9.1. Observatori de bones pràctiques en Govern Obert: creació i posada en marxa
9.1.1. Posada en marxa de l'observatori
01/11/2020
30/09/2024
Finalitzada
Estat d'execució
Ha conclòs la iniciativa de creació i posada en marxa de l'observatori, que ja compta amb les 24 millors pràctiques inicialment identificades i previstes i dos addicionals que ha aportat la societat civil. Com a punt de partida l'Observatori va incloure 25 iniciatives: les 24 pràctiques citades, més la de creació de l'Observatori, recollides en el compromís 9. "Observatori sobre Govern Obert" de l'IV Pla de Govern Obert, que són objecte de seguiment durant el període de vigència del pla.
Per a la inclusió de noves pràctiques, es va elaborar el document de requisits de l'Observatori, així com el formulari per a l'enviament de noves propostes de bones pràctiques, que va ser compartit amb el Grup de Treball de Col·laboració en la reunió del 19/01/2021 i aprovat per la Comissió Permanent del Fòrum de Govern Obert, en la seua reunió de 01/06/2021. En este Document, s'establix el procediment per a la inclusió de noves pràctiques, que inclou els requisits de les iniciatives a considerar, així com el model de fitxa de per a cada iniciativa.
L'observatori integra bones pràctiques sectorials en matèria de govern obert, promogudes per l'Administració General de l'Estat i els seus organismes i entitats depenents, les Administracions de les Comunitats i Ciutats Autònomes i els seus organismes o entitats depenents, les Entitats Locals, la FEMP, les Universitats espanyoles i les organitzacions de la societat civil, en col·laboració amb les Administracions públiques.
Les Administracions públiques també podran proposar la incorporació a l'observatori d'altres bones pràctiques que hagen rebut algun tipus de reconeixement o premi per la seua contribució als valors de Govern Obert.
Amb caràcter previ a la seua publicació, les propostes es valoren d'acord amb els objectius i criteris establits en el Document marc per a l'Elaboració de l'IV Pla de Govern Obert, acordat per la Comissió Permanent del Fòrum de Govern Obert el 14 de febrer de 2019, i es debaten en el si del Grup de Treball de Comunicació i Col·laboració i de la Comissió Permanent del Fòrum de Govern Obert.
Al juny de 2021, la SGGA va rebre dues noves propostes d'inclusió de bones pràctiques, que van ser valorades conforme al procediment i elevades per a estudi al Grup de Treball de Comunicació i Col·laboració, que les va aprovar en la seua reunió del 15/06/2021. Estes iniciatives són les següents:
Xarxa acadèmica de Govern Obert, que consisteix en la creació i desenvolupament d'una comunitat de personal investigador en Govern Obert.
Top 3 ASSETGE. Publicació reutilitzable de les BBDD d'Associacions, Cooperatives i Fundacions de les CC.AA.