El Fòrum de Govern Obert és unespai de participació i diàleg permanent entre les Administracions públiques (estatal, autonòmiques i locals) i els/les representants de la societat civil, l'objectiu de la qual és impulsar la col·laboració, la transparència, la participació i la rendició de comptes. En ell participen, amb igual nombre de representants, les Administracions públiques i la societat civil.
Diseño i seguiment dels Plans d'Acció de Govern Obert.
Organització de la Setmana de l'Administració Oberta.
Aprovació del document de “Posició comuna de les Administracions Públiques espanyoles sobre participació ciutadana”, que va ser remès al Comitè Europa amb els Ciudadanos de la UE.
Creació del Fòrum de Govern Obert per Ordre HFP/134/2018, de 15 de febrer, que recogia la seva organització i funcions.
Convocatòria de consulta pública prèvia sobre la reforma del Fòrum de Govern Obert, amb la finalitat que qualsevol persona o organització interessada tingués l'oportunitat de formular les seves aportacions o comentaris al text. La consulta es va desenvolupar entre el 16 i el 30 de gener de 2026, tots dos inclusivament. Informe de resultats