Ministerio de Economía, Comercio e Empresa
Información sobre as funcións do Ministerio de Economía, Comercio e Empresa e os seus organismos públicos, vinculados ou dependentes.
Funcións
O Ministerio de Economía, Comercio e Empresa é o departamento da Administración Xeral do Estado encargado da proposta, coordinación e execución da política do Goberno en materia económica, a través de reformas para a mellora da competitividade e do comercio, centrada no apoio á empresa e no crecemento potencial da economía. Conta, para iso, coa necesaria interlocución da Unión Europea e outros Organismos Económicos e Financeiros Internacionais. Á súa vez, dirixe a política comercial de internacionalización das empresas, así como a supervisión de investimentos e de transaccións exteriores. Igualmente, correspóndelle o establecemento das disposicións e directrices necesarias para o seu funcionamento, así como o resto de competencias e atribucións que lle confire o ordenamento xurídico.
subir- O sistema de financiamento das comunidades autónomas e cidades con estatuto de autonomía, así como a valoración dos custos efectivos dos servizos que se traspasan, o endebedamento das comunidades autónomas e a aplicación da normativa de estabilidade orzamentaria no ámbito das mesmas.
- O sistema financeiro das entidades que integran a administración local, o endebedamento das entidades locais e a aplicación da normativa de estabilidade orzamentaria no ámbito das mesmas.
- A colaboración entre as administracións do Estado, autonómica e local e a actuación dos órganos establecidos para o efecto, especialmente no Consello de Política Fiscal e Financeira, e na Comisión Nacional de Administración Local.
- As funcións de informes e autorizacións legalmente atribuídas na normativa de réxime local ao órgano competente da Administración Xeral do Estado en materia de facendas locais en postos de traballo reservados a persoal funcionario de administración local con habilitación de carácter nacional.
- O ditado das instrucións ou resolucións necesarias co fin de dotar de maior colaboración, cooperación e coordinación entre órganos directivos, entidades e organismos dependentes ou vinculados á Secretaría de Estado, particularmente no ámbito da Administración Tributaria, e especialmente en materia de cesión de datos e acceso á información, optimización de recursos humanos, técnicos, informáticos e materiais así como para a consecución de sinerxias precisas para a maior efectividade do principio de boa administración, todo iso sen prexuízo das súas respectivas competencias.
- En materia de xogo, a análise e definición da política global en materia tributaria, a proposta, elaboración e interpretación do réxime tributario e a xestión e liquidación das taxas derivadas da xestión administrativa do xogo.
- A Secretaría do Consello de Política Fiscal e Financeira das Comunidades Autónomas, así como o apoio, asesoramento e asistencia técnica ao este Consello, e as relacións con outros órganos de coordinación entre a Administración Xeral do Estado e as comunidades autónomas no ámbito de competencias da Secretaría Xeral.
- A Secretaría da Subcomisión de Réxime Económico, Financeiro e Fiscal da Comisión Nacional de Administración Local, e as relacións con outros órganos de coordinación entre a Administración Xeral do Estado e as entidades locais no ámbito de competencias da Secretaría Xeral non atribuídas expresamente á Dirección Xeral de Estabilidade Orzamentaria e Xestión Financeira Territorial.
- O estudo, informe e proposta de normas e medidas relativas ao réxime tributario das comunidades autónomas, e aos réximes tributarios especiais por razón do territorio, sen prexuízo das competencias da Dirección Xeral de Tributos.
- A aplicación dos aspectos tributarios dos réximes de Concerto coa Comunidade Autónoma do País Vasco e Convenio coa Comunidade Foral de Navarra.
- O estudo, informe e proposta das normas e medidas relativas ao financiamento das comunidades autónomas, así como a elaboración de estudos sobre a aplicación do sistema de financiamento de comunidades autónomas e os aspectos económicos e financeiros das comunidades autónomas.
- Os labores de apoio, asesoramento e asistencia técnica ao Comité Técnico Permanente de Avaliación e a outros órganos no ámbito da análise ou modificación do Sistema de financiamento das comunidades autónomas.
- A elaboración de estudos, informes e propostas de normas e medidas sobre o sistema e os mecanismos de financiamento local e o réxime orzamentario e financeiro das entidades locais, así como a evacuación de consultas en relación co este réxime.
- A elaboración de informes, previsións e estatísticas, incluíndo o tratamento dos datos económico-financeiros e tributarios das entidades locais, e a definición dos contidos das publicacións relacionadas con aquela información que levará a cabo pola Secretaría Xeral Técnica.
- A análise e actuacións que procedan respecto da información enviada polas entidades locais, sobre as súas entidades e organismos vinculados ou dependentes, para o desenvolvemento das competencias atribuídas á Secretaría Xeral no marco da normativa orzamentaria.
- O deseño e mantemento dos sistemas informáticos dependentes da Secretaría Xeral e a elaboración das propostas de adquisición de bens e servizos informáticos no ámbito da Secretaría Xeral.
- O mantemento e actualización de contidos das Oficinas Virtuais de Coordinación Financeira coas comunidades autónomas e entidades locais, así como a asistencia e apoio informático a usuarios das aplicacións da Secretaría Xeral.
- O deseño de aplicacións de tratamento da información económico-financeira e de xestión do financiamento das Administracións Territoriais, a implantación de ferramentas para a mellora da toma de decisións, así como a xestión mediante a mellora continua e a monitorización da seguridade da información no ámbito da Secretaría Xeral.
- A Secretaría de Estado de Orzamentos e Gastos, baixo a superior dirección da persoa titular do Ministerio de Facenda, dirixe e coordina as actuacións relativas á planificación, programación e presupuestación do sector público estatal e dos seus custos de persoal.
- Corresponde á Secretaría de Estado de Orzamentos e Gastos a formulación da proposta dos obxectivos de estabilidade orzamentaria e o límite de gasto non financeiro do Estado. Realizará o seguimento do cumprimento dos obxectivos de estabilidade orzamentaria, débeda pública e regra de gasto respecto da totalidade do sector público e proporá a adopción das medidas tendentes a corrixir as desviacións que puidesen producirse.
- Corresponde á Secretaría de Estado de Orzamentos e Gastos, a través da Dirección Xeral de Custos de Persoal, as competencias de elaboración das propostas normativas a incluír no Anteproxecto de Lei de Orzamentos Xerais do Estado en materia de custos de persoal no marco da planificación estratéxica de Recursos Humanos. Así mesmo, correspóndelle informar con carácter preceptivo nas decisións que afecten á envolvente global de gasto das políticas relativas a recursos humanos e réximes retributivos do sector público, no marco do Plan Xeral de Recursos Humanos.
- Corresponde aos centros directivos da Secretaría de Estado de Orzamentos e Gastos, así como ás súas entidades ou organismos dependentes ou vinculados, responsables da información económico-financeira que corresponda prover ao Ministerio de Facenda en cumprimento do previsto na Lei Orgánica 2/2012, do 27 de abril, a súa normativa de desenvolvemento, a normativa da Unión Europea e o resto da normativa económico-financeira que resulte aplicable, a remisión da este información para efectos da súa publicación á Central de Información económico-financeira das Administracións Públicas nos termos previstos reglamentariamente.
- O control interno mediante o exercicio da función interventora, do control financeiro permanente e da auditoría pública de acordo con o establecido na Lei 47/2003, do 26 de novembro, sen prexuízo dos sistemas dos órganos e entidades que integran o sector público estatal que permitan asegurar o cumprimento da legalidade, así como dos principios de eficacia, eficiencia e economía na xestión financeira, e a corrección da información económica financeira.
- O seguimento e control de subvencións e axudas públicas e a administración e custodia da Base de Datos Nacional de Subvencións de acordo con o establecido na Lei 38/2003, do 17 de novembro, Xeneral de Subvencións.
- A dirección e a xestión da contabilidade pública nos termos establecidos na Lei 47/2003, do 26 de novembro.
- A formación das contas económicas do sector público.
- A clasificación das unidades públicas e a realización de informes sobre o tratamento das operacións realizadas polo sector público, de acordo con a normativa reguladora da contabilidade nacional.
- A xestión da información económico-financeira derivada do exercicio das súas funcións contables e de control.
- A relación coas facendas territoriais para os efectos da información contable que deben remitir para a formación das contas económicas do sector público.
- A planificación, deseño e execución da política informática da Secretaría de Estado de Orzamentos e Gastos, da Secretaría Xeral de Fondos Europeos e da Intervención Xeral da Administración do Estado, o soporte informático das súas respectivas actividades e o asesoramento, coordinación e instrumentación dos proxectos informáticos dos seus órganos.
- As actuacións derivadas do exercicio do control dos fondos europeos, no que se refire ao exercicio das funcións de autoridade de auditoría e Servizo Específico naqueles fondos nos que a Intervención Xeral da Administración do Estado teña tal condición e de Autoridade de Control do Plan e Mecanismo para a Recuperación e Resiliencia, de acordo con a súa normativa reguladora.
- O auxilio e colaboración coa Administración de Xustiza, dentro dos límites das funcións e competencias que o ordenamento xurídico atribúe á Intervención Xeral da Administración do Estado, en relación con aqueles procedementos penais nos que exista conexión coas este funcións e competencias.
- Integración, xestión e publicación do Inventario de entidades do Sector Público Estatal, Autonómico e Local, nos termos previstos na Lei 40/2015, do 1 de outubro.
- A coordinación das accións encamiñadas a protexer os intereses financeiros da Unión Europea contra a fraude de conformidade co previsto na disposición adicional vixésimo quinta da Lei 38/2003, do 17 de novembro, Xeneral de Subvencións.
- A supervisión continua das entidades e organismos do sector público institucional estatal nos termos previstos no artigo 85 da Lei 40/2015, do 1 de outubro, e nas disposicións que o desenvolvan.
- Asesoramento en materia de conflito de intereses nos termos previstos no artigo 8 da Orde HFP/55/2023, do 24 de xaneiro, relativa á análise sistemática do risco de conflito de interese nos procedementos que executan o Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia.
- A xestión funcional e técnica do Rexistro Estatal das entidades interesadas nos Proxectos Estratéxicos para a Recuperación e Transformación Económica (REPERTE), previsto no artigo 9 do Real Decreto-lei 36/2020, do 30 de decembro.
- A coordinación necesaria para o exercicio das súas actuacións e ditar, no seu caso, as instrucións organizativas e funcionais que permitan a maior eficiencia dentro do conxunto da Intervención Xeral no emprego dos recursos para o cumprimento das funcións consideradas nas letras anteriores.
Normativa
- Ver a Normativa (Lexislatura XV).
subir
Estructura orgánica (organigrama)
- Ver la Estructura Orgánica.
subir