Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
Informació sobre les funcions del Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública i els seus organismes públics, vinculats o depenents.
Funcions
- Correspon al Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública la proposta i execució de la política del Govern en matèria de telecomunicacions, societat de la informació, transformació digital i el desenvolupament i foment de la intel·ligència artificial.
- Així mateix correspon al Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública la proposta i execució de la política del Govern en matèria d'administració pública, funció pública, i governança pública.
- La proposta, coordinació i seguiment de les relacions internacionals en matèria de la societat digital, i la representació internacional del Regne d'Espanya en estes matèries en col·laboració amb el Ministeri d'Assumptes estrangers, Unió Europea i Cooperació i sense perjuí de les seues competències.
- La gestió econòmic-pressupostària dels gastos corresponents als crèdits pressupostaris de la Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial, elaboració del Pressupost de la Secretaria d'Estat i el seguiment de la seua execució.
- La preparació i tramitació de les modificacions pressupostàries en el Pressupost que corresponguen a l'àmbit de la Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial, així com de la gestió econòmica i administrativa de les subvencions nominatives i transferències establides en el Pressupost que corresponguen a l'àmbit de la Secretaria d'Estat.
- La gestió econòmic-pressupostària dels programes d'ajudes públiques que siguen competència de la Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial i, en particular, el seguiment de les obligacions financeres contretes per la Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial amb els beneficiaris de les citades ajudes, la instrucció dels expedients d'amortització anticipada, i d'assumpció de deute, els acords d'execució o cancel·lació de les garanties prestades pels beneficiaris de tot tipus d'ajudes i subvencions públiques, en l'àmbit de les seues competències materials, la tramitació i gestió d'obligacions financeres d'entitats beneficiàries en concurs i l'execució econòmica de decisions d'òrgans judicials.
- La coordinació de les actuacions de la Secretaria d'Estat Digitalització i Intel·ligència Artificial en matèria de contractació.
- La gestió econòmic-pressupostària en l'àmbit de la Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial i, la gestió econòmic-administrativa de la contractació, encàrrecs a mitjans propis i convenis en l'àmbit de la Secretaria d'Estat, la comunicació i inscripció dels mateixos, l'elevació dels expedients de contractació en l'àmbit de la Secretaria d'Estat que siguen competència de la Junta de Contractació o de la Mesa de contractació del Ministeri.
- La col·laboració amb la Direcció general de Racionalització i Centralització de la Contractació del Ministeri d'Hisenda en la gestió centralitzada de la contractació en l'àmbit competencial de la Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial.
- La concessió de subvencions i ajudes amb càrrec als crèdits de gasto propis de la Secretaria d'estat, incloent l'elaboració de propostes de finançament per a la concessió de les ajudes, l'elaboració de les resolucions de desistiment, denegació i concessió per a les sol·licituds que haja determinat si escau la Comissió d'Avaluació, així com les seues possibles modificacions, el seguiment tècnic-econòmic, comprovació de comptes justificatius, control de les obligacions de publicitat i certificació de compliments, els procediments de reintegrament i reconeixement i devolució d'ingressos indeguts, tramitació i firma de les liquidacions i, la suspensió i alçament de liquidacions, l'elaboració dels requeriments de caràcter tècnic i operatiu necessaris per a la funcionalitat adequada de cada fase del procediment d'instrucció que hagen de ser tinguts en compte per la resta de Subdireccions Generals proponents i la gestió dels procediments d'instrucció de la concessió de les convocatòries; tot açò sense perjuí de les atribuïdes a la Subdirecció General de Ciberseguretat i sense perjuí dels informes tècnics competència de les Subdireccions Generals proponents, a petició de la Subdirecció General d'Ajudes, que servisquen de suport a la Comissió d'Avaluació.
- L'estudi, proposta i execució de la política general i la planificació estratègica i d'acció sobre telecomunicacions, les infraestructures digitals i els servicis de comunicació audiovisual, així com l'elaboració i proposta de normativa a l'ordenació i regulació en estes matèries, d'acord amb les disposicions nacionals, europees i internacionals vigents.
- La promoció i desenvolupament de les infraestructures digitals i de les xarxes i servicis de telecomunicacions i servicis de comunicació audiovisual.
- L'elaboració, gestió i seguiment de plans, projectes tecnològics i programes d'actuacions orientats al desenvolupament de les infraestructures digitals i la connectivitat per a impulsar la vertebració territorial, el foment de l'oferta de noves tecnologies, servicis, aplicacions i continguts en l'àmbit de les telecomunicacions i servicis de comunicació audiovisual i gestió coordinada d'esta política amb els corresponents programes europeus i internacionals en estes matèries.
- L'impuls i la coordinació dels plans, projectes i programes per al foment de l'activitat de normalització, estandardització i certificació en el sector de les telecomunicacions i infraestructures digitals.
- La promoció i assistència a la internacionalització de les empreses de servicis de comunicació audiovisual, sense perjuí de les competències de la Secretaria d'Estat de Comerç.
- La proposta, coordinació i seguiment de les relacions internacionals en matèria de telecomunicacions i infraestructures digitals i servicis de comunicació audiovisual, i la representació internacional del departament en estes matèries en col·laboració amb el Ministeri d'Assumptes estrangers, Unió Europea i Cooperació.
- L'anàlisi i avaluació de l'impacte d'altres polítiques públiques en el sector de les telecomunicacions i les infraestructures digitals i els servicis de comunicació audiovisual.
- L'elaboració, gestió i seguiment de programes i actuacions per a fomentar l'accés i ús de les telecomunicacions i els servicis de comunicació audiovisual i facilitar la disponibilitat i accessibilitat de les infraestructures i les tecnologies digitals i els servicis de comunicació audiovisual, especialment per a aquells ciutadans amb necessitats específiques, si escau en coordinació amb altres departaments ministerials amb competències en altres polítiques amb les quals eixes matèries estiguen relacionades.
- La col·laboració amb la Secretaria d'Estat d'Economia i Suport a l'Empresa en matèria de preus i valoració dels costos de prestació dels servicis de comunicacions electròniques.
- La planificació, gestió i control dels recursos públics en l'àmbit de les telecomunicacions, en particular, del domini públic radioelèctric, la numeració, adreçament, denominació i els recursos òrbita espectre, i la tramitació i l'atorgament dels títols habilitants per a l'ús d'aquests recursos.
- La tramitació i l'atorgament dels títols habilitants dels servicis de comunicació audiovisual, en l'àmbit de les competències de l'Administració General de l'Estat.
- El manteniment de les relacions de l'Administració General de l'Estat amb els prestadors de xarxes i servicis de comunicacions electròniques, així com el control del compliment de les obligacions de servici públic.
- El control, la inspecció i la imposició de sancions en matèria de telecomunicacions i els servicis de comunicació audiovisual.
- La resolució de controvèrsies entre operadors i usuaris de telecomunicacions i dels servicis digitals en els termes previstos en la normativa vigent.
- La gestió, liquidació i recaptació en període voluntari de les taxes en matèria de telecomunicacions i el suport a la seua gestió en període executiu, d'acord amb el previst en la normativa vigent.
- La gestió de Programes Operatius cofinançats pels fons comunitaris (Digital Europe, Horizon Europe, Connecting Europe Facility) i, en particular, el Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) en l'àmbit de les telecomunicacions i les infraestructures digitals.
- Aquelles altres que atribuïsca la legislació vigent al departament en els sectors de les telecomunicacions, les infraestructures digitals i els servicis de comunicació audiovisual.
- La gestió econòmic-pressupostària dels gastos corresponents als crèdits pressupostaris de la Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals, de la Secretaria General de Telecomunicacions i Ordenació dels Servicis de Comunicació Audiovisual, elaboració del Pressupost de la Secretaria d'Estat i el seguiment de la seua execució.
- La preparació i tramitació de les modificacions pressupostàries en el Pressupost que corresponguen a l'àmbit de la Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals, la Secretaria General de Telecomunicacions i Ordenació dels Servicis de Comunicació Audiovisual, així com de la gestió econòmica i administrativa de les subvencions nominatives i transferències establides en el Pressupost que corresponguen a l'àmbit de la Secretaria d'Estat.
- La gestió econòmic-pressupostària dels ingressos de la Secretaria d'Estat, en particular el seguiment de la recaptació en període voluntari de les taxes en matèria de telecomunicacions i el suport a la seua gestió en període executiu, d'acord amb el previst en la normativa vigent. També s'inclouen les resolucions sobre devolució d'ingressos indeguts de taxes en matèria de telecomunicacions, inclosa la firma de liquidacions de devolució d'ingressos i la proposta de pagament, així com les diligències de cancel·lació d'avals relacionats amb la suspensió de liquidacions de taxes en matèria de telecomunicacions regulades en l'annex I de la Llei 11/2022, de 28 de juny, General de Telecomunicacions, i les resolucions sobre suspensió de l'execució de liquidacions de la taxa per reserva del domini públic radioelèctric.
- La gestió econòmic-pressupostària dels programes d'ajudes públiques que siguen competència de la Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals i, en particular, el seguiment de les obligacions financeres contretes pels beneficiaris de les citades ajudes, la devolució d'ingressos indeguts, la tramitació i firma de les liquidacions, les propostes de pagament i la suspensió/alçament de liquidacions, la instrucció dels expedients d'amortització anticipada, i d'assumpció de deute, els acords d'execució o cancel·lació de les garanties prestades pels beneficiaris de tot tipus d'ajudes i subvencions públiques, en l'àmbit de les seues competències materials, la tramitació i gestió d'obligacions financeres d'entitats beneficiàries en concurs i l'execució econòmica de decisions d'òrgans judicials i les liquidacions d'interessos de demora en casos de suspensió de la liquidació per interposició de recurs de reposició o reclamació econòmic-administrativa amb garantia, així com els acords d'inici dels expedients de pèrdua de dret de cobrament i de l'ajuda associada i els de establiments de mesures cautelars directament relacionats amb els mateixos dins de l'àmbit de les seues competències materials.
- La coordinació de les actuacions de la Secretaria d'Estat en matèria de contractació.
- La gestió econòmic-pressupostària en l'àmbit de la Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals, la gestió econòmic-administrativa de la contractació, encàrrecs a mitjans propis i convenis en l'àmbit de la Secretaria d'Estat, inclosa la firma de la memòria justificativa, qüestionari i la sol·licitud d'autoritzacions que hagen d'acompanyar als convenis, la comunicació i inscripció dels mateixos, l'elevació dels expedients de contractació en l'àmbit de la Secretaria d'Estat que siguen competència de la Junta de Contractació o de la Mesa de contractació del Ministeri.
- La col·laboració amb la Direcció general de Racionalització i Centralització de la Contractació del Ministeri d'Hisenda en la gestió centralitzada de la contractació en l'àmbit competencial de la Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals.
- La titularitat de l'Organisme Intermedi del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER), quan així s'acorde amb l'Autoritat de Gestió del FEDER, en atenció al que es disposa en el Reglament 2021/1060 (UE) 2021/1060 del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, pel qual s'establixen les disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu Plus, al Fons de Cohesió, al Fons de Transició Justa i al Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura, així com les normes financeres per a aquests Fons i per al Fons d'Asil, Migració i Integració, el Fons de Seguretat Interior i l'Instrument de Suport Financer a la Gestió de Fronteres i la Política de Visats.
- La supervisió de les actuacions relacionades amb la gestió dels Programes Operatius de FEDER en la Secretaria d'Estat, en la Secretaria General de Telecomunicacions i Ordenació dels Servicis de Comunicació Audiovisual, realitzant la selecció d'operacions, aprovació de les verificacions i la presentació de les sol·licituds de reembossament; així com la representació en els comités de seguiment dels Programes Operatius.
- L'ordenació, promoció i desenvolupament de les telecomunicacions, les infraestructures digitals i els servicis de comunicació audiovisual i la participació en els organismes i grups de treball internacionals de telecomunicacions i dels servicis de comunicació audiovisual.
- L'elaboració i proposta de normativa referent a l'ordenació i regulació del sector de les telecomunicacions i infraestructures digitals.
- L'elaboració i proposta de normativa tècnica referent a la regulació dels sistemes de radiodifusió i televisió, qualsevol que siga el seu suport tècnic.
- La supervisió del compliment dels requisits i condicions exigibles per a la instal·lació i explotació de xarxes públiques i prestació de servicis de comunicacions electròniques.
- La tramitació dels assumptes relacionats amb els drets dels operadors de xarxes i servicis de comunicacions electròniques a l'ocupació del domini públic i de la propietat privada i al seu ús compartit, a ser beneficiaris en el procediment d'expropiació forçosa i a l'establiment al seu favor de servituds i limitacions a la propietat.
- Les relatives a l'accés a les xarxes i recursos associats i a la seua interconnexió, així com referent a la interoperabilitat dels servicis de comunicacions electròniques que corresponguen a la Secretaria d'Estat.
- Les que corresponen a la Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals relacionades amb la regulació exdavant dels mercats de referència i operadors amb poder significatiu en el mercat, i amb la separació funcional.
- Les relacionades amb la numeració, adreçament i denominació, en particular, la proposta de plans nacionals de numeració, dur a terme l'atribució dels drets d'ús dels recursos públics regulats en aquests plans i exercir les altres competències que li atribuïx el capítol VII del títol II de la Llei 11/2022, de 28 de juny, així com les actuacions contra el trànsit no permès i el trànsit irregular amb finalitats fraudulentes en xarxes i servicis de comunicacions electròniques.
- Les relacionades amb les obligacions de servici públic i les restants obligacions de caràcter públic, en particular, el servici universal de telecomunicacions.
- L'estudi dels instruments de planificació territorial o urbanística que afecten a la instal·lació o explotació de les xarxes públiques de comunicacions electròniques i recursos associats a efecte d'emetre l'informe contemplat en l'article 50.2 de la Llei 11/2022, de 28 de juny.
- Les relacionades amb la col·laboració entre les administracions públiques que afecten al desplegament de les xarxes públiques de comunicacions electròniques, previstes en la Llei 11/2022, de 28 de juny, i en la seua normativa de desenvolupament.
- Les relacionades amb les condicions tècniques que han de complir les xarxes i infraestructures de comunicacions electròniques tant en exteriors com les infraestructures comunes de telecomunicacions i xarxes de comunicacions en els edificis; amb l'accés a les infraestructures susceptibles d'allotjar xarxes públiques de comunicacions electròniques, així com les relacionades amb les condicions que han de complir les instal·lacions i els instal·ladors de telecomunicacions, i la seua supervisió, incloent la gestió del Registre d'empreses instal·ladores de telecomunicació.
- La definició, gestió i seguiment de programes i actuacions per a promoure l'extensió, el desenvolupament i la cobertura de les comunicacions electròniques per a impulsar la vertebració territorial en particular els relatius a l'Estratègia Nacional de Xarxes Ultrarrápidas, incloent l'elaboració d'estudis geogràfics sobre l'abast i extensió de les xarxes de banda ampla, de l'informe de cobertura i els programes per a promoure l'extensió i adopció de la banda ampla, així com la coordinació de diferents programes d'extensió de xarxes de banda ampla, i amb les iniciatives de la Unió Europea i altres programes internacionals en estes matèries.
- La proposta de planificació de l'ús del domini públic radioelèctric, incloent l'elaboració de propostes del Quadre nacional d'atribució de freqüències i dels plans tècnics nacionals de radiodifusió i televisió, i el seu desenvolupament.
- ñ) La gestió del domini públic radioelèctric i l'establiment de les condicions d'ús de les bandes de freqüències per als diferents servicis de radiocomunicacions, les actuacions per a l'atorgament, modificació, extinció i revocació dels títols habilitants per a l'ús del domini públic radioelèctric i l'assignació dels recursos òrbita espectre.
- La gestió del registre públic de concessions de domini públic radioelèctric.
- La tramitació dels procediments per a l'aprovació de projectes tècnics de radiocomunicacions, així com les actuacions relatives al mercat secundari del domini públic radioelèctric i la gestió i liquidació en període voluntari de la taxa per reserva del domini públic radioelèctric.
- L'exercici de les funciones inspectores en matèria de telecomunicacions, la inspecció i el control de les xarxes i dels servicis de telecomunicacions i de les condicions per a la seua prestació i explotació, de les obligacions dels operadors, en particular, de les establides per a la protecció dels drets dels usuaris finals de comunicacions electròniques, dels equips i aparells de telecomunicacions i de les instal·lacions.
- El control i protecció del domini públic radioelèctric, incloent la inspecció o reconeixement de les instal·lacions radioelèctriques i l'autorització per a la seua posada en servici, la comprovació tècnica d'emissions radioelèctriques, en particular, per a la localització, identificació i eliminació d'interferències perjudicials i d'emissions no autoritzades, així com el control dels nivells únics d'exposició a les emissions radioelèctriques al fet que es referix l'article 86.b) de la Llei 11/2022, de 28 de juny, i de les relacionades amb la protecció activa de l'espectre.
- L'avaluació de la conformitat d'equips i aparells de telecomunicacions, incloses les potestats com a autoritat de vigilància del mercat i com a autoritat notificante, a la normalització tècnica, així com la inspecció i control dels equips i aparells de telecomunicació posats en el mercat i comprovació del compliment de l'avaluació de la conformitat.
- Les funcions relacionades amb el secret de les comunicacions i la intercepció legal de les telecomunicacions que corresponguen a la Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals.
- Les funcions relacionades amb la qualitat de les xarxes i servicis de comunicacions electròniques que corresponguen a la Secretaria d'Estat.
- La coordinació de les Prefectures Provincials d'Inspecció de Telecomunicacions, així com la gestió dels mitjans i recursos necessaris per a realitzar les seues funcions.
- La tramitació i supervisió dels assumptes relacionats amb els drets dels consumidors i usuaris finals dels servicis de comunicacions electròniques, així com els relatius als contractes i la transparència i publicació d'informació, i als servicis de tarificació addicional i les seues condicions d'ús.
- La resolució de controvèrsies entre operadors i usuaris finals dels servicis de comunicacions electròniques, així com la informació i atenció a l'usuari de servicis de telecomunicacions i digitals.
- La supervisió del compliment dels requisits, acords i les condicions establides en l'article 76 de la Llei 11/2022, de 28 de juny, per a garantir el dret dels usuaris finals d'accés obert a internet i publicar l'informe anual al que es referix aquest article.
- La verificació del compliment dels requisits i les condicions establides en el Reglament (UE) 2022/612 del Parlament Europeu i del Consell, de 6 d'abril de 2022, relatiu a la itinerància en les xarxes públiques de comunicacions mòbils en la Unió, en matèria d'accés dels usuaris finals als servicis de comunicacions electròniques de veu, SMS i dades en itinerància en la Unió Europea, inclosa la seua venda per separat, la correcta prestació de servicis regulats d'itinerància al detall, la correcta aplicació de les tarifes al detall de servicis regulats d'itinerància, la no inclusió de recàrrecs i de les seues condicions i mecanismes de transparència, així com la correcta aplicació pels operadors d'itinerància de la seua política d'utilització raonable al consum de servicis regulats d'itinerància al detall, la resolució de controvèrsies entre usuaris finals i operadors per la prestació de servicis d'itinerància i el control i supervisió de la itinerància involuntària en zones frontereres.
- La verificació de la correcta aplicació de les tarifes al detall de les comunicacions intracomunitàries regulades en els termes establits en el Reglament (UE) 2015/2120 del Parlament Europeu i del Consell, de 25 de novembre de 2015, a excepció de la matèria relativa a la sostenibilitat del model de tarificació nacional d'un operador.
- La incoació i tramitació de procediments corresponents a l'aplicació del règim sancionador relacionat amb les xarxes i servicis de comunicacions electròniques i els servicis de tarificació addicional.
- L'elaboració i proposta de normativa referent als servicis de comunicació audiovisual, en particular, la normativa relativa a comunicacions comercials i protecció dels usuaris, promoció d'obra audiovisual europea i accessibilitat.
- La col·laboració amb el Ministeri de Cultura en la proposta normativa en matèria de protecció de la propietat intel·lectual.
- La gestió del Registre estatal de prestadors del servici de comunicació audiovisual, de prestadors del servici d'intercanvi de videos a través de plataformes i de prestadors del servici d'agregació de servicis de comunicació audiovisual.
- La recepció de les comunicacions d'inici d'activitat dels prestadors del servici de comunicació audiovisual, així com la tramitació dels títols habilitants dels servicis de comunicació audiovisual i el seu seguiment i control, en l'àmbit de competències de l'Administració General de l'Estat.
- La promoció i assistència a la internacionalització de les empreses de servicis de comunicació audiovisual, sense perjuí de les competències de la Secretaria d'Estat de Comerç, així com la interlocució amb els sectors professionals i industrials vinculats a aquestes empreses.
- La proposta d'autorització de negocis jurídics l'objecte dels quals siga una llicència de comunicació audiovisual, en l'àmbit de competències de l'Administració General de l'Estat.
- Coordinació i impuls de les polítiques públiques de suport al sector audiovisual, inclòs el videojoc.
- La incoació i tramitació de procediments corresponents a l'aplicació del règim sancionador relacionat amb els servicis de comunicació audiovisual.
- L'assistència a comités, grups de treball i altres fòrums en l'àmbit de la Unió Europea i altres organismes internacionals competents en matèria de servicis de comunicació audiovisual. En particular, l'assistència a la persona titular del Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública en la preparació de les reunions del Consell de Ministres de Cultura i Audiovisual de la Unió Europea, en tot el relacionat amb els servicis de comunicació audiovisual.
- Qualssevol altres relatives al sector de les telecomunicacions, infraestructures digitals i els servicis de comunicació audiovisual que l'ordenament jurídic atribuïsca al departament, i que no estiguen específicament assignades a altres òrgans.
- La definició, gestió i instrucció de procediments de concessió d'ajudes dels programes d'impuls i actuacions per a la promoció d'inversions dins de les matèries de la seua competència.
- L'assessorament tècnic al seguiment, supervisió i verificació administrativa i material de les ajudes concedides en els programes d'impuls i actuacions de promoció.
- Aquelles que s'atribuïxen al Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública en el Reial decret-llei 7/2022, de 29 de març, sobre requisits per a garantir la seguretat de les xarxes i servicis de comunicacions electròniques de cinquena generació.
- Formular propostes per a desenvolupar, concretar i detallar el contingut de l'Esquema Nacional de Seguretat de xarxes i servicis 5G.
- Formular requeriments d'informació als subjectes obligats per la normativa reguladora dels requisits de seguretat per a la instal·lació, el desplegament i l'explotació de xarxes de comunicacions electròniques i la prestació de servicis de comunicacions electròniques i sense fils basats en la tecnologia de cinquena generació (5G).
- Verificar i controlar el compliment de les obligacions imposades als subjectes obligats per la normativa reguladora dels requisits de seguretat per a la instal·lació, el desplegament i l'explotació de xarxes de comunicacions electròniques i la prestació de servicis de comunicacions electròniques i sense fils basats en la tecnologia 5G.
- Realitzar auditories o ordenar la seua realització per a verificar i controlar el compliment de les obligacions esmentades en la lletra anterior.
- La realització d'actuacions d'impuls i d'execució de la planificació estratègica i d'acció en matèria d'infraestructures digitals, en coordinació amb la Direcció general de la Dada quant a infraestructures de dades sobiranes.
- L'execució de les actuacions de promoció i desenvolupament de les infraestructures digitals.
- L'elaboració, gestió i seguiment de plans, projectes tecnològics i programes d'actuacions orientats al desenvolupament de les infraestructures digitals.
- L'impuls i la coordinació dels plans, projectes i programes per al foment de l'activitat de normalització, estandardització i certificació en l'àmbit de les infraestructures digitals.
- La promoció i desenvolupament de les infraestructures de microelectrònica i semiconductors i la coordinació de les actuacions del Departament en este àmbit.
- L'impuls, la programació i la supervisió de les actuacions en execució de la política del Govern en matèria d'administració digital i del foment de l'administració electrònica, especialment referent al procés de transformació digital i innovació de l'Administració a través de les tecnologies de la informació i de les comunicacions, i l'adopció de solucions digitals que permeten la prestació eficient dels servicis públics incloent els servicis públics essencials.
- La creació de servicis públics electrònics universals i de qualitat, i si escau transfronterers.
- La promoció, en un marc de coresponsabilitat, de la cooperació amb les administracions públiques en matèria d'administració digital, potenciant la interoperabilitat i l'ús dels servicis d'informació titularitat de la Secretaria d'Estat per a eliminar la bretxa digital, així com el foment de programes d'atenció a la ciutadania i, en particular, promovent l'ús de plataformes comunes per a la integració dels servicis de les diferents seus electròniques de les administracions públiques.
- Aquelles altres que atribuïsca la legislació vigent al departament en l'àmbit de l'administració electrònica i servicis públics digitals i la incorporació de les tecnologies de la informació i comunicacions en el conjunt de l'Administració General de l'Estat i del sector públic institucional estatal.
- El règim jurídic i retributiu de la funció pública i de l'ocupació pública en l'Administració General de l'Estat.
- El règim jurídic i retributiu de la funció pública i de l'ocupació pública en els organismes públics i entitats del sector públic administratiu i del sector públic empresarial i fundacional de caràcter tecnològic i científic, així com l'autorització de contractació indefinida o temporal del personal laboral en eixe àmbit subjectiu.
- La proposta de classificació d'organismes públics i entitats de Dret Públic del sector públic administratiu i del sector públic empresarial i fundacional de caràcter tecnològic i científic.
- La coordinació de la política de personal entre l'Administració General de l'Estat, les administracions de les comunitats autònomes i de les ciutats de Ceuta i Melilla, i les entitats locals.
- La gestió de talent en l'Administració General de l'Estat i la convocatòria de proves selectives per a l'accés o integració en els cossos i escales de caràcter interdepartamental adscrites a la Secretaria d'Estat de Funció Pública.
- Les relacions amb les organitzacions sindicals en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat; la coordinació d'acords i pactes en relació amb la negociació col·lectiva de les empleades i empleats públics de l'Administració General de l'Estat derivades de les taules de negociació de personal funcionari i laboral.
- L'impuls de propostes de reforma de l'Administració Pública, tenint en compte, en particular, les iniciatives que proposen els òrgans, entitats, organismes, organitzacions sectorials i qualssevol altres associacions o entitats públiques o privades.
- La racionalització i modernització de les estructures organitzatives de l'Administració General de l'Estat i dels seus procediments, així com la inspecció de servicis d'aquesta administració i els organismes públics vinculats o dependents d'ella.
- L'elaboració de projectes de disposicions de caràcter general en matèria d'organització, procediments, així com d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics.
- La política de reducció de càrregues administratives i la simplificació i millora dels procediments administratius i de la qualitat dels servicis públics, en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat.
- ñ) El foment dels programes d'atenció a la ciutadania i la gestió del Portal de Transparència de l'Administració General de l'Estat i el Punt d'Accés General.
- L'impuls, la coordinació i el seguiment dels plans de govern obert, en iniciatives orientades al desenvolupament dels principis de la transparència, la participació ciutadana, la rendició de comptes i la col·laboració.
- La coordinació de les unitats d'informació de l'Administració General de l'Estat previstes en l'article 21 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, així com dictar indicacions per a la dinamització i impuls del dret d'accés.
- La gestió del règim d'incompatibilitats i conflictes d'interessos dels membres del Govern, alts càrrecs i del personal al servici de l'Administració General de l'Estat i del sector públic institucional estatal.
- La formació de les empleades i empleats públics.
- El règim del mutualisme administratiu del personal funcionari civil de l'Estat.
- La coordinació i impuls dels assumptes de caràcter internacional que es produïsquen en l'àmbit de la Secretaria d'Estat, sense perjuí de les funcions que corresponguen al Ministeri d'Assumptes estrangers, Unió Europea i Cooperació.
- Les relacions amb la professió titulada de gestor administratiu.
- La tramitació de l'aprovació prèvia al fet que es referix l'article 26.5 de la Llei 50/1997, de 27 de novembre, del Govern.
- L'impuls, la programació i la supervisió de les actuacions en execució de la política de Govern en matèria d'administració digital i del foment de l'administració electrònica, especialment el referent al procés de transformació digital i innovació de l'Administració a través de les tecnologies de la informació i de les comunicacions, i l'adopció de solucions digitals que permeten la prestació eficient dels servicis públics incloent els servicis públics essencials.
- La creació de servicis públics electrònics universals i de qualitat, i si escau transfronterers.
- La promoció, en un marc de coresponsabilitat, de la cooperació amb les administracions públiques en matèria d'administració digital, potenciant l'ús dels servicis d'informació titularitat de la Secretaria d'Estat per a eliminar la bretxa digital, així com el foment de programes d'atenció al ciutadà i, en particular promovent l'ús de plataformes comunes per a la integració dels servicis de les diferents seus electròniques de les administracions públiques.
- Aquelles altres que atribuïsca la legislació vigent al departament en l'àmbit de l'administració electrònica i servicis públics digitals, i la incorporació de les tecnologies de la informació i les comunicacions en el conjunt de l'Administració General de l'Estat i del sector públic institucional estatal.
- L'actuació com a òrgan referent nacional i interlocutor davant organismes i institucions europees i internacionals en l'àmbit de l'administració digital.
- La supervisió, amb el suport de les Comissions Ministerials d'Administració Digital, de l'execució de les mesures específiques establides en els plans d'acció departamentals en matèria de transformació digital.
- L'elaboració, desenvolupament, implantació i gestió del Catàleg de Mitjans i Servicis Comuns, inclosos els Compartits.
- La preparació dels assumptes que se sotmeten a la Comissió d'Estratègia TIC (CE-TIC), el Comité Executiu de la Comissió d'Estratègia TIC (CE-CETIC), el Comité de direcció de les Tecnologies d'Informació i les Comunicacions (CD-TIC), així com a la Comissió Sectorial d'Administració Electrònica (CSAE).
- L'exercici de les competències que corresponen al Coordinador Nacional de la passarel·la digital única europea previstes en el Reglament (UE) 2018/1724 del Parlament Europeu i del Consell de 2 d'octubre de 2018, relatiu a la creació d'una passarel·la digital única d'accés a informació, procediments i servicis d'assistència i resolució de problemes i pel qual es modifica el Reglament (UE) n.º 1024/2012. Actuarà d'acord amb la Direcció general de Governança Pública en les funcions que esta exercisca com a coordinador d'informació de la Passarel·la Digital Única Europea previstes en aquest Reglament.
- L'acompliment de les funcions d'òrgan de seguiment i presentació d'informes establides en el Reial decret 1112/2018, de 7 de setembre, sobre accessibilitat dels llocs web i aplicacions mòbils del sector públic.
- El disseny tècnic, implantació i gestió dels mitjans i servicis digitals necessaris per a evolucionar els servicis públics actuals cap a servicis públics universals de qualitat orientats als ciutadans i empreses, promovent la incorporació de les tecnologies de la informació i les comunicacions i la digitalització als procediments administratius i l'adaptació de la gestió pública a l'ús de mitjans digitals.
- En coordinació amb la Direcció general de la Dada, l'aplicació de polítiques per a la governança i la gestió de dades en l'Administració General de l'Estat i els seus organismes públics i entitats de Dret Públic vinculats o depenents i el desenvolupament d'accions per a coordinar als diferents organismes i entitats amb l'objectiu d'aconseguir una efectiva implementació de les mateixes per a la prestació dels servicis públics digitals i garantir el compliment de les previsions de les Lleis 39/2015, d'1 d'octubre, i 40/2015, d'1 d'octubre.
- L'elaboració, desenvolupament, implantació, coordinació i seguiment del Catàleg de tipus de dades compartibles per a facilitar la localització i accés a informació elaborada per l'Administració General de l'Estat que siguen necessaris a l'efecte d'un procediment administratiu, mitjançant l'ús d'instruments com la Plataforma d'Intermediació de Dades, i per a implementar els mecanismes de connexió amb la passarel·la digital única de la Unió Europea.
- La definició d'estàndards, de directrius tècniques i de govern TIC, de normes de qualitat i interoperabilitat d'aplicació a les Administracions Públiques i el desenvolupament i aplicació del que es disposa en el Reial decret 4/2010, de 8 de gener, pel qual es regula l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat en l'àmbit de l'Administració Electrònica i les seues Normes Tècniques d'Interoperabilitat, sense perjuí de les competències de la Direcció general de la Dada quant a les tecnologies i estàndards de dades.
- ñ) L'anàlisi de requeriments, disseny tècnic i desenvolupament del registre de funcionaris habilitats, del registre electrònic d'apoderaments, del registre electrònic general de l'Administració General de l'Estat, del Sistema d'Informació Administrativa dels procediments en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat i el sistema de notificacions, d'acord amb les instruccions de la Direcció general de Governança Pública i en coordinació amb els departaments ministerials i els seus organismes públics i entitats de dret públic vinculades o depenents.
- L'anàlisi de requeriments, disseny, implantació i la gestió compartida, mitjançant coordinació o prestació directa, en un marc de coresponsabilitat, dels servicis comuns, declarats o no com compartits, de sistemes d'informació i comunicació per a l'Administració General de l'Estat i els seus organismes públics i entitats de dret públic vinculats o dependents, en els termes que s'establisquen per resolució de la persona titular de la Secretària General d'Administració Digital.
- El disseny tècnic, implantació i gestió del Punt General d'Entrada de Factures Electròniques (FACe) que corresponen a l'àmbit de l'Administració General de l'Estat i a altres administracions públiques adherides al mateix, d'acord amb el previst en la Llei 25/2013, de 27 de desembre, d'impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el Sector Públic.
- L'anàlisi de requeriments, disseny tècnic i desenvolupament del Punt d'Accés General Electrònic de l'Administració General de l'Estat del Directori Comú d'Unitats Orgàniques i Oficines, en els termes que establisca la Direcció general de Governança Pública i en coordinació amb els departaments ministerials i els seus organismes públics i entitats de dret públic vinculades o depenents.
- L'anàlisi de requeriments, disseny tècnic i desenvolupament del Portal de Transparència de l'Administració General de l'Estat previst en la Llei 19/2013, de 9 de desembre, en els termes que establisca la Direcció general de Governança Pública i en coordinació amb els departaments ministerials i els seus organismes públics i entitats de dret públic vinculades o depenents.
- L'elaboració i tramitació, juntament amb la Direcció general de Governança Pública, dels projectes normatius en matèria d'organització i procediments que afecten a l'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics.
- La col·laboració amb la Direcció general de Governança Pública en la identificació, disseny, i impuls de programes i projectes per a facilitar l'accés dels ciutadans i les empreses als servicis públics així com l'elaboració i desenvolupament de programes d'atenció, informació i assistència als ciutadans a través dels diferents canals disponibles, tot açò en els aspectes relatius a l'administració electrònica, i en coordinació amb els departaments ministerials i els seus organismes públics dependents, així com amb altres administracions públiques.
- L'estudi i planificació de l'evolució de les plataformes tecnològiques per a la prestació de servicis comuns, inclosos els declarats compartits.
- El disseny, provisió, explotació i evolució dels centres de procesament de dades de referència per a la prestació de servicis comuns, en coordinació amb la Direcció general de la Dada.
- El disseny, provisió i explotació dels servicis i les infraestructures de comunicacions unificades de l'Administració General de l'Estat i els seus organismes públics i entitats de dret públic vinculats o dependents, així com de la Xarxa SARA, que interconnecta amb altres administracions públiques i la Unió Europea.
- El disseny, provisió i explotació de les infraestructures tecnològiques i dels servicis de seguretat necessaris per a la prestació de servicis comuns, inclosos els declarats compartits, que corresponguen a la Secretaria General d'Administració Digital.
- El disseny, provisió i explotació de les infraestructures tecnològiques i dels servicis del telèfon 060, en els termes que establisca la Direcció general de Governança Pública i en el marc dels convenis subscrits.
- L'anàlisi de requeriments, disseny, desenvolupament, proves i manteniment de les aplicacions i ferramentes necessàries per a donar suport als servicis horitzontals de l'Administració General de l'Estat i els seus organismes públics i entitats de dret públic vinculats o dependents, entre uns altres els relatius a la gestió de recursos humans, en els termes que establisca la Direcció general de Funció Pública.
- En relació amb la gestió del portal i seu electrònica del personal al servici de l'Administració General de l'Estat (FUNCIONA) i la seua autenticació, el disseny tècnic i gestió de les plataformes tecnològiques que els suporten, en els termes que establisca la Direcció general de la Funció Pública.
- La provisió d'aplicacions i servicis en matèria de tecnologies de la informació i comunicacions prestats a les Delegacions i Subdelegacions del Govern i a les Direccions Insulars en tots els seus àmbits d'actuació, en els termes que establisca la Direcció general de l'Administració General de l'Estat en el Territori, en coordinació amb els ministeris implicats per qüestió de la matèria.
- La col·laboració amb la Direcció general de Racionalització i Centralització de la Contractació del Ministeri d'Hisenda en la gestió centralitzada de la contractació en l'àmbit competencial de la Secretaria General d'Administració Digital.
- L'elaboració, en col·laboració amb la Direcció general de Racionalització i Centralització de la Contractació del Ministeri d'Hisenda, quan afecte a l'àmbit de competències de la Secretaria General d'Administració Digital, de propostes relacionades amb les polítiques d'adquisicions de béns informàtics i amb els plecs de prescripcions tècniques en la contractació pública d'estos béns i servicis TIC en l'Administració General de l'Estat i els seus organismes públics i entitats de dret públic vinculats o depenents.
- El suport a la contractació i a la gestió econòmic-pressupostària en l'àmbit de la Secretaria General d'Administració Digital i l'estudi, planificació, impuls i seguiment dels processos de contractació en matèria TIC i aquells altres àmbits relacionats. Així mateix, emetre l'Informe tècnic preceptiu dels convenis i encàrrecs que tinguen per objecte l'adquisició de béns i servicis informàtics i de les memòries i plecs de prescripcions tècniques de les contractacions de béns i servicis informàtics en l'Administració General de l'Estat i els seus organismes públics i entitats de dret públic vinculats o dependents en els termes establits en el Reial decret 806/2014, de 19 de setembre, sobre Organització i instruments operatius de les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions en l'Administració General de l'Estat i els seus Organismes Públics.
- La definició i gestió d'un sistema comú d'imputació de costos TIC para tota l'Administració General de l'Estat i els seus organismes públics i entitats de dret públic vinculats o depenents.
- La direcció tècnica i estratègica del Centre d'Operacions de Ciberseguretat de l'Administració General de l'Estat i els seus organismes públics i entitats de dret públic vinculats o depenents. De forma especial, assumirà la coordinació en la resposta a incidents.
- El desenvolupament i aplicació del que es disposa en el Reial decret 311/2022, de 3 de maig, pel qual es regula l'Esquema Nacional de Seguretat i les seues Instruccions Tècniques de Seguretat. Especialment, la definició d'estàndards, de directrius tècniques i de govern TIC, de normes de seguretat d'aplicació a les Administracions Públiques i la realització de propostes i interlocució amb el Centre Criptològic Nacional en el desenvolupament de guies de seguretat.
- La provisió, gestió i administració d'equips informàtics i de comunicacions i la implantació de mesures de seguretat informàtica del Departament.
- El desenvolupament i manteniment dels sistemes d'informació necessaris per al funcionament dels servicis, l'impuls de la transformació digital i la innovació en el Departament.
- La coordinació i la publicació dels continguts digitals en intranet, en el Portal d'internet i la gestió de la seu electrònica associada del Departament.
- L'elaboració d'informes sobre les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions en les Administracions Públiques, així com col·laborar amb l'Institut Nacional d'Estadística en l'elaboració de les operacions estadístiques relatives a les tecnologies de la informació i les comunicacions en les Administracions Públiques.
- En relació amb l'Administració General de l'Estat, els organismes i entitats integrants del sector públic administratiu conformement al que es disposa per l'article 3.1 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària, així com dels organismes i entitats del sector públic empresarial i fundacional adscrits als Ministeris per a la Transformació Digital i de la Funció Pública i de Ciència, Innovació i Universitats, en el marc de planificació estratègica de recursos humans i de l'envolupant aprovada de gasto dels règims retributius del sector públic, d'acord amb els criteris comuns adoptats en el si de la Comissió Superior de Personal, i sense perjuí de la independència i autonomia funcional legalment atribuïda a les autoritats administratives independents i altres entitats de dret públic:
- 1.º La planificació dels recursos humans, a partir de l'anàlisi basada en dades de les necessitats de personal, perfils professionals i retribucions per a assegurar la qualitat de l'ocupació pública i una assignació funcional i eficient dels efectius.
- 2.º La elaboració de normativa i informes en matèria d'ocupació pública.
- 3.º La aprovació i modificació de les relacions, catàlegs i dotacions de llocs de treball, retribucions i incentius al rendiment.
- 4.º La elaboració, proposta i seguiment de l'Oferta d'Ocupació Pública, l'autorització de nomenaments de personal funcionari interí, de personal estatutari temporal i de contractes de personal laboral temporal; així com l'elaboració de bases comunes i l'informe de les convocatòries per a l'accés a la condició de personal empleat públic.
- 5t. La tramitació dels processos d'adquisició i pèrdua de la condició de personal funcionari, l'exercici de les competències atribuïdes a la Secretaria d'Estat de Funció Pública en matèria de situacions administratives i la gestió dels procediments de personal derivats de la dependència orgànica dels cossos i escales adscrits al Ministeri a través de la Secretaria d'Estat de Funció Pública.
- 6t. La proposta de mesures d'estructuració de l'ocupació pública, tant de personal funcionari com de personal laboral, així com l'ordenació de la provisió i de la mobilitat mitjançant l'autorització i, si escau, gestió dels processos de mobilitat interministerial i provisió de llocs de personal funcionari i laboral de l'àmbit del conveni únic de l'Administració General de l'Estat.
- 7m. La coordinació de la provisió i de la mobilitat interadministrativa mitjançant l'autorització i, si escau, tramitació de les comissions de servici i altres formes per a la provisió de llocs en l'Administració General de l'Estat per personal procedent d'altres administracions públiques, amb l'excepció dels procediments de concurs i lliure designació, i l'autorització prèvia per a la provisió de llocs en altres administracions públiques, mitjançant lliure designació, per personal funcionari de cossos i escales adscrits a la Secretaria d'Estat de Funció Pública.
- 8u. La assessoria en matèria de recursos humans als departaments ministerials, així com la informació a les empleades i empleats públics de la política dels recursos humans.
- 9é. La coordinació funcional de les subdireccions generals de recursos humans i inspecció de servicis dels departaments ministerials a l'efecte de l'execució de projectes i programes que resulten estratègics per al conjunt de l'Administració General de l'Estat i dels seus organismes vinculats o dependents, quan siguen acordats en el si de la Comissió Superior de Personal.
- 10m. El disseny del Sistema de Dades sobre Ocupació Pública, en el qual s'integren el conjunt de dades rellevants per a l'adopció de les decisions relatives a la planificació estratègica, oferta i estructuració dels recursos humans, a partir de l'anàlisi de les necessitats de personal, evolució tecnològica, perfils professionals i retribucions, entre altres elements, conformement a les polítiques i estàndards en la gestió i anàlisi de dades que establisca la Direcció general de la Dada.
- 11é. La elaboració i divulgació d'estadístiques, indicadors i dades sobre ocupació pública, amb l'assistència de la Secretaria General d'Administració Digital.
- 12é. La gestió del Registre Central de Personal.
- 13é. La gestió del repertori de llocs de personal directiu públic professional.
- 14é. Les relacions amb les organitzacions sindicals en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat; la direcció i coordinació de la negociació col·lectiva del personal emprat públic d'este àmbit i la proposta d'acords i pactes derivats de les taules de negociació de personal funcionari i laboral, així com l'assessorament en matèria de negociació col·lectiva i la coordinació i recolze en els processos d'eleccions sindicals en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat.
- 15é. L'impuls de la prevenció de riscos laborals, en el marc del que es disposa en la normativa aplicable, així com de criteris comuns, funcions de coordinació i promoció, plans de formació, en matèria d'acció social, responsabilitat social corporativa i igualtat i no discriminació del personal emprat de l'Administració General de l'Estat.
- 16é. La elaboració de la proposta de classificació d'entitats del sector públic estatal contemplades en l'apartat a), d'acord amb la seua normativa específica, en col·laboració amb la Direcció general de Governança Pública.
- L'estudi i anàlisi basada en dades en matèria d'ocupació pública i la preparació del Butlletí estadístic del personal al servici de les Administracions Públiques.
- L'elaboració de normativa bàsica i informes en matèria d'ocupació pública sobre el conjunt de les administracions públiques.
- L'assessoria en matèria de recursos humans a les administracions públiques, així com l'assistència tècnic-jurídica en la transposició i aplicació de directives i altres instruments jurídics de la Unió Europea o internacionals en esta matèria.
- La participació en fòrums europeus i altres organismes internacionals que afecten a les competències de la Direcció general, així com la coordinació i cooperació amb els òrgans competents en matèria de funció pública de les administracions de les comunitats autònomes i administració local.
- L'informe dels actes i disposicions en matèria de funció pública emanades de les comunitats autònomes, el seguiment de les seues ofertes d'ocupació pública, l'estudi de la política d'ocupació pública internacional, autonòmic i local.
- L'emissió d'informes i contestació de consultes formulades per altres administracions públiques relatives a la Funció Pública Local respecte a la normativa bàsica estatal.
- L'exercici de les funcions que corresponguen a l'Administració General de l'Estat en relació amb el personal funcionari d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional, excepte les quals corresponguen a l'òrgan competent en matèria d'Hisendes Locals, i la gestió del registre integrat d'este personal.
- La incoació d'expedients disciplinaris a personal funcionari d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional, en el marc del que es disposa en la normativa aplicable.
- L'informe i autorització, en els termes previstos en la corresponent llei de pressupostos generals de l'estat, dels acords, convenis, pactes o qualssevol altres instruments de negociació col·lectiva, així com de les mesures que s'adopten en el seu compliment o desenvolupament, el contingut del qual es referisca a gastos imputables al capítol de gastos de personal dels pressupostos i altres condicions de treball dels organismes i entitats esmentats en el paràgraf a).
- La realització de projectes d'atracció, desenvolupament i retenció de talent.
- L'elaboració de la proposta de pressupost anual del Departament i la coordinació dels corresponents a les seues entitats adscrites, així com el seguiment de l'execució pressupostària i la tramitació de les seues modificacions.
- La gestió econòmica i financera i de la tresoreria del Departament, així com la planificació, tramitació i seguiment de la contractació administrativa i la coordinació dels òrgans col·legiats del Departament en matèria de contractació.
- L'avaluació dels diferents programes de gasto desenvolupats en el ministeri, orientada a aconseguir polítiques de gasto més eficients.
- La planificació, gestió i administració dels recursos humans del Departament, l'elaboració de les propostes d'aprovació i modificació de les relacions de llocs de treball i els plans d'ocupació, la tramitació dels processos per a la cobertura dels llocs de treball, i les relacions amb les organitzacions sindicals i les associacions professionals de funcionaris, així com la gestió dels plans de formació, de l'acció social i dels programes de prevenció de riscos laborals.
- L'execució dels plans i programes d'inspecció dels servicis i l'avaluació del funcionament, l'eficàcia i rendiment del personal i servicis dels òrgans i unitats dels servicis centrals, entitats i organismes públics adscrits així com la coordinació de les activitats vinculades amb les avaluacions de les polítiques públiques de competència del Departament.
- El desenvolupament de les funcions pròpies de la Unitat d'Igualtat del Departament, previstes en l'article 77 de la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i hòmens.
- L'exercici de les competències relatives al Delegat de Protecció de Dades, previstes en el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'estes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades) i en la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, per a l'àmbit del Ministeri.
- Les actuacions relacionades amb la publicació de disposicions i actes administratius del Departament en el «Butlletí Oficial de l'Estat».
- L'exercici de les funcions de la Unitat d'Informació de Transparència del Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública, segons el previst en l'article 21 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, i el recolze en la coordinació de les iniciatives en matèria de Govern obert en l'àmbit del Ministeri.
- El desenvolupament i coordinació de les activitats d'informació administrativa i atenció al ciutadà, així com la publicitat institucional.
- La gestió dels mitjans materials del Departament, mobles i immobles; el seu inventari; la gestió dels arrendaments; l'adequació i conservació d'aquests immobles; el manteniment de les seues instal·lacions; i la planificació, coordinació, elaboració i direcció dels projectes d'obres corresponents.
- La gestió del registre general del Departament, així com la direcció i gestió dels servicis tècnics, de seguretat, de reprografia i, en general, dels servicis generals i de règim interior.
- La direcció, organització i gestió de biblioteques, arxius i servicis de documentació del Departament.
- La col·laboració amb les Secretaries d'Estat en la programació econòmica i pressupostària relativa als projectes d'inversió i a les mesures del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, de l'àmbit del Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública.
- ñ) La coordinació i seguiment de l'execució de les inversions i reformes del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència que corresponguen al Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública, incloent el seguiment i detecció de desviacions respecte al compliment de fites i objectius i dels principis transversals definits en l'article 2 de l'Orde HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
- La realització d'informes de seguiment de fites i objectius i compliment de principis transversals, i informes en relació amb la gestió economicofinancera de l'aplicació de fons europeus, associats al Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència en els àmbits propis del Ministeri.
- El seguiment de l'aplicació de mesures correctores per part dels òrgans responsables de les mesures, en cas de desviacions respecte al compliment de fites i objectius i el compliment de principis transversals.
- Punt de contacte amb la Secretaria General de Fons Europeus per al seguiment de les mesures del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència que corresponguen al Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública.
- La interlocució amb altres Departaments i amb les Secretaries d'Estat del Ministeri en relació amb el seguiment del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
- L'elaboració, firma i tramitació de l'Informe de gestió dels components dels quals és responsable el Ministeri.
- La revisió dels informes de previsions firmats pels òrgans responsables de les mesures, identificació de riscos d'incompliment, desviacions respecte a la planificació i seguiment de l'execució de les accions correctives per part dels òrgans responsables de la mesura.
- L'elaboració del Pla Estratègic de Subvencions.
Normativa
- Reial decret 210/2024, de 27 de febrer, pel qual s'establix l'estructura orgànica bàsica del Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública.
- Veure la Normativa (Legislatura XV).
subir
Estructura orgànica (organigrama)
- Veure la Estructura orgànica.