En l'organització territorial de l'Administració General de l'Estat són òrgans directius tant els Delegats o Delegades del Govern en les Comunitats Autònomes, que tindran rang de Sotssecretari o Sotssecretària, com els Subdelegats o Subdelegades del Govern a les províncies, els quals tindran nivell de Subdirector o Subdirectora general.
Existirà una Delegació del Govern en cadascuna de les Comunitats Autònomes.
Les Delegacions del Govern tindran la seua seu en la localitat on radique el Consell de Govern de la Comunitat Autònoma, llevat que el Consell de Ministres acorde situar-la en una altra diferent i sense perjudici del que dispose expressament l'Estatut d'Autonomia.
Las Delegaciones del Gobierno están adscritas orgánicamente al Ministerio de Política Territorial.
En cada una de las provincias de las Comunidades Autónomas pluriprovinciales, existirá un Subdelegado del Gobierno, que estará bajo la inmediata dependencia del Delegado del Gobierno.
Podran crear-se per Reial decret Subdelegacions del Govern en les Comunitats Autònomes uniprovincials, quan circumstàncies com ara la població del territori, el volum de gestió o les seues singularitats geogràfiques, socials o econòmiques així el justifiquen.
Las personas titulares de las Delegaciones del Gobierno representan al Gobierno de la Nación en el territorio de la respectiva Comunidad Autónoma, sin perjuicio de la representación ordinaria del Estado en las mismas a través de sus respectivos Presidentes.
Dirigirán y supervisarán la Administración General del Estado en el territorio de las respectivas Comunidades Autónomas y la coordinarán, internamente y cuando proceda, con la administración propia de cada una de ellas y con la de las Entidades Locales radicadas en la Comunidad.
Són òrgans directius amb rang de Sotssecretaria que depenen orgànicament del President del Govern i funcionalment del Ministeri competent per raó de la matèria.
Seran nomenats i separats per Reial decret del Consell de Ministres, a proposta del President del Govern. El seu nomenament atendrà de criteris de competència professional i experiència. En tot cas, haurà de reunir els requisits d'idoneïtat establits en la Llei 3/2015, de 30 de març, reguladora de l'exercici de l'alt càrrec de l'Administració General de l'Estat.
En cas d'absència, vacant o malaltia del titular de la Delegació del Govern, serà suplit per la persona titular de la Subdelegació del Govern que el Delegat designe i, en defecte d'això, al de la província en què tinga la seua seu. En les Comunitats Autònomes uniprovincials en les quals no existisca Subdelegació la suplència correspondrà al titular de la Secretaria General.
Disposen dels següents òrgans:
Subdelegacions del Govern a les províncies i Direccions Insulars.
Secretaria General i, en el seu cas, Sotssecretaria General.
Áreas funcionales, para la gestión de los servicios integrados de Fomento, Industria y Energía, Sanidad y Política Social, Alta Inspección de Educación y Trabajo e Inmigración.
Gabinet, com a òrgan de suport i assistència immediata al Delegat.
Comisión Territorial de Asistencia, integrada por los Subdelegados del Gobierno, los Directores Insulares en su caso, el Secretario General, el Jefe de Gabinete, los Directores de las Áreas Funcionales y los responsables de los servicios no integrados que el Delegado del Gobierno determine.
Existeix una Subdelegació del Govern en cadascuna de les províncies de les Comunitats Autònomes pluriprovinciales.
En les Comunitats Autònomes uniprovincials, poden crear-se Subdelegacions del Govern quan circumstàncies com la població del territori, el volum de gestió o les seues singularitats geogràfiques, socials o econòmiques així el justifiquen.
En las islas de Menorca, Ibiza-Formentera, Lanzarote, Fuerteventura, La Palma, El Hierro y La Gomera, existe un Director o Directora insular de la Administración General del Estado.
Los Directores o las Directoras insulares dependerán jerárquicamente del Delegado o Delegada del Gobierno en la Comunidad Autónoma o del Subdelegado o Subdelegada del Gobierno en la provincia cuando este cargo exista.
Direccions Insulars de l'Administració General de l'Estat
Reglamentàriament es determinaran les illes en les quals existirà una Direcció Insular de l'Administració General de l'Estat, amb el nivell que es determine en la relació de llocs de treball. Seran nomenats per la persona titular de la Delegació del Govern mitjançant el procediment de lliure designació entre funcionaris de carrera de l'Estat, de les Comunitats Autònomes o de les Entitats Locals, pertanyents a Cossos o Escales classificats com a Subgrup A1.
Les Direccions Insulars depenen jeràrquicament de la Delegació del Govern en la Comunitat Autònoma o de la Subdelegació del Govern a la província, quan este càrrec existisca, i exerceixen, en el seu àmbit territorial, les competències atribuïdes per esta Llei a les Subdelegacions del Govern a les províncies.