Amb caràcter previ a l'exercici del dret d'accés, es podrà consultar en el Portal de la Transparència de l'Administració General de l'Estat la informació continguda en aquest.
Amb caràcter previ a l'exercici del dret d'accés, es podrà consultar en el Portal de la Transparència de l'Administració General de l'Estat la informació continguda en aquest.
Actualitzat a 16/04/2025.
Es la plataforma, dependiente del Ministerio para la Transformación Digital y de la Función Pública, a través de la Dirección General de Gobernanza Pública, por la que se podrá acceder a la información de la Administración General del Estado prevista en la Ley, cuyo conocimiento sea relevante para garantizar la transparencia de su actividad relacionada con el funcionamiento y control de la actuación pública. También contendrá la información que las personas soliciten con mayor frecuencia en ejercicio del derecho de acceso a la información pública y las resoluciones denegatorias del derecho de acceso, previamente anonimizadas.
Un conjunt d'entitats que conformen les Administracions Públiques en concret:
La informació subjecta a les obligacions de transparència es publica en les corresponents seus electròniques o pàgines web d'una manera clara, estructurada i entenedora per a les persones interessades i, preferiblement, en formats reutilitzables.
S'entén per informació pública els continguts o documents, qualsevol que sigui el seu format o suport, que obrin en poder d'algun de les persones que integren les Administracions Públiques i que hagin estat elaborats o adquirits en l'exercici de les seves funcions.
Podran exercir el seu dret d'accés a la informació totes les persones, en els termes previstos en l'article 105.b de la Constitució espanyola.
Les persones jurídiques podran així mateix exercir el seu dret d'accés.
SÍ, però el dret d'accés té límits quan suposi un perjudici per a:
L'aplicació dels límits serà justificada i proporcionada al seu objecte i finalitat de protecció i atendrà de les circumstàncies del cas concret, especialment a la concurrència d'un interès públic o privat superior que justifiqui l'accés.
En los casos en que la aplicación de alguno de los límites previstos en el artículo 14 no afecte a la totalidad de la información, se concederá el acceso parcial previa omisión de la información afectada por el límite salvo que de ello resulte una información distorsionada o que carezca de sentido. En este caso, deberá indicarse la persona qué parte de la información ha sido omitida.
L'article 15 de la Llei conté una sèrie de regles:
Presentant la sol·licitud en el formulari establert a aquest efecte:
La persona sol·licitant no està obligada a motivar la seva sol·licitud d'accés a la informació. No obstant això, podrà exposar els motius pels quals sol·licita la informació i que podran ser tinguts en compte quan es dicti la resolució. No obstant això, l'absència de motivació no serà per si sola causa de rebuig de la sol·licitud.
Sí, la sol·licitud podrà presentar-se per qualsevol mitjà que permeti tenir constància de: la identitat de la persona, la informació que se sol·licita, una adreça de contacte, preferentment electrònica, a l'efecte de comunicacions i, en el seu cas, la modalitat que es prefereixi per a accedir a la informació sol·licitada.
Cl@ve és un sistema d'identificació electrònica que l'Administració Pública posa a la disposició de les persones per a facilitar la relació amb les Administracions per mitjans electrònics.
Dicho sistema, además de su sencillez de uso, ofrece a las personas las máximas garantías de seguridad en cuanto a la protección de la información intercambiada con la Administración.
A fin de flexibilizar al máximo el modo de identificación de las personas, se pone a su disposición tres posibles medios:
A través de Cl@ve, totes les persones podran tant identificar-se com signar la seva sol·licitud de manera electrònica.
Pot accedir a més informació sobre el sistema Cl@ve en:
Las personas solicitantes de información podrán dirigirse a las Administraciones Públicas en cualquiera de las lenguas cooficiales del Estado en el territorio en el que radique la Administración en cuestión.
Se inadmitirán a trámite, mediante resolución motivada, las solicitudes:
Todas las personas deberán dirigir sus solicitudes al órgano que posee la información para lograr una mayor eficiencia en la respuesta.
Si la sol·licitud es refereix a informació que no obri en poder del subjecte al qual es dirigeix, aquest la remetrà al competent, si el conegués, i informarà d'aquesta circumstància a la persona sol·licitant.
Quan la sol·licitud no identifiqui de manera suficient la informació, es demanarà a la persona sol·licitant que la concreti en un termini de deu dies, amb indicació que, en cas de no fer-ho, la hi tindrà per desistida, així com de la suspensió del termini per a dictar resolució.
En el cas que, en virtut del que es disposa en els articles 53.1.e) i 76 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, desitgi:
Pot fer-ho a través del Registre Electrònic General de l'AGE (REGAGE), el qual, en estar connectat amb els diferents departaments ministerials, permet l'enviament i recepció pel Ministeri competent de la documentació que vulgui aportar la persona interessada en el procediment de dret d'accés a la informació de què es tracti.
L'accés al Registre electrònic comú està disponible en la seu electrònica del Punt d'Accés General de l'Administració General de l'Estat (https://sede.administracion.gob.es) o bé directament a través de la url del REGAGE . No oblidi posar en l'assumpte el número de l'expedient de sol·licitud de dret d'accés.
Tota persona podrà consultar l'estat de la seva sol·licitud accedint a la secció "Els meus expedients" de la seu electrònica del Portal de la Transparència. Per a això, haurà d'identificar-se electrònicament.
Si la informació sol·licitada pogués afectar de drets o interessos de terceres persones, degudament identificades, se'ls concedirà un termini de quinze dies perquè puguin realitzar les al·legacions que estimin oportunes. La persona sol·licitant haurà de ser informada d'aquesta circumstància, així com de la suspensió del termini per a dictar resolució fins que s'hagin rebut les al·legacions o hagi transcorregut el termini per a la seva presentació.
La resolució en la qual es concedeixi o denegui l'accés haurà de notificar-se a la persona sol·licitant i a les terceres persones afectades que així l'hagin sol·licitat en el termini màxim d'un mes des de la recepció de la sol·licitud per l'òrgan competent per a resoldre.
Aquest termini podrà ampliar-se per un altre mes en el cas que el volum o la complexitat de la informació que se sol·licita així el facin necessari i prèvia notificació a la persona sol·licitant.
Seran motivades les resolucions que deneguen l'accés, les que concedeixin l'accés parcial o a través d'una modalitat diferent a la sol·licitada i les que permeten l'accés quan hi hagi hagut oposició d'una tercera persona. En aquest últim supòsit, s'indicarà expressament la persona sol·licitant que l'accés només tindrà lloc quan hagi transcorregut el termini de l'article 22.2.
Quan la mera indicació de l'existència o no de la informació suposés la vulneració d'algun dels límits a l'accés s'indicarà aquesta circumstància en desestimar-se la sol·licitud.
Transcorregut el termini màxim per a resoldre sense que s'hagi dictat i notificat resolució expressa s'entendrà que la sol·licitud ha estat desestimada.
Les resolucions dictades en matèria d'accés a la informació pública són recurribles directament davant la Jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de la possibilitat d'interposició de la reclamació potestativa prevista en l'article 24 de la Llei 19/2013 de Transparència davant el Consell de Transparència i Bon Govern. Aquesta reclamació substitueix als recursos administratius de conformitat amb el que s'estableix en l'article 112.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.