Per esta raó, la Secretaria d'Estat de Funció Pública, a través de la Direcció General de Governança Pública, va convidar des del Portal de la Transparència a presentar les candidatures per a formar part del Fòrum de Govern Obert a les organitzacions que reuniren els següents requisits:
Ser una associació o fundació de naturalesa privada i sense ànim de lucre.
Estar inscrita en el registre públic espanyol d'àmbit estatal o autonòmic corresponent a la seua naturalesa jurídica.
Garantir la participació democràtica en el seu si i actuar de manera transparent en el desenvolupament del seu objecte social activitats i rendició de comptes.
Que el seu objecte social estiga relacionat amb activitats de govern obert i transparència.
Haver desenvolupat o participat en els últims tres anys en activitats o projectes relacionats amb el govern obert i la transparència.
A més, per a la selecció, es tindria en compte la implantació territorial, l'antiguitat, la connexió de l'objecte social amb les activitats de govern obert i el nombre d'activitats o projectes desplegats en aquest àmbit en els últims 3 anys.
El terminide presentació de sol·licitudsva finalitzar el 7 de març de 2018.
Informe de valoració de les candidatures presentades per associacions i fundacions sense ànim de lucre per a formar part del Ple del Fòrum de Govern Obert en representació de la societat civil.
Resolució de la Secretària d'Estat de Funció Pública per la qual es designa als representants d'associacions i fundacions sense ànim de lucre com a vocals del Fòrum de Govern Obert, en representació de la societat civil.