
O cumprimento das obrigas dos poderes públicos en materia de ensinos non universitarios, a excepción das de formación profesional, e de innovación educativa, así como o fomento da igualdade de oportunidades no acceso á educación.
A programación e xestión dos ensinos da súa competencia no seu ámbito de actuación, o desenvolvemento e difusión das orientacións educativas derivadas da normativa vixente no campo dos ensinos de réxime especial e a ordenación académica básica dos seus ensinos correspondentes.
O deseño, planificación e dirección da política de bolsas e axudas ao estudo, en coordinación co Ministerio de Ciencia, Innovación e Universidades, así como a súa xestión.
A promoción das políticas de igualdade, coeducación, non discriminación e accesibilidade universal no ámbito das súas competencias.
O impulso e coordinación das relacións coas comunidades autónomas e as corporacións locais nas materias da súa competencia.
As funcións previstas na normativa vixente correspondentes á Alta Inspección de Educación.
A elaboración das propostas de disposicións xerais nas materias da súa competencia, así como as relacións e consultas coas comunidades autónomas e as persoas xurídicas e físicas interesadas durante a súa tramitación.
A dirección das relacións internacionais en materia de educación non universitaria, a excepción da formación profesional, así como o seguimento das actuacións derivadas da Unión Europea neste ámbito; a planificación da administración educativa no exterior e dos centros docentes españois de titularidade estatal no estranxeiro, así como a definición dos programas de cooperación internacional, de carácter bilateral ou multilateral nas materias da súa competencia, sen prexuízo das competencias do Ministerio de Asuntos Exteriores, Unión Europea e Cooperación.
O establecemento das directrices relativas ao ordenamento do persoal docente de ensinos non universitarios, en coordinación coa Secretaría Xeral de Formación Profesional e coa Subsecretaría.
A observación da evolución das competencias profesionais na súa integración práctica no Sistema de Formación Profesional, e a elaboración e mantemento actualizado do Catálogo Nacional de Estándares de competencias profesionais, así como a elaboración e proposta das normas vinculadas a novos estándares de competencias profesionais.
El establecimiento de los instrumentos que permitan la constante adecuación de la oferta formativa a las demandas de cualificación del entorno productivo y social para su integración práctica en el Sistema de Formación Profesional.
A ordenación e desenvolvemento regulamentario do Sistema da Formación Profesional, tanto dentro do sistema educativo como para a poboación activa, ocupados e desempregados, que inclúe o establecemento dos títulos, certificados e acreditacións do Sistema de Formación Profesional nos seus graos A, B, C, D e E, así como os aspectos básicos de currículo, e a revisión e actualización permanente dos estes currículos, en colaboración co sector produtivo implicado.
O desenvolvemento dos deseños curriculares de formación profesional no ámbito propio de xestión do Ministerio, así como a definición dos módulos básicos de espazos, instalacións e equipamento precisos para cada oferta formativa para o este ámbito, en colaboración coa Secretaría de Estado de Educación, a Subsecretaría e o Organismo Autónomo Xerencia de Infraestruturas e Equipamentos de Cultura.
O establecemento das directrices para a expedición de títulos, certificados e acreditacións oficiais españois de formación profesional, así como o rexistro xeral de todas as titulacións, certificados e acreditacións do Sistema de Formación Profesional.
A aprobación de equivalencias de escalas de cualificacións de títulos e estudos estranxeiros de formación profesional, a homologación e validación de estudos estranxeiros no ámbito da formación profesional, e a resolución de validacións e equivalencias de estudos españois coa formación profesional do sistema educativo español.
A determinación de programas e condicións necesarias para o ingreso e acceso aos corpos da función pública docente dos ensinos de formación profesional, así como a regulación das condicións específicas para impartir ofertas de formación profesional de todos os graos do sistema nos centros privados.
A elaboración e coordinación das accións e normativa para o desenvolvemento do Marco Español de Cualificacións.
El establecimiento de acuerdos y colaboraciones público-privadas con los sectores productivos e interdepartamentales, incluyendo un mapa de necesidades formativas del mercado laboral.
A ordenación dos procedementos para avaliación e acreditación de competencias básicas e profesionais adquiridas a través da experiencia laboral e vías non formais e informais de formación, a elaboración dos instrumentos de apoio aos mesmos, e o rexistro de persoas acreditadas, así como o seu desenvolvemento para os ámbitos previstos na normativa reguladora.
As relacións de coordinación, colaboración e cooperación territorial coas comunidades autónomas, corporacións locais e outras administracións públicas, en materia de formación profesional e aprendizaxe ao longo da vida.
A coordinación dos axentes sociais para que colaboren na implantación dunha oferta de formación profesional dual nos centros de traballo, e a promoción de organismos intermedios.
O deseño e desenvolvemento de actuacións que promovan a aprendizaxe técnica profesional ao longo da vida, a través da formación profesional.
O deseño da estratexia xeral de orientación profesional do sistema, en colaboración coas comunidades autónomas.
ñ) A xestión e mantemento dos rexistros e catálogos do Sistema de Formación Profesional, así como o Informe Formativo-profesional de carácter persoal.
A elaboración do Informe do estado do Sistema de Formación Profesional previsto na Lei Orgánica 3/2022, do 31 de marzo, de ordenación e integración da Formación Profesional, e a elaboración e execución de plans para a mellora da calidade, a avaliación e promoción da formación profesional, así como medidas que promovan neste ámbito as políticas de igualdade, non discriminación e accesibilidade universal.
A promoción da innovación empresarial ofrecendo apoio para a creación de agrupacións empresariais tecnolóxicas ou viveiros de empresas emerxentes vinculados con centros de formación, que impulsen e participen no desenvolvemento das accións do Sistema de Formación Profesional no ámbito das propias empresas e agrupacións empresariais.
A articulación dun sistema de seguimento e avaliación da formación profesional dual e aspectos parciais do sistema.
El desarrollo de actuaciones para la promoción y desarrollo del sistema de orientación profesional del Sistema de Formación Profesional y el mantenimiento de portales, plataformas y redes sociales para facilitar el intercambio de información, experiencias y recursos en el ámbito de la orientación y la formación profesional, esto último en coordinación con la Subsecretaría.
A colaboración no deseño dos programas internacionais de formación profesional e aprendizaxe ao longo da vida, ben a través do Servizo Español para a Internacionalización da Educación (SEPIE), ou mediante acordos bilaterais de colaboración, que permitan o desenvolvemento de dobres titulacións internacionais previstas na normativa.
O impulso no ámbito internacional de acordos, proxectos e participación en organismos e competicións da formación profesional, en coordinación co Ministerio de Asuntos Exteriores, Unión Europea e Cooperación.
La autorización, control, seguimiento y evaluación de los centros autorizados para impartir ofertas formativas del Sistema de Formación Profesional español en el extranjero.
O estudo e informe económico dos actos e disposicións con repercusión económico-financeira nos orzamentos de gastos e ingresos.
A determinación da estrutura dos programas e subprogramas en que se concreta a actividade do Departamento, a elaboración e tramitación do anteproxecto anual de orzamento, o seguimento da execución dos créditos orzamentarios e a tramitación das súas modificacións.
O seguimento do grao de realización de obxectivos respecto dos programas e actuacións anuais que se determinen na Lei de Orzamentos Xerais do Estado.
A análise e coordinación de cantos recursos financeiros ten asignados o Departamento, así como a coordinación e seguimento da aplicación dos fondos europeos ou de carácter internacional destinados a programas ou proxectos do Departamento, sen prexuízo das funcións atribuídas a outras unidades.
O réxime interior dos servizos centrais do Departamento e a conservación, reparación e reforma, intendencia, funcionamento e seguridade dos edificios nos que estes servizos teñan a súa sede; a formación e a actualización do inventario dos bens mobles daqueles, así como o equipamento das unidades administrativas do Departamento, sen prexuízo, no seu caso, da colaboración co Ou.A. Xerencia de Infraestruturas e Equipamentos de Cultura nos termos que se establezan.
La elaboración de la política de personal adscrito al Departamento y, en especial, su planificación y gestión, mediante la previsión de necesidades; la propuesta de oferta de empleo público, selección y provisión; la propuesta de modificación de las relaciones de puestos de trabajo; la previsión y seguimiento del gasto de personal, así como todos aquellos aspectos derivados de la aplicación de la normativa al respecto, la habilitación de personal y las retribuciones y nóminas.
El desarrollo de la política de personal docente y la elaboración de las bases del régimen jurídico de la función pública docente, en el ámbito de las enseñanzas distintas de las universitarias, en coordinación con la Secretaría de Estado de Educación y con la Secretaría General de Formación Profesional.
A xestión do persoal docente do Departamento e dos procedementos de mobilidade do profesorado de ensinos distintos das universitarias no ámbito nacional, de forma coordinada coas restantes administracións educativas, e de acordo con a Secretaría de Estado de Educación e coa Secretaría Xeral de Formación Profesional.
La formación del personal, a excepción del docente, la gestión de la acción social y la prevención de riesgos laborales.
A relación coas organizacións sindicais e outras asociacións profesionais representativas.
A planificación estratéxica, o impulso, a racionalización, e a coordinación da transformación dixital e a política en materia de tecnoloxías da información e comunicacións (TIC) do Ministerio de Educación, Formación Profesional e Deportes, de acordo con as directrices de Transformación Dixital adoptadas pola Administración Xeral do Estado, así como a coordinación e cooperación con outras administracións e órganos do Estado nestas materias.
A conformación da vontade do Ministerio de Educación, Formación Profesional e Deportes para a adquisición de bens e servizos no ámbito das tecnoloxías da información e as telecomunicacións de todos os órganos do Ministerio, de acordo con o establecido no Real Decreto 806/2014, do 19 de setembro, sobre organización e instrumentos operativos das tecnoloxías da información e as comunicacións na Administración Xeral do Estado e os seus Organismos Públicos.
La coordinación de las actuaciones de la administración digital del Ministerio de Educación, Formación Profesional y Deportes, de acuerdo con el plan de acción departamental para la transformación digital y la Estrategia TIC de la Administración General del Estado y sus organismos públicos, y la provisión de servicios declarados como compartidos en materia de tecnologías de la información y comunicaciones como unidad TIC del Ministerio de Educación, Formación Profesional y Deportes.
O impulso e coordinación no ámbito do Ministerio de Educación, Formación Profesional e Deportes dos Esquemas Nacionais de Interoperabilidade e Seguridade, e das medidas para garantir a accesibilidade dos servizos electrónicos e o cumprimento das obrigas departamentais en materia de reutilización da información do sector público.
ñ) O desenvolvemento dos sistemas de información e a provisión de servizos comúns en materia de tecnoloxías da información e comunicacións necesarios para o funcionamento do Departamento, a implantación de medidas de seguridade informática, a administración e mantemento das plataformas e os dominios de internet onde se aloxan o portal institucional, a sede electrónica, a intranet e os demais servizos electrónicos do Ministerio de Educación, Formación Profesional e Deportes, así como a asistencia en materia de tecnoloxías da información e no soporte técnico ás redes sociais.
A xestión das redes de comunicacións no Departamento e a provisión dos medios de firma electrónica para o persoal ao servizo do Ministerio de Educación, Formación Profesional e Deportes.
A xestión económica e financeira do Departamento.
La asistencia a los órganos directivos en la preparación de los expedientes de contratación y en la tramitación de los procedimientos de adjudicación de contratos, así como la asistencia y apoyo a la mesa y junta de contratación del Departamento.
As funcións de habilitación e pagaduría do Ministerio, salvo nos casos en que as actuacións dunha determinada unidade do Ministerio requiran situar nelas unha caixa pagadora propia, así como as relativas á Unidade Central de Caixa.
O desenvolvemento das funcións propias da Unidade de Igualdade do Departamento, previstas no artigo 77 da Lei Orgánica 3/2007, do 22 de marzo, para a igualdade efectiva de mulleres e homes.
As funcións atribuídas ao Ministerio de Educación, Formación Profesional e Deportes na xestión de programas cofinanciados por fondos estruturais da Unión Europea no ámbito da educación e a formación profesional, en coordinación coa Secretaría de Estado de Educación e a Secretaría Xeral de Formación Profesional
O exercicio das funcións de programación, xestión e control, como Organismo Intermedio das axudas dos fondos estruturais da Unión Europea.
A función de coordinación co Consello Superior de Deportes no desenvolvemento das políticas deportivas competencia do Departamento.
O exercicio da función da Unidade de inclusión do persoal con discapacidade, de acordo con o establecido na disposición adicional décimo quinta do Real Decreto-lei 6/2023, do 19 de decembro, polo que se aproban medidas urxentes para a execución do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia en materia de servizo público de xustiza, función pública, réxime local e mecenado.