10.1. País Vasco. Rendición de cuentas a través de planes de mandato
10.1.3. Establir, a partir de la col·laboració amb les i els experts, una primera proposta de categorització dels elements que ha d'incorporar el procés d'elaboració i rendició de comptes d'un Pla local de Mandat
28/02/2019
30/09/2019
Finalitzada
Estat d'execució
Aquesta activitat es basa en la formació d'un taller de treball amb l'objectiu únic d'establir de forma consensuada els elements a incorporar en un estàndard bàsic i avançat de la informació a publicar sobre els compromisos de mandat de les institucions basques a nivell autonòmic, foral i local.
De forma consensuada, durant el taller s'aposta per definir un model bàsic sobre el que cada institució pugui aprofundir.
Així mateix, es defineixen dues fitxes: de concreció inicial i de seguiment o avaluació.
Pel que fa a la fitxa de concreció inicial, es determinen tres nivells d'actuació segons les accions que integren un pla de mandat:
Nivell 1-Imprescindible: accions, indicador principal
Nivell 3-amb gran recorregut previ: àrees municipals implicades en l'acció, altres agents implicats
Per a la fitxa de seguiment/avaluació, es determinen els següents elements segons els tres nivells d'actuació definits:
Nivell 1-Imprescindible: principals accions realitzades i el seu estat
Nivel 2-Deseable: grado de avance y medición de los indicadores
Nivel 3-con gran recorrido previo: evidencias, detalle de la perspectiva de género, instrumentos de participación ciudadana…
Durant aquests mesos de treball, es va perfilant un model pilot amb els elements a incorporar definits durant el taller de treball, fins que es defineix el Model Basc de Rendició de Comptes a través de Plans de Mandat.