Zk. | Erakundea/k | Unitatea | Ekimena | Deskribapena |
---|---|---|---|---|
1 | Hezkuntza, Kultura eta Kirol Ministerioa | Liburutegi-koordinazioko SO | SAREKO LIBURUTEGI-ZERBITZUEN IRISGARRITASUNA ETA BERRIKUNTZA SUSTATZEA | Sarbide irekiari buruzko IFLAren (Liburuzain eta Liburutegien Elkarteen Nazioarteko Federazioa) Adierazpenak deskribatzen duen bezala – bere posizioaren eta politikaren definizioa: “Liburutegiek funtsezko zeregina dute sarbide irekiaren garapenean, erabiltzailearentzat erabilgarriak eta kalitatezkoak diren informazio-zerbitzuak sortzeko azpiegiturak eraikitzen duten esperientziagatik eta horren epe luzerako sarbidea bermatzen dutelako”. Eduki digitalak eta tresna teknologikoak etengabe garatzeak, mantentzeak eta eguneratzeak aukera ematen dute informazioa modu eraginkorrean eskuratzeko, ikusgaitasuna ematen dute eta Administrazioa arlo horretan egiten ari den inbertsioaren eragina hobetzen dute, eta inbertsio hori errentagarri bihurtzen dute herritarrek nahiz gainerako administrazioek edukiak berrerabiltzeari esker. Konpromisoa da datu-base bibliografikoak, eduki digitalak eta tresnak mantentzea eta eguneratzea, herritar guztien eskura dauden informazio-zerbitzuen funtzionamendua bermatzeko, inolako diskriminaziorik gabe eta doan. |
2 | Hezkuntza, Kultura eta Kirol Ministerioa | Arte Eszenikoen eta Musikaren Institutu Nazionala | TEATROTEKA | Teatro.es aukera ematen du jendeak eta doan sartzeko, ez bakarrik Espainiako gertaera eszenikoari lotutako dokumentuetako datu eta irudi asko (argazkiak, prentsa, aldizkarietako artikuluak, kartelak, esku-programak…), baizik eta, bereziki, funts bakar eta garrantzi handiko baterako sarbidea ematen du. Funts horrek milaka antzerki-grabazio edo eszenari lotutako grabazio biltzen ditu (elkarrizketak, adibidez) INAEMeko (Arte Eszenikoen Institutu Nazionala) eta Antzerki Eszenikoen Institutu Nazionaleko (CDLECA) talde teknikoek ekoitzitako dokumentuei esker. Plataforma bat sortu berri bat da, eta beste bat (LEMT), bai eta bai eta bai, eta bai beste bat ere, eta bai beste bat, eta bai beste bat ere, eta bai beste bat (CDLEMECAK), ETA BAI, ETA BAI DOKUMENTU ASKO ERE, ETA BAI DOKUMENTU ASKO SORTZEN DITU. EmECAK, AZKEN |
3 | Kanpo Arazoetako Ministerioa | Informazio Diplomatikoko Bulegoa | DIPLOMAZIA DIGITALA | Diplomazia digitala oso tresna baliagarria da kanpoan herritarrei arreta emateko: boto-azalpenari buruzko kanpainak; sare sozialen erabilera larrialdi handietan, Nepalgo lurrikara kasu; enplegu-aukeren jarraipen zabala NBn eta EBn, sare sozialen bidez zabaltzen diren edukien artean, horiek ere “entzuteko” alderdi garrantzitsua baitute. 2016an, garapen horren 2. faseari ekin zitzaion. Oraingo honetan, webaren hobekuntzan eta berrikuntzan jarri zen arreta, gobernu irekiko irizpideen arabera, herritarrentzako informazio baliagarriena sustatu nahi baita. Fase hau honetan datza: • Enbaxaden eta kontsuletxeen web-multzoari buruzko kanpo-auditoretza egitea. 2016ko uztailean egina. Auditoriak kanpoko iritzi aditua ematen du enbaxada eta kontsulatuen webguneen kudeaketa-egoerari buruz, horien irisgarritasun-mailari buruz eta edukien egokitasunari buruz. • Web-egitura honen nabigagarritasunari buruzko iruzkin-fitxa bat txertatzea: “Lagun iezaguzu hobetzen”. Herritarrek parte hartzeko ekimen argia da hau, web-etan jartzen dugunari buruzko iruzkinak eta arazoak jasotzea baitu helburu. Erabiltzailearen gogobetetzeari buruzko etengabeko inkesta da. Ez da NAN elektronikorik eskatuko formularioa betetzeko. • Webguneko bisiten neurketak. 2016ko urtarrilean hasi ziren, eta hilero egiten dira neurketak, bisita globalen eta gehien eskatzen diren informazioen datuak emateko. • Webgunearen egituraren erreforma osoa 2017-18an. Datu horiek guztiak bilduta (bisita-kopurua, Lagun iezaguzu hobetzen, eta Kanpo Ikuskaritza iruzkina), 2017an web-aren erreforma bat egitea pentsatu da, diseinu bisualari eta eduki-zuhaitzari lehentasuna emateko herritarrarentzat baliagarriena den informazioari eta gehien eskatzen denari. Hori izango da gure enbaxada eta kontsuletxeen webguneen erreforma diseinatzeko irizpide nagusia. Erreformaren oinarrizko beste helburu bat izango da “RWD” egitea edo edozein terminal-motatara egokitzea, batez ere gailu mugikorretara, era berean iragaitzazko edo larrialdi-egoeretako espainiarren informaziorako sarbidea errazteko. |
4 | Justizia Ministerioa | Justiziako Idazkaritza Nagusia | DATU IREKIAK BULTZATZEA, ESPAINIAN JUSTIZIA IREKIA EGITEKO TRESNA GISA | Konpromisoa Justizia Irekiari buruzko politika publiko espezifikoaren ildoan sartuko da, eta Espainiako Gobernuak herrialdeko aktore politiko, instituzional eta profesionalen laguntzarekin eta parte-hartzearekin abian jarriko duen Justizia Estrategia Nazionalean sartuko da, gardentasun judiziala ardatz nagusietako bat izanik. Bi jarduera-ildo izango ditu: 1. Ingalaterra Datu irekiak, Justizia Administrazioaren gardentasunerako tresna gisa. Egungo estatistika judizialaren eredua eboluzionatzen joateko lehen urratsak egitea da konpromisoa, eta beste eredu batera pasatzea, non estatistika hori hobetu egingo baita datuaren kalitateari, lorpenari eta kudeaketari dagokienez. Formatu berrerabilgarri eta lagunkoietan argitaratuko da, herritarrek erraz uler ditzaten. Estatistika Judizialaren Batzorde Nazionalaren zeregina indartuko da, eta AJTKren bidezko lankidetza bultzatuko da. 2. Ingalaterra Justiziaren informazioa eskuratzeko eskubidea hobetzea. Konpromisoak barne hartzen du streaming bidez sartzea ahozko bista jakin batzuk eta egoitza judizial elektronikoaren bidez espediente judizial osora sartzea prozedura bateko parte-hartzaileei. |
5 | Justizia Ministerioa eta Ogasuneko eta Funtzio Publikoko Ministerioa | Erregistroen eta Notariotzaren Zuzendaritza Nagusia (M. Justizia) Katastroaren Zuzendaritza Nagusia (Ogasun Ministerioa eta LH) | HIGIEZINEN DATUEN KALITATEA HOBETZEA, KATASTRO-JABETZAREN ERREGISTROA KOORDINATUZ | Espainian, Higiezinen Jabetza eta Katastroaren Erregistroa izaera eta eskumen bereiziko erakundeak dira, baina eremu berekoak dira: higiezinen errealitatekoak. Hala eta guztiz ere, historikoki, informazioa koordinatzeak ez du ekarri herritarrek azkenean errealitate desberdinak aurkitzea ondasun berari buruz, kontsulta erakunde bati edo besteari egitearen arabera. Egoera horrek informazioaren kalitatea eta eskuragarritasuna murriztu ditu, eta, gainera, hiritarrek askotan beren jabetzakoak diren ondasunen definizioan parte hartu ahal izatea zaildu du du; izan ere, ondasun horiek dira haien ezaugarriak hobekien zehaztu ditzaketenak Aurrekoari erantzunez, konpromiso hori sistema bat ezartzean datza, herritarrei higiezinen deskribapen grafikoan laguntzeko eta higiezinen sarbide publikoa eta informazioaren kalitatea errazteko, Katastroaren eta Jabetza Erregistroaren arteko datu-truke arin eta seguru baten bidez. Konpromiso horren helburuak hauek dira: • Higiezinei buruzko informazioaren kalitatea hobetzea, hauen bidez: - Katastroaren eta Jabetza Erregistroaren arteko datu-truke seguru eta koordinatua. - Herritarren inplikazioa, higiezinen deskribapenari buruzko informazioa emateko eta informazio hori zuzentzeko eta eguneratzeko aukera emanez. • Higiezinei buruzko informazioa lortzeko kostuak murriztea, bi erakundeen arteko konexioaren eta elkarreragingarritasunaren bidez. Horrek, gainera, administrazio-izapideak erraztea ekarriko du. • Informazioa eskuratzeko oztopoak murriztea, higiezinen deskribapenak eguneratzeko prozedura errazagoak ezarriz. • Segurtasun juridikoa areagotzea higiezinen trafikoan, informazioaren kalitatea hobetzeari esker (higiezinen irudikapen grafikoa), higiezinen trafikoaren segurtasun juridikoa areagotuz. |
6 | Defentsa Ministerioa | Indar armatuetako langileen kontseilua (defentsako idazkariordetza) | INDAR ARMATUETAKO KIDEEN ELKARTE PROFESIONALEN ETA INDAR ARMATUETAKO LANGILEEN KONTSEILUKO IDAZKARIA DENAREN ARTEKO KOMUNIKAZIO ELEKTRONIKOAK | Indar armatuetako kideen elkarte profesionalen eta indar armatuetako langileen kontseiluko idazkaritza iraunkorraren arteko komunikazio elektronikoa ezartzea eta mantentzea, egoitza elektronikoaren bidez. Horrela, baliabide publikoak modu eraginkorragoan kudeatzea lortuko da, eta gardentasuna eta informaziorako sarbidea sustatzen lagunduko da. |
7 | Defentsa Ministerioa | Idazkariordetza | GARDENTASUNA LANGILE MILITARRAK EBALUATZEKO PROZESUETAN | Ekimen horren helburua da langile militarren ebaluazioen gardentasuna areagotzea, langileei ebaluazioetan baloratuko diren datuei buruzko informazioa eskainiz, horiek zuzentzea ahalbidetuz eta emaitzari buruzko txostena jasoz. Horrela, osotasun publikoa handitu egiten da langile militarren ebaluazio-prozesuak gardenagoak eta irekiagoak egiten direnean; izan ere, prozesu horiek eragin handia dute haien lanbide-karreran. Aukera ematen dio interesdunari egiaztatzeko, hala badagokio, zer daturekin ebaluatzen duten; eta prozesuaren txosten bat jasotzeak errekurritzeko aukera ematen dio, akatsik antzemanez gero. Otsailaren 10eko 121/2015 ministro-aginduaren bidez ezarri zen. |
8 | Osasun, Gizarte Zerbitzu eta Berdintasun Ministerioa | Drogei buruzko Plan Nazionalerako Gobernuaren Ordezkaritza | ADIKZIOEN ESTRATEGIA NAZIONAL BERRIA ETA HURA GARATZEN DUEN EKINTZA-PLANA EGITEA | Drogei buruzko Estrategia Nazionalak erakundeen, gizartearen eta zientziaren arteko akordioa irudikatzen du, adikzioen arazoaren aurrean erantzun homogeneoa, bidezkoa eta kalitatezkoa bermatzeko Espainiako lurralde osoan. 2017ko lehen hiruhilekoan Estrategia Nazional berri bat onartu beharko da, oraingoaren (2009-2016) azken urtean baikaude, ondoz ondoko 2 ekintza-planen bidez garatua. 1985ean Drogei buruzko Plan Nazionala sortu zenetik, sektorea definitu duten ezaugarrietako bat izan da gero eta gehiago parte hartzen duten eragile guztien adostasunean eta parte-hartzean oinarritutako politikak egitea. |
9 | Osasun, Gizarte Zerbitzu eta Berdintasun Ministerioa | Gazteriaren Institutua (INJUVE) | GAZTEEI KONTSULTA EUROPAKO ETA IBEROAMERIKAKO EREMUETAN | Gazteei eragiten dieten politika publikoak definitzen parte hartzea: - Elkarrizketa egituratua (Europa): Gazteek bizitza demokratikoan parte hartzea eta Europako gazte-politikak sortzeko eztabaida sustatzea, gazteen eta politika horien arduradunen arteko eztabaiden bidez. - Gazteriaren Foro Nazionalak (Iberoamerika): Parte-hartze eraginkorra lortzea eta egoera disruptiboak sortzea, arazoak eta konponbiderako proposamenak identifikatzeko. |
10 | Osasun, Gizarte Zerbitzu eta Berdintasun Ministerioa | Familia eta Haurrentzako Zerbitzuen Zuzendaritza Nagusia | GIZARTE EKINTZAKO GKE-EN ESTATUKO KONTSEILUAREN ERREFORMA. | Gizarte-ekintzako hirugarren sektorearen urriaren 9ko 43/2015 Legearen 8. artikuluko aurreikuspenak betetzea. 8. artikulua. Gizarte Ekintzako Gobernuz Kanpoko Erakundeen Estatu Kontseilua: Erregelamendu bidez arautuko da Gizarte Ekintzako Gobernuz Kanpoko Erakundeen Estatu Kontseilua, erakundeen arteko kide anitzeko organo aholku-emaile gisa, eta Estatuko Administrazio Orokorrari atxikita egongo da, gizarte-zerbitzuen arloko ministerio eskudunaren bidez. Kontseiluaren xedea izango da 4. artikuluaren i) letran ezarritako jarduerekin lotutako politika publikoen inguruan elkartzeko, eztabaidatzeko, parte hartzeko, proposamenak egiteko eta aholku emateko eremua izatea: i) Interes orokorreko helburu eta jarduerak gauzatzea, lege-mailako arau batean hala definituta, eta, betiere, interes sozialeko jarduera hauek: 1.Arreta soziosanitario osoa behar duten pertsonen arreta. 2.a Hezkuntza- edo laneratze-premiak dituzten pertsonen arreta. 3.a Herritarren segurtasunaren sustapena eta delinkuentziaren prebentzioa. |
11 | Osasun, Gizarte Zerbitzu eta Berdintasun Ministerioa | Genero Indarkeriarako Gobernuaren Ordezkaritza | EMAKUMEAREN AURKAKO INDARKERIARI BURUZKO INFORMAZIOA EMATEKO ETA DATUAK ZABALTZEKO SISTEMA HOBETZEA | Emakumeen aurkako indarkeriari buruzko informazioa emateko eta datuak zabaltzeko sistema hobetzea, herritarrek, oro har, eta profesionalek, bereziki, indarkeria horrek duen eragina ezagutu dezaten. Horretarako, gizartea arazoaz sentsibilizatzea eta emakumearen aurkako indarkeria-mota guztiak prebenitzen, laguntzen eta desagerrarazten parte hartzen duten eragile publiko eta pribatuen lan profesionala bultzatzea. |
12 | Osasun, Gizarte Zerbitzu eta Berdintasun Ministerioa | Familia eta Haurrentzako Zerbitzuen Zuzendaritza Nagusia | BOLUNTARIOEN ESTATUKO ESTRATEGIA BERRIA EGITEA | Proposamen hori Estatuko Estrategia bat egitean datza, 17 2017-2022 aldirako Boluntariotzaren urriaren 14ko 45/2015 Legearen 1.c) artikulua, EAOren eskumenen eremuan boluntariotzako ekintzak sustatzeko, planifikatzeko eta koordinatzeko, autonomia-erkidegoekin eta boluntariotzako erakundeekin lankidetzan. Helburua da herritarren parte-hartze demokratikoa eta borondatezkoa bultzatzea hainbat arlotan: gizartea, osasuna, garapenerako lankidetza, ingurumena, kirolak, kultura, hezkuntza, babes zibila eta larrialdiak. Politika publikoei heltzeko orduan, lehentasunen inguruan ahalik eta adostasun eta adostasun mailarik handiena lortu nahi da. |
13 | Energia eta Turismo Ministerioa eta Agenda Digitala | Informazio Gizartearen Edukien Zuzendariordetza Nagusia | "INFORMAZIOA IREKITZEKO ETA BERRERABILTZEKO PROGRAMA" | Sektore publikoko informazioaren irekiera sustatzea eta enpresek eta gizarteak berrerabiltzea sustatzea, informazioan oinarritutako zerbitzu berriak sortzeko. Estatu mailan, Aporta ekimenak babesten du. RED.es, SESIAD eta SEFP erakundeen arteko lankidetzan oinarritutako ekimen honen helburu nagusia da neurriak sustatzea arlo hauetan: (I) Zabalkundea, sentsibilizazioa eta prestakuntza. (II) Datu irekien katalogo nazionala sustatzea (www.datos.gob.es). (III) Estatistika sektorialak garatzea. (IV) Lankidetza publiko-pribatua sustatzeko ekintzak gauzatzea. (V) Administrazioarteko erregulazioa eta lankidetza nazio-eremuan. (VI) Nazioarteko lankidetza. (VII) Aholkularitza eta laguntza. |
14 | Enplegu eta Gizarte Segurantza Ministerioa | Gizarte Ekonomia eta Enpresen Gizarte Erantzukizuna | ERANTZUKIZUN SOZIALAREN ETA ERATZEAREN ATARIA, ENPRESA, ERAKUNDE ETA ADMINISTRAZIO PUBLIKOEN ERANTZUKIZUN SOZIALEKO ETA IRAUNKORTASUNEKO MEMORIAK ERREGISTRATU, ARGITARATU ETA KONTSULTATZEKO. | Tresna bat prestatu nahi da enpresek, erakundeek eta administrazio publikoek beren gizarte- eta iraunkortasun-erantzukizuneko memoriak erregistratu eta argitara ditzaten, herritarrek eta erakundeek kontsultatzeko aukera izan dezaten. Bestalde, kontsultarako erreferentzia izango den webgune bat sortu nahi da, memoria horien edukia ezagutzeko eta EESren arloko lan- eta garapen-ildo nagusiak aurkezteko. |
15 | Ogasuneko eta Funtzio Publikoko Ministerioa | Administrazio Digitalaren Idazkaritza Nagusia | HERRITARRAREN KARPETA | Sarbide Orokorreko Herritarren Karpeta herritarrek administrazioarekin duten harremanean duten gune pribatua da. Gune horrek sarbide-puntu bat eskaintzen du izapideen jarraipena egiteko, haien jakinarazpenetara sartzeko eta agerraldi elektronikoa egiteko, eta, oro har, administrazio publikoekiko harremanean informazio pertsonala eskuratzeko. Herritarren Karpetak informazioa eskuratzea sustatzen du; izan ere, alde batetik, herritarrek administrazioaren esku dauden beren datuak kontsulta ditzakete, eta, bestetik, herritarrek administrazioen artean beren datu pertsonalak truka ditzakete beren eginkizunak betetzen ari direnean. Kontu publikoak emateari dagokionez, Herritarraren Karpetak balio hori sustatzen du, izapidetze digitala errazten eta sinplifikatzen duelako, eraginkorragoa eta ekonomikoki eta aurrez aurreko izapidetzeak baino arinagoa baita. Garapen teknologikoa eta berrikuntzakoa ere bada, herritar bakoitzaren erabilera-baldintzetara egokitzen den gailu anitzeko zerbitzua baita. Eta administrazio guztien arteko elkarreragingarritasun-eredu bat ere definitzen du, herritarrentzako informazioa beti eguneratuta egotea bermatzen duena, edozein lekutan eta edozein unetan, kontsultak denbora errealean egiteko aukera emanez. |
16 | Ogasuneko eta Funtzio Publikoko Ministerioa | Administrazio Digitalaren Idazkaritza Nagusia | ARCHIVE SISTEMA | Archive jada amaituta dauden espedienteak eta dokumentu elektronikoak artxibatzeko sistema bat da, eta Administrazio elektronikoaren esparruan Elkarreragingarritasun Eskema Nazionala arautzen duen urtarrilaren 8ko 4/2010 Errege Dekretuan horri buruz xedatutakoa betetzen du. Archive-k sail anitzeko artxibo-zentroak kudeatzeko beharrezko tresnak ematen ditu, bai eta aplikazio kontsumitzaileak Archive-n txertatzeko eta aplikazio horiek igorritako dokumentu eta espediente elektronikoak kudeatzeko ere. Hona hemen onurak: - Zerbitzu publikoak hobetzea, osotasun publikoa handitzea, baliabide publikoak modu eraginkorragoan kudeatzea, komunitate seguruagoak sortzea eta enpresen erantzukizuna handitzea. - Zerbitzu publikoen hobekuntza dakar, administrazioei aktibo digitalak zaintzeko mekanismo seguru bat eskaintzen baitie, gaur egun galtzen ari direnak edo egokiak ez diren formatu edo euskarrietan kontserbatzen direnak. |
17 | Ogasuneko eta Funtzio Publikoko Ministerioa | Idazkaritza Tekniko Nagusia | INFORMAZIO EKONOMIKOKO ZENTRALA | Herritarrentzat edo enpresentzat interesgarria izan daitekeen informazio ekonomiko eta finantzario guztiaren biltegi zentralizatua izatea. Formatu berrerabilgarrietan eskaintzea, herritarrek, erakundeek eta enpresek azterketa egin dezaten sustatzeko, eta, hala, gardentasuna sustatzeko gobernuaren eta administrazio publikoen jardueretan. Kanpoko eragileek, eskura dituzten datuetatik abiatuta, informazio berria egin dezaten ahalbidetzea. 2017an eta 2018an bete beharreko mugarri nagusiak hauek dira: - Informazio-zentralaren edukiak zabaltzea; horretarako, zentro, erakunde eta ministerioek herri-administrazioei buruz argitaratzen duten informazio ekonomiko eta finantzario guztia bildu da. - Administrazio publikoen datu ekonomiko-finantzarioen bilatzaile aurreratuaren edukiak eta funtzionalitateak garatzea, informazio berrerabilgarria eta haren funtzionalitateak areagotuz: grafiko propioak, neurrirako bilaketak... |
18 | Ogasuneko eta Funtzio Publikoko Ministerioa | Administrazio Digitalaren Idazkaritza Nagusia | TOKIKO GARDENTASUN ATARIAK | Gardentasunari eta gobernu onari buruzko 19/2013 Legeari erantzunez, zeinak toki-erakunde guztiak behartzen baititu lege horren eraginpeko informazioa edukitzera, informazio horiek berariazko atari batean argitaratzeko, ereduak bateratuz —jatorri zentralizatuko datu-iturriak barne— eta gardentasun-atari oso bat osorik kudeatzeko zerbitzuak eskainiz eskatzen duen toki-erakunde bakoitzarentzat, doan. Tokiko Gardentasunaren Atariak zerbitzu publikoak hobetzen ditu, herritarrei (partikularrei, ikertzaileei, kazetariei...) toki erakunde bakoitzaren informaziora sartzeko gune bat eskaintzen baitie. Gune horretan informazioa eskuragarri dago eta datuen fiskalizazioa hobetzea ahalbidetzen du. Administrazioen gardentasuna ere hobetzen du, herritarrei gardentasunak eragindako datu guztiak eskuratzeko aukera ematen baitie. Azkenik, baliabide publikoen kudeaketa eraginkorragoa ere badakar, toki-erakunde guztiei eskaintzen baitzaie, inolako kosturik gabe, irtenbide teknologikoa berrerabiliz. |
19 | Udalerrien eta Probintzien Federazioa (FEMP) | D.G. Zerbitzu Juridikoak eta K. Lurraldekoa | TOKI ADMINISTRAZIOAREN GARDENTASUN SAREKO SUSTAPENA | 2012. urtetik gaur arte, gero eta tokiko gobernu gehiagok abiarazi dituzte gobernu irekiko politikak Espainian. Kudeaketa publiko eta politikoan gertutasunak posizio pribilegiatuan kokatu ditu udalak gobernu irekiko politikak aurrera eramateko. LTAIBGtik eratorritako betebeharrek, baita indarrean dauden araudi autonomikoek ere, aldeko testuingurua sortu dute alor horretako ekintzak martxan jartzeko. Tokiko administrazioaren sareko lana ezagutza trukatzeko, irtenbideak bilatzeko aliantza kolektiboak sortzeko eta politika publikoen diseinua edo hobekuntza susta dezaketen tresnak bultzatzeko funtsezko jarduera bihurtu da. Hauek dira ekimenaren helburu nagusiak: 1. Ingalaterra Toki-erakundeentzako aholkularitza 2. Ingalaterra Herritarrak sentsibilizatzea 3. Olaizola II Trebakuntza (tokiko erakundeen trebakuntza) 4. Ingalaterra Tresnak elkarrekin trukatzea eta sortzea |
20 | Murtziako Autonomia Erkidegoa | Lehendakaritzako Kontseilaritza / Herritarren Partaidetzarako Zuzendaritza Nagusia | PARTAIDETZAKO AURREKONTUAK MURTZIAKO ESKUALDEKO AUTONOMIA ERKIDEGOAN | Eskualdeko aurrekontuei buruzko erabakiak hartzeko prozesuan herritarren parte-hartzea erraztea. Partaidetzazko Aurrekontuak herritarrek parte hartzeko eta demokrazia parte-hartzailerako tresna bat dira, eta haien helburua da herritarrei erraztea baliabide publikoen zati bat zertarako erabili nahi duten erabaki dezaten. Aurrekontu Parte-hartzaileek gardentasun eta eraginkortasun handiagoa ematen diote baliabide publikoen kudeaketari, herritarren, ordezkari politikoen eta administrazioko langile teknikoen arteko elkarrizketa irekiz, diru publikoa zertan eta nola gastatuko den jakiteko, guztien artean dauden beharrei irtenbide onenak bilatuz. Parte hartzeko prozesu honen oinarriak honako hauek dira: - Kudeaketa publikoa: Herritarren, gizarte zibilaren, ordezkari politikoen eta administrazioko langile teknikoen arteko elkarrekintza dakar baliabide publikoen kudeaketan. - Herritarren parte-hartzea: Mekanismoak ezartzen dira herritarrek zuzenean eta Internet bidez parte hartu ahal izan dezaten egokitzat jotzen dituzten proposamenak aukeratzen. - Gardentasuna: Parte-hartze prozesuaren, herritarrek aukeratutako jarduketen gauzatzearen jarraipenaren eta Murtziako Eskualdeko Gardentasun Atarian aplikatzearen berri ematen da modu argi eta osoan, parte hartzeko tresna bat eskainiz eta, aldi berean, tresna horren ebaluazioa kontrolatzeko edo hari buruzko kontuak emateko tresna. - Prozesua jendaurrean jartzea: Informazioa eta dokumentazioa ematen da prozeduraren fase desberdinei buruz, epeei buruz, kontsultan jarritako proposamenei buruz, kontsultaren emaitzei buruz eta onartutako proposamenei buruz, aurrekontuen legean izapidetzeari buruz eta betearazpenaren ebaluazioari buruz. - Gauzatzearen ebaluazioa: Aurrekontu orokorretan jasotako jarduerak ebaluatzen dira, emaitzak ezagutzeko, eta argitaratu egiten dira, herritarrek jarraipena eta kontrola egin dezaten. |
21 | Barne Ministerioa | Babes Zibileko eta Larrialdietako ZN | HERRITARREN PARTE-HARTZEA LARRIALDI NUKLEARREKO UDAL-PLANAK EZARTZEN ETA HAIEN ERAGINKORTASUNA HOBETZEN | Arrisku nuklearrari aurre egiteko dauden planen eraginkortasuna bermatzeko, nahikoa da udaleko erantzun-erakundeetako lehen parte-hartzaileek eta zuzenean kaltetutako herritarrek babes-neurrien ezagutza- eta funtzionalitate-maila egokia izatea. Ekimen horren helburua herritarren lankidetza sustatzea da, eta, horretarako, haien parte-hartze aktiboa sustatu nahi da, kolektibo zaurgarrienak barne, larrialdi-egoeretan hartu beharreko neurriak eta jarraitu beharreko jokabide-jarraibideak sustatuz, herritarrei konfiantza eta autoeraginkortasun handiagoa emanez eta larrialdietako udal-planen eraginkortasuna hobetuz. |
Webgune honek bere cookieak eta hirugarrenenak erabiltzen ditu zerbitzu hobea eskaintzeko. Nabigatzen jarraitzen baduzu, horien erabilera onartzen duzula ulertuko dugu.