Conté tots els contractes adjudicats des de l'1 de gener de 2014 que han sigut celebrats per qualsevol òrgan de contractació que pertanga a l'Administració General de l'Estat segons la Llei 9/2017, de 8 de novembre,
Conté tots els contractes adjudicats des de l'1 de gener de 2014 que han sigut celebrats per qualsevol òrgan de contractació que pertanga a l'Administració General de l'Estat segons la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014.
La gestió dels contractes corresponents a la Presidència del Govern li correspon al Ministeri de la Presidència, Justícia i Relacions amb les Corts.
La informació dels contractes s'actualitza diàriament en el Portal de la Transparència des de la Plataforma de Contractació del Sector Públic del Ministeri d'Hisenda, on es publiquen els perfils de la persona contractant.
Per a cada contracte, es detalla la següent informació:
Els contractes estan classificats per ministeris o bé es poden consultar tots i els resultats es mostren ordenats, per defecte, per la data d'adjudicació en sentit decreixent, mostrant-se primer els contractes adjudicats més recents.
A continuació, es descriuen els procediments de contractació. Per a més informació sobre contractes pot consultar en el següent enllaç a la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014.
Procediment obert
En el procediment obert tot empresària o empresari interessat podrà presentar una proposició, quedant exclosa tota negociació dels termes del contracte amb els licitadors (articles del 156 al 158 de la LCSP).
Procediment obert simplificat
El procediment obert simplificat s'agilita l'adjudicació del contracte sempre que es complisquen unes condicions establides en l'article 159 de la LCSP relatives a llindars en el valor estimat del contracte i característiques en els criteris sotmesos segons el parer de valor.
Procediment restringit
(Articles 160 a 165 de la LCSP)
Procediment amb negociació
(Articles 166 a 171 de la LCSP)
Diàleg competitiu
(Articles 172 a 176 de la LCSP)
Procediment d'associació per a la innovació
L'associació per a la innovació és un procediment que té com a finalitat el desenvolupament de productes, serveis o obres innovadors i la compra ulterior dels subministraments, serveis o obres resultants, sempre que corresponguen als nivells de rendiment i als costos màxims acordats entre els òrgans de contractació i els o les participants.
A aquest efecte, en els plecs de clàusules administratives particulars, l'òrgan de contractació determinarà quina és la necessitat d'un producte, servei o obra innovadors que no pot ser satisfeta mitjançant l'adquisició de productes, serveis o obres ja disponibles en el mercat. Indicarà així mateix quins elements de la descripció constituïxen els requisits mínims que han de complir totes les persones que liciten, i definirà les disposicions aplicables als drets de propietat intel·lectual i industrial. La informació facilitada serà prou precisa com perquè els empresaris i/o empresàries puguen identificar la naturalesa i l'àmbit de la solució requerida i decidir si sol·liciten participar en el procediment.
(Articles 177 a 182 de la LCSP)
Concursos de projectes
Són concursos de projectes els procediments encaminats a l'obtenció de plans o projectes, principalment en els camps de l'arquitectura, l'urbanisme, l'enginyeria i el processament de dades, a través d'una selecció que, després de la corresponent licitació, s'encomana a un jurat.
(Articles 183 a 187 de la LCSP)
Derivats d'acords marc
Un o diversos òrgans de contractació del sector públic podran celebrar acords marc amb una o diverses empreses amb la finalitat de fixar les condicions al fet que hauran d'ajustar-se els contractes que pretenguen adjudicar durant un període determinat, en particular pel que fa als preus, i en el seu cas, a les quantitats previstes, sempre que el recurs a estos instruments no s'efectue de manera abusiva o de manera que la competència es veja obstaculitzada, restringida o falsejada.
La duració d'un acord marc no podrà excedir de quatre anys, excepte en casos excepcionals, degudament justificats. En tot cas, la duració de l'acord marc haurà de justificar-se en l'expedient i tindrà en compte, especialment, les peculiaritats i característiques del sector d'activitat a què es refereix el seu objecte.
La duració dels contractes basats en un acord marc serà independent de la duració de l'acord marc, i es regirà pel que es preveu en l'article 29 de la present Llei, relatiu al termini de duració dels contractes i d'execució de la prestació, així com pels plecs reguladors de l'acord marc.
Només podran adjudicar-se contractes basats en un acord marc durant la vigència de l'acord marc. La data rellevant per a entendre que s'ha complit este requisit serà:
(Articles 219 a 222 de la LCSP)
Sistema Dinàmic d'Adquisició (SDA)
Els òrgans de contractació podran articular sistemes dinàmics d'adquisició d'obres, serveis i subministraments d'ús corrent les característiques del qual, generalment disponibles en el mercat, satisfacen les seues necessitats, sempre que el recurs a estos instruments no s'efectue de manera que la competència es veja obstaculitzada, restringida o falsejada.
El sistema dinàmic d'adquisició és un procés totalment electrònic, amb una duració limitada i determinada en els plecs, i ha d'estar obert durant tot el període de vigència a qualsevol empresa interessada que complisca els criteris de selecció (articles del 223 al 225 de la LCSP).
S'ha d'incloure un paràgraf per als específics de SDA, just a continuació del SDA.
Específic de SDA
Cada contracte que es pretenga adjudicar en el marc d'un sistema dinàmic d'adquisició haurà de ser objecte d'una licitació (article 226 de la LCSP).
L'adjudicació dels contractes específics en el marc d'un SDA es basarà en els termes que hagen sigut previstos en els plecs de clàusules administratives particulars i de prescripcions tècniques del sistema dinàmic d'adquisició, que hauran de concretar-se amb major precisió amb caràcter previ a la licitació per a l'adjudicació del contracte específic en les corresponents invitacions.
Els òrgans de contractació convidaran a totes les empreses que hagueren sigut prèviament admeses al sistema dinàmic d'adquisició a presentar una oferta en cada licitació que se celebre en el marc d'aquest sistema, amb subjecció al que es disposa en l'apartat 4 de l'article 162 i en l'apartat 2 de l'article 163.
Contractes menors
Es consideren contractes menors els contractes de valor estimat inferior a 40.000 euros, quan es tracte de contractes d'obres, o a 15.000 euros, quan es tracte de contractes de subministrament o de serveis, sense perjudici del que es disposa en l'article 229 en relació amb les obres, serveis i subministraments centralitzats en l'àmbit estatal.
(Art. 118 de la LCSP).