Estan regulades en l'article 21 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
Article 21. Unitats d'informació.
Les Administracions Públiques incloses en l'àmbit d'aplicació d'este títol establiran sistemes per a integrar la gestió de sol·licituds d'informació dels ciutadans i ciutadanes en el funcionament de la seua organització interna.
En l'àmbit de l'Administració General de l'Estat, existiran unitats especialitzades que tindran les següents funcions:
Recaptar i difondre la informació a la qual es refereix el capítol II del títol I d'esta Llei.
Rebre i donar tramitació a les sol·licituds d'accés a la informació.
Realitzar els tràmits interns necessaris per a donar accés a la informació sol·licitada.
Realitzar el seguiment i control de la correcta tramitació de les sol·licituds d'accés a la informació.
Portar un registre de les sol·licituds d'accés a la informació.
Assegurar la disponibilitat en la respectiva pàgina web o seu electrònica de la informació l'accés de la qual se sol·licita amb més freqüència.
Mantindre actualitzat un mapa de continguts en el qual queden identificats els diferents tipus d'informació que obre en poder de l'òrgan.
Totes aquelles que siguen necessàries per a assegurar una correcta aplicació de les disposicions d'esta Llei.
La resta de les entitats incloses en l'àmbit d'aplicació d'este títol identificaran clarament l'òrgan competent per a conéixer de les sol·licituds d'accés.