Guía para exercer o dereito de acceso
Descargar a Guía para exercer o dereito de acceso á información pública (PDF)
Con carácter previo ao exercicio do dereito de acceso, poderase consultar no Portal da Transparencia da Administración Xeral do Estado a información contida no mesmo.
Descargue este documento en lectura fácil.
Subir
Portal da Transparencia. Publicidade activa
É a plataforma no ámbito do Ministerio de Presidencia, polo que se pode acceder a información do Goberno Central en virtude da Lei, cuxa divulgación sexa relevante para asegurar a transparencia da súa actividade relacionados coa operación e control da acción pública. Tamén contén información que os cidadáns máis solicitado dereito de acceso á información pública e as decisións de rexeitamento do dereito de acceso, anteriormente anónima.
Un conxunto de entidades que compoñen o goberno en particular:
- Administración Estatal.
- Entidades de xestión e servizos comúns da Seguridade Social e mutua colaboración Seguridade Social.
- Organismos autónomos, o Órganos Estaduais, o empresas públicas e entidades de dereito público, con independencia funcional ou con autonomía especial recoñecido por lei, atribuídas funcións de regulación ou supervisión caracteres externos nun determinado sector ou actividade.
- Entidades de dereito público, con personalidade xurídica, ligadas a calquera goberno ou dependente, incluíndo universidades públicas.
A información sobre as obrigas de transparencia publicado no correspondente sitios electrónicos ou páxinas web a clara, estruturada e comprensible para os interesados e preferentemente en formatos reutilizables.
Dereito de acceso á información pública
Enténdese pola información pública ou documentos, independentemente do seu formato ou medio, en posesión de calquera dos suxeitos que compoñen o goberno e que foi producido ou adquirido no exercicio das súas funcións. p>
Poderán exercer o seu dereito de acceso á información todas as persoas, nos termos previstos no artigo 105.b da Constitución española.
As persoas xurídicas poden igualmente exercer o seu dereito de acceso.
Si, pero o dereito de acceso ten límites cando prexudicial para:
- A seguridade nacional.
- O defensa.
- As relacións estranxeiras.
- A seguridade pública.
- A prevención, investigación e represión das infraccións penais, administrativos ou disciplinarias.
- A igualdade das partes en procesos xudiciais e á tutela xudicial efectiva.
- As funcións administrativas de control, inspección e control.
- Os intereses económicos ycomerciales.
- A política económica e monetaria.
- Profesional segredo e propiedade intelectual.
- A garantía de confidencialidade ou segredo esixido nos procesos de toma de decisións.
- A protección do medio ambiente.
A aplicación dos límites de ser xustificada e proporcional ao seu obxecto e finalidade de protexer e servir as circunstancias do caso, especialmente a aparición dun interese público ou privado que xustifican o acceso.
Nos casos en que a aplicación de calquera dos límites fixados no artigo 14 non afecta a integridade da información, será dada a acceso parcial omisión anterior da información afectada polo límite, a non ser que isto resulta nunha información distorsionada ou sen sentido. Neste caso, o solicitante de que algunha información foi omitida debe ser indicado.
Artigo 15 da Lei contén unha serie de regras: p>
Presentando a aplicación na forma establecida para este fin:
- preferentemente por vía electrónica a través do Portal da Transparencia.
O Portal da Transparencia permite exercer o dereito de acceso, accedendo á sección "Máis Información".
Despois do login electronicamente mediante o sistema de Cl@ve, un formulario aparece para conducir a investigación.
- Tamén pode facelo de forma presencial:
- No rexistro electrónico da Administración ou Organismo ao que se dirixan, así como nos restantes rexistros electrónicos de calquera do resto de suxeitos obrigados pola lei de transparencia.
- Nas oficinas de Correos.
- Na representacións diplomáticas ou postos consulares dos Eng; ao estranxeiro.
- Nas oficinas de asistencia en materia de rexistros.
- En calquera outro que establezan as disposicións vixentes.
O solicitante non está obrigado a xustificar a súa solicitude de acceso á información. Con todo, pode expoñer as razóns para a solicitude de información e que poden ser tomadas en consideración á hora de toma a decisión. Con todo, a falta de motivación por si só non será motivo de rexeitamento da solicitude. P>
Se a solicitude poderá presentarse por calquera medio, garantindo boa proba de: a identidade do solicitante, a información solicitada, un enderezo de contacto, preferentemente electrónica, con fins de comunicación e, Se o modo da súa preferencia para acceder a información solicitada.
Cl@ve é un sistema de identificación electrónica Administración Pública facilita aos cidadáns para facilitar as relacións co goberno por vía electrónica.
Este sistema, xunto coa súa facilidade de uso, ofrece aos cidadáns garantías de máxima seguridade como para a protección da información trocadas coa Administración.
Para dar a flexibilidade no modo de identificación do cidadán, ofrece tres formas posibles:
- Acceso mediante clave concertada (nome de usuario e contrasinal a).
- Acceso vía correo ID.
- Acceda certificado electrónico.
A través Cl@ve, o cidadán pode identificar tanto como asinar o seu programa vía electrónica.
Pode acceder máis información sobre o sistema de Cl@ve:
www.clave.gob.es
É sistema alternativo a o sistema Cl@ve, que lle permite realizar o proceso de Identificación previo, tanto ao procedemento para realizar o exercicio do dereito de Acceso como ao seguimento do estado da súa solicitude, de forma máis sinxela.
Para máis información: Identificación mediante Código de Acceso.
Os candidatos a información pode ser dirixida ao goberno en calquera das linguas oficiais do Estado no territorio no que o ficheiro a Administración en cuestión. P>
inadmitirán é admisible en decisión motivada, peticións: p>
- que se relacionan con información que está en desenvolvemento span> ou publicación xeral. Li>
- referíndose a información que é accesorio ou de apoio span> contida no notas, proxectos, ditames, resumos, comunicacións e organismos ou entidades informes internos ou entre administrativa. li>
- Relacionado a información cuxa divulgación span> razóns requiren un reprocesando acción anterior span>. Li>
- Segmentación un corpo span> en posesión non ten a información span> cando o competente é descoñecida. Li>
- Son ten unha repetitivos ou manifestamente inxusto span> non se xustifica a efectos de transparencia desta lei. Li> Ol>
- referíndose a información que é accesorio ou de apoio span> contida no notas, proxectos, ditames, resumos, comunicacións e organismos ou entidades informes internos ou entre administrativa. li>
O cidadán debe presentar a súa solicitude ao organismo que ten a información para acadar unha maior eficiencia na resposta. P>
Se a solicitude se refire a información non realizada polo suxeito a quen vai dirixida, ha adiante-lo á autoridade competente, coñecido, e informar o solicitante desta situación. P>
Cando a aplicación non é suficiente para identificar a información, o solicitante é invitado O formigón dentro dez días, que indica que, se non é, será retirado e suspensión do prazo para emitir unha decisión.
No caso de que, en virtude do disposto nos artigos 35 e) e 79 da Lei 30/1992, de 26 de novembro sobre o Réxime Xurídico da Administración Pública e Procedemento Administrativo desexo común:
- facer presentacións e elaborar documentos ou outras probas en calquera momento no procedemento anterior ao procedemento de audición a ser considerado polo órgano responsable da elaboración da proposta de resolución
- reivindicación defectos e, en particular, os que envolven parálise, violación de prazos Señoras obrigatoriamente, voado ou omisión de pasos que poden ser corrixidos antes da resolución final do proceso de dereito de acceso procesamento
pode facelo a través do rexistro electrónico común, que, cando conectado con varios departamentos ministeriais, permite enviar e recibir polo Ministerio competente da documentación que pretende levar a persoa en cuestión no proceso dereito de acceso á información en cuestión.
Acceso a un rexistro electrónico común está dispoñible na páxina web do Punto de Acceso Xeral da Administración Xeral do Estado (https // sede.administracion.gob.es) ou directamente a través da URL https://rec.redsara.es . Non esqueza poñer o tema do número de dereitos de acceso ao arquivo da aplicación.
O cidadán pode comprobar o estado do seu pedido acceder a sección "Cal é o estado do meu pedido? Portal da Transparencia. Para facer isto, debe ser identificado electrónicamente. P>
Se a información solicitada podería afectar os dereitos ou intereses de terceiros, debidamente identificados, será concedido un prazo de quince días para que se poidan realizar a argumentos, segundo corresponda. O solicitante debe ser informado de tal feito, así como A suspensión do prazo para emitir unha decisión ata que as alegacións foron recibidos ou o prazo de presentación transcorrido.
A decisión de conceder ou negar o acceso debe ser comunicada ao solicitante e terceiros afectados que o teñan solicitado en no prazo dun mes a partir da recepción da aplicación polo órgano competente para resolver .
O termo pode ser prorrogado por un mes no caso do volume ou a complexidade da información A solicitude así o esixen notificación previa á recurrente.
Vontade decisións motivadas negando o acceso, que concedeu un acceso parcial ou a través dunha modalidade distinta da solicitada e para permitir o acceso, onde houbo oposición un terceiro. Neste último caso, o interesado debe indicar claramente que o acceso só terá lugar cando o termo do artigo 22.2 transcorrido.
Cando a simple indicación da existencia da información pode levar á violación de calquera dos límites en materia de acceso orixinario debe ser indicado na solicitude desestimada.
Despois do prazo para a resolución sen o que se fixo e notificado enténdese que a solicitude fose rexeitada.
As resolucións pronunciadas en materia de acceso á información pública son recurribles directamente ante a Xurisdición Contencioso-administrativa, sen prexuízo da posibilidade de interposición da reclamación potestativa prevista no artigo 24 da Lei 19/2013 de Transparencia ante o Consello de Transparencia e Bo Goberno. Esta reclamación substitúe aos recursos administrativos de conformidade co establecido no artigo 112.2 da Lei 39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas.