Ministerio de Educación, Formación Profesional e Deportes
Información sobre as funcións do Ministerio de Educación, Formación Profesional e Deportes e os seus organismos públicos, vinculados ou dependentes.
Actualizado a 25/03/2024.
Funcións
O Ministerio de Educación, Formación Profesional e Deportes é o Departamento da Administración Xeral do Estado encargado de:
- A proposta e execución da política do Goberno en materia educativa, nos termos previstos neste real decreto, coa excepción dos ensinos universitarios.
- A proposta e execución da política do Goberno en materia do Sistema de Formación Profesional do sistema educativo e de persoas traballadoras.
- A proposta e execución da política do Goberno en materia de deporte.
Así mesmo, correspóndelle a este Departamento o impulso das accións de cooperación e das relacións internacionais nas materias anteriores, sen prexuízo das competencias que correspondan a outros departamentos ministeriais.
subir
- A superior dirección das competencias atribuídas ao Departamento en materia de educación non universitaria, fóra dos ensinos de Formación Profesional.
- A ordenación, avaliación e innovación dos ensinos que integran o sistema educativo español, incluíndo todos os ensinos do sistema educativo excepto o ensino universitario e as de formación profesional, sen prexuízo das competencias do Consello Superior de Deportes en materia de ensinos deportivos.
- O cumprimento das obrigas dos poderes públicos en materia de ensinos non universitarios, fóra das de formación profesional, e de innovación educativa, así como o fomento da igualdade de oportunidades no acceso á educación.
- A programación e xestión dos ensinos da súa competencia no seu ámbito de actuación, o desenvolvemento e difusión das orientacións educativas derivadas da normativa vixente no campo dos ensinos de réxime especial e a ordenación académica básica dos seus ensinos correspondentes.
- O deseño, planificación e dirección da política de bolsas e axudas ao estudo, en coordinación co Ministerio de Ciencia, Innovación e Universidades, así como a súa xestión.
- A promoción das políticas de igualdade, coeducación, non discriminación e accesibilidade universal no ámbito das súas competencias.
- O impulso e coordinación das relacións coas comunidades autónomas e as corporacións locais nas materias da súa competencia.
- As funcións previstas na normativa vixente correspondentes á Alta Inspección de Educación.
- A elaboración das propostas de disposicións xerais nas materias da súa competencia, así como as relacións e consultas coas comunidades autónomas e as persoas xurídicas e físicas interesadas durante a súa tramitación.
- A dirección das relacións internacionais en materia de educación non universitaria, fóra da formación profesional, así como o seguimento das actuacións derivadas da Unión Europea neste ámbito; a planificación da administración educativa no exterior e dos centros docentes españois de titularidade estatal no estranxeiro, así como a definición dos programas de cooperación internacional, de carácter bilateral ou multilateral nas materias da súa competencia, sen prexuízo das competencias do Ministerio de Asuntos Exteriores, Unión Europea e Cooperación.
- O establecemento das directrices relativas ao ordenamento do persoal docente de ensinos non universitarios, en coordinación coa Secretaría Xeral de Formación Profesional e coa Subsecretaría.
- A observación da evolución das competencias profesionais na súa integración práctica no Sistema de Formación Profesional, e a elaboración e mantemento actualizado do Catálogo Nacional de Estándares de competencias profesionais, así como a elaboración e proposta das normas vinculadas a novos estándares de competencias profesionais.
- O establecemento dos instrumentos que permitan a constante adecuación da oferta formativa ás demandas de cualificación da contorna produtiva e social para a súa integración práctica no Sistema de Formación Profesional.
- A ordenación e desenvolvemento regulamentario do Sistema da Formación Profesional, tanto dentro do sistema educativo como para a poboación activa, ocupados e desempregados, que inclúe o establecemento dos títulos, certificados e acreditacións do Sistema de Formación Profesional nos seus graos A, B, C, D e E, así como os aspectos básicos de currículo, e a revisión e actualización permanente dos este currículos, en colaboración co sector produtivo implicado.
- O desenvolvemento dos deseños curriculares de formación profesional no ámbito propio de xestión do Ministerio, así como a definición dos módulos básicos de espazos, instalacións e equipamento precisos para cada oferta formativa para o este ámbito, en colaboración coa Secretaría de Estado de Educación, a Subsecretaría e o Organismo Autónomo Xerencia de Infraestruturas e Equipamentos de Cultura.
- O establecemento das directrices para a expedición de títulos, certificados e acreditacións oficiais españois de formación profesional, así como o rexistro xeral de todas as titulacións, certificados e acreditacións do Sistema de Formación Profesional.
- A aprobación de equivalencias de escalas de cualificacións de títulos e estudos estranxeiros de formación profesional, a homologación e validación de estudos estranxeiros no ámbito da formación profesional, e a resolución de validacións e equivalencias de estudos españois coa formación profesional do sistema educativo español.
- A determinación de programas e condicións necesarias para o ingreso e acceso aos corpos da función pública docente dos ensinos de formación profesional, así como a regulación das condicións específicas para impartir ofertas de formación profesional de todos os graos do sistema nos centros privados.
- A elaboración e coordinación das accións e normativa para o desenvolvemento do Marco Español de Cualificacións.
- O establecemento de acordos e colaboracións público-privadas cos sectores produtivos e interdepartamentales, incluíndo un mapa de necesidades formativas do mercado laboral.
- A ordenación dos procedementos para avaliación e acreditación de competencias básicas e profesionais adquiridas a través da experiencia laboral e vías non formais e informais de formación, a elaboración dos instrumentos de apoio aos mesmos, e o rexistro de persoas acreditadas, así como o seu desenvolvemento para os ámbitos previstos na normativa reguladora.
- As relacións de coordinación, colaboración e cooperación territorial coas comunidades autónomas, corporacións locais e outras administracións públicas, en materia de formación profesional e aprendizaxe ao longo da vida.
- A coordinación dos axentes sociais para que colaboren na implantación dunha oferta de formación profesional dual nos centros de traballo, e a promoción de organismos intermedios.
- O deseño e desenvolvemento de actuacións que promovan a aprendizaxe técnica profesional ao longo da vida, a través da formación profesional.
- O deseño da estratexia xeral de orientación profesional do sistema, en colaboración coas comunidades autónomas.
- ñ) A xestión e mantemento dos rexistros e catálogos do Sistema de Formación Profesional, así como o Informe Formativo-profesional de carácter persoal.
- A elaboración do Informe do estado do Sistema de Formación Profesional previsto na Lei Orgánica 3/2022, do 31 de marzo, de ordenación e integración da Formación Profesional, e a elaboración e execución de plans para a mellora da calidade, a avaliación e promoción da formación profesional, así como medidas que promovan neste ámbito as políticas de igualdade, non discriminación e accesibilidade universal.
- A promoción da innovación empresarial ofrecendo apoio para a creación de agrupacións empresariais tecnolóxicas ou viveiros de empresas emerxentes vinculados con centros de formación, que impulsen e participen no desenvolvemento das accións do Sistema de Formación Profesional no ámbito das propias empresas e agrupacións empresariais.
- A articulación dun sistema de seguimento e avaliación da formación profesional dual e aspectos parciais do sistema.
- O desenvolvemento de actuacións para a promoción e desenvolvemento do sistema de orientación profesional do Sistema de Formación Profesional e o mantemento de portais, plataformas e redes sociais para facilitar o intercambio de información, experiencias e recursos no ámbito da orientación e a formación profesional, isto último en coordinación coa Subsecretaría.
- A colaboración no deseño dos programas internacionais de formación profesional e aprendizaxe ao longo da vida, ben a través do Servizo Español para a Internacionalización da Educación (SEPIE), ou mediante acordos bilaterais de colaboración, que permitan o desenvolvemento de dobres titulacións internacionais previstas na normativa.
- O impulso no ámbito internacional de acordos, proxectos e participación en organismos e competicións da formación profesional, en coordinación co Ministerio de Asuntos Exteriores, Unión Europea e Cooperación.
- A autorización, control, seguimento e avaliación dos centros autorizados para impartir ofertas formativas do Sistema de Formación Profesional español no estranxeiro.
- O estudo e informe económico dos actos e disposicións con repercusión económico-financeira nos orzamentos de gastos e ingresos.
- A determinación da estrutura dos programas e subprogramas en que se concreta a actividade do Departamento, a elaboración e tramitación do anteproxecto anual de orzamento, o seguimento da execución dos créditos orzamentarios e a tramitación das súas modificacións.
- O seguimento do grao de realización de obxectivos respecto dos programas e actuacións anuais que se determinen na Lei de Orzamentos Xerais do Estado.
- A análise e coordinación de cuantos recursos financeiros ten asignados o Departamento, así como a coordinación e seguimento da aplicación dos fondos europeos ou de carácter internacional destinados a programas ou proxectos do Departamento, sen prexuízo das funcións atribuídas a outras unidades.
- O réxime interior dos servizos centrais do Departamento e a conservación, reparación e reforma, intendencia, funcionamento e seguridade dos edificios nos que este servizos teñan a súa sede; a formación e a actualización do inventario dos bens mobles daqueles, así como o equipamento das unidades administrativas do Departamento, sen prexuízo, no seu caso, da colaboración co Ou.A. Xerencia de Infraestruturas e Equipamentos de Cultura nos termos que se establezan.
- A elaboración da política de persoal adscrito ao Departamento e, en especial, a súa planificación e xestión, mediante a previsión de necesidades; a proposta de oferta de emprego público, selección e provisión; a proposta de modificación das relacións de postos de traballo; a previsión e seguimento do gasto de persoal, así como todos aqueles aspectos derivados da aplicación da normativa respecto diso, a habilitación de persoal e as retribucións e nóminas.
- O desenvolvemento da política de persoal docente e a elaboración das bases do réxime xurídico da función pública docente, no ámbito dos ensinos distintos das universitarias, en coordinación coa Secretaría de Estado de Educación e coa Secretaría Xeral de Formación Profesional.
- A xestión do persoal docente do Departamento e dos procedementos de mobilidade do profesorado de ensinos distintos das universitarias no ámbito nacional, de forma coordinada coas restantes administracións educativas, e de acordo con a Secretaría de Estado de Educación e coa Secretaría Xeral de Formación Profesional.
- A formación do persoal, a excepción do docente, a xestión da acción social e a prevención de riscos laborais.
- A relación coas organizacións sindicais e outras asociacións profesionais representativas.
- A planificación estratéxica, o impulso, a racionalización, e a coordinación da transformación dixital e a política en materia de tecnoloxías da información e comunicacións (TIC) do Ministerio de Educación, Formación Profesional e Deportes, de acordo con as directrices de Transformación Dixital adoptadas pola Administración Xeral do Estado, así como a coordinación e cooperación con outras administracións e órganos do Estado nestas materias.
- A conformación da vontade do Ministerio de Educación, Formación Profesional e Deportes para a adquisición de bens e servizos no ámbito das tecnoloxías da información e as telecomunicacións de todos os órganos do Ministerio, de acordo con o establecido no Real Decreto 806/2014, do 19 de setembro, sobre organización e instrumentos operativos das tecnoloxías da información e as comunicacións na Administración Xeral do Estado e os seus Organismos Públicos.
- A coordinación das actuacións da administración dixital do Ministerio de Educación, Formación Profesional e Deportes, de acordo con o plan de acción departamental para a transformación dixital e a Estratexia TIC da Administración Xeral do Estado e os seus organismos públicos, e a provisión de servizos declarados como compartidos en materia de tecnoloxías da información e comunicacións como unidade TIC do Ministerio de Educación, Formación Profesional e Deportes.
- O impulso e coordinación no ámbito do Ministerio de Educación, Formación Profesional e Deportes dos Esquemas Nacionais de Interoperabilidade e Seguridade, e das medidas para garantir a accesibilidade dos servizos electrónicos e o cumprimento das obrigas departamentais en materia de reutilización da información do sector público.
- ñ) O desenvolvemento dos sistemas de información e a provisión de servizos comúns en materia de tecnoloxías da información e comunicacións necesarios para o funcionamento do Departamento, a implantación de medidas de seguridade informática, a administración e mantemento das plataformas e os dominios de internet onde se aloxan o portal institucional, a sede electrónica, a intranet e os demais servizos electrónicos do Ministerio de Educación, Formación Profesional e Deportes, así como a asistencia en materia de tecnoloxías da información e no soporte técnico ás redes sociais.
- A xestión das redes de comunicacións no Departamento e a provisión dos medios de firma electrónica para o persoal ao servizo do Ministerio de Educación, Formación Profesional e Deportes.
- A xestión económica e financeira do Departamento.
- A asistencia aos órganos directivos na preparación dos expedientes de contratación e na tramitación dos procedementos de adxudicación de contratos, así como a asistencia e apoio á mesa e xunta de contratación do Departamento.
- As funcións de habilitación e pagaduría do Ministerio, salvo nos casos en que as actuacións dunha determinada unidade do Ministerio requiran situar nelas unha caixa pagadora propia, así como as relativas á Unidade Central de Caixa.
- O desenvolvemento das funcións propias da Unidade de Igualdade do Departamento, previstas no artigo 77 da Lei Orgánica 3/2007, do 22 de marzo, para a igualdade efectiva de mulleres e homes.
- As funcións atribuídas ao Ministerio de Educación, Formación Profesional e Deportes na xestión de programas cofinanciados por fondos estruturais da Unión Europea no ámbito da educación e a formación profesional, en coordinación coa Secretaría de Estado de Educación e a Secretaría Xeral de Formación Profesional
- O exercicio das funcións de programación, xestión e control, como Organismo Intermedio das axudas dos fondos estruturais da Unión Europea.
- A función de coordinación co Consello Superior de Deportes no desenvolvemento das políticas deportivas competencia do Departamento.
- O exercicio da función da Unidade de inclusión do persoal con discapacidade, de acordo con o establecido na disposición adicional décimo quinta do Real Decreto-lei 6/2023, do 19 de decembro, polo que se aproban medidas urxentes para a execución do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia en materia de servizo público de xustiza, función pública, réxime local e mecenado.
Normativa
- Real Decreto 274/2024, do 19 de marzo, polo que se desenvolve a estrutura orgánica básica do Ministerio de Educación, Formación Profesional e Deportes
- Ver a Normativa (Lexislatura XV).
subir
Estrutura orgánica (organigrama)
- Ver a Estrutura orgánica.
subir