Informació sobre les funcions del Ministeri de Joventut i Infància i els seus organismes públics, vinculats o depenents.
Informació sobre les funcions del Ministeri de Joventut i Infància i els seus organismes públics, vinculats o depenents.
Correspon al Ministeri de Joventut i Infància la proposta i execució de la política del Govern en matèria de joventut i de protecció del menor.
La planificació estratègica de les polítiques públiques relatives a l'àmbit competencial del Ministeri de Joventut i Infància i l'impuls de la coordinació institucional en esta matèria sense perjudici de les competències d'altres departaments ministerials i organismes públics.
La promoció i defensa integral dels drets de la infància i l'adolescència, en l'àmbit de les competències constitucionalment atribuïdes a l'Estat, així com l'impuls de la col·laboració amb els restants departaments ministerials les activitats dels quals incideixen sobre este sector de la població.
L'especial protecció de la infància, així com la prevenció de les situacions de necessitat en les quals les persones menors d'edat puguen incórrer, en l'àmbit de les competències constitucionalment reservades a l'Estat.
El foment de les polítiques de joventut, amb especial atenció a la promoció de la participació lliure i eficaç de la joventut en el desenvolupament polític, social, econòmic i cultural.
La direcció i coordinació de l'exercici de les competències de la Direcció General de Drets de la Infància i l'Adolescència i de l'organisme autònom Institut de la Joventut.
La participación en los organismos internacionales y de la Unión Europea correspondientes por razón de la materia.
L'impuls de les relacions de col·laboració i cooperació amb altres Administracions territorials en les matèries objecte de la seua competència.
El fomento de la cooperación con las asociaciones y organizaciones no gubernamentales de infancia, adolescencia y juventud, en el ámbito de las competencias constitucionalmente reservadas al Estado, en especial a través del Consejo de la Juventud de España y del Observatorio de la Infancia.
La supervisió dels programes internacionals en matèria de joventut.
La promoció de mesures per a l'erradicació de la desigualtat i la pobresa infantil en el marc de les competències de l'Administració General de l'Estat i en coordinació amb la resta de departaments ministerials.
La Presidencia del Observatorio de la Infancia y de la Comisión Sectorial de Infancia y Adolescencia.
El impulso de la Estrategia Estatal de Derechos de la Infancia y de la Adolescencia, a través de la Dirección General de Derechos de la Infancia y de la Adolescencia.
Les funcions pròpies com a Autoritat Nacional vinculades al Programa Erasmus+ i Cos Europeu de Solidaritat.
La coordinación de las campañas de publicidad institucional y de comunicación de los centros directivos del Departamento y de sus diferentes organismos.
La dirección, impulso y coordinación de las actuaciones relativas a la participación por parte del Departamento en los órganos colegiados del Gobierno.
La elaboración y coordinación de los planes generales del Departamento en materia normativa, de política presupuestaria, de personal y retributiva, de patrimonio, inmuebles e infraestructuras, de tecnologías de la información y comunicaciones, de programación económica y de control presupuestario.
La asistencia a la persona titular del Ministerio en el control de eficacia y de la actividad del Ministerio y sus organismos públicos, y en la preparación de las conferencias sectoriales relacionadas con las competencias propias del Departamento, así como la dirección de la función inspectora sobre los servicios, organismos y centros dependientes del Departamento, especialmente en lo que se refiere al personal, procedimientos, régimen económico, instalaciones y sus dotaciones.
L'assessorament jurídic a la persona titular del Ministeri.
La gestió dels serveis administratius, la seua racionalització i informatització, la informació i la documentació administrativa i el despatx dels assumptes no atribuïts a la competència d'altres òrgans directius del Departament.
L'elaboració i tramitació de l'avantprojecte de pressupost del Departament i dels seus organismes, de les modificacions pressupostàries del Departament i les que corresponguen dels organismes adscrits, així com l'informe i assistència tècnica en matèria pressupostària i les funcions encomanades a les oficines pressupostàries.
La gestió econòmica i financera del Ministeri i la seua execució en el que no corresponga a altres òrgans directius del Departament i organismes depenents; l'estudi, preparació i proposta dels contractes que celebre el Departament, sense perjudici de les competències atribuïdes a altres òrgans del Ministeri, així com la coordinació, assistència i suport dels òrgans col·legiats del Ministeri en matèria de contractació.
La gestió patrimonial de béns materials, mobles i immobles vinculats al Departament i als seus diferents organismes, així com el manteniment de l'inventari de tals béns afectes, i la gestió patrimonial relativa als arrendaments, l'execució d'obres i el manteniment i conservació dels edificis dels serveis adscrits al Ministeri i els seus organismes adscrits, així com la direcció i coordinació dels serveis tècnics, de seguretat, de reprografia i, en general, els de règim interior i assumptes generals del Ministeri.
La gestió econòmica i financera dels expedients de concessió de subvencions i contractes, encàrrecs i altres actes i negocis jurídics quan suposen l'adquisició de compromisos financers pel Departament i no siguen atribuïts a altres unitats o òrgans.
La autorización de las comisiones de servicio con derecho a indemnización del personal del Departamento y las comisiones de servicio con derecho a indemnización por cuantía exacta de los altos cargos dependientes de la persona titular de la Subsecretaría.
Las funciones de habilitación y pagaduría del Ministerio, salvo en los casos en que las actuaciones de una determinada unidad u órgano del Ministerio requieran situar en ellos una caja pagadora propia, así como las relativas a la Unidad Central de Caja Pagadora.
L'aplicació i seguiment de les mesures de racionalització de la despesa pública mitjançant instruccions específiques sobre l'ús de mitjans en el Departament i dels seus organismes adscrits.
La planificació, direcció, gestió i administració dels recursos humans del Departament i dels seus diferents organismes; la prefectura superior de tot el personal; la proposta d'oferta d'ocupació pública, selecció i provisió; l'elaboració de les relacions de llocs de treball; la gestió de les retribucions i les relacions amb les organitzacions sindicals i entitats representatives del personal.
El establecimiento de los planes de formación del personal y la gestión de la acción social y de los programas de prevención de riesgos laborales en el ámbito del Departamento y de sus organismos adscritos.
ñ) L'exercici de la potestat disciplinària per faltes greus o molt greus del personal del Departament, excepte la separació de servei.
La gestió dels expedients de compatibilitat relatius al personal del Ministeri, així com dels organismes públics i entitats vinculats al mateix als quals resulte d'aplicació la normativa sobre incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.
La inspección de los servicios y organismos dependientes o adscritos al Departamento; la evaluación del funcionamiento de los servicios las propuestas para la mejora de la calidad, así como cualquier otra función que dentro de la naturaleza de las competencias propias de las inspecciones de servicios les sea atribuida por el ordenamiento jurídico vigente según lo previsto en el Real Decreto 799/2005, de 1 de julio, por el que se regulan las inspecciones generales de servicios de los Departamentos ministeriales.
L'exercici de les funcions pròpies de la Unitat d'Igualtat del Ministeri, segons el que es preveu en l'article 77 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, i d'acord amb el Reial decret 259/2019, de 12 d'abril, pel qual es regulen les Unitats d'Igualtat de l'Administració General de l'Estat.
La coordinación de las evaluaciones de las políticas públicas competencia del Departamento y de sus diferentes organismos; y, en su caso, la realización de las mismas que determine la persona titular del Ministerio, de acuerdo con el plan de evaluaciones de políticas públicas que apruebe el Consejo de Ministerio, con el apoyo del órgano competente para la evaluación de políticas públicas del Ministerio de Transformación Digital y de la Función Pública.
El apoyo y la coordinación de las iniciativas del Departamento y sus diferentes organismos en materia de Gobierno Abierto, así como el ejercicio de las funciones de Unidad de Gestión de Quejas y Sugerencias de los servicios centrales del Departamento, según lo previsto en el artículo 14 del Real Decreto 951/2005, de 29 de julio, por el que se establece el marco general para la mejora de la calidad en la Administración General del Estado.
El ejercicio de las funciones propias de la Unidad de Inclusión del personal con discapacidad del Ministerio, según lo previsto en la disposición adicional decimoquinta del Real Decreto-ley 6/2023, de 19 de diciembre, por el que se aprueban medidas urgentes para la ejecución del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia en materia de servicio público de justicia, función pública, régimen local y mecenazgo.
La direcció i coordinació dels serveis d'informació administrativa i de relació amb la ciutadania, en els termes establits en la seua normativa reguladora. Així mateix, la direcció i coordinació de les oficines d'assistència en matèria de registre.
La definició, direcció, planificació, coordinació i supervisió de l'aplicació de l'estratègia sobre tecnologies de la informació i les comunicacions i resta de recursos tecnològics del Ministeri i dels seus diferents organismes, d'acord amb les directrius de Transformació Digital adoptades per l'Administració General de l'Estat.
L'anàlisi i desenvolupament dels sistemes d'informació necessaris per a l'enfortiment dels serveis i per a l'anàlisi i explotació de dades disponibles per a l'avaluació de polítiques públiques, l'impuls de la transformació digital i la innovació en el Departament i en els seus diferents organismes.
La gestió i administració de les xarxes de comunicació de veu i dades, la implantació de mesures de seguretat informàtica i la gestió i administració de la presència del Ministeri en Internet, incloent el desenvolupament dels portals web, la seu electrònica i la intranet del Ministeri, així com el foment de la presència del Departament en les xarxes socials.
La coordinació i la supervisió de la protecció de dades, en compliment de la normativa aplicable en esta matèria en l'àmbit de les competències del Departament i dels seus diferents organismes. En particular, exercirà les competències relatives al delegat de protecció de dades, previstes en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016 per a l'àmbit del Ministeri, excloent els seus organismes adscrits, i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals.