La Direcció General de Governança Pública signa convenis anualment amb determinades organitzacions professionals i socials per a la identificació de càrregues administratives i simplificació de procediments. Els procediments identificats són distribuïts als Departaments gestors per a la seva anàlisi i valoració de la viabilitat de modificació.
Compensación de cargas administrativas. One in - One out
Aplicació del principi de compensació de càrregues administratives a Espanya.
Un marc regulador eficient i una reducció ambiciosa en càrregues administratives innecessàries en un país són importants per a enfortir la competitivitat i la capacitat innovadora de l'economia, i per a augmentar la valoració positiva de ciutadans i empreses cap a les administracions. L'adopció d'algunes normes per a la limitació de les càrregues administratives pretén establir una disciplina als reguladors que orient a triar opcions més eficients i eficaces.
Una de les competències de la Direcció General de Governança Pública és el disseny, impuls i seguiment en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat de les actuacions per a reduir les càrregues administratives i reguladores, i simplificar els procediments administratius.