Acceder al contenido principal

Sección con el contenido principal

Ministerio de Política Territorial e Memoria Democrática

Información sobre as funcións do Ministerio de Política Territorial e Memoria Democrática e dos seus organismos públicos, vinculados ou dependentes.

Actualizado a 25/03/2024.


Funcións

O Ministerio de Política Territorial e Memoria Democrática é o Departamento da Administración Xeral do Estado ao que lle corresponde a proposta e execución da política do Goberno en materia de relacións e cooperación coas comunidades autónomas e as entidades que integran a administración local e as competencias relativas á organización territorial do Estado; así como as relacións coas Delegacións e Subdelegacións do Goberno e o apoio á súa xestión.

Así mesmo, a este Departamento correspóndelle a proposta e execución da política do Goberno en materia de memoria histórica e democrática.

subir
  1. O impulso, dirección e xestión da política do Goberno no referente á organización e actividade territorial do Estado, á Administración Xeral do Estado no territorio, así como ás relacións institucionais coas comunidades autónomas e as entidades locais.
  2. A coordinación, impulso e xestión dos asuntos de carácter internacional que se produzan no ámbito da Secretaría de Estado, sen prexuízo das funcións que correspondan ao Ministerio de Asuntos Exteriores, Unión Europea e Cooperación.
  3. O impulso e a iniciativa para a elaboración dos proxectos normativos sobre as materias da súa competencia e aqueloutros encargados pola persoa titular do Departamento, sen prexuízo das atribucións correspondentes a outros órganos do Departamento.
  4. O impulso e coordinación da Conferencia de Presidentes.
  1. A promoción e coordinación de programas de cooperación en materia de Memoria Democrática coas comunidades autónomas, corporacións locais e outros organismos, no desenvolvemento de accións dirixidas ao coñecemento e divulgación da Memoria Democrática, que inclúan o relato das vítimas e especificamente a memoria das mulleres e o exilio.
  2. A colaboración cos departamentos ministeriais competentes e, no seu caso, a proposta de medidas a adoptar para o impulso das accións que lles correspondan en aplicación da Lei 20/2022, do 19 de outubro, de Memoria Democrática, así como a integración e mantemento actualizado da información relativa ás este actuacións.
  3. As relacións coa Fiscalía de Sala de Dereitos Humanos e Memoria Democrática e co Defensor do Pobo no que se refire a os asuntos regulados na Lei 20/2022, do 19 de outubro.
  4. O fomento da formación, docencia e investigación en materia de Memoria Democrática en todos os ámbitos académicos, en colaboración con universidades e demais organismos con competencias na materia, así como o establecemento de liñas de colaboración que permitan solicitar información ou coñecemento de expertos na materia.
  5. A colaboración coas administracións públicas e entidades que o soliciten nos actos de recoñecemento, recordo e homenaxe ás vítimas da Guerra de España ou da Ditadura ou na conmemoración dos feitos representativos da Memoria Democrática, como o impulso dos actos institucionais do día 31 de outubro, de recordo e homenaxe a todas as vítimas do golpe militar, a Guerra e a Ditadura, e do día 8 de maio, de recordo e homenaxe aos homes e mulleres que sufriron o exilio como consecuencia da Guerra e a Ditadura.
  6. A declaración de Lugares de Memoria Democrática.
  7. O impulso e a iniciativa para a elaboración dos proxectos normativos sobre as materias da súa competencia e aqueloutros encargados pola persoa titular do Departamento, sen prexuízo das atribucións correspondentes a outros órganos do Departamento.
  8. A incoación e resolución dos expedientes sancionadores por infraccións tipificadas como moi graves pola Lei 20/2022, do 19 de outubro.
  9. A resolución sobre a retirada de símbolos e elementos contrarios á memoria democrática no ámbito da Administración Xeral do Estado e os seus organismos públicos e entidades de dereito público vinculados ou dependentes.
  1. A coordinación da política territorial dos diferentes departamentos ministeriais que leve a efecto a través das Delegacións do Goberno.
  2. A coordinación da actividade da Administración Xeral do Estado no territorio e a asistencia á mesma, así como a xestión dos recursos das Delegacións do Goberno, no ámbito de competencias do Ministerio de Política Territorial e Memoria Democrática.
  3. O impulso das relacións de cooperación e colaboración da Administración Xeral do Estado coas comunidades autónomas e Cidades de Ceuta e Melilla e cos entes locais.
  4. A proposta de actuación sobre os aspectos competenciais das relacións coas administracións territoriais.
  5. O seguimento xurídico e o informe sobre os proxectos normativos, disposicións e actos do Estado, as comunidades autónomas e as entidades locais, acerca da súa adecuación á orde constitucional de distribución de competencias.
  6. O seguimento do réxime local e a cooperación coas entidades locais, así como os programas nacionais e europeos de aplicación na área local.
  7. A potenciación do uso das linguas oficiais na Administración Xeral do Estado.
  1. A dirección, impulso e coordinación das actuacións relativas á participación do Departamento nos órganos colexiados do Goberno e nos de colaboración e apoio ao Goberno.
  2. A asistencia á persoa titular do Ministerio no control de eficacia do Departamento.
  3. O asesoramento xurídico á persoa titular do Ministerio no desenvolvemento das funcións que a esta lle corresponden e, en particular, no exercicio da súa potestade normativa e na produción dos actos administrativos da competencia daquela, así como aos demais órganos do Ministerio.
  4. A elaboración do anteproxecto anual de orzamentos do Ministerio, así como o seguimento da execución orzamentaria e tramitación das súas modificacións.
  5. A xestión económica e financeira e a planificación e seguimento da contratación administrativa dos servizos centrais.
  6. A planificación, dirección e administración dos recursos humanos dos servizos centrais do Departamento e as relacións coas organizacións sindicais e entidades representativas do persoal, así como a xestión dos plans de formación, acción social e dos programas de prevención de riscos laborais.
  7. A proposta en materia de compatibilidade, ao órgano competente para resolver, en relación co persoal do Ministerio ao que resulte de aplicación a normativa sobre incompatibilidades do persoal ao servizo das administracións públicas.
  8. A execución dos plans e programas de inspección dos servizos e a avaliación do funcionamento dos órganos e unidades dos servizos centrais.
  9. O exercicio das funcións da Unidade de Información de Transparencia do Ministerio, segundo o previsto no artigo 21 da Lei 19/2013, do 9 de decembro, de transparencia, acceso á información pública e bo goberno, e o apoio na coordinación das iniciativas deste Departamento en materia de Goberno Aberto; así como o exercicio das funcións de Unidade de Xestión de Queixas e Suxestións dos servizos centrais do Departamento, segundo o previsto no artigo 14 do Real Decreto 951/2005, do 29 de xullo, polo que se establece o marco xeral para a mellora da calidade na Administración Xeral do Estado.
  10. O exercicio das funcións de Unidade de Igualdade do Ministerio, segundo o previsto no artigo 77 da Lei Orgánica 3/2007, do 22 de marzo, para a igualdade efectiva de mulleres e homes, e de acordo con o Real Decreto 259/2019, do 12 de abril, polo que se regulan as Unidades de Igualdade da Administración Xeral do Estado, así como o exercicio das funcións de Unidade de Inclusión de Persoas con Discapacidade, segundo o previsto na disposición adicional décimo quinta do Real Decreto-lei 6/2023, do 19 de decembro, polo que se aproban medidas urxentes para a execución do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia en materia de servizo público de xustiza, función pública, réxime local e mecenado.
  11. A xestión de bens materiais, mobles e inmobles e o seu inventario, os arrendamentos, a execución de obras e o mantemento e conservación dos edificios dos servizos centrais do Ministerio.
  12. A dirección e coordinación dos servizos de información administrativa e das Oficinas de Asistencia en Materia de Rexistro, así como dos servizos técnicos, de seguridade, de reprografía e, en xeral, os de réxime interior e asuntos xerais dos servizos centrais do Ministerio.
  13. Respecto dos servizos centrais do Departamento, a planificación, dirección e coordinación dos desenvolvementos dos sistemas de información; a elaboración, preparación e proposta de necesidades dos recursos tecnolóxicos; así como a prestación de servizos en materia de tecnoloxías da información e a dirección e coordinación do portal web, sede electrónica e Intranet.
  14. Elaboración, desenvolvemento e execución dos plans de dixitalización do Departamento, así como a implantación e seguimento dos plans de trasformación dixital da Administración Xeral do Estado, respecto dos servizos centrais do Departamento, en coordinación coa Secretaría Xeral de Administración Dixital do Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública.
  1. Impulsar a execución das medidas adoptadas pola Administración Xeral do Estado nesta materia.
  2. Realizar a análise e seguimento periódico das medidas adoptadas pola Administración Xeral do Estado.
  3. Elevar informes periódicos ao Goberno sobre as actividades desenvolvidas e os resultados obtidos, así como cantas propostas considere necesarias para o adecuado cumprimento das funcións encomendadas.
  4. Solicitar dos distintos departamentos ministeriais, entidades dependentes da Administración Xeral do Estado e da Delegación do Goberno na Comunidade Autónoma de Canarias canta información resulte necesaria para o cumprimento das súas funcións, e convocar cantas reunións requíranse para ese efecto.
  5. Impulsar a coordinación da Administración Xeral do Estado coas administracións públicas canarias nesta materia.
  6. Apoiar á persoa titular do Ministerio de Política Territorial e Memoria Democrática no exercicio das funcións propias da copresidencia da Comisión mixta para a reconstrución, recuperación e apoio á illa da Palma.
  7. Asistir en representación do Ministerio de Política Territorial e Memoria Democrática ás sesións e traballos do grupo técnico da Comisión mixta para a reconstrución, recuperación e apoio á illa da Palma.
  8. Cantas outras funcións encoméndenselle pola persoa titular do Ministerio de Política Territorial e Memoria Democrática.
subir

Normativa

 

subir

Estrutura orgánica (organigrama)

 

subir