10.6.2. Aprobación de planes de prevención de riesgos de gestión en todas las consellerías que permitan prevenir, identificar, evaluar y dar respuesta a la posible ocurrencia de actuaciones irregulares
01/01/2021
31/12/2022
Finalitzada
Estat d'execució
El 10 de diciembre de 2021 el Consello de la Xunta de Galicia ha aprobado el Plan General de Prevención de Riesgos de Gestión y Medidas Antifraude de la Xunta de Galicia.
Així mateix, es va aprovar un model de pla específic perquè les diferents Conselleries elaborin i aprovin els seus plans específics de prevenció de riscos de gestió i mesures antifrau, incloent tant als departaments de l'administració general com a les entitats instrumentals adscrites. Progressivament s'han anat aprovant plans específics en les diferents Conselleries de la Xunta de Galícia.
Actualmente existen 66 centros directivos y entidades con planes específicos de prevención de riesgos de gestión y medidas antifraude aprobados. El proceso de aprobación de planes específicos es continuado en el tiempo y los nuevos planes se van incorporando como adendas y pueden consultarse en el Portal de Transparencia y Gobierno Abierto de la Xunta de Galicia (https://transparencia.xunta.gal/integridade-institucional)
El 19 de maig de 2023 el Consello de la Xunta de Galícia va procedir a aprovar una revisió i actualització del Pla general de prevenció de riscos de gestió i mesures antifrau de la Xunta de Galícia, en la qual, entre altres qüestions, es va regular de forma detallada el procediment a seguir davant eventuals situacions de conflicte d'interès, es va adaptar el canal de denúncies ja existent a les previsions de la nova Llei 2/2023, es va incorporar una nova matriu per a realitzar l'avaluació de riscos, i es va instar a tots els departaments de la Comunitat Autònoma a actualitzar els seus plans específics de mesures antifrau.
A partir d'aquest moment els diferents centres directius i entitats instrumentals de la Xunta de Galícia van començar la tasca d'aprovar els seus nous plans antifrau. Si bé encara existeixen alguns departaments pendents de l'actualització, la pràctica totalitat dels plans específics de prevenció de riscos de gestió i de mesures antifrau ja estan aprovats.