Información sobre as funcións do Ministerio de Sanidade e os seus organismos públicos, vinculados ou dependentes.
Información sobre as funcións do Ministerio de Sanidade e os seus organismos públicos, vinculados ou dependentes.
Corresponde ao Ministerio de Sanidade a proposta e execución da política do Goberno en materia de saúde, de planificación e asistencia sanitaria, así como o exercicio das competencias da Administración Xeral do Estado para asegurar aos cidadáns o dereito á protección da saúde.
A Secretaría de Estado de Sanidade é o órgano superior do Departamento ao que corresponde abordar os proxectos de innovación, mellora e transformación do Sistema Nacional de Saúde, en particular os relacionados coa saúde dixital e os sistemas de información, así como realizar as actividades tendentes á translación da innovación e avances da investigación ao Sistema Nacional de Saúde, sen prexuízo das competencias atribuídas a outros departamentos ministeriais e ás comunidades autónomas. Tamén lle corresponde desempeñar as funcións concernentes a saúde pública, coordinación interterritorial, Alta Inspección, planificación sanitaria, impulso das estratexias de saúde, elaboración e actualización da carteira común de servizos do Sistema Nacional de Saúde, ordenación das profesións sanitarias e desenvolvemento e execución da política farmacéutica, así como as funcións relativas ao financiamento público e fixación do prezo de medicamentos e produtos sanitarios e o desenvolvemento da política do Ministerio en materia de coordinación da política de transplantes. Pola súa banda, no ámbito da sanidade exterior, correspóndelle organizar e garantir a prestación e calidade dos controis sanitarios de bens á súa importación ou exportación nas instalacións das fronteiras españolas e nos medios de transporte internacionais, así como dos transportados polos viaxeiros no tránsito internacional, organizar e garantir a prestación da atención sanitaria do tránsito internacional de viaxeiros, da prevención das enfermidades e lesións do viaxeiro e dos servizos de vacinación internacional, en colaboración para estes efectos coas Comunidades Autónomas para que a vacinación sexa máis accesible á cidadanía que deba cumprir con este requisito, así como articular a vixilancia de sanidade exterior. Ademais, correspóndelle o impulso, avaliación e coordinación do desenvolvemento e execución do Marco Estratéxico para a Atención Primaria e Comunitaria. Así mesmo, correspóndelle a determinación dos criterios que permitan establecer a posición española ante a Unión Europea e noutros foros internacionais nas materias propias da súa competencia. Igualmente, correspóndenlle as actuacións pertinentes nos ámbitos da seguridade dos alimentos destinados ao consumo humano, incluíndo a nutrición e os aspectos de calidade con incidencia na saúde e a seguridade da cadea alimentaria, todo iso sen prexuízo das competencias atribuídas ao Ministerio de Dereitos Sociais, Consumo e Axenda 2030 e ao Ministerio de Agricultura, Pesca e Alimentación. Tamén lle corresponde o desenvolvemento e cumprimento das competencias do Departamento en materia de actualización, coordinación e execución do Plan Nacional sobre Drogas, particularmente nos ámbitos das drogodependencias e outras adiccións.
A Secretaría Xeral de Saúde Dixital, Información e Innovación do Sistema Nacional de Saúde é o órgano do Departamento ao que corresponde abordar os proxectos de modernización, innovación, mellora e transformación do Sistema Nacional de Saúde relacionados coa saúde dixital e os sistemas de información para o Sistema Nacional de Saúde, a realización de actividades tendentes á translación da innovación e avances da investigación ao Sistema Nacional de Saúde, sen prexuízo das competencias atribuídas a outros departamentos ministeriais e ás comunidades autónomas.
Correspóndelle, igualmente, a elaboración dos sistemas de información, a xestión da información clínica e administrativa relacionada coas competencias do departamento así como a identificación da poboación protexida e o acceso á información clínica e terapéutica do Sistema Nacional de Saúde, o control, normalización e catalogación da información sanitaria, e o aseguramiento da interoperabilidade e accesibilidade, de acordo con a normativa da Unión Europea sobre datos de saúde, así como ostentar a representación do Ministerio de Sanidade nos organismos nacionais e internacionais competentes en materia de saúde dixital, sen prexuízo das competencias doutras unidades do departamento.
2. De la Secretaría General de Salud Digital, Información e Innovación del Sistema Nacional de Salud depende la Dirección General de Salud Digital y Sistemas de Información para el Sistema Nacional de Salud.
3. Ademais, a Secretaría Xeral de Saúde Dixital, Información e Innovación do Sistema Nacional de Saúde desenvolverá as funcións seguintes:
Facilitar o desenvolvemento e implementación de liñas estratéxicas sobre investigación e innovación no sector sanitario, orientadas cara á incorporación de melloras na atención de pacientes e na organización e funcionamento do Sistema Nacional de Saúde, en colaboración con outros organismos e institucións implicadas, e en particular co Instituto de Saúde Carlos III Ou.A.
Realizar as actuacións necesarias para o desenvolvemento e mantemento do Sistema de Información Sanitaria do Sistema Nacional de Saúde definido no capítulo V da Lei 16/2003, do 28 de maio, de cohesión e calidade do Sistema Nacional de Saúde, garantindo a súa calidade, normalización, catalogación, comparabilidad, transparencia e accesibilidade dentro do marco legal de protección de datos persoais.
Realizar as actuacións necesarias para a gobernación e xestión do dato sanitario, aplicando os acordos adoptados no marco do Consello Interterritorial do Sistema Nacional Saúde, a través da Oficina do Dato Sanitario como unidade técnica e en colaboración co resto de organismos competentes.
Coordinar as operacións do Ministerio de Sanidade sobre a saúde e o sistema sanitario no Plan Estatístico Nacional, así como a súa achega para outros fins estatais e para responder os compromisos en materia de datos e información, con organizacións internacionais.
Elaborar o Informe Anual do Sistema Nacional de Saúde cun enfoque integral da saúde e a súa protección e desde a perspectiva da equidade, a calidade e a eficiencia, así como os informes periódicos de avaliación sobre a situación de saúde, o funcionamento, desempeño e resultados do sistema sanitario e a súa análise comparativa con outros sistemas sanitarios, incluídas as expectativas e opinión cidadá e os resultados en pacientes.
Asumir a xestión funcional dos servizos comúns do Sistema Nacional de Saúde relativos a Poboación Protexida e de interoperabilidade da Historia Clínica Dixital e de Receita Electrónica, tanto no ámbito nacional como internacional, así como elaborar e manter o rexistro xeral de centros, servizos e establecementos sanitarios.
Ostentar a representación do Ministerio de Sanidade nos organismos nacionais e internacionais competentes en materia de información, interoperabilidade sanitaria, normalización, estatísticas e avaliación do sector saúde.
Impulsar o uso diligente e ético dos datos utilizados no ámbito do Sistema Nacional de Saúde, en colaboración coas comunidades autónomas e resto de axentes involucrados, así como velar pola súa integridade e proceder á súa difusión, nos termos e condicións que a normativa aplicable estableza a través da Oficina do Dato Sanitario.
A Subsecretaría de Sanidade é o órgano ao que corresponde desempeñar as funcións previstas na Lei 40/2015, do 1 de outubro, de Réxime Xurídico do Sector Público, e a dirección, impulso e supervisión dos seus órganos directivos dependentes e, no seu caso, dos organismos públicos que lle estean adscritos. Así mesmo, correspóndelle a coordinación das actuacións do Departamento en relación cos asuntos que se someterán aos órganos colexiados do Goberno.
Ademais, correspóndelle, en particular, o desenvolvemento das seguintes funcións:
A xestión do persoal funcionario, estatutario e laboral do Departamento, a elaboración das relacións de postos de traballo, o anteproxecto de oferta de emprego público e os plans de emprego, e a convocatoria e resolución das probas selectivas do persoal funcionario e laboral e os concursos de persoal funcionario do Departamento e dos seus organismos autónomos; a formación e promoción do persoal, a asistencia social e as relacións coa xunta de persoal e co comité de empresa, así como a seguridade e hixiene no traballo, e tamén o réxime económico e de control dos gastos de persoal e a habilitación destes.
La elaboración y tramitación del anteproyecto de presupuesto del Departamento y de sus organismos, de las modificaciones presupuestarias del Departamento y las que correspondan de los organismos adscritos, así como el informe y asistencia técnica en materia presupuestaria y las funciones encomendadas a las oficinas presupuestarias.
A xestión económico-financeira e de tesouraría dos créditos orzamentarios do Departamento; as funcións de habilitación e pagaduría; a tramitación dos expedientes de contratación e demais expedientes de gasto non atribuídos a outros órganos do Departamento, así como a programación e contabilización previa dos créditos orzamentarios.
A dirección, impulso e xestión no Departamento dos servizos xerais e de réxime interior, da seguridade, do patrimonio, das obras e dos servizos técnicos de mantemento, o equipamento das Unidades, a elaboración e actualización do inventario de bens mobles, a xestión e execución dos plans de autoprotección dos inmobles onde preste o servizo de mantemento, así como a planificación e seguimento da execución dos contratos relativos a estas materias.
A planificación, dirección e coordinación dos desenvolvementos dos sistemas horizontais do Ministerio de Sanidade; a elaboración, deseño, preparación e proposta de necesidades dos recursos tecnolóxicos correspondentes; e a dirección e coordinación tecnolóxica e da publicación de contidos e procedementos do portal web, sede electrónica e Intranet do Ministerio de Sanidade.
La elaboración, desarrollo y ejecución de los planes de digitalización del departamento, así como el impulso y seguimiento de los planes de trasformación digital de la Administración General del Estado, en el ámbito del Ministerio de Sanidad, sin perjuicio de las competencias de otras unidades y de la coordinación con estas.
A dirección e xestión integral do posto de traballo dixital, incluíndo o soporte a persoas usuarias e sedes, a provisión e xestión de equipamentos e os servizos asociados.
A coordinación e supervisión, en colaboración coa Dirección Xeral de Saúde Dixital e Sistemas de Información do Sistema Nacional de Saúde, das actuacións no ámbito das tecnoloxías da información e as comunicacións que desenvolvan os órganos directivos e organismos do Departamento, incluíndo a tramitación ante a Comisión Ministerial de Administración Dixital, presidida pola persoa titular da Subsecretaría de sanidade, das propostas correspondentes a este ámbito.
La planificación y ejecución presupuestaria en materia de tecnologías de la información y transformación digital en el ámbito de sus competencias, así como su ejecución y el seguimiento asociado sin perjuicio de las competencias de otras unidades y de la coordinación con estas. Asimismo, el impulso de los expedientes de contratación y seguimiento contractual de los acuerdos de niveles de servicio.
Las funciones que la Ley 19/2013, de 9 de diciembre, de transparencia, acceso a la información pública y buen gobierno, y sus disposiciones de desarrollo, atribuyen a las Unidades de Información, en el ámbito del Ministerio de Sanidad, así como el apoyo en la coordinación de las iniciativas en materia de gobierno abierto en el ámbito del Ministerio.
El establecimiento y gestión de los sistemas de información del Ministerio de Sanidad dirigidos a la ciudadanía, así como la atención a la misma sobre el modo de acceso a los servicios, procedimientos, ayudas y subvenciones de la competencia del Ministerio de Sanidad.
A realización e coordinación das campañas de publicidade institucional do Departamento, coa colaboración das distintas Unidades proponentes das mesmas.
A realización de accións informativas e divulgativas en materias propias do Departamento, sen prexuízo das atribuídas expresamente a outro órgano.
A execución e avaliación dos programas de inspección dos servizos do Departamento e das entidades do sector público institucional que teña adscritas.
ñ) A proposta de simplificación e racionalización de procedementos, a realización de estudos e as propostas sobre a mellora da organización.
As actuacións de exame e proposta reguladas polo Real Decreto 799/2005, do 1 de xullo, polo que se regulan as inspeccións de servizos.
A coordinación das avaliacións das políticas públicas de competencia do Departamento e, no seu caso, a realización das que determine a persoa titular do Ministerio, de acordo con o plan de avaliacións de políticas públicas que aprobe o Consello de Ministros, co apoio do Instituto para a Avaliación de Políticas Públicas do Ministerio de Economía, Comercio e Empresa.
O impulso da captación e coordinación da execución dos Fondos provenientes da Unión Europea destinados ao Ministerio de Sanidade.
A implantación dun sistema de planificación con enfoque estratéxico e previsións sobre despregamento, avaliación de implementación e revisión.
O impulso e coordinación dos traballos técnicos e administrativos inherentes a proxectos con financiamento nacional e europea destinados ao Ministerio de Sanidade. En relación con estes proxectos, corresponderalle, así mesmo, planificar o seu control, seguimento e avaliación mediante un seguimento periódico de indicadores de realización e de resultados e a avaliación da súa implementación con información actualizada relativa ao avance na consecución dos fitos e das metas.
O impulso e a colaboración cos centros xestores do Departamento no cumprimento das obrigas existentes en materia de comunicación e publicidade en relación coas actuacións asociadas a Fondos da Unión Europea.
A coordinación e o impulso dos plans e proxectos promovidos desde o ámbito da Secretaría de Estado da Función Pública.
El ejercicio de las funciones de la secretaría técnica del Consejo Interterritorial del Sistema Nacional de Salud.
O exercicio das funcións da Unidade de Igualdade do Ministerio, segundo o previsto no artigo 77 da Lei Orgánica 3/2007, do 22 de marzo, para a igualdade efectiva de mulleres e homes, de acordo con o Real Decreto 259/2019, do 12 de abril, polo que se regulan as Unidades de Igualdade da Administración Xeral do Estado.
O seguimento e actualización da representación do Ministerio en órganos colexiados e en comisións ou grupos de traballo.
O Comisionado de Saúde Mental é o órgano do Departamento ao que corresponde desenvolver as liñas estratéxicas en saúde mental do ministerio e as posibles interaccións con outros departamentos ministeriais, outras administracións públicas, institucións públicas e privadas e sociedade civil. Así mesmo, correspóndelle Impulsar un Pacto de Estado de Saúde Mental.
En particular, levará a cabo as seguintes funcións:
Fomentar, reorganizar e coordinar a rede de atención á saúde mental comunitaria dos servizos de saúde do Estado, especialmente no que se refire á atención a persoas con Trastorno Mental Grave (TMG), impulsando a mellora da xestión dos recursos humanos, o establecemento de indicadores de calidade, a promoción da investigación e a adopción dun modelo asistencial baseado en coidados integrais e personalizados.
Desenvolver, implementar e avaliar plans específicos de saúde mental, talles como os dirixidos á infancia, adolescencia e mocidade, ao uso racional de psicofármacos e contra o suicidio. Xestión da liña 024 de atención á conduta suicida.
Avaliar o cumprimento dos Plans de Acción en Saúde Mental, dentro da Estratexia de Saúde Mental 2022-2026.
Impulsar actuacións e iniciativas para a promoción e protección da saúde mental no traballo, en colaboración con axentes institucionais, sociais e sanitarios, de acordo con a normativa existente, e desenvolver estratexias que identifiquen e aborden a carga de enfermidade mental derivada da contorna laboral.
Deseñar estratexias de acción e promoción da saúde comunitaria enfocadas a atender o sufrimento psíquico de orixe social mediante a implementación de unidades de atención e seguimento da prescrición social, xunto con as distintas institucións competentes, que buscarán fortalecer as redes e recursos comunitarios existentes e desenvolver novos enfoques e ferramentas no medio comunitario.
Promover a creación dun programa de prevención e despatologización en materia de saúde mental, baseado no enfoque de determinantes sociais, para abordar cáusalas raíz dos trastornos mentais e reducir o seu estigmatización.
Impulsar o proxecto Horizonte de Desinstitucionalización para o ano 2040, incluíndo estudos sobre a situación actual e medidas para promover a recuperación e a reintegración comunitaria de persoas con trastornos mentais.
Desenvolver accións específicas orientadas á promoción, protección e atención da saúde mental de colectivos vulnerables, tales como persoas internas en prisións, persoas migrantes que, polas súas especiais circunstancias, estean nunha situación de vulnerabilidade, e vítimas de violencia de xénero ou de violencias sexuais, incidindo especialmente nas medidas que garantan o respecto dos dereitos das persoas sometidas a medidas involuntarias por mor dun trastorno mental.
Determinar os criterios que permitan establecer a posición española ante a Unión Europea e noutros foros internacionais nas materias propias da súa competencia, en coordinación coa Secretaría Xeral Técnica.