Información sobre las funciones del Ministerio de Economía, Comercio y Empresa y sus organismos públicos, vinculados o dependientes.
Actualizado a 25/04/2024
Información sobre las funciones del Ministerio de Economía, Comercio y Empresa y sus organismos públicos, vinculados o dependientes.
Actualizado a 25/04/2024
O Ministerio de Economía, Comercio e Empresa é o departamento da Administración Xeral do Estado encargado da proposta, coordinación e execución da política do Goberno en materia económica, a través de reformas para a mellora da competitividade e do comercio, centrada no apoio á empresa e no crecemento potencial da economía. Conta, para iso, coa necesaria interlocución da Unión Europea e outros Organismos Económicos e Financeiros Internacionais. Á súa vez, dirixe a política comercial de internacionalización das empresas, así como a supervisión de investimentos e de transaccións exteriores. Igualmente, correspóndelle o establecemento das disposicións e directrices necesarias para o seu funcionamento, así como o resto de competencias e atribucións que lle confire o ordenamento xurídico.
A Secretaría de Estado de Economía e Apoio á Empresa, baixo a superior dirección da persoa titular do Ministerio de Economía, Comercio e Empresa, exerce as funcións dispostas no artigo 62 da Lei 40/2015, do 1 de outubro, de Réxime Xurídico do Sector Público, no ámbito das súas competencias, relativas á tesouraría do Estado, a xestión da débeda pública, a política financeira e a regulación de entidades financeiras, os mercados de capitais, seguros e reaseguros, a capitalización e fondos de pensións, a política de prevención do branqueo de capitais e a representación nas institucións financeiras internacionais e nos correspondentes foros internacionais económicos e financeiros, a orientación, proposta, coordinación e seguimento de execución da política económica e das políticas sectoriais, as análises e previsións macroeconómicos, a análise da evolución da produtividade dos factores de produción, así como a necesaria interlocución sobre estes asuntos coa Unión Europea e cos demais Organismos Económicos e Financeiros Internacionais.
A Secretaría de Estado de Comercio, baixo a superior dirección da persoa titular do Ministerio de Economía, Comercio e Empresa, exerce as funcións dispostas no artigo 62 da Lei 40/2015, do 1 de outubro, no ámbito das súas competencias, relativas á definición, desenvolvemento e execución da política comercial do Estado, no que se refire ao comercio exterior e interior, incluído o intracomunitario, así como á estratexia competitiva da política de internacionalización, os investimentos exteriores e as transaccións exteriores, e ás actividades de promoción e internacionalización das empresas españolas que nestas materias corresponden á Administración Xeral do Estado.
A representación ordinaria do Ministerio.
As relacións institucionais do departamento, sen prexuízo das competencias atribuídas a outros órganos superiores e directivos.
O apoio aos órganos superiores do departamento na planificación da actividade do Ministerio a través do correspondente asesoramento técnico.
A asistencia á persoa titular do Ministerio no control de eficacia do departamento e dos seus organismos públicos.
A proposta das medidas de organización do Ministerio e a dirección e o exercicio das competencias propias dos servizos comúns, a través das correspondentes instrucións ou ordes de servizo.
A xefatura superior de todo o persoal do departamento e a resolución de cantos asuntos se refiran a aquel, salvo os casos reservados á decisión da persoa titular do Ministerio ou das persoas titulares das Secretarías de Estado.
A responsabilidade do asesoramento xurídico á persoa titular do Ministerio no desenvolvemento das funcións que a esta lle corresponden e, en particular, no exercicio da súa potestade normativa e na produción dos actos administrativos da súa competencia, así como aos demais órganos do Ministerio.
La coordinación de las actuaciones relativas a la participación del departamento en los órganos colegiados del Gobierno y en los de colaboración y apoyo al Gobierno.
La planificación, gestión y administración de los recursos humanos del departamento, la elaboración de las relaciones de puestos de trabajo, la gestión de las retribuciones y las relaciones con las organizaciones sindicales y las asociaciones profesionales de funcionarios.
La planificación y gestión de los planes de formación del personal, sin perjuicio de las competencias de otros órganos directivos del departamento en esta materia, y la gestión de la acción social y de los programas de prevención de riesgos laborales.
A xestión dos medios materiais do departamento; a adecuación e conservación dos inmobles dos servizos centrais e o mantemento das súas instalacións; o rexistro xeral do Ministerio; os servizos técnicos, de seguridade, de reprografía e, en xeral, os demais servizos xerais e de réxime interior.
A planificación, coordinación, elaboración e dirección dos proxectos de obras.
O estudo, preparación e proposta dos contratos que celebre o Departamento, sen prexuízo das competencias atribuídas a outros órganos do Departamento; así como a coordinación dos órganos colexiados do Departamento en materia de contratación; a coordinación e execución da xestión económica e financeira do Departamento; a xestión patrimonial do Departamento relacionada coa afectación, o arrendamento de inmobles e o mantemento do inventario dos bens mobles e inmobles afectos. Todo iso, sen prexuízo das funcións dos centros directivos do Departamento nestas materias nos termos previstos no presente Real Decreto e a súa normativa de desenvolvemento.
A dirección, impulso e coordinación da administración electrónica no departamento.
O impulso da utilización das novas tecnoloxías da información e as comunicacións polos órganos do Ministerio, e coordinación dos seus organismos, así como nas relacións destes cos cidadáns.
O deseño, implantación e mantemento dos sistemas de información no Ministerio, incluíndo a Intranet, o portal web e a sede electrónica; a provisión e xestión de equipamentos e servizos informáticos e das redes internas de comunicacións; a implantación de medidas de seguridade informática e a xestión do centro departamental de atención ao usuario. Todo iso sen prexuízo das competencias doutros centros directivos e organismos do Ministerio e da coordinación con estes.
A elaboración da proposta de orzamento anual do Ministerio e a coordinación dos correspondentes aos seus organismos públicos adscritos, así como o seguimento da execución orzamentaria e a autorización ou, no seu caso, tramitación das súas modificacións.
A inspección de servizos dos órganos e organismos dependentes ou adscritos ao departamento, coa forma e o ámbito previstos no apartado 3.c), as propostas para a mellora da calidade dos servizos, así como calquera outra función que, dentro da natureza das competencias propias das inspeccións de servizos, sexalles atribuída polo ordenamento xurídico vixente segundo o previsto no Real Decreto 799/2005, do 1 de xullo, polo que se regulan as inspeccións xerais de servizos dos departamentos ministeriais.
Aquellas propias de la Unidad de Igualdad del departamento, previstas en el artículo 77 de la Ley Orgánica 3/2007, de 22 de marzo, para la igualdad efectiva de mujeres y hombres, y en el Real Decreto 259/2019, de 12 de abril, por el que se regulan las Unidades de Igualdad de la Administración General del Estado.
A aprobación do plan anual de inspección de servizos.
O exercicio da potestade disciplinaria por faltas graves ou moi graves do persoal do departamento, salvo a separación do servizo.
O protectorado das fundacións cuxos fin se vinculen coas atribucións do departamento, nos termos establecidos pola normativa vixente.
A aplicación e o seguimento das medidas de austeridade e racionalización do gasto público mediante instrucións específicas sobre o emprego de medios do departamento e dos organismos adscritos ao mesmo.
A aprobación das comisións de servizos con dereito a indemnización do persoal do departamento e as comisións con dereito a indemnización por contía exacta dos altos cargos adscritos á Subsecretaría.
Aquelas relativas ao delegado de protección de datos, previstas no Regulamento (UE) 2016/679, do Parlamento Europeo e do Consello, do 27 de abril de 2016, relativo á protección das persoas físicas no que respecta ao tratamento de datos persoais e á libre circulación destes datos e polo que se derroga a Directiva 95/46/CE (Regulamento xeral de protección de datos), e na Lei Orgánica 3/2018, do 5 de decembro, de Protección de Datos Persoais e garantía dos dereitos dixitais, para o ámbito do Ministerio, excluíndo os seus Organismos Públicos.
A coordinación das avaliacións das políticas públicas de competencia do departamento de acordo con o plan de avaliacións de políticas públicas que aprobe o Consello de Ministros, co apoio do Instituto para a Avaliación de Políticas Públicas.
A coordinación da información sobre accesibilidade de todas as páxinas web e das apps móbiles no ámbito do departamento e os organismos adscritos, que debe trasladarse ao Observatorio de Accesibilidade Web (OAW) no marco das súas obrigas de información á Unión Europea (Directiva (UE) 2016/2102 do Parlamento Europeo e do Consello, do 26 de outubro de 2016, sobre a accesibilidade dos sitios web e aplicacións para dispositivos móbiles dos organismos do sector público).
La elaboración del Plan Estratégico de Subvenciones del Ministerio, que abarcará las subvenciones tanto de sus órganos como de los organismos y demás entes públicos a él vinculados, sus actualizaciones anuales, así como los Informes anuales del grado de avance de aplicación del Plan y el Informe final de evaluación.
La gestión de las funciones de comunicación del Ministerio de Economía, Comercio y Empresa en coordinación con el Gabinete de la persona titular del Ministerio, la realización de estudios e informes de interés general para el departamento, la organización, gestión y mantenimiento de las bibliotecas, archivos del departamento y su documentación, así como la prestación del servicio de información administrativa del departamento, las funciones que la Ley 19/2013, de 9 de diciembre, de transparencia, acceso a la información pública y buen gobierno, atribuye a las unidades de información y el apoyo en la coordinación de las iniciativas en materia de Gobierno abierto en el ámbito del Ministerio.
A coordinación da publicidade institucional e de comunicación dos centros directivos e a difusión da información de carácter xeral do Departamento, así como a definición e coordinación dos contidos do portal web do Ministerio.
A coordinación das autoridades nacionais competentes en materia de estabilidade financeira no marco da AMCESFI e o impulso da adopción das medidas necesarias, tamén en materia de xestión de riscos operativos.
O seguimento e análise do sector financeiro e da evolución dos mercados nacionais e internacionais, incluíndo a elaboración de informes periódicos.
A representación permanente do Reino de España no Consello de Estabilidade Financeira e nos seus grupos de traballo, e o seguimento, elaboración e coordinación das posicións do departamento en relación coas iniciativas a nivel europeo e internacional para favorecer a estabilidade financeira e, en particular, as vinculadas co sistema monetario.
A recompilación e explotación de bases de datos económico financeiras para a xeración de análise cuantitativa que apoie o deseño, execución, seguimento e avaliación das políticas financeiras.
La coordinación nacional de la preparación y el desarrollo del Financial Stability Assessment Program del Fondo Monetario Internacional.
O deseño, desenvolvemento e mantemento das aplicacións informáticas propias da Secretaría Xeral, así como a coordinación da elaboración da proposta de anteproxecto de orzamentos, a contratación, a xestión e tramitación dos créditos e gastos asignados á Secretaría Xeral, e a organización e xestión dos recursos asignados á mesma; todo iso, sen prexuízo das competencias doutros órganos superiores ou directivos do Departamento e en coordinación con eles.
O seguimento da xestión por parte do FROB da súa carteira de participacións, accións, títulos e demais instrumentos e, en particular, da actividade da Sociedade de Xestión de Activos Procedentes da Reestruturación Bancaria, SA (SAREB).
O asesoramento, e autorizacións no seu caso, en relación cos investimentos de fondos, en canto sexalle atribuído e, en particular, do Fondo de Reserva de Riscos da Internacionalización, do Fondo para o financiamento das actividades do Plan Xeral de Residuos Radioactivos e o asesoramento do Fondo de Reserva da Seguridade Social mediante a participación como membro da Comisión Asesora de Investimentos e do Comité de Xestión.
El apoyo técnico y asesoramiento para la implementación de los instrumentos financieros de la Adenda al Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia, en particular, de aquéllos cuya ejecución está prevista a través del Instituto de Crédito Oficial y del Banco Europeo de Inversiones, sin perjuicio de las competencias que sobre la materia tiene asignadas la Subdirección General de Fondos Europeos.