Les parts interessades van ser convocades a la primera reunió de presentació de la Xarxa, que va tindre lloc el 12/11/2020 de manera telemàtica (Webex).
En aquesta trobada es va exposar, als principals representants de les Administracions públiques, les línies estratègiques i els objectius que es pretenen aconseguir amb la creació d'esta Xarxa, que, al seu torn, forma part d'un dels dos compromisos del Govern de Canàries amb l'IV Pla de Govern Obert d'Espanya. D'igual manera, es va proposar l'esborrany del Conveni de Col·laboració d'adhesió a la Xarxa que va ser enviat, posteriorment, a totes les parts perquè pogueren realitzar les seues aportacions i modificacions.
El 05/03/2021, havent rebut les aportacions, es va convocar de nou a la Xarxa, per a debatre el contingut del Conveni i aprovar el seu redactat final. En esta reunió es va plantejar, també, el pla de formació per a empleats i empleades de les Administracions públiques per a 2021, que serà gestionat a través de l'ICAP (Institut Canari d'Administració Pública).
D'igual manera, es va presentar el nou portal de dades obertes de Canàries, explicant els passos a seguir i la planificació estimada per a la federació de les Administracions públiques de Canàries en el portal. A més, es va avançar informació del nou portal de participació ciutadana i de l'Ecosistema d'Aplicacions Cíviques (ECOCIV) que el Govern de Canàries està desenvolupant.
El passat 18 de febrer de 2022 es va realitzar l'acte de signatura de laXarxa Interadministrativa Canària de Govern Obert entre la Conselleria d'Administracions Públiques, Justícia i Seguretat, els set cabildos insulars, l'Institut Canari d'Administració Pública, i la Federació Canària de Municipis. El dia 12 d'abril es va publicar en el Butlletí Oficial de Canàries la resolució per la qual es va ordenar la publicació en el mateix del citat conveni.
Una vegada s'ha oficialitzat la creació d'esta xarxa i els convenis s'han remés a les diferents institucions que conformen part d'aquesta, durant el mes de juny s'han posat en marxa els grups de treball de transparència, participació ciutadana i dades obertes amb les persones responsables d'estes àrees en els cabildos i ajuntaments.
Des de la seua constitució oficial, s'ha optat per dividir l'agenda de treball en tres grups segons els àmbits de transparència, participació i dades obertes. La modalitat de treball ha anat girant entre trobades presencials com les III Jornades de Govern Obert de Canàries i una dinàmica de treball telemàtica per a facilitar major dinamisme en les reunions. Ja s'han portat avant reunions periòdiques dels tres grups, acordant una metodologia de treball sostinguda per una plataforma en Moodle que permet la interacció i l'intercanvi de continguts.
Durant l'any 2024 s'han celebrat les trobades denominades “Compartint Govern Obert” amb participació de responsables polítics, tècnics i administratius municipals i insulars de les àrees de Govern Obert (transparència, participació ciutadana, dades,...) a les illes de Lanzarote, La Gomera,El Ferro, Tenerife, Fuerteventura, Gran Canària i La Palma, començant el 13 de juny de 2024 i finalitzant el 24 de setembre de 2024. L'objectiu d'estes jornades es va fonamentar a compartir experiències i necessitats, amb la idea d'afrontar els objectius i reptes comuns, amb solucions vàlides per a tots, i fomentant la col·laboració entre les administracions i la relació i comunicació amb els seus ciutadans. Una vegada recopilada tota la informació recollida en les diferents trobades es té previst convocar, en l'últim trimestre de 2024, una reunió per a comunicar el resultat de les trobades amb l'objectiu d'unificar les necessitats plantejades pels diferents intervinents, i poder afrontar aquells reptes que siguen possibles des de la Xarxa Canària Interadministrativa de Govern Obert (RedGA).