Que é o Portal da Transparencia?
Dámoslle a benvida ao Portal de Transparencia da Administración Xeral do Estado cuxo marco xurídico é a Lei 19/2013, do 9 de decembro, de transparencia, acceso á información pública e bo goberno (LTBG).
Créase a Sede electrónica Asociada do Portal da Transparencia a través da Orde TFP/303/2019, do 12 de marzo.
Pode descargar leste documento en formato PDF.
Descargue este documento en lectura fácil.
Que artigo da LTBG fai referencia á creación do portal de transparencia?
O artigo 10 da Lei de Transparencia, Acceso á Información Pública e Bo Goberno (LTBG) establece a creación do Portal da Transparencia. Este portal, inicialmente dependente do Ministerio da Presidencia, ten como obxectivo facilitar o acceso da cidadanía á información relevante da Administración Xeral do Estado.
Coas novas estruturas orgánicas dos departamentos ministeriais, en concreto o Real Decreto 210/2024, do 27 de febreiro,o Portal da Transparencia agora depende de o Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública e está xestionado por a Dirección Xeral de Gobernación Pública, que depende de a Secretaría de Estado de Función Pública.
Que alcance administrativo ten a Administración Xeral do Estado?
A Administración Xeral do Estado comprende:
- A Organización Central, que integra os Ministerios e os servizos comúns.
- A Organización Territorial.
- A Administración Xeral do Estado no exterior.
Que é o Portal da Transparencia da Administración Xeral do Estado?
O Portal da Transparencia da Administración Xeral do Estado é un sitio web xestionado polo Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública. Neste portal publícase información sobre as organizacións administrativas, temas de integridade, goberno aberto e participación cidadá, así como a información que a Lei de Transparencia esixe facer pública. Ademais, o portal permite aos cidadáns solicitar acceso a información que non estea dispoñible no mesmo.
Que ámbito administrativo abarca este Portal?
Este Portal publica información relativa a:
- A Administración Xeral do Estado: ministerios
- As entidades xestoras e os servizos comúns da Seguridade Social. Inclúe a as mutuas colaboradoras da Seguridade Social.
- Os organismos autónomos, as Axencias Estatais, as entidades públicas empresariais e as entidades de Dereito Público que, con independencia funcional ou cunha especial autonomía recoñecida pola Lei, teñen atribuídas funcións de regulación ou supervisión de carácter externo sobre un determinado sector ou actividade.
- As entidades de Dereito Público con personalidade xurídica propia, vinculadas a calquera das Administracións Públicas ou dependentes delas, incluídas as Universidades públicas.
O Portal non contén información específica de Comunidades Autónomas, Entidades locais, Sociedades Estatais, Fundacións e órganos Constitucionais. Estas entidades publicarán a súa información nos seus propios portais web e sedes electrónicas.
Como se regula a sede electrónica asociada do Portal da Transparencia?
Creouse a Subsede Electrónica do Portal da Transparencia a través de a Orde TFP/303/2019, do 12 de marzo, pola que se crean as Subsedes Electrónicas do Portal Funciona e do Portal da Transparencia, como sedes electrónicas derivadas da Sede Electrónica do Punto de Acceso Xeral da Administración Xeral do Estado.
Despois de a publicación do Real Decreto 203/2021, do 30 de marzo, polo que se aproba o Regulamento de actuación e funcionamento do sector público por medios electrónicos, a subsede pasou a chamarse sede electrónica asociada.
Que características ten?
- Incluirá información de todos os Departamentos ministeriais e Organismos públicos vinculados e dependentes e permitirá que a cidadanía acceda á información pública prevista na Lei de Transparencia mediante unha solicitude.
- O enderezo electrónico da sede electrónica asociada será https://sede.transparencia.gob.es/
- A Secretaría de Estado de Función Pública será a responsable da sede electrónica asociada.
- Canles de acceso aos servizos dispoñibles:
- Sede electrónica: O acceso a través da sede electrónica do Punto de Acceso Xeral en administracion.gob.es administracion.gob.es. e de a propia sede electrónica asociada do Portal da Transparencia.
- Solicitude presencial: presentando unha solicitude identificándose, en:
- - As oficinas de correos.
- - Os rexistros dos órganos administrativos competentes ou calquera órgano administrativo que pertenza a:
- a Administración Xeral do Estado,
- as Comunidades Autónomas,
- as Deputacións Provinciais, Cabidos e Consellos Insulares,
- os Concellos aos que se refire o artigo 121 da Lei 7/1985, do 2 de abril, reguladora das Bases de Réxime Local, ou a
- a do resto de entidades da Administración Local con convenio.
- - Nas representacións diplomáticas ou oficinas consulares de España no estranxeiro.
- Atención telefónica, os servizos de información departamental, no teléfono 060.
- Medios para formular suxestións e queixas: Sede electrónica, a través do Punto de Acceso Xeral.
- A sede electrónica permitirá a todas as persoas identificadas exercer o seu dereito de acceso á información pública elaborada ou adquirida por un órgano ou entidade no exercicio das súas funcións ou competencias.
- A Axencia Estatal de Administración Dixital será responsable da xestión tecnolóxica da subsede Real Decreto 210/2024, do 27 de febreiro, polo que se establece a estrutura orgánica básica do Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública.
- A Secretaría de Estado de Función Pública será responsable da xestión, contidos e servizos da sede electrónica asociada. Esta responsabilidade axustarase ás competencias asignadas segundo a lexislación vixente.
Cales son os seus contidos específicos?
Que regula a Lei de Transparencia?
- Información pública: A lei establece que información deben publicar obrigatoriamente as Administracións Públicas.
- Solicitude de información: Explica como os cidadáns poden solicitar información ás Administracións Públicas.
- Regras de Bo Goberno: Define as normas que deben seguir as persoas responsables no exercicio das súas funcións.
Que comprende as Administracións Públicas?
Teñen a consideración de Administracións Públicas: a Administración Xeral do Estado, as Administracións das Comunidades Autónomas, as Entidades que integran a Administración Local, así como os organismos públicos e entidades de dereito público vinculados ou dependentes delas.
Que é o Sector Público?
O sector público comprende:
- A Administración Xeral do Estado.
- As Administracións das Comunidades Autónomas.
- As Entidades que integran a Administración Local.
- O sector público institucional. Á súa vez o sector público institucional está integrado por:
- Calquera organismos públicos e entidades de dereito público vinculados ou dependentes das Administracións Públicas.
- As entidades de dereito privado vinculadas ou dependentes das Administracións Públicas que quedarán suxeitas ao disposto nas normas desta Lei que especificamente se refiran a as mesmas, en particular aos principios previstos no artigo 3, e en todo caso, cando exerzan potestades administrativas.
- As Universidades públicas que se rexerán pola súa normativa específica e supletoriamente polas previsións da presente Lei.
Que entidades están obrigadas a publicar e a proporcionar información?
Están obrigadas a cumprir a LTBG:
- as Administracións Públicas,
- os órganos constitucionais (incluída a Casa da súa Maxestade o Rei) e os seus equivalentes a nivel autonómico,
- as Fundacións do Sector Público,
- as Asociacións constituídas por Administracións Públicas ou
- as Sociedades mercantís con participación pública maioritaria.
Todos eles están obrigados a publicar a información que a LTBG menciona e, ademais, responder as solicitudes de información que presente a cidadanía, sempre que a información solicita non estea dentro dos límites que estable o artigo 14 da Lei de Transparencia e non afecta á protección de datos persoais.
As entidades privadas, como partidos políticos, sindicatos e outras organizacións que reciban axudas públicas, deben publicar a información requirida pola Lei de Transparencia, Acceso á Información Pública e Bo Goberno (LTBG).
Ademais, no Portal da Transparencia publicarase a información da Administración Xeral do Estado que se solicite con maior frecuencia.
Que é a Publicidade Activa?
Publicidade Activa é a información que a Lei de Transparencia obriga a publicar ás Administracións Públicas. Esta información debe manterse actualizada. O lugar onde se publica é o Portal da Transparencia.
A Publicidade Activa no Portal da Transparencia (PT) organízase de dúas maneiras: en seis materias e en tres categorías definidas pola Lei de Transparencia.
As materias son:
- Organización e emprego público
- Altos cargos
- Planificación e estatística
- Normativa e outras disposicións
- Contratos, convenios e subvencións
- Información económico-orzamentaria
As categorías son:
- Información institucional, organizativa e de planificación
- Información de relevancia xurídica
- Información económico-orzamentaria e estatística
A información básica da publicidade activa son os elementos de información.
Que información publícase no Portal?
A LTBG sinala a información que se ten que publicar, o que se coñece como Publicidade Activa, pero, ademais, publícase tamén outra información que non é de obrigado cumprimento e sinálase como “Máis transparencia”:
Organización e emprego público
Información obrigatoria
- Funcións dos ministerios e organismos (Funcións).
- Normativa de aplicación (Normativa de aplicación).
- Estrutura orgánica dos ministerios (Estrutura).
- Compatibilidade dos empregados e empregadas públicos (Compatibilidades).
- Rexistro de actividades de tratamento de datos (Rexistro de tratamento).
Máis transparencia
- Relacións de postos de traballo (Postos de traballo).
- Entes do sector público institucional estatal (Sector público estatal).
- Oferta de emprego público da Administración Xeral do Estado (Oferta de emprego público).
- Oposicións e convocatorias de emprego público (Oposicións).
- Convenios e acordos sobre condicións de traballo (Condicións de traballo).
- Código de conduta dos empregados e empregadas públicos (Código de conduta).
- Boletín estatístico de persoal ao servizo da Administración (Estatísticas de persoal).
- Retribucións de persoal das entidades locais (Retribucións EE.LL.).
- Publicidade das mesas xerais de negociación (Mesas de negociación).
Altos cargos
Información obrigatoria
- Currículos de altos cargos (Currículos).
- Retribucións de altos cargos (Retribucións).
- Autorizacións para o exercicio dunha actividade privada tras o cesamento (Actividade privada).
- Indemnizacións percibidas tras abandono do cargo (Indemnizacións tras cesamento)
Máis transparencia
- Principios de bo goberno.
- Informes de cumprimento de obrigas (Cumprimento de obrigas).
- Declaracións de bens e dereitos patrimoniais (Declaracións de bens).
- Axendas de altos cargos (Axendas).
Planificación e estatística
Información obrigatoria
- Plans e programas.
- Informes e estatísticas de interese (Informes e estatísticas).
Marco xeral para a mellora da calidade
- Informes globais do marco xeral da calidade (Calidade nas AAPP).
- Cartas de servizos e programas ministeriais para a mellora da calidade (Cartas de servizos).
- Certificacións e premios.
Normativa e outras disposicións
Información obrigatoria
- Plan anual normativo
- Normas en tramitación
- Directrices, instrucións
Participación normativa
- Proxectos normativos
- Documentos sometidos a información pública
Máis transparencia
- Normas con tramitación finalizada
Contratos, convenios e subvencións
Información obrigatoria
- Contratos celebrados pola Administración Xeral do Estado (Contratos).
- Estatísticas de contratos
- Convenios e encomendas
- Subvencións
Máis Transparencia
- Contratos acordos marco
- Subvencións a partidos
- Plans de Subvencións
- Encargos a medios propios
Información económico-orzamentaria
Información obrigatoria
- Orzamentos xerais do Estado (Orzamentos xerais).
- Información sobre a execución dos orzamentos xerais do Estado (Execución orzamentaria).
- Información sobre a actividade económico-financeira das administracións públicas (Estabilidade orzamentaria).
- Informes de fiscalización do Tribunal de Contas (Informes de fiscalización).
- Contas anuais e informes de auditoría da Administración Xeral do Estado (Contas anuais).
- Bens inmobles cuxa titularidade é de organismos da Administración Xeral do Estado (Bens inmobles).
Máis transparencia
- Contas de resultados de perdas e ganancias (Contas de resultados).
- Teito de gasto non financeiro aprobado (Teito de gasto).
- Créditos extraordinarios, suplementos ou modificacións do crédito (Créditos extraordinarios).
- Período medio de pago a provedores (Pago a provedores).
- Débeda pública da Administración (Débeda pública).
- Información estatística de natureza tributaria (Estatística tributaria).
Existe algunha restrición á publicación da información?
Si. Débese verificar se a publicación realmente afecta os límites establecidos pola Lei de Transparencia. Se se trata de datos persoais, débese comprobar se se poden omitir no documento a publicar.
Que podo facer se non atopo a información que desexo na PT?
En principio, a información máis relevante para o cidadán e máis solicitada estará dispoñible na PT de maneira accesible, reutilizable e interoperable. Se o interesado necesita máis información que a publicada ou que esta sexa máis detallada, entón, poderá exercer o dereito de acceso á información pública solicitándoa a través da PT.
Que podo facer se considero que non se cumpre coas obrigas de transparencia e non se publica determinada información?
Neste caso, poderá reclamar ante o Consello de Transparencia e Bo Goberno, que é o organismo encargado de velar polo cumprimento da Lei de Transparencia.
Que é o dereito de acceso á información pública?
É o dereito a acceder a información pública segundo o que sinala o artigo 105.b) da Constitución.
Que é a información pública?: os contidos ou documentos, calquera que sexa o seu soporte ou formato, que estean en poder da administración e que fosen elaborados ou adquiridos no exercicio das súas funcións.
Para máis información sobre o dereito de acceso consulte a Guía do Cidadán. Dereito de Acceso
Pódese pedir calquera información?
O dereito de acceso á información ten certos límites para protexer outros dereitos e bens xurídicos. Estes límites existen para evitar que se publique información que podería danar a unha persoa ou ao interese público.
Estes límites están taxados na Lei e son os seguintes:
- A seguridade nacional
- A defensa
- As relacións exteriores
- A seguridade pública
- A prevención, investigación e sanción dos ilícitos penais, administrativos ou disciplinarios
- A igualdade das partes nos procesos xudiciais e a tutela xudicial efectiva
- As funcións administrativas de vixilancia, inspección e control
- Os intereses económicos e comerciais
- A política económica e monetaria
- O segredo profesional e a propiedade intelectual e industrial
- A garantía da confidencialidade ou o segredo requirido en procesos de toma de decisión
- A protección do medio ambiente
Como se aplican os límites?
O órgano que recibe unha solicitude de información debe avaliar se a publicación desa información podería causar algún dano, considerando os límites establecidos.
Por que existe protección de datos persoais?
Se a información solicitada contén datos especialmente protexidos, só poderase autorizar o acceso se se conta co consentimento expreso e por escrito da persoa afectada.
Que é o acceso parcial?
Se se solicita información que inclúe datos suxeitos a límites do dereito, aceptarase parcialmente a solicitude e informarase ao solicitante sobre a información que foi omitida.
Que pode facer un cidadán ou cidadá a o que se lle denega información?
Pode presentar unha reclamación ante o Consello de Transparencia e Bo Goberno, órgano independente encargado de velar polo correcto cumprimento das disposicións da Lei.
Para máis información sobre o dereito de acceso á información pública, consulte a Guía do Cidadán. Dereito de acceso.
Que é o Consello da Transparencia e Bo Goberno?
O Consello da Transparencia e Bo Goberno é unha autoridade administrativa independente de ámbito estatal.
Vincúlase á Administración Xeral do Estado a través do Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública.
O Consello da Transparencia e Bo Goberno ten por finalidade:
- promover a transparencia da actividade pública,
- velar polo cumprimento das obrigas de publicidade,
- salvagardar o exercicio de dereito de acceso á información pública e
- garantir o cumprimento das normas de bo goberno.
O Consello ten personalidade xurídica propia e plena capacidade para obrar. Actúa con autonomía e plena independencia no cumprimento dos seus fins.
É o Consello responsable do Portal da Transparencia?
Non, é a Dirección Xeral de Gobernación Pública do Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública.