Como s'ha assenyalat en l'apartat 8.1.2, la citada Campanya s'articula a través de les següents actuacions:
Contrato de creatividad de la Campaña de comunicación inclusiva del Gobierno abierto. El Pliego de Prescripciones técnicas ha incluido:
El Diseño y desarrollo de los distintos formatos a utilizar para la estrategia de comunicación online (como banner, botón, infografías, anuncios gráficos y de texto para redes sociales y buscadores u otros), en castellano y las distintas lenguas cooficiales del Estado Español, estando incluida la realización de distintos formatos de banner para la web y las redes sociales del Ministerio de Hacienda y Función Pública (MHFP).
GIF que incloga, almenys, imatge principal del vídeo i etiqueta. Versión xarxes socials i versió publicitat digital.
Documento explicatiu amb les accions que l'empresa es proposa realitzar en internet i xarxes socials.
La DGGP podrà sol·licitar els materials creatius per a la seua posada en marxa.
Este contracte s'ha adjudicat a l'empresa QUALITY MITJANA PRODUCCIONS S.L. Ja s'ha donat l'aprovació a tot el material creatiu.
Así mateix, en el document de licitació del contracte basat en l'Acord marc 50/2020 per a la prestació dels serveis de compra d'espais en mitjans de comunicació i altres suports publicitaris per a la difusió de la campanya de publicitat institucional denominada “pla de comunicació inclusiva del govern obert”, s'ha establit que l'agència de mitjans realitzarà una proposta de combinació de mitjans que obtinga la màxima cobertura i difusió possibles, amb el repartiment percentual per suports que considere que obtinga la màxima cobertura i difusió possibles d'acord al pressupost disponible, entrant-se la inversió en mitjans digitals, que tindran un pes del 45% en mitjans digitals en la proposta de distribució.
Este contracte ha sigut adjudicat a l'empresa MEDIASAPIENS. La campanya s'ha difós entre novembre de 2022 i octubre de 2023.
Debido a la celebració d'eleccions autonòmiques i municipals al maig de 2023, així com de generals al juliol del mateix any, com a conseqüència del silenci electoral no es va difondre la campanya durant els períodes compresos entre el 3 d'abril i el 28 de maig, ni del 31 de maig al 23 de juliol.
Actualmente només queda pendent el tancament.
También s'ha licitat el contracte centralitzat d'avaluació ex post de l'eficàcia de la campanya de publicitat institucional, adjudicat a l'empresa Memoràndum Multimèdia.
Debido a la celebración de elecciones autonómicas y municipales en mayo de 2023, así como de generales en julio del mismo año, como consecuencia del silencio electoral no se difunde la campaña durante los periodos comprendidos entre el 3 de abril y el 28 de mayo, ni del 31 de mayo al 23 de julio
Material divulgatiu on-line
En el Portal de la Transparència de l'Administració General de l'Estat s'han publicat els següents continguts:
En 2023:
VÍDEOS:
Continuando amb el Ciclo de Conferències d'HazLab s'han realitzat les següents sessions:
Confianza i participació ciutadana; acurtar distàncies, crear sentits compartits, C. Güemes Vídeo
Quina ciutadania per a quina democràcia? El cas de l'Assemblea Ciutadana per al Clima, C. Monge Vídeo
Las polítiques públiques: entre la tecnocràcia i la democràcia, J. Subirats Vídeo
Iniciat el Cicle de Conferències sobre participació ciutadana a través de mitjans digitals
L'ús de les xarxes socials de l'AGE en el foment de la participació ciutadana, David Álvarez Vídeo
También se ha llevado a cabo la edición y publicación del siguiente material:
IV Plan de Gobierno Abierto, reedición 2021, en PDF accesible, en español e inglés.
Se ha procedit a la publicació en el Portal de la Transparència de les Guies de Govern Obert per a educació primària, secundària i batxillerat en lectura fàcil en castellà.
A més, s'ha difós en el Portal la Guia publicada pel Centre d'Estudis Polítics i Constitucionals (CEPC). Descàrrega de la Guia.
Finalment, en la Secció de Govern Obert del Portal de la Transparència s'ha obert una subsecció amb el Cicle Administració Oberta, la finalitat de la qual és desenvolupar accions de sensibilització i formació, a fi de millorar les condicions per a l'exercici de la ciutadania democràtica, contribuint així a l'Objectiu de Desenvolupament sostenible 16 de l'Agenda 2030, i avançar en la construcció d'una societat justa, pacífica i inclusiva.
Els objectius d'este Cicle són informar, sensibilitzar i conscienciar a la ciutadania sobre el seu dret d'accés a la informació pública i a la participació en els assumptes públics, promovent un comportament cívic més actiu. Per a això, s'ha dissenyat un programa de continguts gratuïts, en format digital d'àudio i vídeo, que s'emetran periòdicament en directe a través del canal de Youtube "Portal de Transparència - Espanya", i que poden escoltar-se en les principals plataformes de podcast (Spreaker, iVoox i Spotify).
Se han realizado los siguientes vídeos y podcast sobre la Administración Abierta:
Conveni de col·laboració entre l'Administració General de l'Estat i la Plataforma del Tercer Sector per a la Comunicació Inclusiva del Govern Obert
El Convenio, subscrit el 30 de novembre de 2021, inclou una sèrie de compromisos en matèria de comunicació on-line com l'obertura en la pàgina web de la Plataforma d'una secció de govern obert. Esta actuació ja ha sigut realitzada i la secció pot ser consultada en el següent enllaç: http://www.plataformatercersector.es/es/gobierno-abierto
En esta secció, denominada Govern Obert per a totes les persones, es difonen els valors del Govern Obert així com les actuacions que es van desenvolupant en execució del Conveni. Estes activitats també són difoses en la web de l'Entitat del Tercer Sector organitzadora.
Algunas de les activitats acordades com a part del Pla de Treball acordat per la Comissió de Seguiment del Conveni es desenvoluparan en format on-line o mixt.