El Fòrum de Govern Obert és unespai de participació i diàleg permanent entre les Administracions públiques (estatal, autonòmiques i locals) i els/les representants de la societat civil, l'objectiu de la qual és impulsar la col·laboració, la transparència, la participació i la rendició de comptes. En ell participen, amb igual nombre de representants, les Administracions públiques i la societat civil.
Diseño i seguiment dels Plans d'Acció de Govern Obert.
Organització de la Setmana de l'Administració Oberta.
Aprovació del document de “Posició comuna de les Administracions Públiques espanyoles sobre participació ciutadana”, que va ser remés al Comité Europa amb els Ciudadanos de la UE.
Creación del Foro de Gobierno Abierto por Orden HFP/134/2018, de 15 de febrero, que recogia su organización y funciones.
Convocatoria de consulta pública previa sobre la reforma del Foro de Gobierno Abierto, con el fin de que cualquier persona u organización interesada tuviera la oportunidad de formular sus aportaciones o comentarios al texto. La consulta se desarrolló entre el 16 y el 30 de enero de 2026, ambos inclusive. Informe de resultados