Acceder al contenido principal

Sección con el contenido principal

Que é o Portal da Transparencia?

Dámoslle a benvida ao Portal de Transparencia da Administración Xeral  do Estado cuxo marco xurídico é a Lei 19/2013, do 9 de decembro, de transparencia, acceso á información pública e bo goberno (LTBG).

Créase a Sede electrónica Asociada do Portal da Transparencia a través da Orde TFP/303/2019, do 12 de marzo.

Pode descargar leste documento en formato PDF.

Sello de lectura fácilDescargue este documento en lectura fácil.

 

Que artigo da LTBG fai referencia á creación do portal de transparencia?

A creación do Portal da Transparencia (PT) recóllese no artigo 10 da LTBG.

Artigo 10. Portal da Transparencia.

  1. A Administración Xeral do Estado desenvolverá un Portal da Transparencia, dependente do Ministerio da Presidencia, que facilitará o acceso da cidadanía a toda a información á que se refiren os artigos anteriores relativa ao seu ámbito de actuación.

Coas novas estruturas orgánicas dos departamentos ministeriais, en concreto o Real Decreto 682/2021, do 3 de agosto, o Portal da Transparencia pasa a depender do Ministerio de Facenda e Función Pública, a través da Dirección Xeral de Gobernanza Pública (Secretaría de Estado de Función Pública).

Que alcance administrativo ten a Administración Xeral do Estado?

A Administración Xeral do Estado comprende:

  1. A Organización Central, que integra os Ministerios e os servizos comúns.
  2. La Organización Territorial.
  3. A Administración Xeral do Estado no exterior.

Que é o Portal da Transparencia da Administración Xeral do Estado?

É un portal web, dependente do Ministerio de Facenda e Función Pública, onde se publica: información das organizacións administrativas recollidas no epígrafe seguinte, información relativa a Goberno Aberto, a información que a Lei de Transparencia obriga a facer pública. Ademais, o portal permite o exercicio do dereito de acceso a información non dispoñible no portal.

Que ámbito administrativo abarca este Portal?

Este Portal publica información relativa a:

  • A Administración Xeral do Estado.
  • As entidades xestoras e os servizos comúns da Seguridade Social así como as mutuas colaboradoras da Seguridade Social.
  • Os organismos autónomos, as Axencias Estatais, as entidades públicas empresariais e as entidades de Dereito Público que, con independencia funcional ou cunha especial autonomía recoñecida pola Lei, teñen atribuídas funcións de regulación ou supervisión de carácter externo sobre un determinado sector ou actividade.
  • As entidades de Dereito Público con personalidade xurídica propia, vinculadas a calquera das Administracións Públicas ou dependentes delas, incluídas as Universidades públicas.

O Portal non contén información específica de Comunidades Autónomas, Entidades Locais, Sociedades Estatais, Fundacións e órganos Constitucionais. Estas entidades publicarán a súa información nos seus respectivos portais web e sedes electrónicas.

Como se regula a sede electrónica asociada do Portal da Transparencia?

Creouse a Subsede Electrónica do Portal da Transparencia a través de  a Orde TFP/303/2019, do 12 de marzo,pola que se crean as Subsedes Electrónicas do Portal Funciona e do Portal da Transparencia, como sedes electrónicas derivadas da Sede electrónica do Punto de Acceso Xeral da Administración Xeral do Estado.

Tras a aprobación e publicación do Real Decreto 203/2021, do 30 de marzo, polo que se aproba o Regulamento de actuación e funcionamento do sector público por medios electrónicos pasou a denominarse sede electrónica asociada.

 

Que características ten?

  • Integrará á totalidade dos Departamentos ministeriais e dos Organismos públicos vinculados e dependentes e permitirá o acceso da cidadanía á información pública prevista na Lei 19/2013, de o 9 de decembro, de Transparencia, acceso á información pública e bo goberno, mediante a correspondente solicitude.
  • A dirección electrónica de referencia da sede electrónica asociada será https://sede.transparencia.gob.es/
  • A titularidade da sede electrónica asociada corresponderá á Secretaría de Estado de Función Pública.
  • Serán canles de acceso aos servizos dispoñibles na sede:
    • Serán canles de acceso aos servizos dispoñibles na sede: administracion.gob.es.
    • A propia sede electrónica asociada do Portal da Transparencia.
    • Para a atención presencial, a oficina 060 de rúa Manuel Cortina, 2, 28010 Madrid, así como as Oficinas 060 de Delegacións e Subdelegacións do Goberno e de Direccións Insulares, conforme as competencias definidas nas normas reguladoras da organización ministerial e o resto das oficinas das Administracións Públicas no marco dos convenios subscritos ou que puidesen subscribirse, sen prexuízo do acceso a través dos medios previstos no artigo 16.4 da Lei 39/2015, de o 1 de outubro.
    • Para a atención telefónica, os servizos de información departamental, no teléfono 060.
  • Os medios dispoñibles para a formulación de suxestións e queixas son os dispoñibles na sede do Punto de Acceso Xeral, da que deriva a sede electrónica asociada do Portal da Transparencia.
  • A sede electrónica asociada permitirá a todas as persoas debidamente identificadas exercer o dereito de acceso á información pública que fose elaborada ou adquirida no exercicio das funcións dun órgano ou entidade ou cando sexa consecuencia do desenvolvemento das competencias que ten formalmente atribuídas.
  • A xestión tecnolóxica da subsede será competencia da Secretaría Xeral de Administración Dixital, nas atribucións que lle competan segundo o disposto no Real Decreto 682/2021, do 3 de agosto.
  • Será responsable da xestión, contidos e servizos #poñer# ao dispor das persoas solicitadas na sede electrónica asociada, a Secretaría de Estado de Función Pública. A responsabilidade corresponderase coas competencias que a persoa ou persoas titulares teñan atribuídas segundo a lexislación vixente.

Cales son os seus contidos específicos?

O que regula a Lei de Transparencia?

A Lei de Transparencia, Acceso á Información Pública e Boa Gobernación (LTBG) ofrece a información que as autoridades públicas deben publicar, para información dos cidadáns, como os cidadáns poden solicitar información ao goberno e que regras de goberno a seren observados polos funcionarios públicos.

Que entidades están obrigadas a proporcionar información?

textoJustificado todas as autoridades públicas, entidades do sector público, órganos constitucionais (incluíndo a Casa da súa Maxestade o Rei) e os seus homólogos a nivel rexional, así como fundacións do sector público, as asociacións formadas por goberno ou empresas con participación pública maioritaria, son obrigados pola Lei de Transparencia. É dicir, eles deben publicar a información mencionadas Lei e tamén contestar solicitudes de información por parte dos cidadáns.

Tamén obrigadas a publicar a información proporcionada nas entidades privadas, como partidos políticos, sindicatos, organizacións de traballadores e outras entidades que reciben materia de axudas estatais.

No caso deste Portal da Transparencia, a base do artigo 10 da LTBG, información da Administración do Estado solicitado máis frecuentemente publicados.

¿Que é o portal de Transparencia do Goberno Eng; a ?

é a plataforma no ámbito do Ministerio de Presidencia, polo que se pode acceder a información do Goberno Central en virtude da Lei, cuxa divulgación sexa relevante para asegurar a transparencia da súa actividade relacionados coa operación e control da acción pública. Tamén contén información que os cidadáns máis solicitado dereito de acceso á información pública e as decisións de rexeitamento do dereito de acceso, anteriormente anónima.

O que fai iso Portal?

O Portal, de conformidade co disposto na Lei 19/2013, de 9 de decembro de Transparencia, Acceso á Información Pública e Boa Gobernación, ten como obxectivo ampliar e mellorar a transparencia do público, regular e garantir o dereito de acceso á información relativa a esta actividade e establecer obrigas de bo goberno a seren cumpridas pola actividade autoridades públicas.

O Portal publica información das entidades que compoñen o goberno, a saber:.

  • Administración Estatal
  • entidades de xestión e servizos comúns da Seguridade Social e mutua colaboración Seguridade Social .
  • textoNegrita organismos autónomos , o Órganos Estaduais , o empresas públicas e textoNegrita entidades de dereito público , con independencia funcional ou con autonomía especial recoñecido por lei, atribuídas funcións de regulación ou supervisión caracteres externos nun determinado sector ou actividade.
  • textoNegrita entidades de dereito público , con personalidade xurídica, ligadas a calquera goberno ou dependente, incluíndo universidades públicas < / span>.

    O Portal contén información comunidades autónomas, entidades locais, Estado corporacións, fundacións e órganos constitucionais. Estas entidades deberán publicar a súa información nos seus respectivos portais web e oficinas en liña.

Cal é o Ad Liga?

informacións son agrupados nas categorías definidas na lei, o goberno debe publicar periodicamente e actualizado para garantir a transparencia da súa actividade.

Neste Portal Transparencia do Goberno Eng; a facilitar o acceso dos cidadáns a todo, información organizacional institucional, planificación, relevancia xurídica, económica, orzamentaria e as estatísticas proporcionadas no correspondente ao dereito ministerios, entidades, empresas públicas, axencias estatais e empresas públicas.

Que información son publicadas no portal?

A lei regula a publicación das seguintes categorías de información sobre o que se coñece como publicidade activo:

Información Organizacionais

  • As funcións que se producen nos organismos
  • Regulamentos de aplicación
  • Estrutura: identificar as unidades organizativas responsables, perfil e experiencia profesional
  • Os plans e programas anual, obxectivos, cumprimento e os resultados

    Información relevancia xurídica

  • orientacións, instrucións, acordos, circulares, responde a consultas (que envolven unha interpretación da lei ou efectos xurídicos)
  • proxectos de leis ou decretos lexislativos
  • Designing normativa
  • Memorias e Informes contida nos arquivos de redacción dos textos legais
  • Documentos a ser obxecto de información pública

    contido de información económica

  • Contract
  • Convencións e comisións de xestión
  • Compensación de altos
  • Os subsidios gobernamentais e apoio
  • Orzamento
  • contas anuais. Informes de auditoría e auditoría
  • Resolucións da Oficina de Conflito de Intereses que afectan os funcionarios públicos e funcionarios
  • A información estatística de grao de cumprimento dos servizos públicos
  • Inmobles estatal

    Hai algunha restrición á publicación de información?

    De feito. Can que a información non pode ser publicado porque se relaciona con cuestións sensibles como a seguridade nacional, a defensa ou a protección dos datos persoais. Nestes casos, debe ocorrer, de feito, a publicación afecta os límites que a lei ofrece ou, no caso de datos persoais, no caso de que poden ser eliminados dende o documento foi publicado.

    E se eu non podo atopar información sobre o sitio web?

    En principio, a información máis relevante para os cidadáns e acceso frecuente estará dispoñible no Portal tan accesible, reutilizables e interoperables. Se o condutor necesita máis información ou precisa máis información, entón pode acceder a información pública solicitude de servizo é un dereito rexido pola lei de transparencia e bo goberno. Este servizo está dispoñible na páxina web.

    ¿Que pasa se non cumprir coas obrigas de transparencia e de información non son publicados?

    O Consello de Transparencia e Boas Goberno vai garantir o cumprimento das disposicións da lei e violación pode producir procesos disciplinarias.

  • ¿Que é o dereito de acceso á información pública?

    É o dereito de acceso á información pública de acceso nos termos previstos na Constitución artigo 105.b), é dicir, a información pública ou documentos, independentemente do seu soporte ou formato, que se manteñen realizada pola administración e que foi producido ou adquirido no exercicio das súas funcións.

    Para máis información sobre o dereito de acceso accede á Guía do Cidadán. Acceso

    Podería pedir calquera información?

    O dereito de acceso á información está suxeito a certos límites que visan a protexer outros intereses xurídicos que poden ser desprotexida a información é dada. É dicir, hai límites para protexer a información que non debe ser público porque se fose, podería ignorar;. Aire unha persoa ou o interese público.

    Estes límites son cotizadas na lei e son os seguintes:

    • A seguridade nacional
    • A defensa
    • As relacións exteriores
    • A seguridade pública
    • A prevención, investigación e sanción dos ilícitos penais, administrativos ou disciplinarios
    • A igualdade das partes nos procesos xudiciais e a tutela xudicial efectiva
    • As funcións administrativas de vixilancia, inspección e control
    • Os intereses económicos e comerciais
    • A política económica e monetaria
    • O segredo profesional e a propiedade intelectual e industrial
    • A garantía da confidencialidade ou o segredo requirido en procesos de toma de decisión
    • A protección do medio ambiente

    Como límites aplicables?

    O corpo que solicite información cuxa publicación considera que poden prexudicar calquera dos límites avaliará se de feito un Dan ocorre;. Ou se esa información é proporcionada.

    Por que a protección de datos?

    Se a información solicitada contiña datos sensibles, o acceso só poderá ser autorizada se eles foron dedicados a este consentimento expreso por escrito da afectado.

    ¿Que é o acceso parcial?

    Nos casos en que a información en que parte dela está suxeito a calquera límite, porque o dereito é reivindicado, a petición parcialmente admisible eo solicitante debe indicar a información foi omitida .

    O que pode un cidadán que é negado información?

    Pode rexistrar unha reclamación co Consello da Transparencia e Boas Gobernación, órgano independente para garantir o bo cumprimento das disposicións da lei.

    Para máis información sobre o dereito de acceso á información pública, consulte a Guía do Cidadán. Dereito de acceso.

    ¿Que é o Consello de Transparencia e Boas Gobernación?

    O Consello de Transparencia e Boas Gobernación é un organismo público que se refire o décimo disposición adicional da Lei 6/1997 de 14 de abril, sobre a Organización e Funcionamento da Administración Xeral do Estado. É no ámbito do Ministerio das Finanzas e da Administración Pública, con personalidade xurídica e plena capacidade de actuar, de actuar con total autonomía e independencia na realización dos seus propósitos.

    O Consello de Transparencia e Boas Gobernación ten como obxectivo promover a transparencia das actividades gobernamentais, garantir a conformidade cos requisitos de divulgación, salvagardando o exercicio do dereito de acceso á información pública e garantir conformidade co disposto na gobernanza.

    Consello responsable do Portal Transparencia é?

    Non. O consello ten a súa propia personalidade xurídica e plena capacidade de actuar. Está actuando con plena autonomía e independencia na realización dos seus propósitos.