Información sobre as funcións do Ministerio de Facenda e dos seus organismos públicos, vinculados ou dependentes.
Actualizado a 29/02/2024.
Información sobre as funcións do Ministerio de Facenda e dos seus organismos públicos, vinculados ou dependentes.
Actualizado a 29/02/2024.
O Ministerio de Facenda é o departamento da Administración Xeral do Estado encargado da proposta e execución da política do Goberno en materia de facenda pública, de orzamentos e de gastos e de empresas públicas, ademais do resto de competencias e atribucións que lle confire o ordenamento xurídico.
Igualmente é competencia deste Ministerio a aplicación e xestión dos sistemas de financiamento autonómico e local e a provisión de información sobre a actividade económico financeira das distintas administracións públicas, así como a estratexia, coordinación e normativa en materia de contratación pública.
O sistema de financiamento das comunidades autónomas e cidades con estatuto de autonomía, así como a valoración dos custos efectivos dos servizos que se traspasan, o endebedamento das comunidades autónomas e a aplicación da normativa de estabilidade orzamentaria no ámbito das mesmas.
O sistema financeiro das entidades que integran a administración local, o endebedamento das entidades locais e a aplicación da normativa de estabilidade orzamentaria no ámbito das mesmas.
A colaboración entre as administracións do Estado, autonómica e local e a actuación dos órganos establecidos para o efecto, especialmente no Consello de Política Fiscal e Financeira, e na Comisión Nacional de Administración Local.
As funcións de informes e autorizacións legalmente atribuídas na normativa de réxime local ao órgano competente da Administración Xeral do Estado en materia de facendas locais en postos de traballo reservados a persoal funcionario de administración local con habilitación de carácter nacional.
O ditado das instrucións ou resolucións necesarias co fin de dotar de maior colaboración, cooperación e coordinación entre órganos directivos, entidades e organismos dependentes ou vinculados á Secretaría de Estado, particularmente no ámbito da Administración Tributaria, e especialmente en materia de cesión de datos e acceso á información, optimización de recursos humanos, técnicos, informáticos e materiais así como para a consecución de sinerxias precisas para a maior efectividade do principio de boa administración, todo iso sen prexuízo das súas respectivas competencias.
En materia de xogo, a análise e definición da política global en materia tributaria, a proposta, elaboración e interpretación do réxime tributario e a xestión e liquidación das taxas derivadas da xestión administrativa do xogo.
A Secretaría do Consello de Política Fiscal e Financeira das Comunidades Autónomas, así como o apoio, asesoramento e asistencia técnica ao este Consello, e as relacións con outros órganos de coordinación entre a Administración Xeral do Estado e as comunidades autónomas no ámbito de competencias da Secretaría Xeral.
A Secretaría da Subcomisión de Réxime Económico, Financeiro e Fiscal da Comisión Nacional de Administración Local, e as relacións con outros órganos de coordinación entre a Administración Xeral do Estado e as entidades locais no ámbito de competencias da Secretaría Xeral non atribuídas expresamente á Dirección Xeral de Estabilidade Orzamentaria e Xestión Financeira Territorial.
O estudo, informe e proposta de normas e medidas relativas ao réxime tributario das comunidades autónomas, e aos réximes tributarios especiais por razón do territorio, sen prexuízo das competencias da Dirección Xeral de Tributos.
A aplicación dos aspectos tributarios dos réximes de Concerto coa Comunidade Autónoma do País Vasco e Convenio coa Comunidade Foral de Navarra.
El estudio, informe y propuesta de las normas y medidas relativas a la financiación de las comunidades autónomas, así como la elaboración de estudios sobre la aplicación del sistema de financiación de comunidades autónomas y los aspectos económicos y financieros de las comunidades autónomas.
Las labores de apoyo, asesoramiento y asistencia técnica al Comité Técnico Permanente de Evaluación y a otros órganos en el ámbito del análisis o modificación del Sistema de financiación de las comunidades autónomas.
A elaboración de estudos, informes e propostas de normas e medidas sobre o sistema e os mecanismos de financiamento local e o réxime orzamentario e financeiro das entidades locais, así como a evacuación de consultas en relación co este réxime.
A elaboración de informes, previsións e estatísticas, incluíndo o tratamento dos datos económico-financeiros e tributarios das entidades locais, e a definición dos contidos das publicacións relacionadas con aquela información que se levará a cabo pola Secretaría Xeral Técnica.
El análisis y actuaciones que procedan respecto de la información enviada por las entidades locales, sobre sus entidades y organismos vinculados o dependientes, para el desarrollo de las competencias atribuidas a la Secretaría General en el marco de la normativa presupuestaria.
El diseño y mantenimiento de los sistemas informáticos dependientes de la Secretaría General y la elaboración de las propuestas de adquisición de bienes y servicios informáticos en el ámbito de la Secretaría General.
El mantenimiento y actualización de contenidos de las Oficinas Virtuales de Coordinación Financiera con las comunidades autónomas y entidades locales, así como la asistencia y apoyo informático a usuarios de las aplicaciones de la Secretaría General.
O deseño de aplicacións de tratamento da información económico-financeira e de xestión do financiamento das Administracións Territoriais, a implantación de ferramentas para a mellora da toma de decisións, así como a xestión mediante a mellora continua e a monitorización da seguridade da información no ámbito da Secretaría Xeral.
A Secretaría de Estado de Orzamentos e Gastos, baixo a superior dirección da persoa titular do Ministerio de Facenda, dirixe e coordina as actuacións relativas á planificación, programación e presupuestación do sector público estatal e dos seus custos de persoal.
Corresponde á Secretaría de Estado de Orzamentos e Gastos a formulación da proposta dos obxectivos de estabilidade orzamentaria e o límite de gasto non financeiro do Estado. Realizará o seguimento do cumprimento dos obxectivos de estabilidade orzamentaria, débeda pública e regra de gasto respecto da totalidade do sector público e proporá a adopción das medidas tendentes a corrixir as desviacións que puidesen producirse.
Corresponde á Secretaría de Estado de Orzamentos e Gastos, a través da Dirección Xeral de Custos de Persoal, as competencias de elaboración das propostas normativas a incluír no Anteproxecto de Lei de Orzamentos Xerais do Estado en materia de custos de persoal no marco da planificación estratéxica de Recursos Humanos. Así mesmo, correspóndelle informar con carácter preceptivo nas decisións que afecten á envolvente global de gasto das políticas relativas a recursos humanos e réximes retributivos do sector público, no marco do Plan Xeral de Recursos Humanos.
Corresponde aos centros directivos da Secretaría de Estado de Orzamentos e Gastos, así como ás súas entidades ou organismos dependentes ou vinculados, responsables da información económico-financeira que corresponda prover ao Ministerio de Facenda en cumprimento do previsto na Lei Orgánica 2/2012, do 27 de abril, a súa normativa de desenvolvemento, a normativa da Unión Europea e o resto da normativa económico-financeira que resulte aplicable, a remisión da esta información para efectos da súa publicación á Central de Información económico-financeira das Administracións Públicas nos termos previstos reglamentariamente.
O control interno mediante o exercicio da función interventora, do control financeiro permanente e da auditoría pública de acordo con o establecido na Lei 47/2003, do 26 de novembro, sen prexuízo dos sistemas dos órganos e entidades que integran o sector público estatal que permitan asegurar o cumprimento da legalidade, así como dos principios de eficacia, eficiencia e economía na xestión financeira, e a corrección da información económica financeira.
El seguimiento y control de subvenciones y ayudas públicas y la administración y custodia de la Base de Datos Nacional de Subvenciones de acuerdo con lo establecido en la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones.
La dirección y la gestión de la contabilidad pública en los términos establecidos en la Ley 47/2003, de 26 de noviembre.
A formación das contas económicas do sector público.
La clasificación de las unidades públicas y la realización de informes sobre el tratamiento de las operaciones realizadas por el sector público, de acuerdo con la normativa reguladora de la contabilidad nacional.
A xestión da información económico-financeira derivada do exercicio das súas funcións contables e de control.
A relación coas facendas territoriais para os efectos da información contable que deben remitir para a formación das contas económicas do sector público.
La planificación, diseño y ejecución de la política informática de la Secretaría de Estado de Presupuestos y Gastos, de la Secretaría General de Fondos Europeos y de la Intervención General de la Administración del Estado, el soporte informático de sus respectivas actividades y el asesoramiento, coordinación e instrumentación de los proyectos informáticos de sus órganos.
As actuacións derivadas do exercicio do control dos fondos europeos, no que se refire ao exercicio das funcións de autoridade de auditoría e Servizo Específico naqueles fondos nos que a Intervención Xeral da Administración do Estado teña tal condición e de Autoridade de Control do Plan e Mecanismo para a Recuperación e Resiliencia, de acordo con a súa normativa reguladora.
O auxilio e colaboración coa Administración de Xustiza, dentro dos límites das funcións e competencias que o ordenamento xurídico atribúe á Intervención Xeral da Administración do Estado, en relación con aqueles procedementos penais nos que exista conexión coas estas funcións e competencias.
Integración, xestión e publicación do Inventario de entidades do Sector Público Estatal, Autonómico e Local, nos termos previstos na Lei 40/2015, do 1 de outubro.
A coordinación das accións encamiñadas a protexer os intereses financeiros da Unión Europea contra a fraude de conformidade co previsto na disposición adicional vixésimo quinta da Lei 38/2003, do 17 de novembro, Xeral de Subvencións.
A supervisión continua das entidades e organismos do sector público institucional estatal nos termos previstos no artigo 85 da Lei 40/2015, do 1 de outubro, e nas disposicións que o desenvolvan.
Asesoramento en materia de conflito de intereses nos termos previstos no artigo 8 da Orde HFP/55/2023, do 24 de xaneiro, relativa á análise sistemática do risco de conflito de interese nos procedementos que executan o Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia.
La gestión funcional y técnica del Registro Estatal de las entidades interesadas en los Proyectos Estratégicos para la Recuperación y Transformación Económica (REPERTE), previsto en el artículo 9 del Real Decreto-ley 36/2020, de 30 de diciembre.
A coordinación necesaria para o exercicio das súas actuacións e ditar, no seu caso, as instrucións organizativas e funcionais que permitan a maior eficiencia dentro do conxunto da Intervención Xeral no emprego dos recursos para o cumprimento das funcións contempladas nas letras anteriores.
A elaboración da proposta de orzamento anual do ministerio e a coordinación dos correspondentes aos seus organismos públicos adscritos, así como o seguimento da execución orzamentaria e, no seu caso, a tramitación das súas modificacións.
A dirección, impulso e coordinación das actuacións relativas á participación do departamento nos órganos colexiados do Goberno e nos de colaboración e apoio ao Goberno.
As relacións administrativas cos organismos públicos adscritos ao Ministerio a través da Subsecretaría.
A dirección, impulso e coordinación da administración electrónica no departamento.
As funcións relativas ao deseño, desenvolvemento, mantemento e xestión dos sistemas de información correspondentes aos servizos departamentais no Ministerio, do centro departamental de atención a usuarios e da xestión, no seu caso, das redes internas de comunicacións.
A xestión e administración dos recursos humanos do departamento e as relacións coas organizacións sindicais e entidades representativas do persoal, así como o establecemento dos plans de formación do persoal e a xestión da acción social e dos programas de prevención de riscos laborais.
A xestión de medios materiais do departamento, do rexistro xeral do ministerio, así como dos servizos técnicos, de seguridade, de reprografía e, en xeral, os de réxime interior.
A planificación, coordinación, elaboración e dirección dos proxectos de obras e o mantemento e a conservación dos inmobles ocupados polos servizos centrais do departamento; a tramitación dos expedientes de contratación de obras cuxa xestión corresponda á Subsecretaría do Departamento, tanto dos servizos centrais como dos territoriais; o mantemento do inventario dos inmobles afectos ao departamento ocupados polos servizos centrais, a xestión de tesouraría dos créditos orzamentarios dos servizos comúns.
A xestión patrimonial técnica e administrativa dos inmobles e espazos ocupados polos servizos territoriais do departamento.
No ámbito dos servizos comúns, a adquisición de bens materiais e a contratación de servizos.
La gestión financiera de los créditos presupuestarios de los servicios comunes, así como de los restantes servicios presupuestarios en los términos que se establezca en la correspondiente Orden de delegación de competencias, así como la tramitación de los expedientes de arrendamiento de inmuebles cuya gestión corresponda a la Subsecretaría del Departamento, tanto de los servicios centrales como de los territoriales.
La coordinación de las diferentes Delegaciones de Economía y Hacienda en la gestión de sus recursos y el ejercicio de sus funciones, el impulso de las instrucciones y órdenes de servicio que proceda dictar para dirigir sus actividades y la evaluación de los recursos necesarios para el adecuado funcionamiento de aquellas, así como su distribución y el seguimiento de su gestión.
Asistir a la persona titular del Ministerio en el control de eficacia del ministerio y sus organismos públicos.
Determinar as actuacións precisas para a mellora dos sistemas de planificación, dirección e organización e para a racionalización e simplificación dos procedementos e métodos de traballo no ámbito do departamento.
La coordinación de las distintas cajas pagadoras del departamento a través de la unidad central.
La dirección, planificación y coordinación de la gestión recaudatoria atribuida por el ordenamiento jurídico a las Delegaciones de Economía y Hacienda y de cualesquiera otras funciones de carácter no tributario ni aduanero atribuidas a aquellas.
As funcións que correspondan ao Ministerio de Facenda en relación co Fondo de apoio á solvencia de empresas estratéxicas, que non estean atribuídas a outros órganos.
A liquidación dos extinguidos Padroados de Casas de Funcionarios Civís do Estado e as funcións e tarefas que o Decreto 1555/1959, do 12 de setembro, e as disposicións posteriores atribuían á Comisión Liquidadora de Organismos.
La coordinación, a través del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia, de las acciones financiadas en el Marco Financiero Plurianual y las correspondientes al Mecanismo de Recuperación y Resiliencia, con el fin de garantizar la coherencia entre las mismas.
La actuación como autoridad responsable del Mecanismo de Recuperación y Resiliencia y del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia ante las instituciones europeas, en los términos que se establezcan en la normativa europea, desarrollando a tal efecto las competencias que legal y reglamentariamente tenga establecidas.
A coordinación cos ministerios, organismos públicos, comunidades autónomas e entidades locais e resto de entidades nacionais e comunitarias implicadas no Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia.
A supervisión dos progresos en relación cos fitos e obxectivos do Plan.
As funcións correspondentes ao Estado membro en relación co cadro integral de mandos de acordo con o previsto na normativa reguladora do Mecanismo de Recuperación e Resiliencia.
A presentación dos informes previstos na normativa reguladora do Mecanismo de Recuperación e Resiliencia, das solicitudes de pago da contribución financeira acompañada da correspondente declaración de fiabilidade e, cando cumpra, do tramo de préstamo previsto na mesma. Todo iso, sobre a base do resultado dos controis realizados, nos termos e condicións que prevexa esta normativa reguladora do Mecanismo de Recuperación e Resiliencia.
A dirección do Comité Técnico do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia, coordinando os seus traballos.
As funcións de secretaría técnica da Conferencia Sectorial do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia.
O deseño funcional dos sistemas informáticos necesarios para a xestión e seguimento dos distintos instrumentos de financiamento europeos competencia desta Secretaría Xeral; a interlocución coa Comisión Europea e os organismos nacionais participantes no relativo a intercambios e subministracións de información, incluíndo a definición de normas e estándares de intercambio; a planificación e coordinación en colaboración coa Oficina de Informática Orzamentaria e o resto de centros directivos responsables da execución técnica dos distintos proxectos; o deseño e organización das actividades de soporte e formación dos sistemas resultantes; así como as que se lle asignen, en materia de sistemas e tecnoloxías de información, nos sistemas de xestión e control dos Fondos Europeos.
O seguimento estatístico e a explotación dos datos que conteñan os sistemas de información de fondos europeos, con obxecto de garantir as funcións de supervisión e seguimento do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia e os restantes fondos europeos.