A Administración Xeral do Estado comprende:
A Administración Xeral do Estado organízase en Presidencia do Goberno e en Ministerios, aos que corresponden un ou varios sectores funcionalmente homoxéneos de actividade administrativa.
Tamén poden existir órganos superiores ou directivos ou Organismos públicos non integrados ou dependentes, respectivamente, na estrutura xeral do Ministerio que, con carácter excepcional, se adscriban directamente ao Ministro.
A determinación do número, a denominación e o ámbito de competencia respectivo dos Ministerios e as Secretarías de Estado establécense mediante Real Decreto do Presidente do Goberno, que se publica no Boletín Oficial do Estado (BOE).
Na actualidade hai 22 ministerios: pode acceder ás súas estruturas e organigramas.
Nos Ministerios poden existir Secretarías de Estado e Secretarías Xerais para a xestión dun sector de actividade administrativa. Delas dependerán xerarquicamente os órganos directivos que se lles adscriban.
Os Ministerios contarán, en todo caso, cunha Subsecretaría e dependendo dela unha Secretaría Xeral Técnica para a xestión dos servizos comúns.
As Direccións Xerais son os órganos de xestión dunha ou varias áreas funcionalmente homoxéneas.
As Direccións Xerais organízanse en Subdireccións Xerais para a distribución das competencias encomendadas a aquelas, a realización das actividades que lles son propias e a asignación de obxectivos e responsabilidades. Ademais, poderán adscribirse directamente Subdireccións Xerais a outros órganos directivos de maior nivel ou a órganos superiores do Ministerio.
Na organización territorial da Administración Xeral do Estado son órganos directivos tanto os Delegados ou Delegadas do Goberno nas Comunidades Autónomas, que terán rango de Subsecretario ou Subsecretaria, como os Subdelegados ou Subdelegadas do Goberno nas provincias, os cales terán nivel de Subdirector ou Subdirectora xeral.
Existe unha Delegación do Goberno en cada unha das Comunidades Autónomas.
Exercen a dirección e a supervisión de todos os servizos da Administración Xeral do Estado e os seus Organismos públicos situados no seu territorio (servizos integrados e non integrados).
Representan ao Goberno no territorio da Comunidade Autónoma.
As Delegacións do Goberno terán o seu sede na localidade onde radique o Consello de Goberno da Comunidade Autónoma, salvo que o Consello de Ministros acorde situala noutra distinta e sen prexuízo do que dispoña expresamente o Estatuto de Autonomía.
Existe un Subdelegado ou Subdelegada do Goberno en cada unha das provincias das Comunidades Autónomas pluriprovinciales.
Nas Comunidades Autónomas uniprovinciales, poden crearse Subdelegacións do Goberno cando circunstancias como a poboación do territorio, o volume de xestión ou as súas singularidades xeográficas, sociais ou económicas así o xustifiquen.
Nas illas de Menorca, Eivissa-Formentera, Lanzarote, Forteventura, A Palma, El Hierro e A Gomera, existe un Director ou Directora insular da Administración Xeral do Estado.
Os Directores ou as Directoras insulares dependerán xerarquicamente do Delegado ou Delegada do Goberno na Comunidade Autónoma ou do Subdelegado ou Subdelegada do Goberno na provincia cando este cargo exista.
Mapa (Ministerio de Política Territorial)
Na Administración Xeral do Estado no exterior son órganos directivos os embaixadores e embaixadoras e representantes permanentes ante Organizacións internacionais.
O Servizo Exterior do Estado réxese en todo o concernente á súa composición, organización, funcións, integración e persoal polo disposto na Lei 2/2014, do 25 de marzo, da Acción e do Servizo Exterior do Estado e na súa normativa de desenvolvemento e, supletoriamente, polo disposto na Lei 40/2015 do 1 de outubro, de Réxime Xurídico do Sector Público.
Embaixadas e Consulados (Ministerio de Asuntos Exteriores, Unión Europea e Cooperación)
Máis información sobre o Servizo Exterior do Estado.