Información sobre as funcións do Ministerio de Política Territorial e Memoria Democrática e dos seus organismos públicos, vinculados ou dependentes.
Actualizado a 5/12/2024.
Información sobre as funcións do Ministerio de Política Territorial e Memoria Democrática e dos seus organismos públicos, vinculados ou dependentes.
Actualizado a 5/12/2024.
O Ministerio de Política Territorial e Memoria Democrática é o Departamento da Administración Xeral do Estado ao que lle corresponde a proposta e execución da política do Goberno en materia de relacións e cooperación coas comunidades autónomas e as entidades que integran a administración local e as competencias relativas á organización territorial do Estado; así como as relacións coas Delegacións e Subdelegacións do Goberno e o apoio á súa xestión.
Así mesmo, a este Departamento correspóndelle a proposta e execución da política do Goberno en materia de memoria histórica e democrática.
O impulso, dirección e xestión da política do Goberno no referente á organización e actividade territorial do Estado, á Administración Xeral do Estado no territorio, así como ás relacións institucionais coas comunidades autónomas e as entidades locais.
A coordinación, impulso e xestión dos asuntos de carácter internacional que se produzan no ámbito da Secretaría de Estado, sen prexuízo das funcións que correspondan ao Ministerio de Asuntos Exteriores, Unión Europea e Cooperación.
O impulso e a iniciativa para a elaboración dos proxectos normativos sobre as materias da súa competencia e aqueloutros encargados pola persoa titular do Departamento, sen prexuízo das atribucións correspondentes a outros órganos do Departamento.
O impulso e coordinación da Conferencia de Presidentes.
A promoción e coordinación de programas de cooperación en materia de Memoria Democrática coas comunidades autónomas, corporacións locais e outros organismos, no desenvolvemento de accións dirixidas ao coñecemento e divulgación da Memoria Democrática, que inclúan o relato das vítimas e especificamente a memoria das mulleres e o exilio.
La colaboración con los departamentos ministeriales competentes y, en su caso, la propuesta de medidas a adoptar para el impulso de las acciones que les correspondan en aplicación de la Ley 20/2022, de 19 de octubre, de Memoria Democrática, así como la integración y mantenimiento actualizado de la información relativa a dichas actuaciones.
As relacións coa Fiscalía de Sala de Dereitos Humanos e Memoria Democrática e co Defensor do Pobo no que se refire aos asuntos regulados na Lei 20/2022, do 19 de outubro.
O fomento da formación, docencia e investigación en materia de Memoria Democrática en todos os ámbitos académicos, en colaboración con universidades e demais organismos con competencias na materia, así como o establecemento de liñas de colaboración que permitan solicitar información ou coñecemento de expertos na materia.
A colaboración coas administracións públicas e entidades que o soliciten nos actos de recoñecemento, recordo e homenaxe ás vítimas da Guerra de España ou da Ditadura ou na conmemoración dos feitos representativos da Memoria Democrática, como o impulso dos actos institucionais do día 31 de outubro, de recordo e homenaxe a todas as vítimas do golpe militar, a Guerra e a Ditadura, e do día 8 de maio, de recordo e homenaxe aos homes e mulleres que sufriron o exilio como consecuencia da Guerra e a Ditadura.
A declaración de Lugares de Memoria Democrática.
O impulso e a iniciativa para a elaboración dos proxectos normativos sobre as materias da súa competencia e aqueloutros encargados pola persoa titular do Departamento, sen prexuízo das atribucións correspondentes a outros órganos do Departamento.
A incoación e resolución dos expedientes sancionadores por infraccións tipificadas como moi graves pola Lei 20/2022, do 19 de outubro.
A resolución sobre a retirada de símbolos e elementos contrarios á memoria democrática no ámbito da Administración Xeral do Estado e os seus organismos públicos e entidades de dereito público vinculados ou dependentes.
A coordinación da política territorial dos diferentes departamentos ministeriais que se leve a efecto a través das Delegacións do Goberno.
A coordinación da actividade da Administración Xeral do Estado no territorio e a asistencia á mesma, así como a xestión dos recursos das Delegacións do Goberno, no ámbito de competencias do Ministerio de Política Territorial e Memoria Democrática.
O impulso das relacións de cooperación e colaboración da Administración Xeral do Estado coas comunidades autónomas e Cidades de Ceuta e Melilla e cos entes locais.
A proposta de actuación sobre os aspectos competenciais das relacións coas administracións territoriais.
O seguimento xurídico e o informe sobre os proxectos normativos, disposicións e actos do Estado, as comunidades autónomas e as entidades locais, acerca da súa adecuación á orde constitucional de distribución de competencias.
O seguimento do réxime local e a cooperación coas entidades locais, así como os programas nacionais e europeos de aplicación na área local.
A potenciación do uso das linguas oficiais na Administración Xeral do Estado.
A dirección, impulso e coordinación das actuacións relativas á participación do Departamento nos órganos colexiados do Goberno e nos de colaboración e apoio ao Goberno.
A asistencia á persoa titular do Ministerio no control de eficacia do Departamento.
O asesoramento xurídico á persoa titular do Ministerio no desenvolvemento das funcións que a esta lle corresponden e, en particular, no exercicio da súa potestade normativa e na produción dos actos administrativos da competencia daquela, así como aos demais órganos do Ministerio.
A elaboración do anteproxecto anual de orzamentos do Ministerio, así como o seguimento da execución orzamentaria e tramitación das súas modificacións.
A xestión económica e financeira e a planificación e seguimento da contratación administrativa dos servizos centrais.
A planificación, dirección e administración dos recursos humanos dos servizos centrais do Departamento e as relacións coas organizacións sindicais e entidades representativas do persoal, así como a xestión dos plans de formación, acción social e dos programas de prevención de riscos laborais.
La propuesta en materia de compatibilidad, al órgano competente para resolver, en relación con el personal del Ministerio al que resulte de aplicación la normativa sobre incompatibilidades del personal al servicio de las administraciones públicas.
A execución dos plans e programas de inspección dos servizos e a avaliación do funcionamento dos órganos e unidades dos servizos centrais.
O exercicio das funcións da Unidade de Información de Transparencia do Ministerio, segundo o previsto no artigo 21 da Lei 19/2013, do 9 de decembro, de transparencia, acceso á información pública e bo goberno, e o apoio na coordinación das iniciativas deste Departamento en materia de Goberno Aberto; así como o exercicio das funcións de Unidade de Xestión de Queixas e Suxestións dos servizos centrais do Departamento, segundo o previsto no artigo 14 do Real Decreto 951/2005, do 29 de xullo, polo que se establece o marco xeral para a mellora da calidade na Administración Xeral do Estado.
O exercicio das funcións de Unidade de Igualdade do Ministerio, segundo o previsto no artigo 77 da Lei Orgánica 3/2007, do 22 de marzo, para a igualdade efectiva de mulleres e homes, e de acordo con o Real Decreto 259/2019, do 12 de abril, polo que se regulan as Unidades de Igualdade da Administración Xeral do Estado, así como o exercicio das funcións de Unidade de Inclusión de Persoas con Discapacidade, segundo o previsto na disposición adicional décimo quinta do Real Decreto-lei 6/2023, do 19 de decembro, polo que se aproban medidas urxentes para a execución do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia en materia de servizo público de xustiza, función pública, réxime local e mecenado.
A xestión de bens materiais, mobles e inmobles e o seu inventario, os arrendamentos, a execución de obras e o mantemento e conservación dos edificios dos servizos centrais do Ministerio.
A dirección e coordinación dos servizos de información administrativa e das Oficinas de Asistencia en Materia de Rexistro, así como dos servizos técnicos, de seguridade, de reprografía e, en xeral, os de réxime interior e asuntos xerais dos servizos centrais do Ministerio.
Respecto dos servizos centrais do Departamento, a planificación, dirección e coordinación dos desenvolvementos dos sistemas de información; a elaboración, preparación e proposta de necesidades dos recursos tecnolóxicos; así como a prestación de servizos en materia de tecnoloxías da información e a dirección e coordinación do portal web, sede electrónica e Intranet.
Elaboración, desenvolvemento e execución dos plans de dixitalización do Departamento, así como a implantación e seguimento dos plans de trasformación dixital da Administración Xeral do Estado, respecto dos servizos centrais do Departamento, en coordinación coa Secretaría Xeral de Administración Dixital do Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública.
Impulsar a execución das medidas adoptadas pola Administración Xeral do Estado nesta materia.
Realizar a análise e seguimento periódico das medidas adoptadas pola Administración Xeral do Estado.
Elevar informes periódicos ao Goberno sobre as actividades desenvolvidas e os resultados obtidos, así como cantas propostas considere necesarias para o adecuado cumprimento das funcións encomendadas.
Solicitar dos distintos departamentos ministeriais, entidades dependentes da Administración Xeral do Estado e da Delegación do Goberno na Comunidade Autónoma de Canarias canta información resulte necesaria para o cumprimento das súas funcións, e convocar cantas reunións se requiran para ese efecto.
Impulsar a coordinación da Administración Xeral do Estado coas administracións públicas canarias nesta materia.
Apoyar a la persona titular del Ministerio de Política Territorial y Memoria Democrática en el ejercicio de las funciones propias de la copresidencia de la Comisión mixta para la reconstrucción, recuperación y apoyo a la isla de La Palma.
Asistir en representación do Ministerio de Política Territorial e Memoria Democrática ás sesións e traballos do grupo técnico da Comisión mixta para a reconstrución, recuperación e apoio á illa dA Palma.
Cantas outras funcións se lle encomenden pola persoa titular do Ministerio de Política Territorial e Memoria Democrática.