Acceder al contenido principal

Sección con el contenido principal

Carta de servizos do Portal da Transparencia da Administración Xeral do Estado

Este espazo recolle toda a información e a documentación da Carta de Servizos do Portal da Transparencia da Administración Xeral do Estado.

 

Carta de servizos

Descargue la carta de servicios completa en lectura fácilSello de Lectura fácil

 

 

O Portal da Transparencia da Administración Xeral do Estado (en diante Portal da Transparencia) é un portal web, dependente do Ministerio de Facenda e Función Pública, a través do cal se pode acceder a:

  • Información pública da Administración Xeral do Estado segundo establece a Lei 19/2013 de Transparencia, Acceso á Información Pública e Bo Goberno (en diante LTAIBG) obriga a publicar
  • Información relativa a Goberno Aberto
  • O exercicio do dereito de acceso á información pública

O ámbito subxectivo da información publicada no portal é o seguinte:

  • A Administración Xeral do Estado
  • As entidades xestoras e os servizos comúns da Seguridade Social así como as mutuas colaboradoras da Seguridade Social
  • Os organismos autónomos, as axencias estatais, as entidades públicas empresariais As entidades de Dereito Público con personalidade xurídica propia, vinculadas a calquera das Administración Xeral do Estado ou dependentes dela, incluídas as universidades públicas

En diante, a referencia á Administración Xeral do Estado entenderase que inclúe os tres puntos anteriores.

O Portal da Transparencia non contén información específica de Comunidades Autónomas, Entidades Locais, Sociedades Estatais, Fundacións e órganos Constitucionais. Estas entidades publicarán a súa información nos seus respectivos portais web e sedes electrónicas.

O Portal da Transparencia xorde a partir da LTAIBG.

No seu artigo 10 a LTAIBG establece que a Administración Xeral do Estado desenvolverá un Portal da Transparencia, dependente do Ministerio da Presidencia, que facilitará o acceso da cidadanía a toda a información incluída na publicidade activa.

O Portal da Transparencia depende do Ministerio de Facenda e Función Pública, a través da Dirección Xeral de Gobernanza Pública (Secretaría Estado de Función Pública) e é xestionado en colaboración coa Secretaría Xeral de Administración Dixital (SGAD), dependente do Ministerio de Asuntos Económicos e Transformación Dixital.

 

A información e servizos que ofrece o Portal da Transparencia están accesibles a través da URL https://transparencia.gob.es.

Tamén ofrece información a través das seguintes redes sociais:

Os compromisos adquiridos a través desta Carta de Servizos encádranse cos obxectivos xerais das cartas de servizos segundo o establecido no Real Decreto 951/2005, do 29 de xullo, polo que se establece o marco xeral para a mellora da calidade na Administración Xeral do Estado, así como o obxectivo estratéxico de xestionar de forma racional, xusta e transparente a información da Administración Xeral do Estado, de acordo con o establecido na LTAIBG.

Con esta carta preténdense os seguintes obxectivos:

  • Facer visible a información de publicidade activa e potenciar e facilitar o exercicio do dereito de acceso á información pública que obre en poder da Administración Xeral do Estado.
  • Comunicar as responsabilidades e os compromisos adquiridos.
  • Dar a coñecer os dereitos da cidadanía en relación con eses servizos e as responsabilidades e obrigacións que contraen ao recibilos.

2.1.- Servizo relacionados coa información pública

  • Publicidade activa
  • Dereito de acceso

2.2.- Outros servizos de información

  • Goberno Aberto
  • Participación pública en proxectos normativos
  • Máis información

2.3.- Servizo de subscrición ao boletín de novidades

 

2.1.- Servizo relacionados coa información pública

2.1.1.    Publicidade activa

Neste apartado recóllese información institucional, organizativa e de planificación, información de relevancia xurídica, así como información económica, orzamentaria e estatística (artigos 6, 6bis, 7 e 8 da LTAIBG). Esta información recóllese en elementos de información para os que se estableceu unha tripla taxonomía: por materias, polos artigos da LTAIBG e por ministerios. A clasificación por materias é a utilizada de modo preferente. 

As materias son:

  • Organización e Emprego Público
  • Altos Cargos
  • Planificación e Estatística
  • Normativa e Outras Disposicións
  • Contratos, Convenios e Subvencións
  • Información Económico-Orzamentaria

Ademais das obrigacións establecidas na LTAIBG, tamén se ofrece información que se considera que ten interese para a cidadanía baixo a denominación de “Máis Transparencia”. 

Esta é a relación dos elementos de información obrigatorios pola LTAIBG distribuída por materias:

Organización e Emprego Público

  • Funcións
  • Normativa de aplicación
  • Estrutura e organigramas
  • Información sobre as resolucións de compatibilidade de empregados públicos
  • Rexistro de Actividades de Tratamento

Altos Cargos

  • Currículo
  • Retribucións
  • Autorizacións exercicio actividade privada tras o cesamento de altos cargos
  • Indemnizacións percibidas por altos cargos tras o abandono do seu cargo

Planificación e Estatística

  • Plans e programas
  • Informes e estatísticas

Normativa e Outras Disposicións

  • Plan anual normativo
  • Participación pública en proxectos normativos
  • Normas en tramitación
  • Normas con tramitación finalizada
  • Directrices, instrucións, acordos, circulares
  • Información pública: outros documentos

Contratos, Convenios e Subvencións

  • Contratos
  • Estatísticas de contratos
  • Convenios e encomendas
  • Subvencións

Información Económico-Orzamentaria

  • Orzamentos Xerais do Estado
  • Execución orzamentaria
  • Estabilidade orzamentaria
  • Informes de fiscalización
  • Contas anuais
  • Bens inmobles

 

2.1.2.    Dereito de acceso á información pública

A través da páxina específica do Portal da Transparencia dedicada ao dereito de acceso (https://transparencia.gob.es/transparencia/transparencia_Home/index/Derecho-de-acceso-a-la-informacion-publica.html) todas as persoas poden exercer o seu dereito de acceso á información pública que obre en poder da Administración Xeral do Estado, así como consultar todas as súas solicitudes presentadas.

 

Para poder exercer este dereito, ao tratarse dun procedemento administrativo, #de acordo con a LTAIBG é necesario identificarse e para iso facilítase unha dobre opción: facelo a través da plataforma Cl@ve ou mediante un sistema de código de acceso.

 

O formulario de solicitude de acceso á información pública tamén pode ser descargado para ser posteriormente presentado nunha oficina de asistencia en materia de rexistros, ou por calquera dos medios establecidos no artigo 16 da Lei 39/2015, do 1 de outubro, de Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas. A relación completa dos servizos que se ofrecen neste apartado son:

  • Solicitude de información pública
  • Consulta do estado da súa solicitude
  • Validación do seu documento
  • Proporcionar código de acceso para iniciar unha solicitude de información pública
  • Resolucións denegatorias do dereito de acceso

Tamén pode acceder á seguinte información:

  • Datos do dereito de acceso
  • Guía do cidadán ou cidadá
  • Guía básica de tramitación de solicitudes de acceso á información pública
  • Acceso ás resolucións do Consello de Transparencia e Bo Goberno (CTBG)
  • Xurisprudencia sobre transparencia (fonte CTBG)

 

2.2.- Outros servizos de información

2.2.1.    Goberno Aberto

O Goberno Aberto é unha forma de gobernanza das Administracións máis transparente, colaborativa, ética e cunha rendición de contas máis clara. Implica maior participación da cidadanía nos asuntos públicos que lle interesan.

A información á que se pode acceder é:

  • Actualidade
  • Que é e como se organiza?
  • Información dos Plans de Acción
  • Foro de Goberno Aberto
  • Sensibilización e formación

 

2.2.2.    Participación pública en proxectos normativos

Acceso ao espazo de participación pública en proxectos normativos, tanto para a consulta pública previa, como para o trámite de audiencia e información pública no proceso de elaboración de normas da Administración Xeral do Estado.

 

2.2.3.    Máis información 

Incluíuse este apartado para agrupar nel información importante sobre transparencia que non era englobable en ningún dos anteriores.

  • Que é o Portal da Transparencia?
  • Lei de Transparencia
  • Carta de servizos
  • Unidades de Información de Transparencia
  • O Portal en cifras
  • Novidades de Transparencia
  • Transparencia en Institucións Públicas e noutras Administracións Públicas
  • Informes de Interese
  • Información sobre protección de datos
  • Información sobre o Consello de Transparencia e Bo Goberno
  • Información sobre o COVID19 (conxuntural)

 

2.3.- Servizo de subscrición a novidades

Todas as semanas elabórase un boletín coa información das novidades e os últimos informes de interese dos distintos ministerios publicados no Portal da Transparencia.

Para iso estableceuse un servizo de subscrición ao mesmo facilitando unicamente unha dirección de correo electrónico. Así mesmo ofrécese a posibilidade ao cidadán de darse de baixa do servizo se así o considera oportuno.

Todas as persoas teñen dereito a acceder á información pública, nos termos previstos no artigo 105.b) da Constitución Española e outras leis do Estado.

  • Ser informado das obrigacións en materia de publicidade activa
  • Recibir información sobre o servizo que se presta
  • Exercer o dereito de acceso á información pública
  • Recibir un trato igualitario e non discriminatorio no acceso á información pública
  • Obter a información solicitada de maneira eficaz e dentro dos termos legais establecidos
  • Recibir unha información veraz e transparente

A cidadanía e as persoas usuarias do Portal da Transparencia poden participar na xestión do mesmo a través dos seguintes medios:

 

Os servizos ofertados polo Portal e os dereitos das persoas recollidos na presente Carta prestaranse conforme aos seguintes compromisos de calidade:

6.1.-Actualización da información pública

 

A información contida no Portal actualizarase, en función do tipo de información:

  • Centralizada: nun prazo máximo de 5 días hábiles desde a data de recepción dos datos por parte da fonte informativa, para os elementos de información de actualización non automatizada. Obxectivo: cumprimento do 95 % dos casos.
  • Descentralizada. Para a información cuxo orixe se publique no Boletín Oficial do Estado actualizarase a información da seguinte forma:
    • Cartas de servizos: antes de 30 días naturais desde a súa publicación.
    • Currículum: antes dos dous meses desde a súa publicación.
    • Retribucións de altos cargos, actualizaranse no primeiro mes do ano seguinte. Obxectivo: cumprimento do 95 % dos casos, salvo para Curriculum que será do 90%.
  • As resolucións denegatorias de dereito de acceso publicaranse trimestralmente no Portal da Transparencia, no prazo de 35 días hábiles desde a finalización de cada trimestre. Obxectivo: cumprimento do 95% dos casos.

6.2.- Actualización doutros servizos de información

Publicación das estatísticas de uso e actividade do Portal da Transparencia.

As estatísticas mensuais de actividade do Portal da Transparencia da AGE publicaranse na páxina “O Portal en cifras” no prazo de 15 días hábiles seguintes á finalización do mes.

 

Obxectivo: cumprimento do 95 % dos casos.

6.3.- Servizo de subscrición a novidades

Todas as semanas (preferiblemente os venres) enviarase por correo electrónico o boletín de novidades aos subscritores.

 

Obxectivo: Boletín enviado o 100 % das semanas.

6.4.- Compromisos de calidade nas diferentes canles de comunicación

As incidencias, comentarios, suxerencias ou opinións respecto a cada un das canles ao dispor dos usuarios e usuarias, procesaranse:

  • Incidencias e comentarios a través da ferramenta de xestión de incidencias (Portal da Transparencia): nun prazo máximo de 5 días hábiles. Obxectivo: cumprimento do 95%.
  • Comentarios, suxerencias ou opinións recibidos a través do formulario “A súa opinión conta”: nun prazo máximo de 5 días hábiles.
    Obxectivo: cumprimento do 95%.

Co fin de poder comprobar o nivel de cumprimento dos obxectivos antes apuntados establécense os seguintes indicadores sobre os servizos que ofrece o Portal da Transparencia Indicadores básicos de calidade.

  • Información centralizada. Porcentaxe da información centralizada publicada dentro dos 5 días hábiles desde a data de recepción dos datos por parte da fonte informativa.
  • Información descentralizada. Cartas de servizos: porcentaxe da información publicada no prazo de 30 días naturais desde a súa publicación no Boletín Oficial do Estado.
    Curriculum: porcentaxe da información publicada no prazo de 2 meses desde a súa publicación no Boletín Oficial do Estado. Retribucións de altos cargos: porcentaxe da información actualizada dentro do mes de xaneiro do ano seguinte.
  • Porcentaxe das resolucións denegatorias publicadas trimestralmente no Portal da Transparencia no prazo dos 35 días hábiles desde a finalización de cada trimestre.
  • Porcentaxe das estatísticas mensuais de uso e actividade do Portal da Transparencia publicadas no prazo dos 15 días hábiles seguintes á finalización do mes.
  • Porcentaxe mensual das semanas nas que se enviou o boletín de novidades aos subscritores ou subscritoras.
  • Porcentaxe mensual de incidencias e comentarios a través da ferramenta de xestión de incidencias (Portal da Transparencia) xestionados antes de 5 días hábiles.
  • Porcentaxe mensual de comentarios, suxerencias ou opinións recibidos a través do formulario “A súa opinión conta” xestionados antes de 5 días hábiles.

8.1.- Compromiso ético de persoal

 

O persoal que xestiona e atende as canles do Portal da Transparencia asume como valores éticos do servizo público a igualdade de trato e non discriminación das persoas, a integridade, a neutralidade, a imparcialidade, a transparencia na súa xestión, a receptividade, a responsabilidade e o servizo á cidadanía.

Ademais, no desenvolvemento do seu traballo diario velarán porque as persoas usuarias sexan tratadas con respecto e coa maior consideración conforme os principios de máxima axuda, mínima molestia, confidencialidade, confianza, actuación eficiente e trato personalizado. Estes valores extremásense na atención ás persoas con discapacidade, ás persoas maiores, ás persoas estranxeiras e ás mulleres vítimas da violencia de xénero.

  1.  

8.2.- Medidas para asegurar a accesibilidade das persoas con discapacidade

 

O Portal da Transparencia (http://transparencia.gob.es) é parcialmente conforme co Real Decreto 1112/2018, do 7 de setembro, sobre accesibilidade dos sitios web e aplicacións para dispositivos móbiles do sector público, polo que se traspón a Directiva (UE) 2016/2102 do Parlamento Europeo e do Consello, do 26 de outubro de 2016. A declaración de accesibilidade está dispoñible no propio portal:

https://transparencia.gob.es/transparencia/transparencia_Home/Utilidades/Accesibilidad.html

O Portal da Transparencia conta cun sistema de aseguramento da calidade da información, que ten como obxecto a actualización da información que nelas contense.

A actualización da información variará segundo o elemento de información de que se trate e da súa forma de provisión.

O elemento de información é a unidade de información básica que se publica no Portal da Transparencia. Pode ser:

  • Centralizado, unha soa fonte de información. Estes elementos de información son provistos ao Portal da Transparencia a través de distintos formatos de intercambios de ficheiros.
  • Descentralizado, varias fontes de información (ministerios e organismos reguladores). Neste caso son as Unidades de Información de Transparencia as responsables da actualización da información nas bases de datos do Portal da Transparencia.
  • Estático, páxinas en formato HTML realizadas no xestor do contidos.

Os elementos de información que teñen carácter centralizado son os seguintes:

  • Resolucións de compatibilidades de empregados públicos.
  • Relacións de postos de traballo.
  • Autorizacións para o exercicio actividade privada tras o cesamento de altos cargos.
  • Indemnizacións percibidas por altos cargos tras o abandono do seu cargo.
  • Normas en tramitación.
  • Normativa con tramitación finalizada.
  • Contratos.
  • Contratos baseados en Acordos Marco.
  • Convenios e encomendas.
  • Orzamentos Xerais do Estado.
  • Execución orzamentaria.
  • Estabilidade orzamentaria.
  • Informes de fiscalización.
  • Bens inmobles.

 

Os elementos de información de carácter descentralizado son os seguintes:

  • Rexistro de Actividades de Tratamento.
  • Currículums vitae.
  • Retribucións de altos cargos.
  • Plans e programas.
  • Informes e estatísticas.
  • Cartas de servizos.
  • Participación pública en procesos normativos.
  • Directrices, instrucións, acordos, circulares.

Os que se atopan nos epígrafes de “Máis Transparencia” son enlazados directamente ás páxinas webs de referencia.

Para a garantir a xestión da calidade da información dos elementos de información do Portal da Transparencia está articulada un sistema de coordinación coas Unidades de Información de Transparencia que se atopan en cada un dos departamentos ministeriais.

Dentro de información estática estaría a información que está contida nas seguintes seccións:

  • Goberno Aberto
  • Participación cidadá
  • Máis información

 

En caso de incumprimento dalgún dos compromisos asumidos na carta, a persoa titular da Dirección Xeral de Gobernanza Pública enviará unha carta de desculpas comunicando as medidas adoptadas para corrixir a deficiencia observada.

As reclamacións por incumprimento de compromisos serán dirixidas á Unidade responsable da Carta de Servizos. Para iso, a persoa usuaria pode presentar unha queixa ou reclamación por calquera das formas recollidas no artigo 16.4 da Lei 39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas ou por correo electrónico #ante o titular da presente carta de servizos, especificando o compromiso que se considera incumprido, así como os feitos ou circunstancias que ao seu xuízo incorreron no devandito incumprimento, dirixido á Subdirección Xeral de Transparencia e Atención ao Cidadán C/ Manuel Cortina, 2, sexta planta ou por correo electrónico: sgtac@correo.gob.es.

As reclamacións por incumprimento de compromisos establecidos na Carta en ningún caso darán lugar a responsabilidade patrimonial da Administración, regulada no artigo 67 da Lei 39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas e dos artigos 32 e seguintes da Lei 40/2015, do 1 de outubro, de Réxime Xurídico do Sector Público.

11.1.- Presentación

Pode presentar queixas ou suxerencias relativas esta carta de servizos ou ao seu cubro de acordo á normativa aplicable (Real Decreto 951/2005, do 29 de xullo, polo que se establece o marco xeral para a mellora da calidade na Administración Xeral do Estado) a través dos seguintes medios:

  • Escrito presentado na forma prevista no artigo 16.4 da Lei 39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas e dirixido á Subdirección Xeral de Transparencia e Atención ao Cidadán (C/ Manuel Cortina 2, 6ª planta, 28010, Madrid).
  • Na sede electrónica do Ministerio de Facenda e Función Pública (https://sedeminhap.gob.es) sistema que require uso de sinatura electrónica.
  1.  

11.2.- Prazos de contestación

Conforme ao disposto no mencionado Real Decreto, a unidade responsable da xestión de queixas e suxerencias dispón dun prazo de 20 días hábiles para responder ás mesmas e especificar as medidas correctoras a adoptar.

O transcurso do devandito prazo poderase suspender no caso de que deba requirirse ao interesado para que, nun prazo de 10 días hábiles, formule as aclaracións necesarias para a súa correcta tramitación.

Se transcorrido o prazo establecido o cidadán non obtivese resposta da Administración, poderá dirixirse á Inspección Xeral do Ministerio de Facenda e Función Pública para coñecer os motivos da falta de contestación e para que dita Inspección propoña, no seu caso, aos órganos competentes a adopción das medidas oportunas.

  1.  

11.3.- Efectos

As queixas formuladas non terán, en ningún caso, a cualificación de recurso administrativo, nin a súa presentación interromperá os prazos establecidos pola normativa vixente. Estas queixas non condicionan, de ningún xeito, o exercicio das restantes accións ou dereitos, que, conforme á normativa de cada procedemento, poidan exercer aquelas persoas que se consideren interesadas no procedemento.

As direccións postais, telefónicas e telemáticas da unidade responsable da xestión do Portal da Transparencia son as seguintes:

  • Atención telefónica: Teléfono de acceso directo: 060
  • Atención no Portal da Transparencia: https://transparencia.gob.es
    • Caixa de correos de suxerencias
    • Caixa de correos de incidencias do Portal
  • Redes sociais:
    • Twitter @transparencia_e
    • Youtube: Portal de Transparencia – España
  • Atención mediante correo postal:
    • Subdirección General de Transparencia y Atención al Ciudadano (C/ Manuel Cortina 2, 6ª planta, 28010, Madri

A unidade responsable da Carta de Servizos do Portal da Transparencia da Administración Xeral do Estado é a Subdirección Xeral de Transparencia e Atención ao Cidadán (SGTAC) dependente da Dirección Xeral de Gobernanza Pública (DGGP), dentro do Ministerio de Facenda e Función Pública. Esta unidade será a encargada de velar polo cumprimento dos compromisos proclamados na Carta e de impulsar as pertinentes acciones de mellora.

A dirección da mesma é: C/ Manuel Cortina, 2 (28071 Madrid). A unidade responsable da Carta, ademais:

  • Impulsará o plan de actualización da información
  • Contestará as suxestións e queixas que as cidadás e os cidadáns diríxanlle.