Carta de servizos do Portal da Transparencia da Administración Xeral do Estado 2025-2028
Este espazo recolle toda a información e a documentación da Carta de Servizos do Portal da Transparencia da Administración Xeral do Estado para o período 2025-2028.
- Resolución
- Carta de servizos (PDF)
- Tríptico (PDF)
Carta de servizos
O Portal da Transparencia da Administración Xeral do Estado (en diante Portal da Transparencia) é un portal web que depende do Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública. A través deste portal, calquera persoa pode acceder a información pública sobre o funcionamento do Estado. En concreto, permite:
- Consultar datos que a Lei 19/2013 de Transparencia, Acceso á Información Pública e Bo Goberno (en diante Lei de Transparencia) obriga a publicar.
- Obter información sobre Goberno Aberto.
- Solicitar acceso a documentos e datos públicos.
- Coñecer información relativa a Integridade.
O Portal da Transparencia publica información sobre diferentes institucións do Estado, en concreto, o ámbito subxectivo da información publicada no portal é o seguinte:
- A Administración Xeral do Estado.
- As entidades xestoras e os servizos comúns da Seguridade Social. Inclúense as mutuas colaboradoras da Seguridade Social.
- Os organismos autónomos, as axencias estatais, as entidades públicas empresariais e as entidades de dereito público con personalidade xurídica propia, vinculadas a a Administración Xeral do Estado ou dependentes dela, incluídas as universidades públicas.
En diante, a referencia á Administración Xeral do Estado entenderase que inclúe o tres puntos anteriores.
O Portal da Transparencia non contén información específica de Comunidades Autónomas, entidades locais, sociedades estatais, fundacións e órganos constitucionais. Estas entidades publicarán a súa información nos seus respectivos portais web e sedes electrónicas.
A Lei de Transparencia creou o Portal da Transparencia. No artigo 10 de a lei establécese que este portal dependería do Ministerio da Presidencia e a súa función principal sería facilitar o acceso da cidadanía a toda a información da publicidade activa.
Na actualidade o Portal da Transparencia depende do Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública. A súa xestión está a cargo da Dirección Xeral de Gobernación Pública, que forma parte da Secretaría de Estado de Función Pública. Ademais, conta co apoio da Axencia Española de Administración Dixital (AEAD), que tamén depende do mesmo ministerio.
Esta estrutura definiuna o real decreto que establece como se organiza este ministerio e as súas funcións, que establece como se organiza este ministerio e as súas funcións.
O Portal da Transparencia ofrece información e servizos na súa páxina web oficial: https://transparencia.gob.es.
Tamén ofrece información a través das seguintes redes sociais:
- X: @transparencia_e
- Youtube: Portal de Transparencia – España
Esta Carta de Servizos recolle compromisos que están aliñados cos obxectivos xerais, establecidos no real decreto para mellorar a calidade na Administración Xeral do Estado.
Ademais, o seu principal propósito é garantir que a xestión da información pública sexa xusta, transparente e racional, para cumprir a Lei de Transparencia.
Esta Carta de Servizos ten tres obxectivos principais:
- Facilitar o acceso á información pública que estea en poder da Administración Xeral do Estado.
- Comunicar as responsabilidades e os compromisos adquiridos.
- Explicar os dereitos da cidadanía en relación con estes servizos, así como as obrigas que teñen ao utilizalos.
2.1.- Servizo relacionados coa información pública
- Publicidade activa
- Dereito de acceso á información pública
2.2.- Outros servizos de información.
- Integridade
- Goberno Aberto
- Participación
- Máis información
2.3.- Servizo de subscrición ao boletín de novidades
2.1.- Servizos relacionados coa información pública
2.1.1. Publicidade activa
Esta sección recolle información institucional, organizativa e de planificación, información de relevancia xurídica, así como información económica, orzamentaria e estatística (artigos 6, 6bis, 7 e 8 da Lei de Transparencia).
Para organizar mellor a información, creáronse dúas formas de clasificación:
- Por materias.
- Segundo os artigos da Lei de Transparencia.
A clasificación por materias é a máis utilizada e distingue entre:
- Organización e Emprego Público
- Altos Cargos
- Planificación e Estatística
- Normativa e Outras Disposicións
- Contratos, Convenios e Subvencións
- Información Económico-Orzamentaria
Á parte da información que esixe a Lei de Transparencia, tamén se publica contido adicional que se considera útil e relevante para a cidadanía. Este contido agrúpase baixo o nome de “Máis Transparencia”.
Deste xeito, a información que se debe publicar de forma obrigatoria segundo a Lei de Transparencia organízase por materias que se dividen en:
Organización e Emprego Público
- Funcións
- Normativa de aplicación
- Estrutura e organigramas
- Información sobre as resolucións de compatibilidade de empregados públicos
- Rexistro de Actividades de Tratamento
Altos Cargos
- Curriculum vitae
- Retribucións
- Autorizacións exercicio actividade privada tras o cesamento de altos cargos
- Indemnizacións percibidas por altos cargos tras o abandono do seu cargo
Planificación e Estatística
- Plans e programas
- Informes e estatísticas
Normativa e Outras Disposicións
- Plan anual normativo
- Participación pública en proxectos normativos
- Normas en tramitación
- Normas con tramitación finalizada
- Directrices, instrucións, acordos, circulares
- Información pública: outros documentos
Contratos, Convenios e Subvencións
- Contratos
- Estatísticas de contratos
- Convenios e encomendas
- Subvencións
Información Económico-Orzamentaria
- Orzamentos Xerais do Estado
- Execución orzamentaria
- Estabilidade orzamentaria
- Informes de fiscalización
- Contas anuais
- Bens inmobles
Ademais, a información de Publicidade Activa, a nivel interno, organízase en dúas categorías:
- Información descentralizada: Publicada directamente no Portal da Transparencia polas Unidades de Información de Transparencia (UITs) de cada ministerio, a través dunha ferramenta interna chamada Backoffice. Isto inclúe, por exemplo, os soldos e currículos de altos cargos, así como as cartas de servizos. Para estes casos, a Subdirección Xeral de Transparencia e Atención ao Cidadán encárgase de coordinar e brindar apoio técnico ás Unidades de Información de Transparencia (UITs) para que poidan publicar a información que están obrigadas a difundir.
- Información centralizada de fontes externas: Provén de fontes externas e publícase no portal de forma automática ou manual. Inclúe a información sobre contratos e normativa en tramitación e en vigor. Para estes casos, a Subdirección Xeral de Transparencia e Atención ao Cidadán encárgase da coordinación coa fonte da información, de brindar apoio técnico e publicar os datos cando o proceso de carga realízase manualmente.
A publicación da información depende principalmente de fontes externas, que son as responsables de garantir que os datos se publiquen a tempo. O noso compromiso neste caso sería ofrecer a plataforma na que se ha de subir a información, coordinar o proceso e ofrecer apoio técnico ou funcional se é necesario, tanto ás Unidades de Información de Transparencia (UITs) como a outras fontes externas.
2.1.2. Dereito de acceso á información pública
A través da páxina específica do Portal da Transparencia dedicada ao dereito de acceso (https://transparencia.gob.es/transparencia/transparencia_Home/index/Dereito-de-acceso-a-a-informacion-publica.html) calquera persoa pode exercer o seu dereito de acceso á información pública que estea en mans da Administración Xeral do Estado e revisar todas as súas solicitudes presentadas.
Para poder exercer este dereito, ao tratarse dun procedemento administrativo, é necesario identificarse segundo a Lei de Transparencia. Para iso, ofrécense dúas opcións: usar a plataforma Cl@ve ou con usuario e contrasinal.
O formulario para solicitar acceso a información pública pódese descargar e presentar nunha oficina de asistencia en materia de rexistros. Tamén se pode enviar por outros medios permitidos segundo o artigo 16 da artigo 16 da Lei de Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas
Os servizos dispoñibles neste apartado son:
- Solicitude de información pública
- Consulta do estado da súa solicitude
- Validación do seu documento
- Resolucións denegatorias do dereito de acceso
- Resolucións estimatorias (parcial)
Tamén pode acceder á seguinte información:
- Datos do dereito de acceso
- Guía da cidadanía
- Guía básica de tramitación de solicitudes de acceso á información pública
- Acceso ás resolucións do Consello de Transparencia e Bo Goberno (CTBG)
- Xurisprudencia sobre transparencia (fonte CTBG)
2.2. Outros servizos de información
2.2.1. Integridade
A integridade pública consiste na adopción de valores éticos comúns e na vinculación ao conxunto de principios e normas destinadas a protexer, manter e priorizar o interese público sobre os intereses privados (Recomendación sobre integridade pública do OCDE).
Desta forma, a integridade é un valor crave na política, na economía e na sociedade. Trátase dun requisito fundamental para o benestar da cidadanía e o desenvolvemento social.
A información á que se pode acceder desde esta sección é:
- Sistema de Integridade da Administración Xeral do Estado
- Plans de Medidas Antifraude
- Sistemas Internos de Información
- Referencias
2.2.2. Goberno Aberto
O Goberno Aberto implica xestionar as Administracións de forma transparente, colaborativa, ética e con maior claridade na rendición de contas. Ademais, permite que a cidadanía participe máis activamente nos asuntos públicos que lle interesan.
A información á que se pode acceder é:
- Copresidencia Española OGP
- IX Cume da Alianza para o Goberno Aberto 2025 Vitoria-Gasteiz
- Foro de Goberno Aberto
- Que é e como se organiza?
- Participa
- Sensibilización e formación
- Coñece os Plans de Acción de España
- Grupo de Traballo de Reforma da Lei de Transparencia
- Comunicación inclusiva
- Actualidade
Nesta parte do Portal da Transparencia, a Subdirección Xeral de Transparencia e Atención ao Cidadán (SGTAC) traballa en coordinación coa Subdirección Xeral de Goberno Aberto (SGGA). A Subdirección Xeral de Goberno Aberto é responsable da información desta sección.
2.2.3. Participación
Nesta sección pode ver proxectos de participación cidadá e diferentes formas de facernos chegar a súa opinión sobre o Portal da Transparencia.
A información á que se pode acceder é:
- Participación pública en proxectos normativos
- Contacte connosco
- Redes sociais
2.2.4. Máis Información
Este apartado reúne información relevante sobre transparencia que non se inclúe en ningún dos anteriores.
A información á que se pode acceder é:
- Que é o Portal da Transparencia?
- Lei de Transparencia
- Carta de servizos do Portal da Transparencia
- Mapa de contidos do Portal da Transparencia
- Unidades de Información de Transparencia
- O Portal en cifras
- Novidades de Transparencia
- O Portal da Transparencia en Lectura Fácil
- Transparencia en Institucións Públicas e noutras Administracións Públicas
- Informes de Interese
- Información sobre o Consello de Transparencia e Bo Goberno
- Información sobre os Convenios para a redución das cargas administrativas
- Información sobre o Plan de Medidas de Aforro e Eficiencia Enerxética da AGE
- Información sobre protección de datos
2.3. Servizo de subscrición a novidades
Cada semana publícase un boletín con novidades e os últimos informes de interese dos distintos ministerios publicados no Portal da Transparencia.
Para recibilo pode subscribirse proporcionando tan só a súa dirección de correo electrónico. Conta, tamén, coa posibilidade de darse de baixa do servizo en calquera momento.
Todas as persoas teñen dereito a acceder á información pública, nos termos previstos no artigo 105.b) da Constitución Española e outras leis do Estado. Algúns dereitos relacionados coa transparencia son os seguintes:
- Coñecer as obrigas sobre transparencia: Ter información sobre que debe publicarse de forma accesible para toda a cidadanía.
- Recibir información sobre os servizos dispoñibles: Saber que servizos préstanse.
- Acceder a información pública: A cidadanía pode exercer o seu dereito a obter información sobre o funcionamento e decisións das institucións públicas.
- Ser tratado de forma xusta e sen discriminación: Ter o mesmo dereito que calquera outra persoa a acceder a información pública.
- Obter respostas claras e dentro do prazo legal: Recibir a información solicitada de maneira eficaz e conforme á lei.
- Recibir unha información veraz e transparente: Acceder a datos reais, claros e comprensibles.
Ademais, o artigo 13 da Lei do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas, establece os seguintes dereitos das persoas nas súas relacións coas Administracións Públicas:
- A comunicarse coas Administracións Públicas: A través do Punto de Acceso Xeral electrónico da Administración.
- Asistencia no uso de tecnoloxía: Se necesita axuda para utilizar medios electrónicos en trámites coas Administracións Públicas ten dereito a recibir apoio.
- Uso de linguas oficiais: Pode comunicarse na lingua oficial da súa Comunidade Autónoma, segundo o establecido na lei e no resto do Ordenamento Xurídico.
- Acceso a información pública: Ten dereito a consultar documentos e datos públicos conforme á Lei de Transparencia e o resto do Ordenamento Xurídico.
- Trato respectuoso: As autoridades e empregados públicos deben tratarlle con respecto e facilitar o exercicio dos seus dereitos e o cumprimento das súas obrigas.
- Esixir responsabilidade ás Administracións Públicas e autoridades: Pode solicitar que respondan as súas accións, cando así corresponda legalmente.
- Uso de identificación e firma electrónica: Pode obter e utilizar métodos dixitais seguros para identificarse e asinar documentos de maneira oficial.
- Protección de datos persoais: Os seus datos deben estar protexidos, garantindo a súa seguridade e confidencialidade nos ficheiros, sistemas e aplicacións das Administracións Públicas.
- Outros dereitos: Tamén conta con outros dereitos recoñecidos pola Constitución e as leis.
As persoas que usan o Portal da Transparencia poden participar no seu funcionamento e contribuír a melloralo a través dos seguintes medios:
- Reportar un problema do Portal: Se detecta unha incidencia no seu funcionamento, pode comunicalo a través do formulario dispoñible na páxina web. https://transparencia.gob.es/transparencia/transparencia_Home/index/ParticipacionCiudadana/Contacte-con-nós.html
- Compartir comentarios ou suxestións: Pode dar a súa opinión sobre o contido do Portal a través do formulario “A súa Opinión Conta". https://transparencia.gob.es/transparencia/transparencia_Home/index/ParticipacionCiudadana/Contacte-connosco/SuOpinionCuenta.html
- Consultar información sobre a Administración Xeral do Estado: Pode chamar ao teléfono 060 de Atención ao Cidadán para resolver dúbidas e obter información oficial.
- Participar en proxectos normativos: Pode contribuír en distintas fases, como a consulta pública previa e o trámite de audiencia e información pública. https://transparencia.gob.es/transparencia/transparencia_Home/index/ParticipacionCiudadana/ParticipacionProyectosNormativos.html
- Realizar achegas en procesos abertos á participación pública: Pode intervir en iniciativas como os Plans de Acción de Goberno Aberto.
- Constitución Española, artigo 105 b).
- Lei 19/2013, do 9 de decembro,de Transparencia, Acceso á Información Pública e Bo Goberno.
- Lei 27/2006, do 18 de xullo, pola que se regulan os dereitos de acceso á información, de participación pública e de acceso á xustiza en materia de medio ambiente
- Lei 39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas.
- Lei 40/2015, do 1 de outubro, do Réxime Xurídico do Sector Público.
- Lei Orgánica 3/2018, do 5 de decembro, de Protección de Datos Persoais e Garantía dos Dereitos Dixitais.
Todos os servizos do Portal e os dereitos das persoas mencionados nesta Carta garantiranse con compromisos de calidade que sempre se cumprirán ao 100%.
Ademais, establécense indicadores para avaliar o nivel de cumprimento destes compromisos nos servizos que ofrece o Portal da Transparencia
6.1.- Actualización da información pública
A información contida no Portal actualizarase, en función do tipo de información:
6.1.1. Resolucións Denegatorias
Compromiso
Cada tres meses, publicaranse no Portal da Transparencia as resolucións nas que se denegou o dereito de acceso. Isto farase dentro dos 40 días hábiles posteriores ao peche de cada trimestre.
Indicador
Porcentaxe das resolucións denegatorias publicadas trimestralmente no Portal da Transparencia no prazo de 40 días hábiles desde a finalización de cada trimestre.
6.1.2. Organigramas
Compromiso
As organigramas dos ministerios publicaranse no Portal da Transparencia, en colaboración co Punto de Acceso Xeral, no prazo de 20 días desde a publicación no Boletín Oficial do Estado dos reais decretos de estrutura orgánica dos ministerios.
Indicador
Porcentaxe das organigramas ministeriais publicados no prazo de 20 días desde a publicación no Boletín Oficial do Estado dos reais decretos de estrutura orgánica de cada ministerio.
6.2.- Actualización das estatísticas
Compromiso
Cada mes, publicaranse estatísticas sobre o uso e a actividade do Portal da Transparencia. Estes datos estarán dispoñibles na páxina “O Portal en cifras” durante o mes seguinte ao que corresponden.
Indicador
Porcentaxe das estatísticas mensuais de uso e actividade do Portal da Transparencia publicadas no prazo do mes seguinte á finalización do mes ao que corresponden.
6.3.- Servizo de novidades
6.3.1. Actualización da sección de novidades do Portal da Transparencia
Compromiso
A sección de novidades do Portal da Transparencia actualizarase cada semana, co compromiso de engadir, polo menos, unha novidade nova todas as semanas.
Ademais, as novidades destacadas na páxina de inicio terán unha imaxe decorativa e renovaranse unha vez ao mes.
Indicador
Porcentaxe de semanas nas que se publicou polo menos unha nova publicación na sección de novidades do Portal da Transparencia e porcentaxe de meses nos que se actualizaron correctamente as novidades destacadas na páxina de inicio.
6.3.2. Subscrición a novidades
Compromiso
Cada semana, preferiblemente os venres, enviarase por correo electrónico o boletín de novidades aos subscritores.
Indicador
Porcentaxe das semanas nas que se enviou o boletín de novidades aos subscritores.
6.4.- Compromisos de calidade con respecto a comentarios, incidencias e suxestións
Compromiso
As incidencias, comentarios, suxestións ou opinións responderanse nestes prazos:
- Incidencias e comentarios enviados mediante a ferramenta de xestión de incidencias do Portal da Transparencia: máximo 5 días hábiles.
- Comentarios, suxestións ou opinións enviadas a través do formulario "A súa opinión conta": máximo 5 días hábiles.
Indicador
- Porcentaxe de incidencias e comentarios recibidos a través da ferramenta de xestión de incidencias do Portal da Transparencia que foron contestados dentro o prazo de 5 días hábiles.
- Porcentaxe de comentarios, suxestións ou opinións recibidos mediante o formulario “A súa opinión conta” que foron contestados dentro o prazo de 5 días hábiles.
6.5.- Compromisos de calidade en redes sociais
6.5.1. Publicación de información en X (antes Twitter)
Compromiso
Cóntaa @transparencia_e na rede social X publicará polo menos 20 posts ao mes con información importante sobre transparencia, de acordo con o Plan de Redes Sociais da Dirección Xeral de Gobernación Pública (DGGP).
Indicador
Porcentaxe de meses nos que se publicaron polo menos 20 posts na rede social X.
6.5.2. Contestación a mensaxes directas en X (antes Twitter)
Compromiso
Establécese o compromiso de dar contestación nun máximo de 10 días hábiles desde a súa recepción ás mensaxes directas que cheguen ao perfil de @transparencia_e na rede social X.
Indicador
Porcentaxe de mensaxes directas contestados nun prazo de 10 días hábiles desde a súa recepción na rede social X.
6.5.3. Publicación de vídeos en Youtube
Compromiso
Establécese o compromiso de publicar na canle do Youtube do Portal da Transparencia polo menos un vídeo ao mes.
Indicador
Porcentaxe de meses nos que se publicou polo menos un vídeo na canle de Youtube do Portal da Transparencia.
Compromiso | Indicador |
---|---|
Publicación de resolucións denegatorias de dereito de acceso no prazo dos 40 días hábiles desde a finalización de cada trimestre. | Porcentaxe das resolucións denegatorias publicadas trimestralmente no Portal da Transparencia no prazo establecido. |
Publicación de organigramas dos no prazo de 20 días desde a publicación no Boletín Oficial do Estado dos reais decretos de estrutura orgánica. | Porcentaxe das organigramas ministeriais publicados no prazo establecido. |
Publicación das estatísticas de uso e actividade do Portal da Transparencia (“O Portal en cifras”) no mes inmediatamente posterior ao que se refiran os datos. | Porcentaxe das estatísticas mensuais de uso e actividade do Portal da Transparencia publicadas no prazo establecido. |
Actualización da sección de novidades de maneira semanal. Novidades fixadas en páxina de inicio conterán unha imaxe decorativa e serán actualizadas unha vez ao mes. | Porcentaxe de semanas nas que se actualizado o apartado de novidades e porcentaxe de meses nos que se actualizaron as novidades fixadas na páxina de inicio. |
Subscrición a novidades: enviarase o boletín todas as semanas, preferiblemente os venres. | Porcentaxe das semanas nas que se enviou o boletín de novidades aos subscritores. |
Resposta a incidencias, comentarios, suxestións ou opinións. | Responder nun prazo máximo de 5 días hábiles |
Publicación de polo menos 20 posts ao mes desde cóntaa @transparencia_e na rede social X. | Porcentaxe de meses nos que se publicaron polo menos 20 posts na rede social X. |
Dar contestación ás mensaxes directas que cheguen ao perfil de @transparencia_e na rede social X nun prazo de 10 días hábiles desde que se recibe a mensaxe. | Porcentaxe de mensaxes directas contestados nun prazo de 10 días hábiles desde a súa recepción na rede social X. |
Publicación de polo menos un vídeo ao mes na canle do Youtube do Portal da Transparencia da AGE. | Porcentaxe de meses nos que se publicou polo menos un vídeo na canle de Youtube do Portal da Transparencia da AGE. |
8.1.- Compromiso ético de persoal
O equipo que xestiona as canles do Portal da Transparencia asume como valores éticos do servizo público a igualdade de trato e non discriminación das persoas, a integridade, a neutralidade, a imparcialidade, a transparencia na súa xestión, a receptividade, a responsabilidade e o servizo á cidadanía.
No seu traballo diario, garanten un trato respectuoso, personalizado e eficiente, procurando axudar sen causar molestias e mantendo a confidencialidade e confianza dos usuarios. Ademais, prestarán especial atención a persoas con discapacidade, persoas maiores, persoas estranxeiras e mulleres vítimas de violencia de xénero.
8.2.- Medidas para asegurar a accesibilidade das persoas con discapacidade
O Portal da Transparencia (http://transparencia.gob.es) cumpre parcialmente co real decreto sobre accesibilidade dos sitios web e aplicacións. A declaración de accesibilidade está dispoñible no propio portal:
https://transparencia.gob.es/transparencia/transparencia_Home/Utilidades/Accesibilidade.html
O Portal da Transparencia ten un sistema para garantir a calidade e actualización da información que publica. A frecuencia da actualización dependerá do tipo de contido e de como se proporciona.
O elemento de información é a unidade de información básica que se publica no Portal da Transparencia. Pode ser:
- Centralizado: A información provén dunha única fonte de información e incorpórase ao Portal da Transparencia mediante distintos formatos de intercambio de ficheiros.
- Descentralizado: A información obtense de varias fontes, como ministerios e organismos reguladores. Neste caso, as Unidades de Información de Transparencia son as encargadas de actualizar os datos no Portal da Transparencia.
- Estático: Son páxinas web en formato HTML creadas directamente no xestor de contidos do Portal.
Os elementos de información centralizados son os seguintes:
- Resolucións de compatibilidades de empregados públicos.
- Relacións de postos de traballo.
- Autorizacións para o exercicio actividade privada tras o cesamento de altos cargos.
- Indemnizacións percibidas por altos cargos tras o abandono do seu cargo.
- Normas en tramitación.
- Normativa con tramitación finalizada.
- Contratos.
- Contratos baseados en Acordos Marco.
- Convenios e encomendas.
- Orzamentos Xerais do Estado.
- Execución orzamentaria.
- Estabilidade orzamentaria.
- Informes de fiscalización.
- Bens inmobles.
Os elementos de información descentralizados son os seguintes:
- Rexistro de Actividades de Tratamento.
- Currículos vitae.
- Retribucións de altos cargos.
- Plans e programas.
- Informes e estatísticas.
- Cartas de servizos.
- Participación pública en procesos normativos.
- Directrices, instrucións, acordos, circulares.
Os que se atopan nos epígrafes de “Máis Transparencia” son enlazados directamente ás páxinas webs de referencia.
Para a garantir a calidade da información no Portal da Transparencia, existe un sistema de coordinación coas Unidades de Información de Transparencia de cada ministerio.
Dentro de información estática estaría a información que está contida nas seguintes seccións:
- Integridade
- Goberno Aberto
- Participación cidadá
- Máis información
Se algún compromiso da Carta non se cumpre, a persoa responsable da Dirección Xeral de Gobernación Pública enviará unha carta de desculpa, explicando as medidas tomadas para corrixir a deficiencia observada.
As reclamacións por incumprimento de compromisos serán dirixidas á unidade responsable da Carta de Servizos. Para iso, a persoa usuaria pode presentar unha queixa ou reclamación polas vías establecidas no artigo 16.4 da Lei do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas ou enviala por correo electrónico, indicando que compromiso non se cumpriu e os feitos relacionados.
A queixa ou reclamación debe dirixirse á Subdirección Xeral de Transparencia e Atención ao Cidadán Cidadán (C/Mármore, 2, 28005, Madrid, primeira planta) ou enviarse por correo electrónico a: sgtac@correo.gob.es.
Estas reclamacións non xeran en ningún caso unha responsabilidade patrimonial para a Administración, segundo o establecido no artigo 67 da Lei do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas e do artigo 32 e seguintes da Lei de Réxime Xurídico do Sector Público.
11.1.- Presentación
Pode presentar queixas ou suxestións sobre esta carta de servizos e o seu cubro de acordo con o Real Decreto 951/2005, que regula a mellora de calidade na Administración Xeral do Estado.
As vías dispoñibles para facelo son:
- Por escrito, seguindo o procedemento do artigo 16.4 da Lei 39/2015, e dirixíndoo á Subdirección Xeral de Transparencia e Atención ao Cidadán (C/ Mármore 2, 1ª planta, 28005 Madrid).
- De maneira electrónica, a través da sede da Secretaría de Estado de Función Pública do Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública (https://sede.administracionespublicas.gob.es) onde é necesario o uso de firma electrónica.
11.2.- Prazos de contestación
A unidade responsable da xestión de queixas e suxestións ten un prazo máximo de 20 días hábiles para responder e propor medidas para corrixir a situación.
Este prazo pode suspenderse se se necesita que a persoa interesada achegue aclaracións necesarias para a súa tramitación, as cales se deberán enviar nun máximo de 10 días hábiles.
Se despois deste período non se recibe resposta, o cidadán pode contactar coa Inspección de Servizos do Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública (inspeccion.reclamaciones@digital.gob.es) para coñecer o motivo do atraso e para que dita Inspección propoña, no seu caso, aos órganos competentes a adopción das medidas oportunas.
11.3.- Efectos
As queixas presentadas non se considerarán recursos administrativos e tampouco interromperán os prazos establecidos polas normas que o regulan.
No entanto, a cidadanía poderá exercer outras accións que as normas establezan.
Para contactar coa unidade responsable da xestión do Portal da Transparencia dispón de:
- Atención telefónica: Teléfono de acceso directo: 060
- Atención no Portal da Transparencia https://transparencia.gob.es
- Caixa de correos de suxestións
- Caixa de correos de incidencias do Portal
- Redes sociais:
- X (antes Twitter): @transparencia_e
- Youtube: Portal de Transparencia – España
- Atención mediante correo postal:
- Subdirección Xeral de Transparencia e Atención ao Cidadán (C/ Mármore, 2, 1ª planta, 28005 Madrid).
A Subdirección Xeral de Transparencia e Atención ao Cidadán (SGTAC), dentro do Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública, é a unidade responsable da Carta de Servizos do Portal da Transparencia. A súa función é garantir o cumprimento dos compromisos establecidos e promover melloras.
A súa dirección é: C/ Mármore, 2, 1ª planta, 28005 Madrid. Ademais, encárgase de:
- Impulsar o plan de actualización da información
- Contestar as suxestións e queixas que a cidadanía.