Presidentetzako, Justiziako eta Gorteekiko Harremanetako Ministerioaren eta hari lotutako edo haren mendeko organismo publikoen funtzioei buruzko informazioa.
2024/02/29an eguneratua.
Presidentetzako, Justiziako eta Gorteekiko Harremanetako Ministerioaren eta hari lotutako edo haren mendeko organismo publikoen funtzioei buruzko informazioa.
2024/02/29an eguneratua.
Presidentetzako, Justiziako eta Gorteekiko Harremanetako Ministerioa, zeinaren titularra Erresumako notario nagusia baita, Estatuaren Administrazio Orokorreko sail bat da, zeinari baitagokio, indarrean dauden lege-xedapenek ematen dizkioten eskumenen eremuan, ordenamendu juridikoa garatzeko Gobernuaren politika proposatzea eta egikaritzea, bereziki zigor-zuzenbidearen, zuzenbide zibilaren, merkataritza-zuzenbidearen eta zuzenbide prozesalaren arloan; Justizia Administrazioaren antolaketa- eta laguntza-politika, bai eta nobleen erkidegoekiko lankidetza eta nazioarteko graziazko eskubideekiko lankidetza ere; eta Espainiako Estatuaren graziazko eta graziazko titulu eskudunekiko lankidetza juridikoa.
Halaber, Presidentetzako, Justiziako eta Gorteekiko Harremanetako Ministerioaren titularrari dagokio harremanak izatea Datuak Babesteko Espainiako Agentziarekin eta Abokatutzaren, auzitegietako prokuradoreen eta Espainiako Gizarte Graduatuen Elkargoen Kontseilu Orokorrekin.
Era berean, Presidentetzako, Justiziako eta Gorteekiko Harremanetako Ministerioaren titularrari dagokio Konstituzioaren ikuspegitik garrantzitsuak diren gaiak koordinatzea; legegintza-programa prestatzea, garatzea eta haren jarraipena egitea; Gobernuko Presidentetzari berehala laguntzea; Ministroen Kontseiluari, Gobernuaren Batzorde Delegatuei, Estatu Idazkarien eta Estatu Idazkariordeen Batzorde Nagusiari eta, bereziki, Gobernuari laguntzea Gorte Nagusiekiko harremanetan; gobernu-presidentetzari, gobernu-presidentetzari eta gobernu-jarduerari lotutako gainerako funtzioei babesa ematea, gobernu-presidentetzari esleitutako ekonomia- eta finantza-jarduera politiko eta erlijiosoari buruzko araudia gauzatzea, gobernu-jardueraren egikaritzea, gobernu-jardueraren egikaritzea, gobernu-jardueraren egikaritzea, gobernu-araudi orokorra, gobernu-jardueraren egikaritzea, gobernu-jardueraren egikaritzea eta indarrean dauden gainerako eskumenak koordinatzea, gobernu-eskumenak gauzatzea, gobernu-eskumenak gauzatzea, gobernu-presidentetzari laguntzea, gobernu
Justiziako Estatu Idazkaritza Presidentetzako, Justiziako eta Gorteekiko Harremanetako Ministerioaren goi-organoa da, eta hari dagokio, saileko titularraren goi-agintaritzapean, autonomia-erkidegoetako administrazioarekin justiziaren zerbitzura koordinatzea eta elkarlanean aritzea; Justizia Administrazioarekin eta Fiskaltzarekin antolatzea, planifikatzea, laguntzea eta lankidetzan aritzea; nazioarteko lankidetza juridikoa, eta nazioarteko eta Europar Batasuneko erakundeekin harremanak izatea, Estatuaren Erregistro, Erregistro, Erregistro Zibilarekin lotutako eskumenak, eskumenak, eskumenak, Justizia, Zuzendaritza Zentralarekin eta Erregistro Zibilarekin lotutako jarduerak, eskumenak, eskumenak eta Estatuko Gorteen Erregistroa, Erregistroa, Justizia Zuzendaritza Zentralarekin eta Erregistroa, Erregistroa, Estatuko Agintaritza Zibilarekin lotutako eskumenak eta Fundazioen Gorteen Erregistroa, Erregistroa, Erregistroa, Estatuko Bitartekaritza, Erregistroa, Estatuko Erregistroa, Justizia, Erregistroa,
Saileko titularraren eskumenak alde batera utzi gabe, Estatuko Justizia Idazkaritzaren titularrari dagokio honako hauekin dituen harremanetan parte hartzea: Ministerioaren eta Botere Judizialaren Kontseilu Nagusiaren gobernu-organoen artean, Fiskaltzaren gobernu-organoen artean, autonomia-erkidegoetako justiziaren arloko organo eskudunen artean, Abokatutzaren Kontseilu Nagusien, auzitegietako prokuradoreen eta Espainiako Gizarte Graduatuen Elkargoen artean, Espainiako Ondasun Higigarrien Ministerio Publikoaren eta Notariotzaren Elkargoaren arteko harremanetan, bai eta Espainiako Merkataritza Jabetzaren Kontseilu Nagusiaren eta erregistratzaileen arteko harremanetan ere.
Halaber, Estatuko Justizia Idazkaritzari dagokio bere eskumeneko gaiei buruzko arau-proiektuak eta saileko titularrak eskatutako bestelako gaiak lantzeko ekimena eta bultzada ematea, Idazkariordetzari eta Idazkaritza Nagusi Teknikoa-Gobernuaren Idazkaritzari dagozkien eskumenen kalterik gabe.
Gobernu-idazkarien eta Justizia Administrazioaren Letraduen Kidegoko gainerako kideen zuzendaritza, koordinazioa eta gainerako eskumenak.
Gordailuen eta kontsignazioen kontua antolatzea, Justizia Administrazioaren letraduen eginkizunei dagokienez.
Presidentetzako, Justiziako eta Gorteekiko Harremanetako Ministerioak gobernu-idazkarien eta Justizia Administrazioaren letraduen bitartez jaso behar duen informazio estatistikoa zentralizatzea eta sendotzea, arlo judizialeko Estatistika Plan Nazionala egiten parte hartzea, Justizia Administrazioarekin lotutako estatistikak tratatu eta jarraitzea eta Estatistika Judizialaren Batzorde Nazionalari laguntzea.
Justiziaren eraldaketa digitalerako eta bulego judizialaren, administrazio-unitateen eta bulego fiskalaren ezarpenerako programak, jarraibideak eta tresnak prestatzea, eta horien ezarpen-prozesua ebaluatzea.
Bulego Judizialaren eta Bulego Fiskalaren oinarrizko egitura diseinatzea eta Estatu osoko bulego judizial eta fiskaletako lanpostu-zerrendak behin betiko onartzea.
Bulego judizialetan eta fiskaletan zerbitzuen kalitate-programak ezartzea eta ebaluatzea.
Bulego judizial eta fiskalen antolaketa eta funtzionamendua, Departamentuaren eskumenei dagozkien gaietan, eta Bulego Judiziala Ezartzeko Batzordea bultzatu eta laguntza teknikoa ematea.
Presidentetzako, Justiziako eta Gorteekiko Harremanetako Ministerioko titularra Ganberen Bozeramaileen Batzordeetara joatea edo horiek ordezkatzea, Gobernuak bilera horietara joatea egokitzat jotzen duenean, eta hori guztia Diputatuen Kongresuaren eta Senatuaren Erregelamenduetan aurreikusitakoarekin bat etorriz.
Gorte Nagusietara igortzea Gobernuak ganberei bidaltzen dizkien idazkiak eta komunikazioak, salbu eta nazioarteko tratatu eta hitzarmenak, lege-proiektuak, errege lege-dekretuak eta legegintzako errege-dekretuak; horiek igortzea Presidentetzako, Justiziako eta Gorteekiko Harremanetako Ministerioaren titularrari dagokio, hargatik eragotzi gabe estatu-idazkariak ganberei elektronikoki komunikatzea.
Jaurlaritzaren legegintza-programaren izapidetze parlamentarioa aztertu, jarraitu eta koordinatzea.
Gobernuak Gorte Nagusiekin dituen harremanen administrazio-jarduera koordinatzea eta Gobernuari laguntzea parlamentu-kontrolaren esparruan eta, oro har, ganberekin dituen harremanetan.
Konstituzioaren aldetik garrantzia duten gaiak koordinatzea.
Konstituzioa aldatzeko eta autonomia-estatutuak erreformatzeko ekimenei buruzko azterlanak eta txostenak egitea.
Jaurlaritzaren legegintza-programari eta -jarduerari buruzko proposamenen jarraipena, balorazioa eta, hala badagokio, formulazioa.
Gorte Nagusiek Gobernuarekiko harremanetan duten jardueraren ondorioz sor daitekeen beste edozein eginkizun.
Konstituzioa sustatzea, zabaltzea eta Espainiako gizarteari hurbiltzea, sentsibilizazio, komunikazio, prestakuntza eta azterketako jarduketen bidez.
Giza eskubideak sustatzea, sentsibilizazio-, komunikazio- eta prestakuntza-jardueren bidez, bai eta indarrean dagoen Giza Eskubideen Plana koordinatzea, jarraitzea eta ebaluatzea ere.
Sailaren ordezkaritza arrunta.
Saileko titularrari laguntzea Jaurlaritzako lehendakariari laguntzeko zereginetan.
Ministro Kontseiluaren, Gobernuaren Batzorde Delegatuen eta Estatu Idazkarien eta Estatu Idazkariordeen Batzorde Nagusiaren jarduerak antolatzeko eta koordinatzeko Departamentuko titularrak emandako jarraibide eta gidalerroak betearaztea.
Saileko titularrari laguntza eta aholkularitza teknikoa ematea Sailaren jarduketa planak gertutu eta onesterakoan.
Sailaren zerbitzu erkideak zuzendu eta koordinatzea, eta bereziki, ekonomiaren eta aurrekontuen planifikazioa eta kudeaketa, bai eta giza baliabideak, baliabide teknologikoak eta baliabide materialak ere.
Langileak eta zerbitzuak ikuskatzeko programak ezartzea, eta beharrezkoak diren jarduketak egitea plangintza-, zuzendaritza- eta antolaketa-sistemak hobetzeko eta lan-prozedurak eta -metodoak arrazionalizatzeko eta sinplifikatzeko, Transformazio Digitalerako eta Funtzio Publikorako Ministerioak definitutako esparruan. Era berean, Sailaren eskumeneko politika publikoen ebaluazioekin lotutako jarduerak koordinatzea dagokio, Politika Publikoak Ebaluatzeko Institutuari laguntzeko, Ministro Kontseiluak politika publikoak ebaluatzeko onartzen duen planaren arabera.
Sailaren Ikuskaritzako Urteko Plana gertutu eta onestea.
Xedapen orokorren proiektuak egin eta tramitatzea.
Saileko titularrari aholkularitza juridikoa ematea, sailari dagozkion eginkizunetan; bereziki, araugintzako eskumena baliatzean eta haren eskumeneko administrazio-egintzak gauzatzean, bai eta Saileko gainerako organoei ere, Estatuko Abokatutza Orokorrari dagozkion eskumenak alde batera utzi gabe.
Sailaren eskumeneko gaiei buruzko araudiaren lanketa eta proposamena bultzatu, koordinatu eta gainbegiratzea, beste goi- eta zuzendaritza-organo batzuen ekimenen kalterik gabe eta, hala badagokio, Kodifikazioko Batzorde Nagusiaren laguntzarekin, Idazkaritza Nagusi Teknikoa-Gobernuaren Idazkaritzaren bitartez.
Ministerioen eremuko antolaketa-proiektuak zuzendu eta egitea.
Gainerako sailekiko eta sailarekin harremanak dituzten organismo eta erakundeekiko komunikazioa.
Estatuko Administrazio Orokorraren argitalpen jarduera programatzea, koordinatzea eta ebaluatzea, baita Departamentuaren argitalpen planak betearaztea ere.
Bandera, armarria edo gainerako ikur nazionalak erabiltzeko baimenak, araudiak hala aurreikusten duen kasuetan.
Sailaren harreman instituzionalak eta jurisdikzio-organoekiko harremanak bultzatzea eta koordinatzea, goragoko beste organo eta zuzendaritza-organo batzuei esleitutako eskumenak eragotzi gabe.
Emakumeen eta Gizonen Berdintasun Eragingarrirako martxoaren 22ko 3/2007 Lege Organikoaren 77. artikuluan aurreikusten diren Saileko Berdintasun Unitatearen berezko eginkizunak garatzea.
Aginduen eta kondekorazioen erregistroaren kudeaketa.
Erlijio eta kultu askatasunerako eskubidea erabiltzeari dagozkion gaiei buruzko arau-proiektuak egitea, eta, hala badagokio, eskubide hori gauzatzeari eragin diezaioketen arau-proiektu guztien txostena egitea.
Erlijio eta kultu askatasuna sustatu, aztertu, ikertu, laguntza teknikoa eman, jarraitu eta garatzea, gainerako sailetako organo eskudunekin koordinatzea, hori sustatzeko interesa duten erakunde eta antolakundeekin lankidetzan aritzea, eta hori garatzeko izendatutako kredituen ekonomia eta aurrekontua kudeatzea.
Erlijio\_erakundeekiko harreman arruntak.
Eliza, konfesio eta erlijio-komunitateekiko akordioen eta lankidetza-hitzarmenen proposamenak egitea eta, hala badagokio, horien jarraipena egitea.
Erlijio Erakundeen Erregistroa zuzendu eta kudeatzea.
Erlijio- eta kultu-askatasunerako eskubidea aztertzea, sustatzea eta defendatzea, eta Espainian erlijio-askatasunerako eskubidea arautzen duen konstituzio-esparrura eta, bereziki, askatasunaren, berdintasunaren, laikotasunaren eta lankidetzaren konstituzio-printzipioetara egokitutako kudeaketa-ereduak ezartzeko herri-administrazioei aholkularitza ematea.
Erlijio, sinesmen eta kultu askatasunaren arloan eskumena duten nazioarteko erakundeekiko harremanak eta, bereziki, aipatutako askatasunei buruzko nazioarteko hitzarmen edo tratatuak aplikatu eta garatzekoak.
Saileko zerbitzu zentralen egoitzari atxikitako ondasun higiezinak administratu, konpondu eta artatzea; ondasun higiezin horien inbentarioa eguneratzea; eta Saileko zerbitzu zentraletarako eta Estatuko Abokatutza Orokorraren mendeko zerbitzu periferikoetarako higiezinak afektatu, atxiki edo alokatzeko espedienteak izapidetzearekin lotutako ondare-kudeaketa.
Inbertsio berriak eta berritzekoak programatzea eta kudeatzea; saileko zerbitzu zentralen egoitza diren eraikinak eta Estatuko Abokatutza Nagusiaren mendeko zerbitzu periferikoak eraiki, konpondu eta kontserbatzeko obra-proiektuak planifikatzea, gainbegiratzea eta zuzentzea, bai eta zerbitzuak martxan jartzeko beharrezkoak diren instalazioak, altzariak eta gainerako ondasunak ere.
Segurtasuna, Gobernuko Lehendakaritzaren Segurtasun Sailaren ardurapean ez dauden Ministerioaren zerbitzu zentralen egoitza diren higiezinetan, bai eta Estatuko Abokatutza Nagusiaren mendeko zerbitzu periferikoetan ere.
Grazia-eskubidea baliatzeari buruzko gaiak prestatzea, Ministro Kontseiluari aurkeztu aurretik, eta ordezko gizarte-prestazioa egin dela egiaztatzen duten ziurtagiriak ematea.
Espainiako noblezia-tituluei eta handitasunei buruzko gaiak kudeatzea, noble-bereizketen oinordetza-, lagapen-, banaketa- eta birgaitze-eskaerak kudeatzea, eta atzerriko tituluak erabiltzeko baimenak kudeatzea.
Peñaforteko San Raimundo Ordenako Kantzelaritza zuzentzea, proposamenak prestatzea eta kondekorazioen tituluak ematea, Ordenako bereizketen erregistroa kudeatzea eta Ordenako bereizketen erregistroa kudeatzea.
Estatuko Abokatutza Orokorra (idazkariordetzaren maila du) laguntza juridikoaren funtzioa garatzen duen administrazio-organoa da, eta honako hauek ditu eginkizun: judizioan aholkularitza eta ordezkaritza eta defentsa ematea Estatuko Administrazio Orokorrari, haren organismo autonomoei, konstituzio-organoei eta, hala badagokio, hitzarmen egokien bidez, autonomia-erkidegoei, toki-korporazioei eta sektore publiko instituzionala osatzen duten gainerako erakundeei, Estatuko Abokatuen eta Erakunde Publikoen Erregelamenduan, azaroaren 27ko 52/1997 Legean, eta Estatuko Abokatutzaren eta Araudi Orokorraren osagarrian ezarritako baldintzetan.
Abenduaren 5eko 1012/2022 Errege Dekretuan ezarritako eginkizunak dagozkio; errege-dekretu horren bidez, Estatuaren Abokatutza Orokorraren egitura organikoa ezartzen da, haren eremuko zerbitzuen ikuskapena arautzen da eta langileei buruzko arauak ematen dira.