Amb caràcter previ a l'exercici del dret d'accés, es podrà consultar en el Portal de la Transparència de l'Administració General de l'Estat la informació continguda en aquest.
Amb caràcter previ a l'exercici del dret d'accés, es podrà consultar en el Portal de la Transparència de l'Administració General de l'Estat la informació continguda en aquest.
Actualitzat a 16/04/2025.
Es la plataforma, dependiente del Ministerio para la Transformación Digital y de la Función Pública, a través de la Dirección General de Gobernanza Pública, por la que se podrá acceder a la información de la Administración General del Estado prevista en la Ley, cuyo conocimiento sea relevante para garantizar la transparencia de su actividad relacionada con el funcionamiento y control de la actuación pública. También contendrá la información que las personas soliciten con mayor frecuencia en ejercicio del derecho de acceso a la información pública y las resoluciones denegatorias del derecho de acceso, previamente anonimizadas.
Un conjunt d'entitats que conformen les Administracions Públiques en concret:
La informació subjecta a les obligacions de transparència es publica en les corresponents seus electròniques o pàgines web d'una manera clara, estructurada i entenedora per a les persones interessades i, preferiblement, en formats reutilitzables.
S'entén per informació pública els continguts o documents, qualsevol que siga el seu format o suport, que obren en poder d'algun de les persones que integren les Administracions Públiques i que hagen sigut elaborats o adquirits en l'exercici de les seues funcions.
Podran exercir el seu dret d'accés a la informació totes les persones, en els termes previstos en l'article 105.b de la Constitució espanyola.
Les persones jurídiques podran així mateix exercir el seu dret d'accés.
SÍ, pero el derecho de acceso tiene límites cuando suponga un perjuicio para:
L'aplicació dels límits serà justificada i proporcionada al seu objecte i finalitat de protecció i atendrà de les circumstàncies del cas concret, especialment a la concurrència d'un interés públic o privat superior que justifique l'accés.
En els casos en què l'aplicació d'algun dels límits previstos en l'article 14 no afecte de la totalitat de la informació, es concedirà l'accés parcial prèvia omissió de la informació afectada pel límit llevat que d'això resulte una informació distorsionada o que manque de sentit. En este cas, haurà d'indicar-se la persona quina part de la informació ha sigut omesa.
El artículo 15 de la Ley contiene una serie de reglas:
Presentando la solicitud en el formulario establecido al efecto:
La persona sol·licitant no està obligada a motivar la seua sol·licitud d'accés a la informació. No obstant això, podrà exposar els motius pels quals sol·licita la informació i que podran ser tinguts en compte quan es dicte la resolució. No obstant això, l'absència de motivació no serà per si sola causa de rebuig de la sol·licitud.
Sí, la solicitud podrá presentarse por cualquier medio que permita tener constancia de: la identidad de la persona, la información que se solicita, una dirección de contacto, preferentemente electrónica, a efectos de comunicaciones y, en su caso, la modalidad que se prefiera para acceder a la información solicitada.
Cl@ve és un sistema d'identificació electrònica que l'Administració Pública posa a la disposició de les persones per a facilitar la relació amb les Administracions per mitjans electrònics.
Aquest sistema, a més de la seua senzillesa d'ús, oferix a les persones les màximes garanties de seguretat quant a la protecció de la informació intercanviada amb l'Administració.
A fi de flexibilitzar al màxim la manera d'identificació de les persones, es posa a la seua disposició tres possibles mitjans:
A través de Cl@ve, totes les persones podran tant identificar-se com signar la seua sol·licitud de manera electrònica.
Pot accedir a més informació sobre el sistema Cl@ve en:
Les persones sol·licitants d'informació podran dirigir-se a les Administracions Públiques en qualsevol de les llengües cooficials de l'Estat en el territori en el qual radique l'Administració en qüestió.
S'inadmetran a tràmit, mitjançant resolució motivada, les sol·licituds:
Todas las personas deberán dirigir sus solicitudes al órgano que posee la información para lograr una mayor eficiencia en la respuesta.
Si la solicitud se refiere a información que no obre en poder del sujeto al que se dirige, éste la remitirá al competente, si lo conociera, e informará de esta circunstancia a la persona solicitante.
Cuando la solicitud no identifique de forma suficiente la información, se pedirá a la persona solicitante que la concrete en un plazo de diez días, con indicación de que, en caso de no hacerlo, se la tendrá por desistida, así como de la suspensión del plazo para dictar resolución.
En el caso de que, en virtud de lo dispuesto en los artículos 53.1.e) y 76 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas, desee:
Pot fer-ho a través del Registre Electrònic General de l'AGE (REGAGE), el qual, en estar connectat amb els diferents departaments ministerials, permet l'enviament i recepció pel Ministeri competent de la documentació que vulga aportar la persona interessada en el procediment de dret d'accés a la informació de què es tracte.
L'accés al Registre electrònic comú està disponible en la seu electrònica del Punt d'Accés General de l'Administració General de l'Estat (https://sede.administracion.gob.es) o bé directament a través de la url del REGAGE . No oblide posar en l'assumpte el número de l'expedient de sol·licitud de dret d'accés.
Tota persona podrà consultar l'estat de la seua sol·licitud accedint a la secció "Els meus expedients" de la seu electrònica del Portal de la Transparència. Per a això, haurà d'identificar-se electrònicament.
Si la informació sol·licitada poguera afectar de drets o interessos de terceres persones, degudament identificades, se'ls concedirà un termini de quinze dies perquè puguen realitzar les al·legacions que estimen oportunes. La persona sol·licitant haurà de ser informada d'esta circumstància, així com de la suspensió del termini per a dictar resolució fins que s'hagen rebut les al·legacions o haja transcorregut el termini per a la seua presentació.
La resolución en la que se conceda o deniegue el acceso deberá notificarse a la persona solicitante y a las terceras personas afectadas que así lo hayan solicitado en el plazo máximo de un mes desde la recepción de la solicitud por el órgano competente para resolver.
Este termini podrà ampliar-se per un altre mes en el cas que el volum o la complexitat de la informació que se sol·licita així el facen necessari i prèvia notificació a la persona sol·licitant.
Seran motivades les resolucions que deneguen l'accés, les que concedisquen l'accés parcial o a través d'una modalitat diferent a la sol·licitada i les que permeten l'accés quan hi haja hagut oposició d'una tercera persona. En este últim supòsit, s'indicarà expressament la persona sol·licitant que l'accés només tindrà lloc quan haja transcorregut el termini de l'article 22.2.
Quan la mera indicació de l'existència o no de la informació suposara la vulneració d'algun dels límits a l'accés s'indicarà esta circumstància en desestimar-se la sol·licitud.
Transcorregut el termini màxim per a resoldre sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa s'entendrà que la sol·licitud ha sigut desestimada.
Las resoluciones dictadas en materia de acceso a la información pública son recurribles directamente ante la Jurisdicción Contencioso-administrativa, sin perjuicio de la posibilidad de interposición de la reclamación potestativa prevista en el artículo 24 de la Ley 19/2013 de Transparencia ante el Consejo de Transparencia y Buen Gobierno. Esta reclamación sustituye a los recursos administrativos de conformidad con lo establecido en el artículo 112.2 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.