Acceder al contenido principal

Sección con el contenido principal

Ministerio da Presidencia, Xustiza e Relacións coas Cortes

Información sobre as funcións do Ministerio da Presidencia, Xustiza e Relacións coas Cortes e dos seus organismos públicos, vinculados ou dependentes.

Actualizado a 29/02/2024.


Funcións

O Ministerio da Presidencia, Xustiza e Relacións coas Cortes, cuxo titular é o Notario Maior do Reino, é o departamento da Administración Xeral do Estado ao que corresponde, dentro do ámbito das competencias que lle confiren as disposicións legais vixentes, a proposta e execución da política do Goberno para o desenvolvemento do ordenamento xurídico, especialmente en materia de dereito penal, civil, mercantil e procesual; a política de organización e apoio da Administración de Xustiza, así como a cooperación coas comunidades autónomas en coordinación cos demais departamentos competentes na materia; a cooperación xurídica internacional; os dereitos de graza e títulos nobiliarios e grandezas de España e a asistencia xurídica do Estado.

Igualmente, corresponden á persoa titular do Ministerio da Presidencia, Xustiza e Relacións coas Cortes as relacións coa Axencia Española de Protección de Datos e cos Consellos Xerais da Avogacía, dos Procuradores dos Tribunais e dos Colexios de Graduados Sociais de España.

Así mesmo, corresponde á persoa titular do Ministerio da Presidencia, Xustiza e Relacións coas Cortes a coordinación dos asuntos de relevancia constitucional; a preparación, desenvolvemento e seguimento do programa lexislativo; o apoio inmediato á Presidencia do Goberno; a asistencia ao Consello de Ministros, ás Comisións Delegadas do Goberno, á Comisión Xeral de Secretarios de Estado e Subsecretarios e, en particular, ao Goberno nas súas relacións coas Cortes Xerais; a coordinación interministerial que lle encomenden as disposicións vixentes, o Goberno ou o seu Presidente; a coordinación e a análise da calidade da actividade normativa do Goberno; as funcións de apoio material, de xestión económico-financeira, orzamentaria, de persoal e, en xeral, cantas outras desta natureza precisen o Presidente do Goberno e os órganos dependentes da Presidencia do Goberno; o exercicio das competencias relacionadas co uso da bandeira, o escudo e demais símbolos nacionais; a proposta e execución da política do Goberno en materia de exercicio do dereito á liberdade relixiosa e de culto, así como as demais competencias atribuídas polo ordenamento xurídico.

subir

A Secretaría de Estado de Xustiza é o órgano superior do Ministerio da Presidencia, Xustiza e Relacións coas Cortes ao que corresponde, baixo a superior autoridade da persoa titular do Departamento, a coordinación e colaboración coa Administración das comunidades autónomas ao servizo da xustiza; a ordenación, planificación, apoio e cooperación coa Administración de Xustiza e coa Fiscalía; a cooperación xurídica internacional e as relacións cos organismos internacionais e da Unión Europea no ámbito das competencias do Ministerio da Presidencia, Xustiza e Relacións coas Cortes; as competencias relacionadas coa localización, recuperación, administración e realización de efectos, bens, instrumentos e ganancias procedentes de actividades delituosas e a dirección, impulso e xestión das atribucións ministeriais relativas a estado civil e nacionalidade, o Rexistro Civil, a fe pública notarial, os dereitos rexistrais, o Rexistro Xeral de Actos de Última Vontade, o Rexistro de Fundacións de competencia estatal, o Rexistro de Mediadores e Institucións de Mediación e o Rexistro Central de Titularidades Reais.

Sen prexuízo das atribucións da persoa titular do Departamento, corresponde á persoa titular da Secretaría de Estado de Xustiza a participación nas relacións do Ministerio cos órganos de goberno do Consello Xeral do Poder Xudicial, do Ministerio Fiscal, os competentes en materia de xustiza das comunidades autónomas e os Consellos Xerais da Avogacía, dos Procuradores dos Tribunais e dos Colexios de Graduados Sociais de España, as relacións do Ministerio co Defensor do Pobo en materia de xustiza, así como as relacións co Consello Xeral do Notariado e o Colexio de Rexistradores da Propiedade, Mercantís e de Bens Mobles de España.

Así mesmo, corresponde á Secretaría de Estado de Xustiza o impulso e a iniciativa para a elaboración dos proxectos normativos sobre as materias da súa competencia e aqueloutros encargados polo titular do Departamento, sen prexuízo das atribucións correspondentes á Subsecretaría e á Secretaría Xeral Técnica-Secretariado do Goberno.

  1. A dirección, coordinación e demais competencias respecto dos Secretarios de Goberno e dos demais integrantes do Corpo de Letrados da Administración de Xustiza.
  2. A ordenación da conta de depósitos e consignacións, en relación coas funcións dos Letrados de Administración de Xustiza.
  3. A centralización e consolidación da información estatística que deba recibir o Ministerio da Presidencia, Xustiza e Relacións coas Cortes a través dos Secretarios de Goberno e os Letrados da Administración de Xustiza, a participación na elaboración do Plan Estatístico Nacional en materia xudicial, así como o tratamento e seguimento das estatísticas relacionadas coa Administración de Xustiza e o apoio á Comisión Nacional de Estatística Xudicial.
  4. A elaboración de programas, directrices e instrumentos para a transformación dixital da Xustiza e para a implantación da Oficina Xudicial, das Unidades Administrativas e da Oficina Fiscal, así como a avaliación do seu proceso de implantación.
  5. O deseño da estrutura básica da Oficina Xudicial e a Oficina Fiscal e a aprobación de forma definitiva das relacións de postos de traballo das oficinas xudiciais e fiscais en todo o territorio do Estado.
  6. A implantación e avaliación de programas de calidade dos servizos nas oficinas xudiciais e fiscais.
  7. A organización e o funcionamento das oficinas xudiciais e fiscais en materias propias das competencias do Departamento e o impulso e apoio técnico á Comisión de Implantación da Oficina Xudicial.
  1. A asistencia ou representación da persoa titular do Ministerio da Presidencia, Xustiza e Relacións coas Cortes nas reunións das Xuntas de Portavoces das Cámaras, cando o Goberno estime oportuno acudir a estas, todo iso de conformidade co previsto nos Regulamentos do Congreso dos Deputados e do Senado.
  2. A remisión ás Cortes Xerais dos escritos e comunicacións que o Goberno envíe ás Cámaras, excepto no caso dos tratados e convenios internacionais, proxectos de lei, reais decretos-leis e reais decretos lexislativos, cuxa remisión corresponde ao titular do Ministerio da Presidencia, Xustiza e Relacións coas Cortes, sen prexuízo da súa comunicación electrónica polo Secretario de Estado ás Cámaras.
  3. O estudo, seguimento e coordinación da tramitación parlamentaria do programa lexislativo do Goberno.
  4. A coordinación da actividade administrativa das relacións do Goberno coas Cortes Xerais e a asistencia ao Goberno no ámbito do control parlamentario e, en xeral, nas súas relacións coas Cámaras.
  5. A coordinación dos asuntos de relevancia constitucional.
  6. A realización de estudos e informes relacionados coas iniciativas de reforma constitucional e de reforma dos Estatutos de Autonomía.
  7. O seguimento, a valoración e, no seu caso, a formulación de propostas en relación co programa e a actividade lexislativa do Goberno.
  8. Calquera outra función que poida derivar da actividade das Cortes Xerais nas súas relacións co Goberno.
  9. A promoción, difusión e achegamento da Constitución á sociedade española, mediante actuacións de sensibilización, comunicación, formación e estudo.
  10. A promoción dos dereitos humanos, mediante actuacións de sensibilización, comunicación e formación, así como a coordinación, o seguimento e a avaliación do Plan de Dereitos Humanos vixente.
  1. A representación ordinaria do Departamento.
  2. A asistencia á persoa titular do Departamento nas funcións de apoio ao Presidente do Goberno.
  3. A execución das directrices e instrucións ditadas pola persoa titular do Departamento para a organización e coordinación das actividades do Consello de Ministros, das Comisións Delegadas do Goberno e da Comisión Xeral de Secretarios de Estado e Subsecretarios.
  4. O apoio e asesoramento técnico á persoa titular do Departamento na elaboración e aprobación dos plans de actuación do Departamento.
  5. A dirección e coordinación dos servizos comúns do Departamento e, en particular, a planificación e xestión económica e orzamentaria, así como a dos recursos humanos, tecnolóxicos e materiais.
  6. O establecemento dos programas de inspección do persoal e dos servizos, así como a realización das actuacións precisas para a mellora dos sistemas de planificación, dirección e organización e para a racionalización e simplificación dos procedementos e métodos de traballo, no marco definido polo Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública. Así mesmo, correspóndelle a coordinación das actividades vinculadas coas avaliacións das políticas públicas de competencia do Departamento en apoio do Instituto para a Avaliación de Políticas Públicas, de acordo con o plan de avaliacións de políticas públicas que aprobe o Consello de Ministros.
  7. A elaboración e aprobación do Plan Anual de Inspección do Departamento.
  8. A elaboración, no seu caso, e tramitación dos proxectos de disposicións de carácter xeral.
  9. O asesoramento xurídico á persoa titular do Departamento no desenvolvemento das funcións que a esta lle corresponden e, en particular, no exercicio da súa potestade normativa e na produción dos actos administrativos da competencia daquel, así como aos demais órganos do Departamento, sen prexuízo das competencias que corresponden á Avogacía Xeral do Estado.
  10. O impulso, coordinación e supervisión da elaboración e proposta normativa nas materias de competencia do Departamento, sen prexuízo das iniciativas doutros órganos superiores e directivos e coa asistencia, no seu caso, da Comisión Xeral de Codificación, a través da Secretaría Xeral Técnica-Secretariado do Goberno.
  11. A dirección e realización dos proxectos organizativos de ámbito ministerial.
  12. A comunicación cos demais Departamentos e cos organismos e entidades que teñan relación co Departamento.
  13. A programación, coordinación e avaliación da actividade editorial da Administración Xeral do Estado, así como a execución dos plans editoriais do Departamento.
  14. As autorizacións de uso da bandeira, escudo ou demais símbolos nacionais, nos casos en que así se prevexa normativamente.
  15. O impulso e coordinación das relacións institucionais do Departamento, así como as relacións cos órganos xurisdicionais, sen prexuízo das competencias atribuídas a outros órganos superiores e directivos.
  16. O desenvolvemento das funcións propias da Unidade de Igualdade do Departamento, previstas no artigo 77 da Lei Orgánica 3/2007, do 22 de marzo, para a igualdade efectiva de mulleres e homes.
  17. A xestión do Rexistro de ordes e condecoracións.
  18. A elaboración dos proxectos normativos sobre as materias propias do exercicio do dereito de liberdade relixiosa e de culto, e, no seu caso, informe de cuantos proxectos normativos poidan afectar ao este exercicio.
  19. A promoción, análise, estudo, investigación, asistencia técnica, seguimento e desenvolvemento da liberdade relixiosa e de culto, a súa coordinación cos órganos competentes dos demais departamentos, a colaboración coas institucións e organizacións interesadas na súa promoción, así como a xestión económico-orzamentaria dos créditos asignados para o seu desenvolvemento.
  20. As relacións ordinarias coas entidades relixiosas.
  21. A elaboración das propostas de acordos e convenios de cooperación coas igrexas, confesións e comunidades relixiosas e, no seu caso, o seu seguimento.
  22. A dirección e a xestión do Rexistro de Entidades Relixiosas.
  23. O estudo, promoción e defensa do dereito de liberdade relixiosa e de culto, así como o asesoramento ás distintas administracións públicas na implementación de modelos de xestión axustados ao marco constitucional que regula o dereito de liberdade relixiosa en España e, en particular, aos principios constitucionais de liberdade, igualdade, laicidad e cooperación.
  24. As relacións cos organismos internacionais competentes en materia de liberdade relixiosa, de crenzas e de culto e, máis particularmente, na aplicación e desenvolvemento de convenios ou tratados internacionais referentes ás mencionadas liberdades.
  25. A administración, reparación e conservación dos bens inmobles adscritos a sede dos servizos centrais do Departamento, a actualización do inventario do este patrimonio inmobiliario e a xestión patrimonial relacionada coa tramitación dos expedientes de afectación, de adscrición ou de arrendamento dos inmobles destinados aos servizos centrais do Departamento e aos servizos periféricos dependentes da Avogacía Xeral do Estado.
  26. A programación e xestión dos investimentos novos e as de reposición; a planificación, supervisión e dirección dos proxectos de obras de construción, reparación e conservación dos edificios sede dos servizos centrais do Departamento e dos servizos periféricos dependentes da Avogacía Xeral do Estado, así como das súas instalacións, mobiliario e demais bens necesarios para a posta en funcionamento dos servizos.
  27. A seguridade naquela inmobles sede dos servizos centrais do Ministerio nos que a mesma non sexa responsabilidade do Departamento de Seguridade da Presidencia do Goberno, así como dos servizos periféricos dependentes da Avogacía Xeral do Estado.
  28. A preparación dos asuntos relativos ao exercicio do dereito de graza con carácter previo á súa elevación ao Consello de Ministros e a expedición de certificacións acreditativas do desempeño da prestación social sustitutoria.
  29. A xestión dos asuntos relativos aos títulos nobiliarios e grandezas de España, xestión dos pedimentos de sucesión, cesión, distribución e rehabilitación de distincións nobiliarias, e a xestión das autorizacións de uso de títulos estranxeiros.
  30. A dirección da Cancillería da Orde de San Raimundo de Peñafort, a preparación das propostas e a expedición dos títulos das condecoracións, así como a xestión do rexistro de distincións da Orde, así como a xestión do rexistro de distincións da Orde.

A Avogacía Xeral do Estado, con rango de Subsecretaría, é o órgano administrativo que desenvolve a función de asistencia xurídica, consistente no asesoramento e a representación e defensa en xuízo, á Administración Xeral do Estado, aos seus organismos autónomos, aos Órganos Constitucionais e, no seu caso e a través dos oportunos convenios, ás comunidades autónomas, ás corporacións locais e ás restantes entidades que integran o sector público institucional, nos termos establecidos na Lei 52/1997, do 27 de novembro, de Asistencia Xurídica ao Estado e Institucións Públicas, no Regulamento da Avogacía Xeral do Estado e na súa normativa complementaria.

Correspóndenlle as funcións establecidas no Real Decreto 1012/2022, do 5 de decembro, polo que se establece a estrutura orgánica da Avogacía Xeral do Estado, regúlase a inspección dos servizos no seu ámbito e dítanse normas sobre o seu persoal.

subir

Normativa

  • Real Decreto 204/2024, do 27 de febreiro, polo que se desenvolve a estrutura orgánica básica do Ministerio da Presidencia, Xustiza e Relacións coas Cortes, e modifícase o Real Decreto 1012/2022, do 5 de decembro, polo que se establece a estrutura orgánica da Avogacía Xeral do Estado, regúlase a inspección dos servizos no seu ámbito e dítanse normas sobre o seu persoal. (Versión consolidada que recolle as modificacións posteriores).
  • Ver a Normativa (Lexislatura XV).

 

subir

Estrutura orgánica (organigrama)

 

subir