Informació sobre les funcions del Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública i els seus organismes públics, vinculats o depenents.
Actualitzat a 5/12/2024.
Informació sobre les funcions del Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública i els seus organismes públics, vinculats o depenents.
Actualitzat a 5/12/2024.
Correspon al Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública la proposta i execució de la política del Govern en matèria de telecomunicacions, societat de la informació, transformació digital i el desenvolupament i foment de la intel·ligència artificial.
Asimismo corresponde al Ministerio para la Transformación Digital y de la Función Pública la propuesta y ejecución de la política del Gobierno en materia de administración pública, función pública, y gobernanza pública.
La gestió econòmic-pressupostària de les despeses corresponents als crèdits pressupostaris de la Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial, elaboració del Pressupost de la Secretaria d'Estat i el seguiment de la seua execució.
La preparación y tramitación de las modificaciones presupuestarias en el presupuesto que correspondan al ámbito de la Secretaría de Estado de Digitalización e Inteligencia Artificial, así como de la gestión económica y administrativa de las subvenciones nominativas y transferencias establecidas en el presupuesto que correspondan al ámbito de la Secretaría de Estado.
La gestión económico-presupuestaria de los programas de ayudas públicas que sean competencia de la Secretaría de Estado de Digitalización e Inteligencia Artificial y, en particular, el seguimiento de las obligaciones financieras contraídas por la Secretaría de Estado de Digitalización e Inteligencia Artificial con los beneficiarios de las citadas ayudas, la instrucción de los expedientes de amortización anticipada, y de asunción de deuda, los acuerdos de ejecución o cancelación de las garantías prestadas por los beneficiarios de todo tipo de ayudas y subvenciones públicas, en el ámbito de sus competencias materiales, la tramitación y gestión de obligaciones financieras de entidades beneficiarias en concurso y la ejecución económica de decisiones de órganos judiciales, así como la tramitación de la devolución de ingresos indebidos.
La coordinación de las actuaciones de la Secretaría de Estado Digitalización e Inteligencia Artificial en materia de contratación.
La gestió econòmic-pressupostària en l'àmbit de la Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial i, la gestió economicoadministrativa de la contractació, encàrrecs a mitjans propis i convenis en l'àmbit de la Secretaria d'Estat, la comunicació i inscripció d'aquests, l'elevació dels expedients de contractació en l'àmbit de la Secretaria d'Estat que siguen competència de la Junta de Contractació o de la Mesa de contractació del Ministeri.
La colaboración con la Dirección General de Racionalización y Centralización de la Contratación del Ministerio de Hacienda en la gestión centralizada de la contratación en el ámbito competencial de la Secretaría de Estado de Digitalización e Inteligencia Artificial.
La gestió dels procediments de sol·licitud i instrucció per a la concessió de subvencions i ajudes, a excepció de les subvencions previstes nominativament en els Pressupostos Generals de l'Estat, amb càrrec als crèdits de despesa propis de la Secretaria d'estat, incloent l'elaboració de les propostes de concessió de les ajudes per a les sol·licituds que haja determinat la Comissió d'Avaluació i el seu trasllat a l'òrgan competent per a la signatura; l'elaboració de les resolucions de desistiment, denegació i concessió per a les sol·licituds que haja determinat la Comissió d'Avaluació, i el seu trasllat a l'òrgan competent per a la signatura, així com la seua posterior notificació. Tot això sense perjudici dels informes tècnics competència de les subdireccions generals proponents, que, a petició de la Subdirecció General d'Ajudes, servisquen de suport a la Comissió d'Avaluació.
La gestió del seguiment tecnicoeconòmic, incloent: l'elaboració d'autoritzacions i modificacions sobre les resolucions de concessió, i el seu trasllat a l'òrgan competent per a la signatura; la comprovació de comptes justificatius; la certificació de la realització de l'activitat i del compliment de les condicions de la concessió; així com la instrucció dels procediments de reintegrament, inclòs el tràmit d'audiència, la tramitació de les liquidacions de reintegrament, i la suspensió i aixecament de liquidacions.
L'elaboració dels requisits de caràcter tècnic, normatiu i operatiu necessaris per a l'adequada funcionalitat i tramitació de cada fase del procediment d'instrucció que hagen de ser tinguts en compte en els documents i instruments jurídics elaborats per la resta de Subdireccions Generals proponents.
La definició i el lideratge en l'elaboració i formulació d'estratègies de transformació digital i visió de país per a 2030, en coordinació i secundat per la Direcció General competent en la matèria. En particular, analitzarà i farà prospectiva amb les quals identificar i determinar els desafiaments i tendències en l'àmbit de les tecnologies digitals i la transformació digital en la seua dimensió més estratègica i proposarà línies d'acció, iniciatives o posicionament estratègic.
La definició, coordinació i seguiment de les relacions internacionals en matèria de la societat i economia digital, incloent en tecnologies habilitadores i estratègiques de la seua competència, amb la Unió Europea i la representació internacional del Regne d'Espanya en estes matèries de competència de la SEDIA, incloent en fòrums regionals, amb especial focus a la regió iberoamericana, i altres fòrums globals en matèria de política digital en col·laboració amb el Ministeri d'Afers exteriors, Unió Europea i Cooperació i sense perjudici de les seues competències.
El diseño, liderazgo y coordinación de proyectos estratégicos clave para la transformación digital de España, en coordinación y con el apoyo de la Dirección General competente, así como la interlocución con actores estratégicos, incluyendo industriales, académicos, del sector público y de la sociedad civil.
La promoció i assistència a la internacionalització de les empreses de tecnologies digitals, de la societat digital i de continguts digitals, sense perjudici de les competències de la Secretaria d'Estat de Comerç i en coordinació i amb el suport de la Direcció General competent en la matèria.
L'estudi, proposta i execució de la política general i la planificació estratègica i d'acció sobre telecomunicacions i les infraestructures digitals, així com l'elaboració i proposta de normativa a l'ordenació i regulació en estes matèries, d'acord amb les disposicions nacionals, europees i internacionals vigents.
La promoció i desenvolupament de les infraestructures digitals i de les xarxes i serveis de telecomunicacions.
L'elaboració, gestió i seguiment de plans, projectes tecnològics i programes d'actuacions orientats al desenvolupament de les infraestructures digitals i la connectivitat per a impulsar la vertebració territorial, el foment de l'oferta de noves tecnologies, serveis, aplicacions i continguts en l'àmbit de les telecomunicacions i gestió coordinada d'esta política amb els corresponents programes europeus i internacionals en estes matèries.
El impulso y la coordinación de los planes, proyectos y programas para el fomento de la actividad de normalización, estandarización y certificación en el sector de las telecomunicaciones e infraestructuras digitales.
La propuesta, coordinación y seguimiento de las relaciones internacionales en materia de telecomunicaciones e infraestructuras digitales, y la representación internacional del departamento en estas materias en colaboración con el Ministerio de Asuntos Exteriores, Unión Europea y Cooperación.
L'anàlisi i avaluació de l'impacte d'altres polítiques públiques en el sector de les telecomunicacions i les infraestructures digitals.
L'elaboració, gestió i seguiment de programes i actuacions per a fomentar l'accés i ús de les telecomunicacions i facilitar la disponibilitat i accessibilitat de les infraestructures i les tecnologies digitals, especialment per a aquells ciutadans amb necessitats específiques, en el seu cas en coordinació amb altres departaments ministerials amb competències en altres polítiques amb les quals eixes matèries estiguen relacionades.
La col·laboració amb la Secretaria d'Estat d'Economia i Suport a l'Empresa en matèria de preus i valoració dels costos de prestació dels serveis de comunicacions electròniques.
La planificació, gestió i control dels recursos públics en l'àmbit de les telecomunicacions, en particular, del domini públic radioelèctric, la numeració, adreçament, denominació i els recursos òrbita espectre, i la tramitació i l'atorgament dels títols habilitants per a l'ús d'aquests recursos.
El manteniment de les relacions de l'Administració General de l'Estat amb els prestadors de xarxes i serveis de comunicacions electròniques, així com el control del compliment de les obligacions de servei públic.
El control, la inspecció i la imposició de sancions en matèria de telecomunicacions.
La resolución de controversias entre operadores y usuarios de telecomunicaciones y de los servicios digitales en los términos previstos en la normativa vigente.
La gestión, liquidación y recaudación en periodo voluntario de las tasas en materia de telecomunicaciones, el pago del porcentaje sobre el rendimiento de la tasa sobre reserva de dominio público radioeléctrico para la financiación de la Corporación de Radio y Televisión Española y el apoyo a su gestión en periodo ejecutivo, de acuerdo con lo previsto en la normativa vigente.
La gestión de Programas Operativos cofinanciados por los fondos comunitarios (Digital Europe, Horizon Europe, Connecting Europe Facility) y, en particular, el Fondo Europeo de Desarrollo Regional (FEDER) respecto a las actuaciones de su competencia.
Aquelles altres que atribuïsca la legislació vigent al departament en els sectors de les telecomunicacions i les infraestructures digitals.
La gestió econòmic-pressupostària de les despeses corresponents als crèdits pressupostaris de la Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals, de la Secretaria General de Telecomunicacions, Infraestructures Digitals i Seguretat Digital, elaboració del Pressupost de la Secretaria d'Estat i el seguiment de la seua execució.
La preparació i tramitació de les modificacions pressupostàries en el Pressupost que corresponguen a l'àmbit de la Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals, la Secretaria General de Telecomunicacions, Infraestructures Digitals i Seguretat Digital, així com de la gestió econòmica i administrativa de les subvencions nominatives i transferències establides en el Pressupost que corresponguen a l'àmbit de la Secretaria d'Estat.
La gestión económico-presupuestaria de los ingresos de la Secretaría de Estado, en particular el seguimiento de la recaudación en periodo voluntario de las tasas en materia de telecomunicaciones y el apoyo a su gestión en periodo ejecutivo, de acuerdo con lo previsto en la normativa vigente. También se incluyen las resoluciones sobre devolución de ingresos indebidos de tasas en materia de telecomunicaciones, incluida la firma de liquidaciones de devolución de ingresos y la propuesta de pago, así como las diligencias de cancelación de avales relacionados con la suspensión de liquidaciones de tasas en materia de telecomunicaciones reguladas en el anexo I de la Ley 11/2022, de 28 de junio, General de Telecomunicaciones, y las resoluciones sobre suspensión de la ejecución de liquidaciones de la tasa por reserva del dominio público radioeléctrico.
La gestió econòmic-pressupostària dels programes d'ajudes públiques que siguen competència de la Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals i, en particular, el seguiment de les obligacions financeres contretes pels beneficiaris de les citades ajudes, la devolució d'ingressos indeguts, la tramitació i signatura de les liquidacions, les propostes de pagament i la suspensió/aixecament de liquidacions, la instrucció dels expedients d'amortització anticipada, i d'assumpció de deute, els acords d'execució o cancel·lació de les garanties prestades pels beneficiaris de tota mena d'ajudes i subvencions públiques, en l'àmbit de les seues competències materials, la tramitació i gestió d'obligacions financeres d'entitats beneficiàries en concurs i l'execució econòmica de decisions d'òrgans judicials i les liquidacions d'interessos de demora en casos de suspensió de la liquidació per interposició de recurs de reposició o reclamació econòmic administrativa amb garantia, així com els acords d'inici dels expedients de pèrdua de dret de cobrament i de l'ajuda associada i els d'establiments de mesures cautelars directament relacionats amb els mateixos dins de l'àmbit de les seues competències materials.
La coordinació de les actuacions de la Secretaria d'Estat en matèria de contractació.
La gestió econòmic-pressupostària en l'àmbit de la Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals, la gestió economicoadministrativa de la contractació, encàrrecs a mitjans propis i convenis en l'àmbit de la Secretaria d'Estat, inclosa la signatura de la memòria justificativa, qüestionari i la sol·licitud d'autoritzacions que hagen d'acompanyar als convenis, la comunicació i inscripció d'aquests, l'elevació dels expedients de contractació en l'àmbit de la Secretaria d'Estat que siguen competència de la Junta de Contractació o de la Mesa de contractació del Ministeri.
La colaboración con la Dirección General de Racionalización y Centralización de la Contratación del Ministerio de Hacienda en la gestión centralizada de la contratación en el ámbito competencial de la Secretaría de Estado de Telecomunicaciones e Infraestructuras Digitales.
La titularitat de l'Organisme Intermedi del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) respecte a les actuacions de la seua competència, quan així s'acorde amb l'Autoritat de Gestió del FEDER, en atenció al que es disposa en el Reglament (UE) 2021/1060 del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, pel qual s'establixen les disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu Plus, al Fons de Cohesió, al Fons de Transició Justa i al Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura, així com les normes financeres per a aquests Fons i per al Fons d'Asil, Migració i Integració, el Fons de Seguretat Interior i l'Instrument de Suport Financer a la Gestió de Fronteres i la Política de Visats.
La supervisió de les actuacions relacionades amb la gestió dels Programes de FEDER en l'àmbit de les actuacions de la seua competència, realitzant la selecció d'operacions, aprovació de les verificacions, la presentació de les sol·licituds de reembossament i la gestió del Pla de control de riscos i frau dels programes i actuacions cofinançats pels Programes de FEDER, així com la representació en els comités de seguiment dels Programes.
La seguretat de les xarxes i serveis de comunicacions electròniques, en l'àmbit de les competències del Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública.
La planificació, coordinació, desenvolupament i impuls de polítiques, plans, programes, projectes i actuacions per a la incorporació de la ciberseguretat en la transformació digital del sector privat i la ciutadania, en coordinació amb la societat mercantil estatal (d'ara en avant, S.M.E) Institut Nacional de Ciberseguretat d'Espanya, M.P., SA i departaments ministerials amb competències en la matèria.
L'elaboració i proposta de normativa en matèria de ciberseguretat i ciberresiliencia per al sector privat, en col·laboració amb altres òrgans o organismes amb competències en la matèria i els sectors econòmics i socials públics i privats afectats, per a la transformació segura de l'economia i la societat, en l'àmbit competencial del Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública.
L'ordenació, promoció i desenvolupament de les telecomunicacions i les infraestructures digitals i la participació en els organismes i grups de treball internacionals en tots dos sectors.
L'elaboració i proposta de normativa referent a l'ordenació i regulació del sector de les telecomunicacions i infraestructures digitals.
L'elaboració i proposta de normativa tècnica referent a la regulació dels sistemes de radiodifusió i televisió, qualsevol que siga el seu suport tècnic.
La supervisión del cumplimiento de los requisitos y condiciones exigibles para la instalación y explotación de redes públicas y prestación de servicios de comunicaciones electrónicas.
La tramitación de los asuntos relacionados con los derechos de los operadores de redes y servicios de comunicaciones electrónicas a la ocupación del dominio público y de la propiedad privada y a su uso compartido, a ser beneficiarios en el procedimiento de expropiación forzosa y al establecimiento a su favor de servidumbres y limitaciones a la propiedad.
Les relacionades amb la numeració, adreçament i denominació, en particular, la proposta de plans nacionals de numeració, dur a terme l'atribució dels drets d'ús dels recursos públics regulats en aquests plans i exercir les altres competències que li atribuïx el capítol VII del títol II de la Llei 11/2022, de 28 de juny, així com les actuacions contra el trànsit no permés i el trànsit irregular amb finalitats fraudulents en xarxes i serveis de comunicacions electròniques.
Les relacionades amb les obligacions de servei públic i les restants obligacions de caràcter públic, en particular, el servei universal de telecomunicacions.
L'estudi dels instruments de planificació territorial o urbanística que afecten de la instal·lació o explotació de les xarxes públiques de comunicacions electròniques i recursos associats a efecte d'emetre l'informe contemplat en l'article 50.2 de la Llei 11/2022, de 28 de juny.
Les relacionades amb la col·laboració entre les administracions públiques que afecten del desplegament de les xarxes públiques de comunicacions electròniques, previstes en la Llei 11/2022, de 28 de juny, i en la seua normativa de desenvolupament.
Les relacionades amb les condicions tècniques que han de complir les xarxes i infraestructures de comunicacions electròniques tant en exteriors com les infraestructures comunes de telecomunicacions i xarxes de comunicacions en els edificis; amb l'accés a les infraestructures susceptibles d'allotjar xarxes públiques de comunicacions electròniques, així com les relacionades amb les condicions que han de complir les instal·lacions i els instal·ladors de telecomunicacions, i la seua supervisió, incloent la gestió del Registre d'empreses instal·ladores de telecomunicació.
La definición, gestión y seguimiento de programas y actuaciones para promover la extensión, el desarrollo y la cobertura de las comunicaciones electrónicas para impulsar la vertebración territorial en particular los relativos a la Estrategia Nacional de Redes Ultrarrápidas, incluyendo la elaboración de estudios geográficos sobre el alcance y extensión de las redes de banda ancha, del informe de cobertura y los programas para promover la extensión y adopción de la banda ancha, así como la coordinación de diferentes programas de extensión de redes de banda ancha, y con las iniciativas de la Unión Europea y otros programas internacionales en estas materias.
La realització d'actuacions d'impuls i d'execució de la planificació estratègica i d'acció en matèria d'infraestructures digitals.
L'execució de les actuacions de promoció i desenvolupament de les infraestructures digitals.
L'elaboració, gestió i seguiment de plans, projectes tecnològics i programes d'actuacions orientats al desenvolupament de les infraestructures digitals.
La promoció i desenvolupament de les infraestructures de microelectrònica i semiconductors i la coordinació de les actuacions del Departament en este àmbit.
La proposta de planificació de l'ús del domini públic radioelèctric, incloent l'elaboració de propostes del Quadre nacional d'atribució de freqüències i dels plans tècnics nacionals de radiodifusió i televisió, i el seu desenvolupament.
La gestió del domini públic radioelèctric i l'establiment de les condicions d'ús de les bandes de freqüències per als diferents serveis de radiocomunicacions, les actuacions per a l'atorgament, modificació, extinció i revocació dels títols habilitants per a l'ús del domini públic radioelèctric i l'assignació dels recursos òrbita espectre.
La gestió del registre públic de concessions de domini públic radioelèctric.
La tramitació dels procediments per a l'aprovació de projectes tècnics de radiocomunicacions, així com les actuacions relatives al mercat secundari del domini públic radioelèctric i la gestió i liquidació en període voluntari de la taxa per reserva del domini públic radioelèctric.
El ejercicio de las funciones inspectoras en materia de telecomunicaciones, la inspección y el control de las redes y de los servicios de telecomunicaciones y de las condiciones para su prestación y explotación, de las obligaciones de los operadores, en particular, de las establecidas para la protección de los derechos de los usuarios finales de comunicaciones electrónicas, de los equipos y aparatos de telecomunicaciones y de las instalaciones.
El control i protecció del domini públic radioelèctric, incloent la inspecció o reconeixement de les instal·lacions radioelèctriques i l'autorització per a la seua posada en servei, la comprovació tècnica d'emissions radioelèctriques, en particular, per a la localització, identificació i eliminació d'interferències perjudicials i d'emissions no autoritzades, així com el control dels nivells únics d'exposició a les emissions radioelèctriques a què es refereix l'article 86.b) de la Llei 11/2022, de 28 de juny, i de les relacionades amb la protecció activa de l'espectre.
L'avaluació de la conformitat d'equips i aparells de telecomunicacions, incloses les potestats com a autoritat de vigilància del mercat i com a autoritat notificante, a la normalització tècnica, així com la inspecció i control dels equips i aparells de telecomunicació posats en el mercat i comprovació del compliment de l'avaluació de la conformitat.
Las funciones relacionadas con el secreto de las comunicaciones y la interceptación legal de las telecomunicaciones que correspondan a la Secretaría de Estado de Telecomunicaciones e Infraestructuras Digitales.
Las funciones relacionadas con la calidad de las redes y servicios de comunicaciones electrónicas que correspondan a la Secretaría de Estado.
La coordinación de las Jefaturas Provinciales de Inspección de Telecomunicaciones, así como la gestión de los medios y recursos necesarios para realizar sus funciones.
La tramitació i supervisió dels assumptes relacionats amb els drets dels consumidors i usuaris finals dels serveis de comunicacions electròniques, així com els relatius als contractes i la transparència i publicació d'informació, i als serveis de tarifació addicional i les seues condicions d'ús.
La resolució de controvèrsies entre operadors i usuaris finals dels serveis de comunicacions electròniques, així com la informació i atenció a l'usuari de serveis de telecomunicacions i digitals.
La supervisión del cumplimiento de los requisitos, acuerdos y las condiciones establecidas en el artículo 76 de la Ley 11/2022, de 28 de junio, para garantizar el derecho de los usuarios finales de acceso abierto a internet y publicar el informe anual al que se refiere dicho artículo.
La verificación del cumplimiento de los requisitos y las condiciones establecidas en el Reglamento (UE) 2022/612 del Parlamento Europeo y del Consejo, de 6 de abril de 2022, relativo a la itinerancia en las redes públicas de comunicaciones móviles en la Unión, en materia de acceso de los usuarios finales a los servicios de comunicaciones electrónicas de voz, SMS y datos en itinerancia en la Unión Europea, incluida su venta por separado, la correcta prestación de servicios regulados de itinerancia al por menor, la correcta aplicación de las tarifas al por menor de servicios regulados de itinerancia, la no inclusión de recargos y de sus condiciones y mecanismos de transparencia, así como la correcta aplicación por los operadores de itinerancia de su política de utilización razonable al consumo de servicios regulados de itinerancia al por menor, la resolución de controversias entre usuarios finales y operadores por la prestación de servicios de itinerancia y el control y supervisión de la itinerancia involuntaria en zonas fronterizas.
La verificación de la correcta aplicación de las tarifas al por menor de las comunicaciones intracomunitarias reguladas en los términos establecidos en el Reglamento (UE) 2015/2120 del Parlamento Europeo y del Consejo, de 25 de noviembre de 2015, a excepción de la materia relativa a la sostenibilidad del modelo de tarificación nacional de un operador.
La incoació i tramitació de procediments corresponents a l'aplicació del règim sancionador relacionat amb les xarxes i serveis de comunicacions electròniques i els serveis de tarifació addicional.
La seguretat de les xarxes i serveis de comunicacions electròniques, en l'àmbit de les competències del Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública.
Aquelles funcions relacionades amb la seguretat que s'atribuïxen al Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública, com a Autoritat Competent en matèria de seguretat en la Llei 11/2022, de 28 de juny, General de Telecomunicacions.
La supervisión, control, e inspección, como autoridad competente en el sector de Infraestructura digital en coordinación con otros órganos y organismos con competencia en la materia.
Aquelles que s'atribuïxen al Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública en el Reial decret llei 7/2022, de 29 de març, sobre requisits per a garantir la seguretat de les xarxes i serveis de comunicacions electròniques de cinquena generació i en el Reial decret 443/2024, de 30 d'abril, pel qual s'aprova l'Esquema Nacional de Seguretat de xarxes i serveis 5G.
Formular propostes per a desenvolupar, concretar i detallar el contingut de l'Esquema Nacional de Seguretat de xarxes i serveis 5G.
La gestió i coordinació del Centre d'Operacions de Seguretat 5G de referència.
Formular requeriments d'informació als subjectes obligats per la normativa reguladora dels requisits de seguretat per a la instal·lació, el desplegament i l'explotació de xarxes de comunicacions electròniques i la prestació de serveis de comunicacions electròniques i sense fils basats en la tecnologia de cinquena generació (5G).
Verificar i controlar el compliment de les obligacions imposades als subjectes obligats per la normativa reguladora dels requisits de seguretat per a la instal·lació, el desplegament i l'explotació de xarxes de comunicacions electròniques i la prestació de serveis de comunicacions electròniques i sense fils basats en la tecnologia 5G.
Realitzar auditories o ordenar la seua realització per a verificar i controlar el compliment de les obligacions esmentades en la lletra anterior.
La participació en comissions, grups de treball i altres fòrums de caràcter nacional, europeu i internacional, tant públics com privats, en l'àmbit de la seguretat de les xarxes i serveis de comunicacions electròniques i d'infraestructures digitals.
La planificación, coordinación, desarrollo e impulso de políticas, planes, programas, proyectos y actuaciones para la incorporación de la ciberseguridad en la transformación digital del sector privado y la ciudadanía, en coordinación con la sociedad mercantil estatal (en adelante, S.M.E.) Instituto Nacional de Ciberseguridad de España, M.P., SA y departamentos ministeriales con competencias en la materia así como la gestión coordinada de los correspondientes programas europeos e internacionales en esta materia, sin perjuicio de las competencias de otros órganos en la materia.
Fomento del ecosistema de empresas emergentes en materia de ciberseguridad y ciberresiliencia.
El impulso y la promoción de la definición de regulación y estrategias que fomenten desde la administración la mejora de las políticas de ciberseguridad en el entorno privado, en especial las relativas a sus Centros Operativos de Seguridad (SOC), en colaboración con la S.M.E Instituto Nacional de Ciberseguridad de España, M.P., SA.
La elaboración y propuesta de normativa en materia de ciberseguridad y ciberresiliencia para el sector privado, en colaboración con otros órganos u organismos con competencias en la materia y los sectores económicos y sociales públicos y privados afectados, para la transformación segura de la economía y la sociedad, en el ámbito competencial del Ministerio para la Transformación Digital y de la Función Pública.
La participación en comisiones, grupos de trabajo y otros foros de carácter nacional, europeo e internacional, tanto públicos como privados, en el ámbito de la ciberseguridad, sin perjuicio de la participación de los órganos de la Agencia Estatal de Administración Digital.
El foment d'actuacions i programes en matèria de ciberseguretat, sense perjudici de les competències d'altres òrgans en la matèria.
La gestió de programes operatius cofinançats pels fons comunitaris i, en particular el Digital Europe, en l'àmbit de la ciberseguretat, de la ciber-resiliència i de la cibersolidaridad; i la representació nacional en aquests fons.
La recopilación de datos y la realización de estudios e informes sobre la realidad corporativa, económica y tecnológica existente en el mercado de las telecomunicaciones y de las infraestructuras digitales, así como de sus mercados conexos.
Análisis sobre la participación de los diferentes agentes y la interacción de los mismos en el mercado de las telecomunicaciones y de las infraestructuras digitales, especialmente en función de las interrelaciones existentes con mercados conexos, en sus vertientes corporativa, económica y tecnológica.
Elaboración de informes y estudios sobre las últimas tendencias tecnológicas en el sector de las telecomunicaciones y de las infraestructuras digitales, su repercusión en otros mercados y las consecuencias económicas que de las mismas se pueden derivar.
Anàlisi prospectiva de les evolucions i avanços tecnològics que es dissenyaran i implantar en el futur en el sector de les telecomunicacions i de les infraestructures digitals i la seua capacitat d'afectació tant al mercat, com als agents que l'integren i a mercats connexos, com a la regulació i a les polítiques públiques que aquests avanços pogueren requerir per al seu desenvolupament.
L'anàlisi i avaluació de l'impacte d'altres polítiques públiques en el sector de les telecomunicacions i les infraestructures digitals.
L'impuls i la coordinació dels plans, projectes i programes per al foment de l'activitat de normalització, estandardització i certificació en el sector de les telecomunicacions i infraestructures digitals.
La participación en los foros dedicados a la definición de estándares, de directrices técnicas y fijación de parámetros tecnológicos en el sector de las telecomunicaciones e infraestructuras digitales.
Las funciones relativas al acceso a las redes y recursos asociados y a su interconexión, así como en lo referente a la interoperabilidad de los servicios de comunicaciones electrónicas que correspondan a la Secretaría de Estado de Telecomunicaciones e Infraestructuras Digitales.
Les funcions relatives a la regulació consistent en la definició de mercats de referència, determinació d'operadors amb poder significatiu en el mercat i establiment d'obligacions específiques, així com les relacionades amb la separació funcional que corresponen a la Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals.
La definició, gestió i instrucció de procediments de concessió d'ajudes dels programes d'impuls i actuacions per a la promoció d'inversions dins de les matèries de la seua competència.
L'assessorament tècnic al seguiment, supervisió i verificació administrativa i material de les ajudes concedides en els programes d'impuls i actuacions de promoció.
Qualssevol altres relatives al sector de les telecomunicacions i infraestructures digitals que l'ordenament jurídic atribuïsca al departament, i que no estiguen específicament assignades a altres òrgans.
L'impuls, la programació i la supervisió de les actuacions en execució de la política del Govern en matèria d'administració digital i del foment de l'administració electrònica, especialment referent al procés de transformació digital i innovació de l'Administració a través de les tecnologies de la informació i de les comunicacions, i l'adopció de solucions digitals que permeten la prestació eficient dels serveis públics incloent els serveis públics essencials.
La creació de serveis públics electrònics universals i de qualitat, i en el seu cas transfronterers.
La promoció, en un marc de corresponsabilitat, de la cooperació amb les administracions públiques en matèria d'administració digital, potenciant la interoperabilitat i l'ús dels serveis d'informació titularitat de la Secretaria d'Estat per a eliminar la bretxa digital, així com el foment de programes d'atenció a la ciutadania i, en particular, promovent l'ús de plataformes comunes per a la integració dels serveis de les diferents seus electròniques de les administracions públiques.
Aquellas otras que atribuya la legislación vigente al departamento en el ámbito de la administración electrónica y servicios públicos digitales y la incorporación de las tecnologías de la información y comunicaciones en el conjunto de la Administración General del Estado y del sector público institucional estatal.
El règim jurídic i retributiu de la funció pública i de l'ocupació pública en l'Administració General de l'Estat.
El règim jurídic i retributiu de la funció pública i de l'ocupació pública en els organismes públics i entitats del sector públic administratiu i del sector públic empresarial i fundacional de caràcter tecnològic i científic, així com l'autorització de contractació indefinida o temporal del personal laboral en eixe àmbit subjectiu.
La proposta de classificació d'organismes públics i entitats de Dret Públic del sector públic administratiu i del sector públic empresarial i fundacional de caràcter tecnològic i científic.
La coordinación de la política de personal entre la Administración General del Estado, las administraciones de las comunidades autónomas y de las ciudades de Ceuta y Melilla, y las entidades locales.
La gestió de talent en l'Administració General de l'Estat i la convocatòria de proves selectives per a l'accés o integració en els cossos i escales de caràcter interdepartamental adscrites a la Secretaria d'Estat de Funció Pública.
Les relacions amb les organitzacions sindicals en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat; la coordinació d'acords i pactes en relació amb la negociació col·lectiva de les empleades i empleats públics de l'Administració General de l'Estat derivades de les taules de negociació de personal funcionari i laboral.
L'impuls de propostes de reforma de l'Administració Pública, tenint en compte, en particular, les iniciatives que proposen els òrgans, entitats, organismes, organitzacions sectorials i qualssevol altres associacions o entitats públiques o privades.
La racionalització i modernització de les estructures organitzatives de l'Administració General de l'Estat i dels seus procediments, així com la inspecció de serveis d'aquesta administració i els organismes públics vinculats o dependents d'ella.
L'elaboració de projectes de disposicions de caràcter general en matèria d'organització, procediments, així com d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics.
La política de reducció de càrregues administratives i la simplificació i millora dels procediments administratius i de la qualitat dels serveis públics, en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat.
ñ) El fomento de los programas de atención a la ciudadanía y la gestión del Portal de Transparencia de la Administración General del Estado y el Punto de Acceso General.
L'impuls, la coordinació i el seguiment dels plans de govern obert, en iniciatives orientades al desenvolupament dels principis de la transparència, la participació ciutadana, la rendició de comptes i la col·laboració.
La coordinació de les unitats d'informació de l'Administració General de l'Estat previstes en l'article 21 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, així com dictar indicacions per a la dinamització i impuls del dret d'accés.
La gestió del règim d'incompatibilitats i conflictes d'interessos dels membres del Govern, alts càrrecs i del personal al servei de l'Administració General de l'Estat i del sector públic institucional estatal.
La formació de les empleades i empleats públics.
El règim del mutualisme administratiu del personal funcionari civil de l'Estat.
La coordinación e impulso de los asuntos de carácter internacional que se produzcan en el ámbito de la Secretaría de Estado, sin perjuicio de las funciones que correspondan al Ministerio de Asuntos Exteriores, Unión Europea y Cooperación.
Las relaciones con la profesión titulada de gestor administrativo.
La tramitació de l'aprovació prèvia a què es refereix l'article 26.5 de la Llei 50/1997, de 27 de novembre, del Govern.
L'impuls, la programació i la supervisió de les actuacions en execució de la política de Govern en matèria d'administració digital i del foment de l'administració electrònica, especialment el referent al procés de transformació digital i innovació de l'Administració a través de les tecnologies de la informació i de les comunicacions, i l'adopció de solucions digitals que permeten la prestació eficient dels serveis públics incloent els serveis públics essencials.
La creació de serveis públics electrònics universals i de qualitat, i en el seu cas transfronterers.
La promoción, en un marco de corresponsabilidad, de la cooperación con las administraciones públicas en materia de administración digital, potenciando el uso de los servicios de información titularidad de la Secretaría de Estado para eliminar la brecha digital, así como el fomento de programas de atención al ciudadano y, en particular promoviendo el uso de plataformas comunes para la integración de los servicios de las diferentes sedes electrónicas de las administraciones públicas.
Aquelles altres que atribuïsca la legislació vigent al departament en l'àmbit de l'administració electrònica i serveis públics digitals, i la incorporació de les tecnologies de la informació i les comunicacions en el conjunt de l'Administració General de l'Estat i del sector públic institucional estatal.
La actuación como órgano referente nacional e interlocutor ante organismos e instituciones europeas e internacionales en el ámbito de la administración digital.
La supervisió, amb el suport de les Comissions Ministerials d'Administració Digital, de l'execució de les mesures específiques establides en els plans d'acció departamentals en matèria de transformació digital.
L'elaboració, desenvolupament, implantació i gestió del Catàleg de Mitjans i Serveis Comuns, inclosos els Compartits.
La preparación de los asuntos que se sometan a la Comisión de Estrategia TIC (CE-TIC), el Comité Ejecutivo de la Comisión de Estrategia TIC (CE-CETIC), el Comité de Dirección de las Tecnologías de Información y las Comunicaciones (CD-TIC), así como a la Comisión Sectorial de Administración Electrónica (CSAE).
El ejercicio de las competencias que corresponden al Coordinador Nacional de la pasarela digital única europea previstas en el Reglamento (UE) 2018/1724 del Parlamento Europeo y del Consejo de 2 de octubre de 2018, relativo a la creación de una pasarela digital única de acceso a información, procedimientos y servicios de asistencia y resolución de problemas y por el que se modifica el Reglamento (UE) n.º 1024/2012. Actuará de acuerdo con la Dirección General de Gobernanza Pública en las funciones que esta desempeñe como coordinador de información de la Pasarela Digital Única Europea previstas en dicho Reglamento.
L'acompliment de les funcions d'òrgan de seguiment i presentació d'informes establides en el Reial decret 1112/2018, de 7 de setembre, sobre accessibilitat dels llocs web i aplicacions mòbils del sector públic.
El diseño técnico, implantación y gestión de los medios y servicios digitales necesarios para evolucionar los servicios públicos actuales hacia servicios públicos universales de calidad orientados a los ciudadanos y empresas, promoviendo la incorporación de las tecnologías de la información y las comunicaciones y la digitalización a los procedimientos administrativos y la adaptación de la gestión pública al uso de medios digitales.
En coordinació amb la Direcció General de la Dada, l'aplicació de polítiques per a la governança i la gestió de dades en l'Administració General de l'Estat i els seus organismes públics i entitats de Dret Públic vinculats o depenents i el desenvolupament d'accions per a coordinar als diferents organismes i entitats amb l'objectiu d'aconseguir una efectiva implementació de les mateixes per a la prestació dels serveis públics digitals i garantir el compliment de les previsions de les Lleis 39/2015, d'1 d'octubre, i 40/2015, d'1 d'octubre.
La elaboración, desarrollo, implantación, coordinación y seguimiento del Catálogo de tipos de datos compartibles para facilitar la localización y acceso a información elaborada por la Administración General del Estado que sean necesarios a efectos de un procedimiento administrativo, mediante el uso de instrumentos como la Plataforma de Intermediación de Datos, y para implementar los mecanismos de conexión con la pasarela digital única de la Unión Europea.
La definición de estándares, de directrices técnicas y de gobierno TIC, de normas de calidad e interoperabilidad de aplicación a las Administraciones Públicas y el desarrollo y aplicación de lo dispuesto en el Real Decreto 4/2010, de 8 de enero, por el que se regula el Esquema Nacional de Interoperabilidad en el ámbito de la Administración Electrónica y sus Normas Técnicas de Interoperabilidad, sin perjuicio de las competencias de la Dirección General del Dato en lo relativo a las tecnologías y estándares de datos.
ñ) El análisis de requerimientos, diseño técnico y desarrollo del registro de funcionarios habilitados, del registro electrónico de apoderamientos, del registro electrónico general de la Administración General del Estado, del Sistema de Información Administrativa de los procedimientos en el ámbito de la Administración General del Estado y el sistema de notificaciones, de acuerdo con las instrucciones de la Dirección General de Gobernanza Pública y en coordinación con los departamentos ministeriales y sus organismos públicos y entidades de derecho público vinculadas o dependientes.
L'anàlisi de requeriments, disseny, implantació i la gestió compartida, mitjançant coordinació o prestació directa, en un marc de corresponsabilitat, dels serveis comuns, declarats o no com compartits, de sistemes d'informació i comunicació per a l'Administració General de l'Estat i els seus organismes públics i entitats de dret públic vinculats o dependents, en els termes que s'establisquen per resolució de la persona titular de la Secretària General d'Administració Digital.
El diseño técnico, implantación y gestión del Punto General de Entrada de Facturas Electrónicas (FACe) que corresponden al ámbito de la Administración General del Estado y a otras administraciones públicas adheridas al mismo, de acuerdo con lo previsto en la Ley 25/2013, de 27 de diciembre, de impulso de la factura electrónica y creación del registro contable de facturas en el Sector Público.
El análisis de requerimientos, diseño técnico y desarrollo del Punto de Acceso General Electrónico de la Administración General del Estado del Directorio Común de Unidades Orgánicas y Oficinas, en los términos que establezca la Dirección General de Gobernanza Pública y en coordinación con los departamentos ministeriales y sus organismos públicos y entidades de derecho público vinculadas o dependientes.
L'anàlisi de requeriments, disseny tècnic i desenvolupament del Portal de Transparència de l'Administració General de l'Estat previst en la Llei 19/2013, de 9 de desembre, en els termes que establisca la Direcció General de Governança Pública i en coordinació amb els departaments ministerials i els seus organismes públics i entitats de dret públic vinculades o depenents.
L'elaboració i tramitació, juntament amb la Direcció General de Governança Pública, dels projectes normatius en matèria d'organització i procediments que afecten de l'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics.
La col·laboració amb la Direcció General de Governança Pública en la identificació, disseny, i impuls de programes i projectes per a facilitar l'accés dels ciutadans i les empreses als serveis públics així com l'elaboració i desenvolupament de programes d'atenció, informació i assistència als ciutadans a través dels diferents canals disponibles, tot això en els aspectes relatius a l'administració electrònica, i en coordinació amb els departaments ministerials i els seus organismes públics dependents, així com amb altres administracions públiques.
L'estudi i planificació de l'evolució de les plataformes tecnològiques per a la prestació de serveis comuns, inclosos els declarats compartits.
El disseny, provisió, explotació i evolució dels centres de procesament de dades de referència per a la prestació de serveis comuns, en coordinació amb la Direcció General de la Dada.
El disseny, provisió i explotació dels serveis i les infraestructures de comunicacions unificades de l'Administració General de l'Estat i els seus organismes públics i entitats de dret públic vinculats o dependents, així com de la Xarxa SARA, que interconnecta amb altres administracions públiques i la Unió Europea.
El diseño, provisión y explotación de las infraestructuras tecnológicas y de los servicios de seguridad necesarios para la prestación de servicios comunes, incluidos los declarados compartidos, que correspondan a la Secretaría General de Administración Digital.
El disseny, provisió i explotació de les infraestructures tecnològiques i dels serveis del telèfon 060, en els termes que establisca la Direcció General de Governança Pública i en el marc dels convenis subscrits.
L'anàlisi de requeriments, disseny, desenvolupament, proves i manteniment de les aplicacions i eines necessàries per a donar suport als serveis horitzontals de l'Administració General de l'Estat i els seus organismes públics i entitats de dret públic vinculats o dependents, entre altres els relatius a la gestió de recursos humans, en els termes que establisca la Direcció General de Funció Pública.
En relació amb la gestió del portal i seu electrònica del personal al servei de l'Administració General de l'Estat (FUNCIONA) i la seua autenticació, el disseny tècnic i gestió de les plataformes tecnològiques que els suporten, en els termes que establisca la Direcció General de la Funció Pública.
La provisió d'aplicacions i serveis en matèria de tecnologies de la informació i comunicacions prestats a les Delegacions i Subdelegacions del Govern i a les Direccions Insulars en tots els seus àmbits d'actuació, en els termes que establisca la Direcció General de l'Administració General de l'Estat en el Territori, en coordinació amb els ministeris implicats per qüestió de la matèria.
La colaboración con la Dirección General de Racionalización y Centralización de la Contratación del Ministerio de Hacienda en la gestión centralizada de la contratación en el ámbito competencial de la Secretaría General de Administración Digital.
L'elaboració, en col·laboració amb la Direcció General de Racionalització i Centralització de la Contractació del Ministeri d'Hisenda, quan afecte de l'àmbit de competències de la Secretaria General d'Administració Digital, de propostes relacionades amb les polítiques d'adquisicions de béns informàtics i amb els plecs de prescripcions tècniques en la contractació pública d'estos béns i serveis TIC en l'Administració General de l'Estat i els seus organismes públics i entitats de dret públic vinculats o depenents.
El suport a la contractació i a la gestió econòmic-pressupostària en l'àmbit de la Secretaria General d'Administració Digital i l'estudi, planificació, impuls i seguiment dels processos de contractació en matèria TIC i aquells altres àmbits relacionats. Així mateix, emetre l'Informe tècnic preceptiu dels convenis i encàrrecs que tinguen per objecte l'adquisició de béns i serveis informàtics i de les memòries i plecs de prescripcions tècniques de les contractacions de béns i serveis informàtics en l'Administració General de l'Estat i els seus organismes públics i entitats de dret públic vinculats o dependents en els termes establits en el Reial decret 806/2014, de 19 de setembre, sobre Organització i instruments operatius de les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions en l'Administració General de l'Estat i els seus Organismes Públics.
La definición y gestión de un sistema común de imputación de costes TIC para toda la Administración General del Estado y sus organismos públicos y entidades de derecho público vinculados o dependientes.
La direcció tècnica i estratègica del Centre d'Operacions de Ciberseguretat de l'Administració General de l'Estat i els seus organismes públics i entitats de dret públic vinculats o depenents. De manera especial, assumirà la coordinació en la resposta a incidents.
El desenvolupament i aplicació del que es disposa en el Reial decret 311/2022, de 3 de maig, pel qual es regula l'Esquema Nacional de Seguretat i les seues Instruccions Tècniques de Seguretat. Especialment, la definició d'estàndards, de directrius tècniques i de govern TIC, de normes de seguretat d'aplicació a les Administracions Públiques i la realització de propostes i interlocució amb el Centre Criptològic Nacional en el desenvolupament de guies de seguretat.
La provisió, gestió i administració d'equips informàtics i de comunicacions i la implantació de mesures de seguretat informàtica del Departament.
El desarrollo y mantenimiento de los sistemas de información necesarios para el funcionamiento de los servicios, el impulso de la transformación digital y la innovación en el Departamento.
La coordinació i la publicació dels continguts digitals en intranet, en el Portal d'internet i la gestió de la seu electrònica associada del Departament.
L'elaboració d'informes sobre les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions en les Administracions Públiques, així com col·laborar amb l'Institut Nacional d'Estadística en l'elaboració de les operacions estadístiques relatives a les tecnologies de la informació i les comunicacions en les Administracions Públiques.
En relació amb l'Administració General de l'Estat, els organismes i entitats integrants del sector públic administratiu conformement al que es disposa per l'article 3.1 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària, així com dels organismes i entitats del sector públic empresarial i fundacional adscrits als Ministeris per a la Transformació Digital i de la Funció Pública i de Ciència, Innovació i Universitats, en el marc de planificació estratègica de recursos humans i de l'envolupant aprovada de despesa dels règims retributius del sector públic, d'acord amb els criteris comuns adoptats en el si de la Comissió Superior de Personal, i sense perjudici de la independència i autonomia funcional legalment atribuïda a les autoritats administratives independents i altres entitats de dret públic:
1.º La planificació dels recursos humans, a partir de l'anàlisi basada en dades de les necessitats de personal, perfils professionals i retribucions per a assegurar la qualitat de l'ocupació pública i una assignació funcional i eficient dels efectius.
2.º L'elaboració de normativa i informes en matèria d'ocupació pública.
3.º L'aprovació i modificació de les relacions, catàlegs i dotacions de llocs de treball, retribucions i incentius al rendiment.
4t L'elaboració, proposta i seguiment de l'Oferta d'Ocupació Pública, l'autorització de nomenaments de personal funcionari interí, de personal estatutari temporal i de contractes de personal laboral temporal; així com l'elaboració de bases comunes i l'informe de les convocatòries per a l'accés a la condició de personal empleat públic.
5t. La tramitació dels processos d'adquisició i pèrdua de la condició de personal funcionari, l'exercici de les competències atribuïdes a la Secretaria d'Estat de Funció Pública en matèria de situacions administratives i la gestió dels procediments de personal derivats de la dependència orgànica dels cossos i escales adscrits al Ministeri a través de la Secretaria d'Estat de Funció Pública.
6t. La propuesta de medidas de estructuración del empleo público, tanto de personal funcionario como de personal laboral, así como la ordenación de la provisión y de la movilidad mediante la autorización y, en su caso, gestión de los procesos de movilidad interministerial y provisión de puestos de personal funcionario y laboral del ámbito del convenio único de la Administración General del Estado.
7m. La coordinació de la provisió i de la mobilitat interadministrativa mitjançant l'autorització i, en el seu cas, tramitació de les comissions de servei i altres formes per a la provisió de llocs en l'Administració General de l'Estat per personal procedent d'altres administracions públiques, amb l'excepció dels procediments de concurs i lliure designació, i l'autorització prèvia per a la provisió de llocs en altres administracions públiques, mitjançant lliure designació, per personal funcionari de cossos i escales adscrits a la Secretaria d'Estat de Funció Pública.
8u. La asesoría en materia de recursos humanos a los departamentos ministeriales, así como la información a las empleadas y empleados públicos de la política de los recursos humanos.
9é. La coordinación funcional de las subdirecciones generales de recursos humanos e inspección de servicios de los departamentos ministeriales a los efectos de la ejecución de proyectos y programas que resulten estratégicos para el conjunto de la Administración General del Estado y de sus organismos vinculados o dependientes, cuando sean acordados en el seno de la Comisión Superior de Personal.
10m. El diseño del Sistema de Datos sobre Empleo Público, en el que se integren el conjunto de datos relevantes para la adopción de las decisiones relativas a la planificación estratégica, oferta y estructuración de los recursos humanos, a partir del análisis de las necesidades de personal, evolución tecnológica, perfiles profesionales y retribuciones, entre otros elementos, con arreglo a las políticas y estándares en la gestión y análisis de datos que establezca la Dirección General del Dato.
11é. L'elaboració i divulgació d'estadístiques, indicadors i dades sobre ocupació pública, amb l'assistència de la Secretaria General d'Administració Digital.
12é. La gestió del Registre Central de Personal.
13é. La gestió del repertori de llocs de personal directiu públic professional.
14é. Las relaciones con las organizaciones sindicales en el ámbito de la Administración General del Estado; la dirección y coordinación de la negociación colectiva del personal empleado público de este ámbito y la propuesta de acuerdos y pactos derivados de las mesas de negociación de personal funcionario y laboral, así como el asesoramiento en materia de negociación colectiva y la coordinación y apoyo en los procesos de elecciones sindicales en el ámbito de la Administración General del Estado.
15é. El impulso de la prevención de riesgos laborales, en el marco de lo dispuesto en la normativa aplicable, así como de criterios comunes, funciones de coordinación y promoción, planes de formación, en materia de acción social, responsabilidad social corporativa e igualdad y no discriminación del personal empleado de la Administración General del Estado.
16é. L'elaboració de la proposta de classificació d'entitats del sector públic estatal contemplades en l'apartat a), d'acord amb la seua normativa específica, en col·laboració amb la Direcció General de Governança Pública.
L'estudi i anàlisi basada en dades en matèria d'ocupació pública i la preparació del Butlletí estadístic del personal al servei de les Administracions Públiques.
L'elaboració de normativa bàsica i informes en matèria d'ocupació pública sobre el conjunt de les administracions públiques.
L'assessoria en matèria de recursos humans a les administracions públiques, així com l'assistència tècnic-jurídica en la transposició i aplicació de directives i altres instruments jurídics de la Unió Europea o internacionals en esta matèria.
La participació en fòrums europeus i altres organismes internacionals que afecten de les competències de la Direcció General, així com la coordinació i cooperació amb els òrgans competents en matèria de funció pública de les administracions de les comunitats autònomes i administració local.
L'informe dels actes i disposicions en matèria de funció pública emanades de les comunitats autònomes, el seguiment de les seues ofertes d'ocupació pública, l'estudi de la política d'ocupació pública internacional, autonòmic i local.
La emisión de informes y contestación de consultas formuladas por otras administraciones públicas relativas a la Función Pública Local respecto a la normativa básica estatal.
El ejercicio de las funciones que correspondan a la Administración General del Estado en relación con el personal funcionario de Administración Local con habilitación de carácter nacional, salvo las que correspondan al órgano competente en materia de Haciendas Locales, y la gestión del registro integrado de este personal.
La incoación de expedientes disciplinarios a personal funcionario de Administración Local con habilitación de carácter nacional, en el marco de lo dispuesto en la normativa aplicable.
L'informe i autorització, en els termes previstos en la corresponent llei de pressupostos generals de l'estat, dels acords, convenis, pactes o qualssevol altres instruments de negociació col·lectiva, així com de les mesures que s'adopten en el seu compliment o desenvolupament, el contingut del qual es referisca a despeses imputables al capítol de despeses de personal dels pressupostos i altres condicions de treball dels organismes i entitats esmentats en el paràgraf a).
La realització de projectes d'atracció, desenvolupament i retenció de talent.
L'elaboració de la proposta de pressupost anual del Departament i la coordinació dels corresponents a les seues entitats adscrites, així com el seguiment de l'execució pressupostària i la tramitació de les seues modificacions.
La gestió econòmica i financera i de la tresoreria del Departament, així com la planificació, tramitació i seguiment de la contractació administrativa i la coordinació dels òrgans col·legiats del Departament en matèria de contractació.
L'avaluació dels diferents programes de despesa desenvolupats en el ministeri, orientada a aconseguir polítiques de despesa més eficients.
La planificación, gestión y administración de los recursos humanos del Departamento, la elaboración de las propuestas de aprobación y modificación de las relaciones de puestos de trabajo y los planes de empleo, la tramitación de los procesos para la cobertura de los puestos de trabajo, y las relaciones con las organizaciones sindicales y las asociaciones profesionales de funcionarios, así como la gestión de los planes de formación, de la acción social y de los programas de prevención de riesgos laborales.
L'execució dels plans i programes d'inspecció dels serveis i l'avaluació del funcionament, l'eficàcia i rendiment del personal i serveis dels òrgans i unitats dels serveis centrals, entitats i organismes públics adscrits així com la coordinació de les activitats vinculades amb les avaluacions de les polítiques públiques de competència del Departament.
El desenvolupament de les funcions pròpies de la Unitat d'Igualtat del Departament, previstes en l'article 77 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.
L'exercici de les competències relatives al Delegat de Protecció de Dades, previstes en el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'estes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades) i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, per a l'àmbit del Ministeri.
Las actuaciones relacionadas con la publicación de disposiciones y actos administrativos del Departamento en el «Boletín Oficial del Estado».
L'exercici de les funcions de la Unitat d'Informació de Transparència del Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública, segons el que es preveu en l'article 21 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, i el suport en la coordinació de les iniciatives en matèria de Govern obert en l'àmbit del Ministeri.
El desenvolupament i coordinació de les activitats d'informació administrativa i atenció al ciutadà, així com la publicitat institucional.
La gestió dels mitjans materials del Departament, mobles i immobles; el seu inventari; la gestió dels arrendaments; l'adequació i conservació d'aquests immobles; el manteniment de les seues instal·lacions; i la planificació, coordinació, elaboració i direcció dels projectes d'obres corresponents.
La gestión del registro general del Departamento, así como la dirección y gestión de los servicios técnicos, de seguridad, de reprografía y, en general, de los servicios generales y de régimen interior.
La direcció, organització i gestió de biblioteques, arxius i serveis de documentació del Departament.
La col·laboració amb les Secretaries d'Estat en la programació econòmica i pressupostària relativa als projectes d'inversió i a les mesures del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, de l'àmbit del Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública.
ñ) La coordinación y seguimiento de la ejecución de las inversiones y reformas del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia que correspondan al Ministerio para la Transformación Digital y de la Función Pública, incluyendo el seguimiento y detección de desviaciones respecto al cumplimiento de hitos y objetivos y de los principios transversales definidos en el artículo 2 de la Orden HFP/1030/2021, de 29 de septiembre, por la que se configura el sistema de gestión del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia.
La realización de informes de seguimiento de hitos y objetivos y cumplimiento de principios transversales, e informes en relación con la gestión económico-financiera de la aplicación de fondos europeos, asociados al Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia en los ámbitos propios del Ministerio.
El seguimiento de la aplicación de medidas correctoras por parte de los órganos responsables de las medidas, en caso de desviaciones respecto al cumplimiento de hitos y objetivos y el cumplimiento de principios transversales.
Punt de contacte amb la Secretaria General de Fons Europeus per al seguiment de les mesures del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència que corresponguen al Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública.
La interlocució amb altres Departaments i amb les Secretaries d'Estat del Ministeri en relació amb el seguiment del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
L'elaboració, signatura i tramitació de l'Informe de gestió dels components dels quals és responsable el Ministeri.
La revisión de los informes de previsiones firmados por los órganos responsables de las medidas, identificación de riesgos de incumplimiento, desviaciones respecto a la planificación y seguimiento de la ejecución de las acciones correctivas por parte de los órganos responsables de la medida.
L'elaboració del Pla Estratègic de Subvencions.