Berdintasun Ministerioaren eta hari lotutako edo haren mendeko organismo publikoen funtzioei buruzko informazioa.
2024-03-12an eguneratua.
Berdintasun Ministerioaren eta hari lotutako edo haren mendeko organismo publikoen funtzioei buruzko informazioa.
2024-03-12an eguneratua.
Berdintasun Ministerioari dagokio Gobernuak berdintasunaren arloan duen politika eta emakumeen eta gizonen arteko berdintasuna benetakoa eta efektiboa izan dadin bideratutako politikak proposatzea eta betearaztea, baita emakumeen aurkako edozein indarkeria-mota prebenitzea eta erauztea ere, eta sexua, arraza edo jatorri etnikoa, erlijioa edo sinesmenak, sexu-orientazioa, sexu- edo genero-identitatea, genero-adierazpena, sexu-ezaugarriak, adina, desgaitasuna edo beste edozein egoera pertsonal edo sozial dela eta.
Berari dagokio, bereziki, tratu- eta aukera-berdintasuna ziurtatzera zuzendutako arauak, jarduketak eta neurriak lantzea eta garatzea, batez ere emakumeen eta gizonen artean, eta emakumeek bizitza politikoan, kulturalean, ekonomikoan eta sozialean erabateko parte-hartzea sustatzea.
Errege-dekretu honetan esleitutako eskumenak koordinazioan ulertuko dira, ezertan eragotzi gabe beste ministerio-sail batzuei dagozkienak.
Berdintasun Ministerioko titularrari dagokio Sektore Publikoaren Araubide Juridikoaren urriaren 1eko 40/2015 Legearen 61. artikuluan eta Gobernuaren azaroaren 27ko 50/1997 Legearen 4. artikuluan aurreikusitako eginkizunak betetzea.
Emakumeen eta gizonen arteko tratu- eta aukera-berdintasunaren printzipioen eta genero-ikuspegiaren eta ikuspegi intersekzionalaren zeharkako aplikazioa sustatzea eta garatzea botere publikoen jardunean, eta, bereziki, Estatuaren Administrazio Orokorrean.
Emakumeen eta Gizonen Berdintasun Eragingarrirako martxoaren 22ko 3/2007 Lege Organikoaren, Genero-indarkeriaren aurkako babes integraleko neurriei buruzko abenduaren 28ko 1/2004 Lege Organikoaren, Sexu-askatasunaren berme integralari buruzko irailaren 6ko 10/2022 Lege Organikoaren, Tratu-berdintasunerako eta diskriminaziorik ezerako uztailaren 12ko 15/2022 Lege Integralaren, eta Pertsonen eta Transexualen Eskubideei buruzko otsailaren 28ko 4/2023 Legearen eta Pertsonen Berdintasun Errealaren eta Bermerako Lege Errealaren jarraipena egitea.
Genero Indarkeriaren Aurkako Estatu Itunean jasotako neurriak bete daitezen bultzatzea eta jarraipena egitea, bai eta emakumeen aurkako indarkeria-mota guztiak prebenitzeko eta desagerrarazteko beharrezkoak diren neurriak abian jartzea ere, Estatuko erakundeekin eta arloan eskumenak dituzten administrazio publikoekin lankidetzan, bai eta gizarte zibileko erakundeekin ere.
Sexu-esplotazioa helburu duen emakumeen eta neskatoen salerosketari aurre egiteko arauak eta neurriak proposatzea, bai eta horien koordinazioa, jarraipena eta ebaluazioa ere.
Estatuko Administrazio Orokorrak tratu- eta aukera-berdintasunaren arloan dituen politikak koordinatzea, bereziki emakumeen eta gizonen berdintasunari dagokionez, bai eta autonomia-erkidegoetako administrazioekin eta toki-entitateekin lankidetzan aritzeko politikak garatzea ere, haien eskumeneko arloetan, beste sail batzuei esleitutako eskumenei kalterik egin gabe.
Emakumeen eta gizonen arteko tratu- eta aukera-berdintasuna sustatzeko neurriak bultzatzea, bai eta bizitzako edozein esparrutan emakumeen presentzia sendotzeko eta emakumeen eta gizonen osaera paritarioa eta presentzia orekatua bermatzeko beharrezko neurriak ere, arian-arian, martxoaren 22ko 3/2007 Lege Organikoan eta aplikatu beharreko gainerako arauetan ezarritako moduan.
LGTBI+ pertsonen berdintasun erreal eta eraginkorra sustatzeko eta diskriminazio edo indarkeria LGTBIfobiko mota oro prebenitzeko eta desagerrarazteko neurriak bultzatzea, beste sail batzuei esleitutako eskumenei kalterik egin gabe.
Tratu-berdintasuna eta bereizkeriarik eza sustatzeko neurriak bultzatzea, eta arrazismoa, arraza-bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduak saihestu eta ezabatzeko neurriak bultzatzea, beste sail batzuei esleitutako eskumenen kalterik gabe.
Lan eta Gizarte Ekonomiako Ministerioko dagokion organoekin lankidetzan, enpleguan eta okupazioan emakumeen eta gizonen arteko tratu- eta aukera-berdintasuna bermatzera eta lan-diskriminazioa eta emakumeen langabezia murriztera bideratutako politikak sustatzea, enplegu osoa eta gizonen eta emakumeen soldaten artean dauden desberdintasunak murriztea helburutzat hartuta; horretarako, besteak beste, enpresetan berdintasun-planak ezartzen laguntzea eta ahalbidetzea, eta gardentasun- eta ordainsari-berdintasuneko neurriak hartzea.
Lana eta bizitza pertsonala eta familiarra uztartzea erraztuko duten neurriak sustatzea, bai eta zainketetan eta familia-arduretan erantzukidetasuna bultzatzea ere, beste sail batzuei esleitutako eskumenei kalterik egin gabe. Besteak beste, honako neurri hauek sustatuko dira: adingabeak jaio eta zaintzeko baimenak parekatzea eta aitatasun arduratsua sustatzeko programak garatzea.
Emakumeen eta gizonen arteko tratu- eta aukera-berdintasunaren printzipioa bizitzako edozein esparrutan gauzatzera zuzendutako prestakuntza-, informazio- eta sentsibilizazio-jarduerak abian jartzea.
Tratu-berdintasunaren eta sexuagatik, arraza- edo etnia-jatorriagatik, erlijioagatik edo sinesmenengatik, sexu-orientazioagatik, sexu- edo genero-identitateagatik, genero-adierazpenagatik, sexu-ezaugarriengatik, adinagatik, desgaitasunagatik edo beste edozein egoera edo inguruabar pertsonal edo sozialengatik pertsonak ez diskriminatzearen printzipioa zeharka aplika dadin sustatzea eta garatzea.
Pertsonen tratu-berdintasuna eta diskriminaziorik eza bermatzeko neurriak proposatzea, sexuagatik, arraza- edo etnia-jatorriagatik, erlijioagatik edo sinesmenengatik, sexu-joeragatik, sexu- edo genero-identitateagatik, genero-adierazpenagatik, sexu-ezaugarriengatik, adinagatik, desgaitasunagatik edo beste edozein egoera edo inguruabar pertsonal edo sozialengatik.
Prestakuntza-, informazio- eta sentsibilizazio-jarduerak abian jartzea, pertsonen tratu-berdintasunaren eta diskriminaziorik ezaren printzipioa eragingarri egiteko, bizitzaren edozein esparrutan, honako arrazoiren batengatik: sexua, arraza- edo etnia-jatorria, nazio-jatorria, sexu-orientazioa, sexu- edo genero-identitatea, erlijioa edo sinesmenak, adina, desgaitasuna edo beste edozein baldintza edo inguruabar pertsonal edo sozial.
ñ) Eremu publikoan eta pribatuan gorroto-delituak eta gorroto-diskurtsoa prebenitzeko eta desagerrarazteko diagnostikoa egiteko neurriak proposatzea eta bultzatzea, beste ministerio-sail batzuekin koordinatuta.
Familia-heterogeneotasuna antzeman eta babesteko neurriak bultzatzea, beste ministerio-sail batzuekin eta administrazio publikoekin koordinatuta.
Kanpo Arazoetako, Europar Batasuneko eta Lankidetzako Ministerioko dagozkien organoekin lankidetzan, berdintasunaren eta diskriminaziorik ezaren arloko nazioarteko akordioak ikuskatzea eta haien jarraipena egitea, Espainiak gaiari buruzko nazioarteko goi-bilera eta ekitaldietan antolatzea eta parte hartzea, nazioarteko erakundeetarako txostenak egitea eta Espainiako Gobernuak sustatutako berdintasunarekin lotutako nazioarteko proiektu eta topaketen jarraipena egitea, hargatik eragotzi gabe saileko idazkaritza tekniko nagusiak arlo horretan dituen eskumenak.
Tratu Berdintasunerako eta Diskriminaziorik Ez Egiteko Agintaritza Independentearekiko harremanak.
Sailak Gobernuaren kide anitzeko organoetan eta Gobernuari laguntzeko organoetan parte hartzeari buruzko jarduketak zuzendu, bultzatu eta koordinatzea.
Departamentuaren eta haren erakunde publikoen efikazia kontrolatzen laguntzea ministerioko titularrari.
Ministerioko titularrari aholkularitza juridikoa emateko erantzukizuna, hari dagozkion eginkizunak garatzeari dagokionez eta, bereziki, araugintza-ahalmena baliatzeari eta haren eskumeneko administrazio-egintzak gauzatzeari dagokionez.
Ministerioaren aurrekontuen urteko aurreproiektua egitea eta atxikitako erakunde eta organismo publikoei dagozkienak koordinatzea, bai eta aurrekontu-betearazpenaren jarraipena egitea eta haren aldaketak izapidetzea ere.
Ekonomia- eta finantza-kudeaketa, bai eta administrazio-kontratazioaren plangintza eta jarraipena ere.
Saileko giza baliabideak planifikatu, zuzendu eta administratzea, bai eta erakunde sindikalekiko eta langileak ordezkatzen dituzten erakundeekiko harremanak ere; eta prestakuntza planak, gizarte ekintzakoak eta laneko arriskuei aurrea hartzeko programak kudeatzea.
Ministerioko eta harekin lotutako organismo publikoetako langileei buruzko bateragarritasun-espedienteak izapidetzea, administrazio publikoen zerbitzuko langileen bateraezintasunei buruzko araudia aplikatu behar denean. Era berean, saileko langileen diziplina-ahala baliatzea dagokio, aplikatu beharreko legerian aurreikusitako moduan.
Zerbitzuak ikuskatzeko planak eta programak gauzatzea eta atxikitako zerbitzu, erakunde eta organismo publikoen organo eta unitateen funtzionamendua ebaluatzea.
Ministerioko Berdintasun Unitatearen eginkizunak betetzea, martxoaren 22ko 3/2007 Lege Organikoaren 77. artikuluan aurreikusitakoaren arabera eta Estatuko Administrazio Orokorraren berdintasunerako unitateak arautzen dituen apirilaren 12ko 259/2019 Errege Dekretuaren arabera.
Desgaitasuna duten langileak gizarteratzeko unitatearen eginkizunak betetzea, 6/2023 Errege Lege Dekretuak hamabosgarren xedapen gehigarrian ezartzen duenarekin bat etorriz (6/2023 Errege Lege Dekretua, abenduaren 19koa, Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana betearazteko presako neurriak onartzen dituena justizia-zerbitzu publikoaren, funtzio publikoaren, toki-araubidearen eta mezenasgoaren arloetan).
Sailaren eskumeneko politika publikoen ebaluazioak koordinatzea eta, hala badagokio, Ministerioaren titularrak zehazten dituen ebaluazioak egitea, Ministro Kontseiluak politika publikoak ebaluatzeko onartzen duen planaren arabera, Politika Publikoak Ebaluatzeko Institutuaren laguntzarekin.
Ondasun material, higigarri eta higiezinen kudeaketa eta haien inbentarioa, errentamenduak, obren exekuzioa eta Ministerioaren eraikinen mantentze eta kontserbazioa.
Laguntza-bulegoak zuzendu eta koordinatzea erregistroaren arloan, bai eta zerbitzu teknikoak, segurtasunekoak, erreprografiakoak eta, oro har, barne-araubidekoak eta Ministerioaren gai orokorretakoak ere.
Informazio-sistemak planifikatzea, zuzentzea eta koordinatzea; baliabide teknologikoen beharrak prestatzea, prestatzea eta proposatzea; informazio-teknologien arloko zerbitzuak ematea, eta web-ataria, egoitza elektronikoa eta intraneta zuzentzea eta koordinatzea.
Sailaren digitalizazio-planak egitea, garatzea eta betearaztea, bai eta Estatuko Administrazio Orokorraren eraldaketa digitaleko planak ezartzea eta haien jarraipena egitea ere, Transformazio Digitalerako eta Funtzio Publikorako Ministerioaren Administrazio Digitalaren Idazkaritza Nagusiarekin koordinatuta.