Acceder al contenido principal

Sección con el contenido principal

Ministerio de Facenda

Información sobre as funcións do Ministerio de Facenda e dos seus organismos públicos, vinculados ou dependentes.

Actualizado a 29/02/2024.


Funcións

O Ministerio de Facenda é o departamento da Administración Xeral do Estado encargado da proposta e execución da política do Goberno en materia de facenda pública, de orzamentos e de gastos e de empresas públicas, ademais do resto de competencias e atribucións que lle confire o ordenamento xurídico.

Igualmente é competencia deste Ministerio a aplicación e xestión dos sistemas de financiamento autonómico e local e a provisión de información sobre a actividade económico financeira das distintas administracións públicas, así como a estratexia, coordinación e normativa en materia de contratación pública.

subir
  1. O sistema de financiamento das comunidades autónomas e cidades con estatuto de autonomía, así como a valoración dos custos efectivos dos servizos que se traspasan, o endebedamento das comunidades autónomas e a aplicación da normativa de estabilidade orzamentaria no ámbito das mesmas.
  2. O sistema financeiro das entidades que integran a administración local, o endebedamento das entidades locais e a aplicación da normativa de estabilidade orzamentaria no ámbito das mesmas.
  3. A colaboración entre as administracións do Estado, autonómica e local e a actuación dos órganos establecidos para o efecto, especialmente no Consello de Política Fiscal e Financeira, e na Comisión Nacional de Administración Local.
  4. As funcións de informes e autorizacións legalmente atribuídas na normativa de réxime local ao órgano competente da Administración Xeral do Estado en materia de facendas locais en postos de traballo reservados a persoal funcionario de administración local con habilitación de carácter nacional.
  5. O ditado das instrucións ou resolucións necesarias co fin de dotar de maior colaboración, cooperación e coordinación entre órganos directivos, entidades e organismos dependentes ou vinculados á Secretaría de Estado, particularmente no ámbito da Administración Tributaria, e especialmente en materia de cesión de datos e acceso á información, optimización de recursos humanos, técnicos, informáticos e materiais así como para a consecución de sinerxias precisas para a maior efectividade do principio de boa administración, todo iso sen prexuízo das súas respectivas competencias.
  6. En materia de xogo, a análise e definición da política global en materia tributaria, a proposta, elaboración e interpretación do réxime tributario e a xestión e liquidación das taxas derivadas da xestión administrativa do xogo.
  1. A Secretaría do Consello de Política Fiscal e Financeira das Comunidades Autónomas, así como o apoio, asesoramento e asistencia técnica ao este Consello, e as relacións con outros órganos de coordinación entre a Administración Xeral do Estado e as comunidades autónomas no ámbito de competencias da Secretaría Xeral.
  2. A Secretaría da Subcomisión de Réxime Económico, Financeiro e Fiscal da Comisión Nacional de Administración Local, e as relacións con outros órganos de coordinación entre a Administración Xeral do Estado e as entidades locais no ámbito de competencias da Secretaría Xeral non atribuídas expresamente á Dirección Xeral de Estabilidade Orzamentaria e Xestión Financeira Territorial.
  3. O estudo, informe e proposta de normas e medidas relativas ao réxime tributario das comunidades autónomas, e aos réximes tributarios especiais por razón do territorio, sen prexuízo das competencias da Dirección Xeral de Tributos.
  4. A aplicación dos aspectos tributarios dos réximes de Concerto coa Comunidade Autónoma do País Vasco e Convenio coa Comunidade Foral de Navarra.
  5. O estudo, informe e proposta das normas e medidas relativas ao financiamento das comunidades autónomas, así como a elaboración de estudos sobre a aplicación do sistema de financiamento de comunidades autónomas e os aspectos económicos e financeiros das comunidades autónomas.
  6. Os labores de apoio, asesoramento e asistencia técnica ao Comité Técnico Permanente de Avaliación e a outros órganos no ámbito da análise ou modificación do Sistema de financiamento das comunidades autónomas.
  7. A elaboración de estudos, informes e propostas de normas e medidas sobre o sistema e os mecanismos de financiamento local e o réxime orzamentario e financeiro das entidades locais, así como a evacuación de consultas en relación co este réxime.
  8. A elaboración de informes, previsións e estatísticas, incluíndo o tratamento dos datos económico-financeiros e tributarios das entidades locais, e a definición dos contidos das publicacións relacionadas con aquela información que levará a cabo pola Secretaría Xeral Técnica.
  9. A análise e actuacións que procedan respecto da información enviada polas entidades locais, sobre as súas entidades e organismos vinculados ou dependentes, para o desenvolvemento das competencias atribuídas á Secretaría Xeral no marco da normativa orzamentaria.
  10. O deseño e mantemento dos sistemas informáticos dependentes da Secretaría Xeral e a elaboración das propostas de adquisición de bens e servizos informáticos no ámbito da Secretaría Xeral.
  11. O mantemento e actualización de contidos das Oficinas Virtuais de Coordinación Financeira coas comunidades autónomas e entidades locais, así como a asistencia e apoio informático a usuarios das aplicacións da Secretaría Xeral.
  12. O deseño de aplicacións de tratamento da información económico-financeira e de xestión do financiamento das Administracións Territoriais, a implantación de ferramentas para a mellora da toma de decisións, así como a xestión mediante a mellora continua e a monitorización da seguridade da información no ámbito da Secretaría Xeral.
  1. A Secretaría de Estado de Orzamentos e Gastos, baixo a superior dirección da persoa titular do Ministerio de Facenda, dirixe e coordina as actuacións relativas á planificación, programación e presupuestación do sector público estatal e dos seus custos de persoal.
  2. Corresponde á Secretaría de Estado de Orzamentos e Gastos a formulación da proposta dos obxectivos de estabilidade orzamentaria e o límite de gasto non financeiro do Estado. Realizará o seguimento do cumprimento dos obxectivos de estabilidade orzamentaria, débeda pública e regra de gasto respecto da totalidade do sector público e proporá a adopción das medidas tendentes a corrixir as desviacións que puidesen producirse.
  3. Corresponde á Secretaría de Estado de Orzamentos e Gastos, a través da Dirección Xeral de Custos de Persoal, as competencias de elaboración das propostas normativas a incluír no Anteproxecto de Lei de Orzamentos Xerais do Estado en materia de custos de persoal no marco da planificación estratéxica de Recursos Humanos. Así mesmo, correspóndelle informar con carácter preceptivo nas decisións que afecten á envolvente global de gasto das políticas relativas a recursos humanos e réximes retributivos do sector público, no marco do Plan Xeral de Recursos Humanos.
  4. Corresponde aos centros directivos da Secretaría de Estado de Orzamentos e Gastos, así como ás súas entidades ou organismos dependentes ou vinculados, responsables da información económico-financeira que corresponda prover ao Ministerio de Facenda en cumprimento do previsto na Lei Orgánica 2/2012, do 27 de abril, a súa normativa de desenvolvemento, a normativa da Unión Europea e o resto da normativa económico-financeira que resulte aplicable, a remisión da este información para efectos da súa publicación á Central de Información económico-financeira das Administracións Públicas nos termos previstos reglamentariamente.
  1. O control interno mediante o exercicio da función interventora, do control financeiro permanente e da auditoría pública de acordo con o establecido na Lei 47/2003, do 26 de novembro, sen prexuízo dos sistemas dos órganos e entidades que integran o sector público estatal que permitan asegurar o cumprimento da legalidade, así como dos principios de eficacia, eficiencia e economía na xestión financeira, e a corrección da información económica financeira.
  2. O seguimento e control de subvencións e axudas públicas e a administración e custodia da Base de Datos Nacional de Subvencións de acordo con o establecido na Lei 38/2003, do 17 de novembro, Xeneral de Subvencións.
  3. A dirección e a xestión da contabilidade pública nos termos establecidos na Lei 47/2003, do 26 de novembro.
  4. A formación das contas económicas do sector público.
  5. A clasificación das unidades públicas e a realización de informes sobre o tratamento das operacións realizadas polo sector público, de acordo con a normativa reguladora da contabilidade nacional.
  6. A xestión da información económico-financeira derivada do exercicio das súas funcións contables e de control.
  7. A relación coas facendas territoriais para os efectos da información contable que deben remitir para a formación das contas económicas do sector público.
  8. A planificación, deseño e execución da política informática da Secretaría de Estado de Orzamentos e Gastos, da Secretaría Xeral de Fondos Europeos e da Intervención Xeral da Administración do Estado, o soporte informático das súas respectivas actividades e o asesoramento, coordinación e instrumentación dos proxectos informáticos dos seus órganos.
  9. As actuacións derivadas do exercicio do control dos fondos europeos, no que se refire ao exercicio das funcións de autoridade de auditoría e Servizo Específico naqueles fondos nos que a Intervención Xeral da Administración do Estado teña tal condición e de Autoridade de Control do Plan e Mecanismo para a Recuperación e Resiliencia, de acordo con a súa normativa reguladora.
  10. O auxilio e colaboración coa Administración de Xustiza, dentro dos límites das funcións e competencias que o ordenamento xurídico atribúe á Intervención Xeral da Administración do Estado, en relación con aqueles procedementos penais nos que exista conexión coas este funcións e competencias.
  11. Integración, xestión e publicación do Inventario de entidades do Sector Público Estatal, Autonómico e Local, nos termos previstos na Lei 40/2015, do 1 de outubro.
  12. A coordinación das accións encamiñadas a protexer os intereses financeiros da Unión Europea contra a fraude de conformidade co previsto na disposición adicional vixésimo quinta da Lei 38/2003, do 17 de novembro, Xeneral de Subvencións.
  13. A supervisión continua das entidades e organismos do sector público institucional estatal nos termos previstos no artigo 85 da Lei 40/2015, do 1 de outubro, e nas disposicións que o desenvolvan.
  14. Asesoramento en materia de conflito de intereses nos termos previstos no artigo 8 da Orde HFP/55/2023, do 24 de xaneiro, relativa á análise sistemática do risco de conflito de interese nos procedementos que executan o Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia.
  15. A xestión funcional e técnica do Rexistro Estatal das entidades interesadas nos Proxectos Estratéxicos para a Recuperación e Transformación Económica (REPERTE), previsto no artigo 9 do Real Decreto-lei 36/2020, do 30 de decembro.
  16. A coordinación necesaria para o exercicio das súas actuacións e ditar, no seu caso, as instrucións organizativas e funcionais que permitan a maior eficiencia dentro do conxunto da Intervención Xeral no emprego dos recursos para o cumprimento das funcións consideradas nas letras anteriores.
  1. A elaboración da proposta de orzamento anual do ministerio e a coordinación dos correspondentes aos seus organismos públicos adscritos, así como o seguimento da execución orzamentaria e, no seu caso, a tramitación das súas modificacións.
  2. A dirección, impulso e coordinación das actuacións relativas á participación do departamento nos órganos colexiados do Goberno e nos de colaboración e apoio ao Goberno.
  3. As relacións administrativas cos organismos públicos adscritos ao Ministerio a través da Subsecretaría.
  4. A dirección, impulso e coordinación da administración electrónica no departamento.
  5. As funcións relativas ao deseño, desenvolvemento, mantemento e xestión dos sistemas de información correspondentes aos servizos departamentais no Ministerio, do centro departamental de atención a usuarios e da xestión, no seu caso, das redes internas de comunicacións.
  6. A xestión e administración dos recursos humanos do departamento e as relacións coas organizacións sindicais e entidades representativas do persoal, así como o establecemento dos plans de formación do persoal e a xestión da acción social e dos programas de prevención de riscos laborais.
  7. A xestión de medios materiais do departamento, do rexistro xeral do ministerio, así como dos servizos técnicos, de seguridade, de reprografía e, en xeral, os de réxime interior.
  8. A planificación, coordinación, elaboración e dirección dos proxectos de obras e o mantemento e a conservación dos inmobles ocupados polos servizos centrais do departamento; a tramitación dos expedientes de contratación de obras cuxa xestión corresponda á Subsecretaría do Departamento, tanto dos servizos centrais como dos territoriais; o mantemento do inventario dos inmobles afectos ao departamento ocupados polos servizos centrais, a xestión de tesouraría dos créditos orzamentarios dos servizos comúns.
  9. A xestión patrimonial técnica e administrativa dos inmobles e espazos ocupados polos servizos territoriais do departamento.
  10. No ámbito dos servizos comúns, a adquisición de bens materiais e a contratación de servizos.
  11. A xestión financeira dos créditos orzamentarios dos servizos comúns, así como dos restantes servizos orzamentarios nos termos que se estableza na correspondente Orde de delegación de competencias, así como a tramitación dos expedientes de arrendamento de inmobles cuxa xestión corresponda á Subsecretaría do Departamento, tanto dos servizos centrais como dos territoriais.
  12. A coordinación das diferentes Delegacións de Economía e Facenda na xestión dos seus recursos e o exercicio das súas funcións, o impulso das instrucións e ordes de servizo que proceda ditar para dirixir as súas actividades e a avaliación dos recursos necesarios para o adecuado funcionamento daquelas, así como a súa distribución e o seguimento da súa xestión.
  13. Asistir á persoa titular do Ministerio no control de eficacia do ministerio e os seus organismos públicos.
  14. Determinar as actuacións precisas para a mellora dos sistemas de planificación, dirección e organización e para a racionalización e simplificación dos procedementos e métodos de traballo no ámbito do departamento.
  15. A coordinación das distintas caixas pagadoras do departamento a través da unidade central.
  16. A dirección, planificación e coordinación da xestión recadatoria atribuída polo ordenamento xurídico ás Delegacións de Economía e Facenda e de calquera outras funcións de carácter non tributario nin aduaneiro atribuídas a aquelas.
  17. As funcións que correspondan ao Ministerio de Facenda en relación co Fondo de apoio á solvencia de empresas estratéxicas, que non estean atribuídas a outros órganos.
  18. A liquidación dos extinguidos Padroados de Casas de Funcionarios Civís do Estado e as funcións e tarefas que o Decreto 1555/1959, do 12 de setembro, e as disposicións posteriores atribuían á Comisión Liquidadora de Organismos.
  1. A coordinación, a través do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia, das accións financiadas no Marco Financiero Plurianual e as correspondentes ao Mecanismo de Recuperación e Resiliencia, co fin de garantir a coherencia entre as mesmas.
  2. A actuación como autoridade responsable do Mecanismo de Recuperación e Resiliencia e do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia ante as institucións europeas, nos termos que se establezan na normativa europea, desenvolvendo para ese efecto as competencias que legal e reglamentariamente teña establecidas.
  3. A coordinación cos ministerios, organismos públicos, comunidades autónomas e entidades locais e resto de entidades nacionais e comunitarias implicadas no Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia.
  4. A supervisión dos progresos en relación cos fitos e obxectivos do Plan.
  5. As funcións correspondentes ao Estado membro en relación co cadro integral de mandos de acordo con o previsto na normativa reguladora do Mecanismo de Recuperación e Resiliencia.
  6. A presentación dos informes previstos na normativa reguladora do Mecanismo de Recuperación e Resiliencia, das solicitudes de pago da contribución financeira acompañada da correspondente declaración de fiabilidade e, cando cumpra, do tramo de préstamo previsto na mesma. Todo iso, sobre a base do resultado dos controis realizados, nos termos e condicións que prevexa dita normativa reguladora do Mecanismo de Recuperación e Resiliencia.
  7. A dirección do Comité Técnico do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia, coordinando os seus traballos.
  8. As funcións de secretaría técnica da Conferencia Sectorial do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia.
  9. O deseño funcional dos sistemas informáticos necesarios para a xestión e seguimento dos distintos instrumentos de financiamento europeos competencia desta Secretaría Xeral; a interlocución coa Comisión Europea e os organismos nacionais participantes no relativo a intercambios e subministracións de información, incluíndo a definición de normas e estándares de intercambio; a planificación e coordinación en colaboración coa Oficina de Informática Orzamentaria e o resto de centros directivos responsables da execución técnica dos distintos proxectos; o deseño e organización das actividades de soporte e formación dos sistemas resultantes; así como as que se lle asignen, en materia de sistemas e tecnoloxías de información, nos sistemas de xestión e control dos Fondos Europeos.
  10. O seguimento estatístico e a explotación dos datos que conteñan os sistemas de información de fondos europeos, con obxecto de garantir as funcións de supervisión e seguimento do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia e os restantes fondos europeos.
subir

Normativa

 

subir

Estrutura orgánica (organigrama)

 

subir