Acceder al contenido principal

Sección con el contenido principal

Ministerio de Vivenda e Axenda Urbana

Información sobre as funcións do Ministerio de Vivenda e Axenda Urbana e dos seus organismos públicos, vinculados ou dependentes.


Funcións

  1. O Ministerio de Vivenda e Agenda Urbana é o Departamento da Administración Xeral do Estado encargado da proposta e execución da política do Goberno en materia de vivenda, Axenda Urbana, calidade da edificación e chan, así como do resto de competencias e atribucións que lle confire o ordenamento xurídico.
  2. As competencias atribuídas neste real decreto entenderanse en coordinación e sen prexuízo daquelas que corresponden a outros departamentos ministeriais.
subir
  1. Secretaría de Estado de Vivenda e Agenda Urbana é o órgano directamente responsable, baixo a dirección da persoa titular do Departamento, da definición, proposta e execución da política do Goberno relativa ao acceso á vivenda, chan e arquitectura, innovación, calidade e sustentabilidade da edificación e das políticas de desenvolvemento urbano sustentable que implementen a Axenda 2030 e as Axendas Urbanas internacionais no ámbito estatal.
  2. A Secretaría de Estado de Vivenda e Agenda Urbana exerce, respecto das unidades dependentes dela, as atribucións previstas no artigo 62 da Lei 40/2015, do 1 de outubro, de Réxime Xurídico do Sector Público.
  3. En particular, compete 
    1. O deseño e execución da política estatal en materia de acceso á vivenda.
    2. A formulación, revisión e seguimento da planificación estratéxica para a rehabilitación do parque edificado.
    3. A difusión, fomento e investigación da arquitectura.
    4. A promoción da sustentabilidade, da innovación e da calidade nas políticas urbanas e na edificación.
    5. O exercicio das competencias estatais en materia de edificación, en particular o desenvolvemento da normativa básica de edificación.
    6. A execución de proxectos e actuacións de interese arquitectónico.
    7. As funcións que, en relación cos fondos destinados a financiar traballos de conservación ou enriquecemento do patrimonio histórico español, correspondan ao Ministerio de Vivenda e Agenda Urbana.
    8. A regulación do réxime do chan e as valoracións e das condicións básicas que garantan a igualdade de todos os españois no acceso á vivenda.
    9. O exercicio das competencias estatais con incidencia urbanística.
    10. A información e o deseño de políticas urbanas dentro do ámbito das competencias estatais.
    11. O seguimento das actuacións relacionadas coa Agenda Urbana Española, así como o impulso para a súa implementación.
    12. O coñecemento e a participación nos procesos de integración das infraestruturas de transporte de interese xeral nos ámbitos urbanos e a coordinación dos procesos e instrumentos urbanísticos necesarios para a súa planificación e execución, con exclusión dos aeroportos de interese xeral, portos e infraestruturas ferroviarias e viarias e sen prexuízo das competencias que correspondan ao Ministerio de Transportes e Movilidad Sostenible.
    13. A concertación coas administracións territoriais das actuacións en materia de urbanismo e promoción do chan público nas cidades, impulsando e coordinando a execución dos convenios.
    14. A representación do Ministerio de Vivenda e Axenda Urbana nos organismos internacionais e da Unión Europea relacionados coa implementación da Axenda 2030 e as Axendas Urbanas internacionais, vivenda, edificación, arquitectura e políticas urbanas e chan, sen prexuízo das competencias doutros órganos do Departamento.
  1. A Secretaría de Estado de Vivenda e Axenda Urbana é o órgano directamente responsable, baixo a dirección da persoa titular do Departamento, da definición, proposta e execución da política do Goberno relativa ao acceso á vivenda, chan e arquitectura, innovación, calidade e sustentabilidade da edificación e das políticas de desenvolvemento urbano sustentable que implementen a Axenda 2030 e as Axendas Urbanas internacionais no ámbito estatal.
  2. A Secretaría de Estado de Vivenda e Axenda Urbana exerce, respecto das unidades dependentes dela, as atribucións previstas no artigo 62 da Lei 40/2015, do 1 de outubro, de Réxime Xurídico do Sector Público.
  3. En particular, compete á Secretaría de Estado:
  4. A coordinación do exercicio das competencias das direccións xerais dependentes da Secretaría Xeral, e a proposta e formulación dos seus obxectivos, estratexias e plans de actuación.
  5. O control da execución dos proxectos de investimento das direccións xerais e unidades dependentes da Secretaría Xeral con vistas á consecución dos obxectivos fixados.
  6. A dirección estratéxica, a avaliación e o control dos resultados da actividade das direccións xerais, así como a supervisión dos programas de actuación plurianual e da xestión.
  7. A asistencia á Secretaría de Estado na representación do Ministerio de Vivenda e Axenda Urbana nos organismos internacionais e da Unión Europea relacionados coa implementación da Axenda 2030 e as Axendas Urbanas internacionais, vivenda, edificación, arquitectura e políticas urbanas e chan, sen prexuízo das competencias doutros órganos do Departamento.
  8. A coordinación de todos os traballos de desenvolvemento, implementación, difusión, seguimento e avaliación da Axenda Urbana Española, así como o seu aliñamento co Plan de acción do Goberno de España para a Axenda 2030 e a súa relación co resto de Axendas Urbanas Internacionais. A coordinación e o impulso dos traballos para a promoción da innovación, investigación e calidade da edificación que impulsen o desenvolvemento da sustentabilidade e a súa dixitalización.
  9. A colaboración e asesoramento no ámbito das competencias da Secretaría Xeral de Axenda Urbana, Vivenda e Arquitectura na avaliación técnica de actuacións de desenvolvemento urbano que conten con financiamento público, en coordinación cos departamentos competentes na materia, con especial atención aos fondos europeos para o seu posible reorientación no cumprimento nos obxectivos estratéxicos da Axenda Urbana Española.
  10. A coordinación da elaboración do anteproxecto de orzamentos das direccións xerais e órganos directivos baixo a súa dependencia, sen prexuízo das competencias da Subsecretaría ou outros órganos superiores ou directivos do Departamento.
  1. A dirección, impulso e coordinación das actuacións relativas á participación do Departamento nos órganos colexiados do Goberno e nos de colaboración e apoio ao Goberno.
  2. A coordinación e seguimento das relacións internacionais nas materias competencia da Subsecretaría, e da representación desta en institucións internacionais, especialmente a Unión Europea, en colaboración co Ministerio de Asuntos Exteriores, Unión Europea e Cooperación, sen prexuízo das competencias dos órganos superiores e directivos do Departamento.
  3. A responsabilidade do asesoramento xurídico á persoa titular do Ministerio no desenvolvemento das funcións que a esta lle corresponden e, en particular, no exercicio da súa potestade normativa e na produción dos actos administrativos da competencia daquela, así como aos demais órganos do Ministerio.
  4. O seguimento dos programas investidores e a análise da actividade contractual do Departamento e as súas entidades dependentes con detalle territorializado.
  5. As funcións atribuídas á unidade de control interno polo Plan de medidas antifraude do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia no ámbito do Ministerio.
  6. O seguimento, coordinación e formulación da proposta de plan de acción de corrección de irregularidades, deficiencias, incertezas e limitacións que poidan ser postas de manifesto nas auditorías e controis financeiros efectuados ao Departamento e as súas entidades dependentes por parte da Intervención Xeral da Administración do Estado, conforme ao recolleito no artigo 161 da Lei 47/2003, do 26 de novembro, Xeral Orzamentaria.
  7. O seguimento da actividade económica, financeira e orzamentaria do Departamento e dos organismos e entidades dependentes do Ministerio de Vivenda e Axenda Urbana.
  8. A avaliación económica e orzamentaria de plans e programas no ámbito de actuación do Departamento.
  9. A elaboración de informes de natureza económica e financeira respecto das materias competencia do Departamento.
  10. A programación e elaboración das estatísticas xerais que describan a actividade do Departamento, así como a coordinación e, no seu caso, elaboración das operacións estatísticas que lle sexan asignadas ao Departamento no Plan Estatístico Nacional, representando a aquel nos órganos e comisións interministeriales en materia de estatística.
  11. A elaboración do anteproxecto de orzamento do Departamento, a coordinación da elaboración dos orzamentos das súas entidades dependentes e a trasmisión de todos eles ao Ministerio de Facenda, na forma reglamentariamente establecida para o efecto.
  12. O informe e tramitación dos expedientes de modificación orzamentaria do Departamento e as súas entidades dependentes.
  13. O informe e a prestación de asistencia técnica en materia orzamentaria, así como as demais funcións encomendadas á Oficina Orzamentaria polo Real Decreto 2855/1979, do 21 de decembro, polo que se crean Oficinas Orzamentarias.
  14. A coordinación da elaboración e actualización do Plan Estratéxico de Subvencións de conformidade co establecido na normativa vixente.
  15. ñ) O seguimento das achegas a realizar polas entidades dependentes do Departamento para o financiamento dos traballos de conservación ou enriquecemento do Patrimonio Histórico Español, así como a elaboración de cuantos informes sexan solicitados polo Ministerio de Cultura.
  16. A xestión financeira e de tesouraría do Departamento; a contratación correspondente aos servizos comúns, a xestión do Portal de Contratación e calquera outra competencia financeira e de contratación non atribuída a outros órganos do Ministerio.
  17. A xestión do outorgamento de axudas no ámbito de competencias do Ministerio con cargo aos créditos consignados no servizo orzamentario 01.
  18. O desenvolvemento da xestión no Departamento do réxime interior, da seguridade, do patrimonio, das obras e dos servizos técnicos de mantemento, o equipamento das unidades, así como a planificación e seguimento da execución dos contratos relativos a estas materias.
  19. A dirección e coordinación dos servizos de información administrativa e das Oficinas de Asistencia en Materia de Rexistro, así como dos servizos técnicos, de seguridade, de reprografía e, en xeral, os de réxime interior e asuntos xerais dos Servizos Centrais do Ministerio.
  20. A planificación, dirección e administración dos recursos humanos dos servizos centrais do Departamento e as relacións coas organizacións sindicais e entidades representativas do persoal, así como a xestión das retribucións do persoal, dos plans de formación, acción social e dos programas de prevención de riscos laborais.
  21. A tramitación dos expedientes de compatibilidade relativos ao persoal do Ministerio, aos que resulte de aplicación a normativa sobre incompatibilidades do persoal ao servizo das administracións públicas. Así mesmo, a tramitación dos expedientes disciplinarios do persoal do Departamento.
  22. A execución dos plans e programas de inspección dos servizos e a avaliación do funcionamento dos órganos e unidades dos servizos centrais. A asistencia á persoa titular do Ministerio no control de eficacia do Departamento, así como o exercicio das funcións de Unidade de Xestión de Queixas e Suxestións dos servizos centrais do Departamento, segundo o previsto no artigo 14 do Real Decreto 951/2005, do 29 de xullo, polo que se establece o marco xeral para a mellora da calidade na Administración Xeral do Estado, e a tramitación do resto das obrigas previstas na este norma.
  23. O exercicio das funcións de Unidade de Igualdade do Ministerio, segundo o previsto no artigo 77 da Lei Orgánica 3/2007, do 22 de marzo, para a igualdade efectiva de mulleres e homes e de acordo con o Real Decreto 259/2019, do 12 de abril, polo que se regulan as Unidades de Igualdade da Administración Xeral do Estado.
  24. A xestión da comunicación e da publicidade institucional do Departamento e a elaboración do Plan anual de Publicidade do Ministerio de Vivenda e Axenda Urbana, e da colaboración na execución da política editorial do Departamento.
  25. Respecto dos servizos centrais do Departamento, a planificación, dirección, desenvolvemento e mantemento dos sistemas de información; a elaboración, preparación e proposta de necesidades dos recursos tecnolóxicos incluíndo a súa adquisición, xestión e mantemento; así como a prestación de servizos en materia de tecnoloxías da información e a dirección e coordinación desenvolvo e implantación dos servizos do Departamento en Internet, incluíndo do portal de Internet, sede electrónica e Intranet.
  26. A planificación e xestión das infraestruturas tecnolóxicas e as redes e servizos de comunicacións; as funcións de mantemento de equipamentos informáticos do Departamento, así como a xestión técnica en materia de adquisición de licenzas e equipamentos informáticos.
  27. Elaboración, desenvolvemento e execución dos plans de dixitalización do departamento, así como a implantación e seguimento dos plans de trasformación dixital da Administración Xeral do Estado, respecto dos servizos centrais do Departamento, en coordinación coa Secretaría Xeral de Administración Dixital do Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública.
     
subir

Normativa

  • Real Decreto 208/2024, do 27 de febreiro, polo que se desenvolve a estrutura orgánica básica do Ministerio de Vivenda e Agenda Urbana, e modifícase o Real Decreto 1009/2023, do 5 de decembro, polo que se establece a estrutura orgánica básica dos departamentos ministeriais. (Versión consolidada que recolle as modificacións posteriores).
  • Ver a Normativa (Lexislatura XV).

 

subir

Estrutura orgánica (organigrama)

 

subir