Núm | Organismo/s | Unidade | Iniciativa | Descrición |
---|---|---|---|---|
1 | Ministerio de Educación Cultura e deportes | SX de coordinación bibliotecaria | PROMOCION DA ACCESIBILIDADE E INNOVACION DOS SERVIZOS BIBLIOTECARIOS EN REDE | Tal como describe o documento Declaración de IFLA (Federación Internacional de Asociacións de Bibliotecarios e Bibliotecas) sobre o acceso aberto – definición da súa posición e política: “As bibliotecas xogan un papel esencial no desenvolvemento do acceso aberto, pola súa experiencia en construír infraestruturas para crear servizos de información útiles e de calidade para o usuario e asegurar o acceso a longo prazo de esta”. O desenvolvemento, mantemento e actualización constante tanto dos contidos dixitais como das ferramentas tecnolóxicas permiten de forma efectiva o acceso á información, dan visibilidade e melloran a repercusión do investimento que a Administración vén realizando neste ámbito e rendibilizan este investimento grazas á reutilización dos contidos tanto por parte da cidadanía como do resto de administracións. O compromiso consiste no mantemento e actualización das bases de datos bibliográficas, contidos dixitais e ferramentas para garantir o funcionamento de servizos de información accesibles para todo o público sen discriminación algunha e de forma gratuíta. |
2 | Ministerio de Educación Cultura e deportes | Instituto Nacional das Artes Escénicas e da Música | TEATROTECA | Teatro.es permite o acceso público e gratuíto, non só a multitude de datos e imaxes de documentos vinculados ao feito escénico en España (fotografías, prensa, artigos de revista, carteis, programas de man…), senón, e con carácter singular, a un fondo único e de enorme importancia polo seu contido que integra miles de gravacións teatrais ou asociadas á escena (entrevistas, por exemplo) producidas polos equipos técnicos do INAEM (Instituto Nacional das Artes Escénicas e da Música) e de cuxo conxunto unha parte significativa atópase xa en pleno desenvolvemento a través dun servizo de préstamo público e gratuíto para os usuarios do CDT (Centro de Documentación Teatral) por medio da recente plataforma, TEATROTECA, creada para a distribución en liña de tales gravacións; por outra banda, teatro.es permite tamén o acceso en liña a miles de rexistros de catro bases de datos (http://teatro.es/), que ofrecen ampla información e documentación sobre entidades escénicas, profesionais, estreas e documentos, todo iso conectado grazas a un xestor relacional de nova creación que alimentará a teatro.es de forma continuada e actualizada |
3 | Ministerio de Asuntos Exteriores | Oficina de Información Diplomática | DIPLOMACIA DIXITAL | A diplomacia dixital é unha ferramenta moi útil na atención aos cidadáns no exterior: campañas sobre explicación de voto; utilización das redes sociais en grandes emerxencias como o terremoto de Nepal; amplo seguimento das oportunidades de emprego en NNUU e UE, entre os contidos que se difunden a través das redes sociais, que tamén teñen unha importante vertente de “escoita”. En 2016 iníciase a fase 2 deste desenvolvemento, esta vez centrado na mellora e reforma da web e de acordo con criterios de goberno aberto xa que se pretende potenciar a información máis útil para o cidadán. Esta fase consiste en: • Realización dunha auditoría externa sobre o conxunto de webs de embaixadas e consulados. Realizada en xullo de 2016. A Auditoría achega a opinión externa e experta sobre o estado de xestión das webs de embaixadas e consulados, o seu grao de accesibilidade, e a pertinencia dos contidos. • Inserción dunha pestana de comentarios sobre a navegabilidad desta estrutura de webs, “Axúdanos a Mellorar”. Esta é unha iniciativa clara de participación cidadá xa que pretende recoller comentarios e problemas sobre o que colgamos nas webs. É unha enquisa permanente de satisfacción do usuario. Non se esixirá DNI electrónico para encher o formulario. • Medicións de visitas á web. Inícianse en xaneiro de 2016 e realízanse medicións mensuais que achegan datos de visitas globais e das informacións máis demandadas. • Reforma integral da estrutura da web en 2017-18. Coa recompilación de todos estes datos (número de visitas, comentarios de Axúdanos a Mellorar, e Auditoría Externa), en 2017 exponse iniciar unha reforma da web que ten por obxecto dar prioridade no deseño visual e árbore de contidos á información máis útil para o cidadán, e á máis demandada. Este será o criterio principal para o deseño da reforma das webs das nosas embaixadas e consulados. Outro obxectivo fundamental da reforma será facela “RWD” ou adaptativa a todo tipo de terminais, en especial os dispositivos móbiles, para facilitar igualmente o acceso á información de españois en tránsito ou en circunstancias de emerxencia. |
4 | Ministerio de Xustiza | Secretaría Xeral de Xustiza | IMPULSAR Os DATOS ABERTOS COMO INSTRUMENTO PARA UNHA XUSTIZA ABERTA EN ESPAÑA | O compromiso enmarcarase nunha liña de política pública específica sobre Xustiza Aberta, que irá incluída na Estratexia Nacional de Xustiza que o Goberno de España porá en marcha co apoio e participación dos actores políticos, institucionais e profesionais do país e situando a transparencia xudicial como un dos seus eixos principais. Estruturarase en 2 liñas de actuación: 1. Datos abertos como instrumento de transparencia na Administración de Xustiza. O compromiso inclúe dar os pasos iniciais para ir evolucionando o actual modelo de estatística xudicial a outro no que esta estatística se verá mellorada en canto á calidade do dato, a súa obtención e xestión. A publicación realizarase en formatos reutilizables e amigables para a súa fácil compresión polo cidadán. Potenciarase o papel da Comisión Nacional de Estatística Xudicial e impulsarase a colaboración a través do CTEAJE. 2. Mellorar o dereito de acceso a información da Xustiza. O compromiso inclúe o acceso por streaming de determinadas vistas orais e o acceso a través da sede xudicial electrónica ao expediente xudicial completo aos intervenientes dun procedemento. |
5 | Ministerio de Justicia y Ministerio de Hacienda y Función Pública | Dirección General de los Registros y del Notariado (M. Justicia) Dirección Xeral do Catastro (M Facenda e FP) | MELLORA DA CALIDADE DOS DATOS INMOBILIARIOS MEDIANTE O COORDINACION CATASTRO-REXISTRO DA PROPIEDADE | En España, o Rexistro da Propiedade e Catastro Inmobiliario son institucións de natureza e competencias diferenciadas, que no entanto, recaen sobre un mesmo ámbito: a realidade inmobiliaria. A pesar diso, historicamente, a coordinación da información non existiu dando lugar que os cidadáns acabasen atopando realidades diferentes sobre un mesmo ben en función de que a súa consulta a fixesen a unha institución ou outra. Esta circunstancia mingua a calidade da información, o acceso á mesma e ademais dificultou que os cidadáns puidesen participar na definición de bens que en moitos casos son da súa propiedade e son eles os que mellor poden precisar características dos mesmos En resposta ao anterior, este compromiso consistirá en implantar un sistema que facilite aos cidadáns a súa colaboración na descrición gráfica dos inmobles e favorezan o acceso público e a calidade da información dos inmobles a través dun intercambio fluído e seguro de datos entre Catastro e Rexistro da Propiedade. Os obxectivos deste compromiso son os seguintes: • Mellorar da calidade da información inmobiliaria a través de: - Un intercambio seguro y coordinado de datos entre Catastro y Registro de la Propiedad, - A implicación dos cidadáns permitíndolles achegar información sobre a descrición de inmobles así como a rectificación e actualización da mesma. • Reducir os custos de obtención da información inmobiliaria mediante a conexión e interoperabilidade de ambas as institucións que redundará ademais na simplificación da tramitación administrativa. • Reducir barreiras no acceso á información, establecendo procedementos máis sinxelos para a actualización das descricións de inmobles. • Incrementar a seguridade xurídica no tráfico inmobiliario grazas á mellora na calidade da información (representación gráfica dos inmobles), incrementando a seguridade xurídica no tráfico inmobiliario. |
6 | Ministerio de Defensa | Consello de persoal das forzas armadas (subsecretaría de defensa) | COMUNICACIÓNS ELECTRONICAS ENTRE ASOCIACIÓNS PROFESIONAIS DE MEMBROS DAS FORZAS ARMADAS E A SECRETARIA PERMANTENTE DO CONSELLO DE PERSOAL DAS FORZAS ARMADAS | Implantar e manter a comunicación electrónica entre as asociacións profesionais de membros das forzas armadas e a secretaría permanente do consello de persoal das forzas armadas,a través da sede electrónica. Con iso lograrase unha xestión máis eficaz dos recursos públicos e contribúese a promover a transparencia e o acceso á información. |
7 | Ministerio de Defensa | Subsecretaría | TRANSPARENCIA NOS PROCESOS DE EVALUACION DO PERSOAL MILITAR | Esta iniciativa ten como obxectivo aumentar a transparencia nas avaliacións do persoal militar ofrecendo á persoal información sobre os datos que se valorarán na súa avaliación, posibilitar a súa corrección, e recibir un informe sobre o resultado. Auméntase, desta maneira, a integridade pública ao facer os procesos de avaliación do persoal militar, de gran influencia no desenvolvemento da súa carreira profesional, máis transparentes e abertos. Permite ao interesado comprobar, no seu caso corrixir, os datos cos que é avaliado; e a recepción dun informe do proceso facilita a posibilidade de recorrelo se se perciban potenciais erros. Implementouse mediante a orde ministerial 121/2015, do 10 de febreiro. |
8 | Ministerio de Sanidade Servizos Sociais e Igualdade | Delegación do Goberno para o Plan Nacional sobre Drogas | ELABORACIÓN DA NOVA ESTRATEXIA NACIONAL DE ADICCIÓNS E O PLAN DE ACCIÓN QUE A DESENVOLVE | La Estrategia Nacional sobre Drogas, representa el acuerdo institucional, social y científico para garantizar una respuesta homogénea, equitativa y de calidad en todo el territorio español ante el problema de las adicciones. En el primer trimestre de 2017 se deberá aprobar una nueva Estrategia Nacional ya que estamos en el último año de vigencia de la actual (2009-2016), desarrollada a través de 2 planes de acción consecutivos. Desde a creación do Plan Nacional sobre Drogas, en 1985, unha das características que definiron ao sector foi a elaboración de Políticas baseadas, cada vez máis, no consenso e a participación de todos os axentes implicados |
9 | Ministerio de Sanidade Servizos Sociais e Igualdade | Instituto da Mocidade (INJUVE) | CONSULTA AOS MOZOS NOS ÁMBITOS EUROPEO E IBEROAMERICANO | Participación dos mozos na definición das políticas públicas que lles afectan: - Diálogo Estruturado (Europa): Participación dos mozos na vida democrática e fomentar o debate para a creación de políticas europeas de mocidade a través das deliberacións entre mozas e responsables destas políticas. - Foros Nacionais de Mocidade (Iberoamérica): Procurar a participación efectiva e xerar escenarios disruptivos a través dos que se poidan identificar problemáticas e propostas de solución. |
10 | Ministerio de Sanidade Servizos Sociais e Igualdade | Dirección Xeral de Servizos para a Familia e a Infancia | REFORMA DO CONSELLO ESTATAL DE ONG DE ACCIÓN SOCIAL. | Cumprir as previsións do artigo 8 da lei 43/2015, do 9 de outubro, do terceiro sector de acción social. Artigo 8. Consello Estatal de Organizacións non Gobernamentais de Acción Social: Reglamentariamente regularase o Consello Estatal de Organizacións non Gobernamentais de Acción Social, como un órgano colexiado de natureza interinstitucional e de carácter consultivo, adscrito á Administración Xeral do Estado, a través do Ministerio que teña a competencia en materia de servizos sociais, concibido como ámbito de encontro, diálogo, participación, proposta e asesoramento nas políticas públicas relacionadas coas actividades establecidas na letra i) do artigo 4: i) Levar a cabo obxectivos e actividades de interese xeral definidas así nunha norma con rango de lei, e en todo caso, as seguintes actividades de interese social: 1.ªLa atención ás persoas con necesidades de atención integral socio-sanitaria. 2.ª A atención ás persoas con necesidades educativas ou de inserción laboral. 3.ª O fomento da seguridade cidadá e prevención da delincuencia. |
11 | Ministerio de Sanidade Servizos Sociais e Igualdade | Delegación do Goberno para a Violencia de Xénero | MELLORA DO SISTEMA DE INFORMACIÓN E DIFUSIÓN DE DATOS RELATIVOS Á VIOLENCIA CONTRA A MULLER | Mellora do sistema de información e difusión de datos relativos á violencia contra a muller que facilite o coñecemento pola cidadanía en xeral e os profesionais en particular da súa incidencia, facilitando a sensibilización social acerca do problema e o labor profesional de axentes públicos e privados que interveñen na prevención, asistencia e erradicación das distintas formas de violencia contra a muller. |
12 | Ministerio de Sanidade Servizos Sociais e Igualdade | Dirección Xeral de Servizos para a Familia e a Infancia | ELABORACIÓN DA NOVA ESTRATEXIA ESTATAL DO VOLUNTARIADO | Esta proposta consiste en elaborar unha Estratexia Estatal en cumprimento do Art. 17 1.c) da Lei 45/2015, do 14 de outubro, de Voluntariado para o período 2017-2022 para potenciar, planificar e coordinar as accións de voluntariado no ámbito das competencias da AGE en cooperación coas Comunidades Autónomas e as entidades de voluntariado. A finalidade é potenciar a participación democrática e voluntaria de carácter solidario dos cidadáns nos diferentes ámbitos: social, sanitario, cooperación ao desenvolvemento, medio ambiente, deportes, cultura, educación, protección civil e emerxencias. Quérese conseguir o maior grao de consenso e acordo nas prioridades á hora de abordar as políticas públicas. |
13 | Ministerio de Energia e Turismo e Axenda Dixital | Subdirección Xeral de Contidos da Sociedade da Información | "PROGRAMA DE APERTURA DA INFORMACION E A súa REUTILIZACION” | Promoción da apertura da información do sector público e fomento da súa reutilización por parte das empresas e a sociedade para a creación de novos servizos baseados na información., está apoiada a nivel nacional pola iniciativa Achega. Esta iniciativa, baseada na colaboración de REDE.es, SESIAD e SEFP, ten como finalidade principal impulsar medidas nos seguintes ámbitos: (I) Difusión, sensibilización e formación. (II) Potenciar o catálogo nacional de datos abertos (www.datos.gob.es). (III) Desenvolvemento de estatísticas sectoriais. (IV) Execución de accións de impulso da colaboración público-privada. (V) Regulación e cooperación interadministrativa no ámbito nacional. (VIN) Cooperación internacional. (VII) Asesoramento e soporte. |
14 | Ministerio de Emprego e Seguridade Social | Área de Economía Social e Responsabilidade Social das Empresas | PORTAL DA RESPONSABILIDADE SOCIAL E HERRAMIENTO PARA O REXISTRO, PUBLICACION E CONSULTA DAS MEMORIAS DE RESPONSABILIDADE SOCIAL E DE SUSTENTABILIDADE DAS EMPRESAS, ORGANIZACIÓNS E ADMINISTRACIÓNS PUBLICAS. | Quérese habilitar unha ferramenta para que empresas, organizacións e administracións públicas rexistren e publiquen as súas memorias de responsabilidade social e de sustentabilidade tendo en conta que permita a consulta por parte de cidadáns e entidades, doutra banda, preténdese crear un sitio web que sexa referencia de consulta para coñecer o contido das estas memorias e presentar as liñas principais de traballo e desenvolvemento en materia de RSE |
15 | Ministerio Facenda e Función Pública | Secretaría Xeral de Administración Dixital | CARTAFOL CIDADÁN | O Cartafol Cidadán do Punto de Acceso Xeral é a área privada dos cidadáns na súa relación coa administración, que ofrece un punto de acceso desde o que se pode realizar seguimento dos trámites, acceder ás súas notificacións e realizar a comparecencia electrónica e, en xeral, acceder á información persoal na súa relación coas Administracións Públicas. O Cartafol Cidadán promove o acceso á información xa que por unha banda os cidadáns poden consultar os seus datos en poder da administración e, por outra banda, os cidadáns teñen acceso aos intercambios dos seus datos persoais entre administracións no exercicio das súas funcións. En canto á rendición de contas públicas o Cartafol Cidadán promove este valor ao facilitar e simplificar a tramitación dixital, máis eficiente e menos gravosa economicamente e en tempo que a tramitación presencial. Tamén constitúe un desenvolvemento tecnolóxico e de innovación xa que é un servizo multidispositivo que se adapta ás condicións de uso de cada cidadán. E tamén define un modelo de interoperabilidade entre todas as administracións que garante que a información para os cidadáns estea sempre actualizada, en calquera lugar e en calquera tempo, ao permitir as consultas en tempo real. |
16 | Ministerio Facenda e Función Pública | Secretaría Xeral de Administración Dixital | SISTEMA ARQUIVE | Arquive é un sistema de arquivo final de expedientes xa finalizados e documentos electrónicos que cumpre co disposto respecto diso no RD 4/2010, do 8 de xaneiro, polo que se regula o Esquema Nacional de Interoperabilidade no ámbito da Administración electrónica. Arquive proporciona as ferramentas necesarias para a xestión de Centros de Arquivo multidepartamental, así como a integración en Archive das correspondentes aplicacións consumidoras e a xestión dos documentos e expedientes electrónicos remitidos polas mesmas Os beneficios son os seguintes: - Mellora dos servizos públicos, aumento da integridade pública, xestión máis eficaz dos recursos públicos, creación de comunidades máis seguras e aumento da responsabilidade empresarial - Supón unha mellora dos servizos públicos ao ofrecer ás administracións un mecanismo seguro de preservación dos activos dixitais, que actualmente poden estar a se perder ou se conservan en formatos ou soportes non adecuados. |
17 | Ministerio Facenda e Función Pública | Secretaria Xeral Tecnica | CENTRAL DE INFORMACION ECONOMICA | Manter un repositorio centralizado de toda a información económico financeira que poida interesar ao cidadán ou a empresas. Ofrecela en formatos reutilizables para fomentar a análise por parte de cidadáns, institucións e empresas, fomentando así a transparencia nas actuacións do goberno e das administracións públicas. Posibilitar a elaboración por parte de actores externos de nova información a partir dos datos dispoñibles. Os principais fitos a acometer ao longo de 2017 e 2018 son os seguintes: - Ampliación dos contidos da central de información coa incorporación da Recollida toda a información económico-financeira das Administracións Públicas publicada polos diferentes centros, organismos, Ministerios. - Desenvolvemento dos contidos e funcionalidades do buscador avanzado de datos económico financeiro das Administracións Pública, incrementando a información reutizable e as distintas funcionalidades do mesmo: gráficos propios, procuras a medida…. |
18 | Ministerio Facenda e Función Pública | Secretaría Xeral de Administración Dixital | PORTAIS DE TRANSPARENCIA LOCAL | En resposta á Lei 19/2013, de transparencia e bo goberno, que obriga a todas as entidades locais a dispor da información afectada pola esta Lei, para a publicación nun portal específico das estas informacións, unificando modelos, incluíndo fontes de datos de orixes centralizadas, e ofrecendo servizos para a xestión íntegra dun portal completo de transparencia para cada entidade local que o solicite, de maneira gratuíta. O Portal de Transparencia Local supón unha mellora dos servizos públicos ao ofrecer aos cidadáns (particulares, investigadores, xornalistas…) un punto de acceso á información de cada entidade local, onde está accesible a información e permite unha mellora da fiscalización dos datos. Tamén mellora a transparencia das administracións nas súas actuacións administrativas ao permitir que os cidadáns accedan,a todos os datos afectados pola transparencia. Por último tamén implica unha xestión máis eficaz dos recursos públicos, ao ofrecerse a todas as entidades locais sen custo algún, reutilizando a solución tecnolóxica. |
19 | Federación de Municipios e provincias (FEMP) | D.X. Servizos Xurídicos e C. Territorial | PROMOCION EN REDE DE TRANSPARENCIA DE ADMINISTRACION LOCAL | Desde o ano 2012 ata o momento presente, un número crecente de gobernos locais en España puxeron en marcha políticas de goberno aberto. A proximidade na xestión pública e política situou aos concellos nunha posición privilexiada para levar a cabo políticas de goberno aberto. As obrigas derivadas da LTAIBG, así como as das normativas autonómicas existentes, crearon un contexto favorable para a posta en marcha de accións na materia. O traballo en rede da administración local converteuse nunha actividade esencial de intercambio de coñecemento, creación de alianzas colectivas para a procura de solucións e impulso de instrumentos que poden favorecer o deseño ou perfeccionamento de políticas públicas. As metas principais desta iniciativa son: 1. Asesoramento ás entidades locais 2. Sensibilización á cidadanía 3. Capacitación (formación entidades locais) 4. Intercambio e creación conxunta de ferramentas |
20 | Comunidade autónoma da Rexión de Murcia | Consellería de Presidencia / Dirección Xeral de Participación Cidadá | ORZAMENTOS PARTICIPATIVOS NA COMUNIDADE AUTONOMA DA REGION DE MURCIA | Facilitar a incorporación da cidadanía ao proceso de toma de decisións sobre os orzamentos rexionais. Os Orzamentos Participativos son unha ferramenta de participación cidadá e democracia participativa, cuxa finalidade é facilitar á cidadanía que poidan decidir o destino dunha parte dos recursos públicos. Os Orzamentos Participativos dan maior transparencia e eficacia á xestión dos recursos públicos, abrindo un diálogo entre cidadanía, representantes políticos e persoal técnico da administración sobre o que e o como se vai a gastar o diñeiro público, buscando entre todos as mellores solucións a necesidades existentes. Os principios que inspiran este proceso participativo son: - Cogestión pública: Implica a interacción entre a cidadanía, a sociedade civil, os representantes políticos e o persoal técnico da Administración na xestión dos recursos públicos. - Participación cidadá: Establécense mecanismos para que a cidadanía poida participar de maneira directa e por internet na elección das propostas que consideren máis adecuadas. - Transparencia: Dáse conta de forma clara e completa do proceso participativo, do seguimento na execución das actuacións seleccionadas pola cidadanía, e da súa aplicación no Portal de Transparencia da Rexión de Murcia, proporcionando unha ferramenta de participación e, á súa vez, de control ou rendición de contas da avaliación deste instrumento. - Información pública do proceso: Facilítase información e documentación sobre as diferentes fases do procedemento, dos prazos, das propostas sometidas a consulta, dos resultados da consulta e das propostas aceptadas, da súa tramitación na lei de orzamentos e da avaliación da súa execución. - Avaliación da execución: Avalíanse as actuacións incluídas nos orzamentos xerais, para coñecer os resultados e publícanse para o seguimento e control por parte da cidadanía. |
21 | Ministerio do Interior | DX de Protección Civil e Emerxencias | PARTICIPACION CIDADÁ NA IMPLANTACION E MELLORA DA OPERATIVIDADE DOS PLANS MUNICIPAIS DE EMERXENCIA NUCLEAR | A eficacia dos plans de resposta ante o risco nuclear existentes só pode garantirse cun adecuado nivel de coñecemento e funcionalidade das medidas de protección que contemplan, por parte dos primeiros intervenientes das organizacións de resposta municipais e da poboación directamente afectada. Esta iniciativa ten como obxectivo fomentar a colaboración cidadá, promovendo a súa participación activa, incluídos os colectivos máis vulnerables, mediante a promoción das medidas e pautas de comportamento a seguir, en situacións de emerxencia dotando de maior grao de confianza e auto eficacia á cidadanía, mellorando a operatividade dos plans municipais de emerxencia. |
Este sitio web utiliza cookies propias e de terceiros para ofrecer un mellor servizo. Se continúa navegando consideramos que acepta o seu uso.