Acceder al contenido principal

Sección con el contenido principal

Ministerio de Sanidade

Información sobre las funciones del Ministerio de Sanidad y sus organismos públicos, vinculados o dependientes.


Funcións

Corresponde ao Ministerio de Sanidade a proposta e execución da política do Goberno en materia de saúde, de planificación e asistencia sanitaria, así como o exercicio das competencias da Administración Xeral do Estado para asegurar aos cidadáns o dereito á protección da saúde.

subir
A Secretaría de Estado de Sanidade é o órgano superior do Departamento ao que corresponde abordar os proxectos de innovación, mellora e transformación do Sistema Nacional de Saúde, en particular os relacionados coa saúde dixital e os sistemas de información, así como realizar as actividades tendentes á translación da innovación e avances da investigación ao Sistema Nacional de Saúde, sen prexuízo das competencias atribuídas a outros departamentos ministeriais e ás comunidades autónomas. Tamén lle corresponde desempeñar as funcións concernentes a saúde pública, coordinación interterritorial, Alta Inspección, planificación sanitaria, impulso das estratexias de saúde, elaboración e actualización da carteira común de servizos do Sistema Nacional de Saúde, ordenación das profesións sanitarias e desenvolvemento e execución da política farmacéutica, así como as funcións relativas ao financiamento público e fixación do prezo de medicamentos e produtos sanitarios e o desenvolvemento da política do Ministerio en materia de coordinación da política de transplantes. Pola súa banda, no ámbito da sanidade exterior, correspóndelle organizar e garantir a prestación e calidade dos controis sanitarios de bens á súa importación ou exportación nas instalacións das fronteiras españolas e nos medios de transporte internacionais, así como dos transportados polos viaxeiros no tránsito internacional, organizar e garantir a prestación da atención sanitaria do tránsito internacional de viaxeiros, da prevención das enfermidades e lesións do viaxeiro e dos servizos de vacinación internacional, en colaboración para estes efectos coas Comunidades Autónomas para que a vacinación sexa máis accesible á cidadanía que deba cumprir con este requisito, así como articular a vixilancia de sanidade exterior. Ademais, correspóndelle o impulso, avaliación e coordinación do desenvolvemento e execución do Marco Estratéxico para a Atención Primaria e Comunitaria. Así mesmo, correspóndelle a determinación dos criterios que permitan establecer a posición española ante a Unión Europea e noutros foros internacionais nas materias propias da súa competencia. Igualmente, correspóndenlle as actuacións pertinentes nos ámbitos da seguridade dos alimentos destinados ao consumo humano, incluíndo a nutrición e os aspectos de calidade con incidencia na saúde e a seguridade da cadea alimentaria, todo iso sen prexuízo das competencias atribuídas ao Ministerio de Dereitos Sociais, Consumo e Axenda 2030 e ao Ministerio de Agricultura, Pesca e Alimentación. Tamén lle corresponde o desenvolvemento e cumprimento das competencias do Departamento en materia de actualización, coordinación e execución do Plan Nacional sobre Drogas, particularmente nos ámbitos das drogodependencias e outras adiccións.

A Secretaría Xeral de Saúde Dixital, Información e Innovación do Sistema Nacional de Saúde é o órgano do Departamento ao que corresponde abordar os proxectos de modernización, innovación, mellora e transformación do Sistema Nacional de Saúde relacionados coa saúde dixital e os sistemas de información para o Sistema Nacional de Saúde, a realización de actividades tendentes á translación da innovación e avances da investigación ao Sistema Nacional de Saúde, sen prexuízo das competencias atribuídas a outros departamentos ministeriais e ás comunidades autónomas.

Correspóndelle, igualmente, a elaboración dos sistemas de información, a xestión da información clínica e administrativa relacionada coas competencias do departamento así como a identificación da poboación protexida e o acceso á información clínica e terapéutica do Sistema Nacional de Saúde, o control, normalización e catalogación da información sanitaria, e o aseguramiento da interoperabilidade e accesibilidade, de acordo con a normativa da Unión Europea sobre datos de saúde, así como ostentar a representación do Ministerio de Sanidade nos organismos nacionais e internacionais competentes en materia de saúde dixital, sen prexuízo das competencias doutras unidades do departamento.

2. Da Secretaría Xeral de Saúde Dixital, Información e Innovación do Sistema Nacional de Saúde depende a Dirección Xeral de Saúde Dixital e Sistemas de Información para o Sistema Nacional de Saúde.

3. Ademais, a Secretaría Xeral de Saúde Dixital, Información e Innovación do Sistema Nacional de Saúde desenvolverá as funcións seguintes:

Facilitar o desenvolvemento e implementación de liñas estratéxicas sobre investigación e innovación no sector sanitario, orientadas cara á incorporación de melloras na atención de pacientes e na organización e funcionamento do Sistema Nacional de Saúde, en colaboración con outros organismos e institucións implicadas, e en particular co Instituto de Saúde Carlos III Ou.A.
Realizar as actuacións necesarias para o desenvolvemento e mantemento do Sistema de Información Sanitaria do Sistema Nacional de Saúde definido no capítulo V da Lei 16/2003, do 28 de maio, de cohesión e calidade do Sistema Nacional de Saúde, garantindo a súa calidade, normalización, catalogación, comparabilidad, transparencia e accesibilidade dentro do marco legal de protección de datos persoais.
Realizar as actuacións necesarias para a gobernación e xestión do dato sanitario, aplicando os acordos adoptados no marco do Consello Interterritorial do Sistema Nacional Saúde, a través da Oficina do Dato Sanitario como unidade técnica e en colaboración co resto de organismos competentes.
Coordinar as operacións do Ministerio de Sanidade sobre a saúde e o sistema sanitario no Plan Estatístico Nacional, así como a súa achega para outros fins estatais e para responder os compromisos en materia de datos e información, con organizacións internacionais.
Elaborar o Informe Anual do Sistema Nacional de Saúde cun enfoque integral da saúde e a súa protección e desde a perspectiva da equidade, a calidade e a eficiencia, así como os informes periódicos de avaliación sobre a situación de saúde, o funcionamento, desempeño e resultados do sistema sanitario e a súa análise comparativa con outros sistemas sanitarios, incluídas as expectativas e opinión cidadá e os resultados en pacientes.
Asumir a xestión funcional dos servizos comúns do Sistema Nacional de Saúde relativos a Poboación Protexida e de interoperabilidade da Historia Clínica Dixital e de Receita Electrónica, tanto no ámbito nacional como internacional, así como elaborar e manter o rexistro xeral de centros, servizos e establecementos sanitarios.
Ostentar a representación do Ministerio de Sanidade nos organismos nacionais e internacionais competentes en materia de información, interoperabilidade sanitaria, normalización, estatísticas e avaliación do sector saúde.
Impulsar o uso diligente e ético dos datos utilizados no ámbito do Sistema Nacional de Saúde, en colaboración coas comunidades autónomas e resto de axentes involucrados, así como velar pola súa integridade e proceder á súa difusión, nos termos e condicións que a normativa aplicable estableza a través da Oficina do Dato Sanitario.

A Subsecretaría de Sanidade é o órgano ao que corresponde desempeñar as funcións previstas na Lei 40/2015, do 1 de outubro, de Réxime Xurídico do Sector Público, e a dirección, impulso e supervisión dos seus órganos directivos dependentes e, no seu caso, dos organismos públicos que lle estean adscritos. Así mesmo, correspóndelle a coordinación das actuacións do Departamento en relación cos asuntos que se someterán aos órganos colexiados do Goberno.

Ademais, correspóndelle, en particular, o desenvolvemento das seguintes funcións:

A xestión do persoal funcionario, estatutario e laboral do Departamento, a elaboración das relacións de postos de traballo, o anteproxecto de oferta de emprego público e os plans de emprego, e a convocatoria e resolución das probas selectivas do persoal funcionario e laboral e os concursos de persoal funcionario do Departamento e dos seus organismos autónomos; a formación e promoción do persoal, a asistencia social e as relacións coa xunta de persoal e co comité de empresa, así como a seguridade e hixiene no traballo, e tamén o réxime económico e de control dos gastos de persoal e a habilitación destes.
A elaboración e tramitación do anteproxecto de orzamento do Departamento e dos seus organismos, das modificacións orzamentarias do Departamento e as que correspondan dos organismos adscritos, así como o informe e asistencia técnica en materia orzamentaria e as funcións encomendadas ás oficinas orzamentarias.
A xestión económico-financeira e de tesouraría dos créditos orzamentarios do Departamento; as funcións de habilitación e pagaduría; a tramitación dos expedientes de contratación e demais expedientes de gasto non atribuídos a outros órganos do Departamento, así como a programación e contabilización previa dos créditos orzamentarios.
A dirección, impulso e xestión no Departamento dos servizos xerais e de réxime interior, da seguridade, do patrimonio, das obras e dos servizos técnicos de mantemento, o equipamento das Unidades, a elaboración e actualización do inventario de bens mobles, a xestión e execución dos plans de autoprotección dos inmobles onde preste o servizo de mantemento, así como a planificación e seguimento da execución dos contratos relativos a estas materias.
A planificación, dirección e coordinación dos desenvolvementos dos sistemas horizontais do Ministerio de Sanidade; a elaboración, deseño, preparación e proposta de necesidades dos recursos tecnolóxicos correspondentes; e a dirección e coordinación tecnolóxica e da publicación de contidos e procedementos do portal web, sede electrónica e Intranet do Ministerio de Sanidade.
A elaboración, desenvolvemento e execución dos plans de dixitalización do departamento, así como o impulso e seguimento dos plans de trasformación dixital da Administración Xeral do Estado, no ámbito do Ministerio de Sanidade, sen prexuízo das competencias doutras unidades e da coordinación con estas.
A dirección e xestión integral do posto de traballo dixital, incluíndo o soporte a persoas usuarias e sedes, a provisión e xestión de equipamentos e os servizos asociados.
A coordinación e supervisión, en colaboración coa Dirección Xeral de Saúde Dixital e Sistemas de Información do Sistema Nacional de Saúde, das actuacións no ámbito das tecnoloxías da información e as comunicacións que desenvolvan os órganos directivos e organismos do Departamento, incluíndo a tramitación ante a Comisión Ministerial de Administración Dixital, presidida pola persoa titular da Subsecretaría de sanidade, das propostas correspondentes a este ámbito.
A planificación e execución orzamentaria en materia de tecnoloxías da información e transformación dixital no ámbito das súas competencias, así como a súa execución e o seguimento asociado sen prexuízo das competencias doutras unidades e da coordinación con estas. Así mesmo, o impulso dos expedientes de contratación e seguimento contractual dos acordos de niveis de servizo.
As funcións que a Lei 19/2013, do 9 de decembro, de transparencia, acceso á información pública e bo goberno, e as súas disposicións de desenvolvemento, atribúen ás Unidades de Información, no ámbito do Ministerio de Sanidade, así como o apoio na coordinación das iniciativas en materia de goberno aberto no ámbito do Ministerio.
O establecemento e xestión dos sistemas de información do Ministerio de Sanidade dirixidos á cidadanía, así como a atención á mesma sobre o modo de acceso aos servizos, procedementos, axudas e subvencións da competencia do Ministerio de Sanidade.
A realización e coordinación das campañas de publicidade institucional do Departamento, coa colaboración das distintas Unidades proponentes das mesmas.
A realización de accións informativas e divulgativas en materias propias do Departamento, sen prexuízo das atribuídas expresamente a outro órgano.
A execución e avaliación dos programas de inspección dos servizos do Departamento e das entidades do sector público institucional que teña adscritas.
ñ) A proposta de simplificación e racionalización de procedementos, a realización de estudos e as propostas sobre a mellora da organización.
As actuacións de exame e proposta reguladas polo Real Decreto 799/2005, do 1 de xullo, polo que se regulan as inspeccións de servizos.
A coordinación das avaliacións das políticas públicas de competencia do Departamento e, no seu caso, a realización das que determine a persoa titular do Ministerio, de acordo con o plan de avaliacións de políticas públicas que aprobe o Consello de Ministros, co apoio do Instituto para a Avaliación de Políticas Públicas do Ministerio de Economía, Comercio e Empresa.
O impulso da captación e coordinación da execución dos Fondos provenientes da Unión Europea destinados ao Ministerio de Sanidade.
A implantación dun sistema de planificación con enfoque estratéxico e previsións sobre despregamento, avaliación de implementación e revisión.
O impulso e coordinación dos traballos técnicos e administrativos inherentes a proxectos con financiamento nacional e europea destinados ao Ministerio de Sanidade. En relación con estes proxectos, corresponderalle, así mesmo, planificar o seu control, seguimento e avaliación mediante un seguimento periódico de indicadores de realización e de resultados e a avaliación da súa implementación con información actualizada relativa ao avance na consecución dos fitos e das metas.
O impulso e a colaboración cos centros xestores do Departamento no cumprimento das obrigas existentes en materia de comunicación e publicidade en relación coas actuacións asociadas a Fondos da Unión Europea.
A coordinación e o impulso dos plans e proxectos promovidos desde o ámbito da Secretaría de Estado da Función Pública.
O exercicio das funcións da secretaría técnica do Consello Interterritorial do Sistema Nacional de Saúde.
O exercicio das funcións da Unidade de Igualdade do Ministerio, segundo o previsto no artigo 77 da Lei Orgánica 3/2007, do 22 de marzo, para a igualdade efectiva de mulleres e homes, de acordo con o Real Decreto 259/2019, do 12 de abril, polo que se regulan as Unidades de Igualdade da Administración Xeral do Estado.
O seguimento e actualización da representación do Ministerio en órganos colexiados e en comisións ou grupos de traballo.

O Comisionado de Saúde Mental é o órgano do Departamento ao que corresponde desenvolver as liñas estratéxicas en saúde mental do ministerio e as posibles interaccións con outros departamentos ministeriais, outras administracións públicas, institucións públicas e privadas e sociedade civil. Así mesmo, correspóndelle Impulsar un Pacto de Estado de Saúde Mental.

En particular, levará a cabo as seguintes funcións:

Fomentar, reorganizar e coordinar a rede de atención á saúde mental comunitaria dos servizos de saúde do Estado, especialmente no que se refire a a atención a persoas con Trastorno Mental Grave (TMG), impulsando a mellora da xestión dos recursos humanos, o establecemento de indicadores de calidade, a promoción da investigación e a adopción dun modelo asistencial baseado en coidados integrais e personalizados.
Desenvolver, implementar e avaliar plans específicos de saúde mental, tales como os dirixidos á infancia, adolescencia e mocidade, ao uso racional de psicofármacos e contra o suicidio. Xestión da liña 024 de atención á conduta suicida.
Avaliar o cumprimento dos Plans de Acción en Saúde Mental, dentro da Estratexia de Saúde Mental 2022-2026.
Impulsar actuacións e iniciativas para a promoción e protección da saúde mental no traballo, en colaboración con axentes institucionais, sociais e sanitarios, de acordo con a normativa existente, e desenvolver estratexias que identifiquen e aborden a carga de enfermidade mental derivada da contorna laboral.
Deseñar estratexias de acción e promoción da saúde comunitaria enfocadas a atender o sufrimento psíquico de orixe social mediante a implementación de unidades de atención e seguimento da prescrición social, xunto coas distintas institucións competentes, que buscarán fortalecer as redes e recursos comunitarios existentes e desenvolver novos enfoques e ferramentas no medio comunitario.
Promover a creación dun programa de prevención e despatologización en materia de saúde mental, baseado no enfoque de determinantes sociais, para abordar cáusalas raíz dos trastornos mentais e reducir o seu estigmatización.
Impulsar o proxecto Horizonte de Desinstitucionalización para o ano 2040, incluíndo estudos sobre a situación actual e medidas para promover a recuperación e a reintegración comunitaria de persoas con trastornos mentais.
Desenvolver accións específicas orientadas á promoción, protección e atención da saúde mental de colectivos vulnerables, tales como persoas internas en prisións, persoas migrantes que, polas súas especiais circunstancias, estean nunha situación de vulnerabilidade, e vítimas de violencia de xénero ou de violencias sexuais, incidindo especialmente nas medidas que garantan o respecto dos dereitos das persoas sometidas a medidas involuntarias por mor dun trastorno mental.
Determinar os criterios que permitan establecer a posición española ante a Unión Europea e noutros foros internacionais nas materias propias da súa competencia, en coordinación coa Secretaría Xeral Técnica.

subir

Normativa

 

subir

Estrutura orgánica (organigrama)

 

subir