Acceder al contenido principal

Sección con el contenido principal

Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública

Informació sobre les funcions del Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública i els seus organismes públics, vinculats o depenents.

Actualitzat a 5/12/2024.


Funcions

  1. Correspon al Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública la proposta i execució de la política del Govern en matèria de telecomunicacions, societat de la informació, transformació digital i el desenvolupament i foment de la intel·ligència artificial.
  2. Així mateix correspon al Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública la proposta i execució de la política del Govern en matèria d'administració pública, funció pública, i governança pública.
subir
  1. La gestió econòmic-pressupostària de les despeses corresponents als crèdits pressupostaris de la Secretaria d'Estat de Digitalització i Inteligencia Artificial, elaboració del Pressupost de la Secretaria d'Estat i el seguiment de la seva execució.
  2. La preparació i tramitació de les modificacions pressupostàries al pressupost que corresponguin a l'àmbit de la Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial, així com de la gestió econòmica i administrativa de les subvencions nominatives i transferències establertes al pressupost que corresponguin a l'àmbit de la Secretaria d'Estat.
  3. La gestió econòmic-pressupostària dels programes d'ajudes públiques que siguin competència de la Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial i, en particular, el seguiment de les obligacions financeres contretes per la Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial amb els beneficiaris de les citades ajudes, la instrucció dels expedients d'amortització anticipada, i d'assumpció de deute, els acords d'execució o cancel·lació de les garanties prestades pels beneficiaris de tot tipus d'ajudes i subvencions públiques, en l'àmbit de les seves competències materials, la tramitació i gestió d'obligacions financeres d'entitats beneficiàries en concurs i l'execució econòmica de decisions d'òrgans judicials, així com la tramitació de la devolució d'ingressos indeguts.
  4. La coordinació de les actuacions de la Secretaria d'Estat Digitalització i Intel·ligència Artificial en matèria de contractació.
  5. La gestió econòmic-pressupostària en l'àmbit de la Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial i, la gestió econòmic-administrativa de la contractació, encàrrecs a mitjans propis i convenis en l'àmbit de la Secretaria d'Estat, la comunicació i inscripció dels mateixos, l'elevació dels expedients de contractació en l'àmbit de la Secretaria d'Estat que siguin competència de la Junta de Contractació o de la Mesa de contractació del Ministeri.
  6. La col·laboració amb la Direcció general de Racionalització i Centralització de la Contractació del Ministeri d'Hisenda en la gestió centralitzada de la contractació en l'àmbit competencial de la Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial.
  7. La gestió dels procediments de sol·licitud i instrucció per a la concessió de subvencions i ajudes, a excepció de les subvencions previstes nominativament als Pressupostos Generals de l'Estat, amb càrrec als crèdits de despesa propis de la Secretaria d'estat, incloent l'elaboració de les propostes de concessió de les ajudes per a les sol·licituds que hagi determinat la Comissió d'Avaluació i el seu trasllat a l'òrgan competent per a la signatura; l'elaboració de les resolucions de desistiment, denegació i concessió per a les sol·licituds que hagi determinat la Comissió d'Avaluació, i el seu trasllat a l'òrgan competent per a la signatura, així com la seva posterior notificació. Tot això sense perjudici dels informes tècnics competència de les sotsdireccions generals proponents, que, a petició de la Sotsdirecció General d'Ajudes, serveixin de suport a la Comissió d'Avaluació.
  8. La gestió del seguiment tècnic-econòmic, incloent: l'elaboració d'autoritzacions i modificacions sobre les resolucions de concessió, i el seu trasllat a l'òrgan competent per a la signatura; la comprovació de comptes justificatius; la certificació de la realització de l'activitat i del compliment de les condicions de la concessió; així com la instrucció dels procediments de reintegrament, inclòs el tràmit d'audiència, la tramitació de les liquidacions de reintegrament, i la suspensió i aixecament de liquidacions.
  9. L'elaboració dels requisits de caràcter tècnic, normatiu i operatiu necessaris per a l'adequada funcionalitat i tramitació de cada fase del procediment d'instrucció que hagin de ser tinguts en compte en els documents i instruments jurídics elaborats per la resta de Sotsdireccions Generals proponents.
  10. La definició i el lideratge en l'elaboració i formulació d'estratègies de transformació digital i visió de país per 2030, en coordinació i recolzat per la Direcció general competent en la matèria. En particular, analitzarà i farà prospectiva amb les quals identificar i determinar els desafiaments i tendències en l'àmbit de les tecnologies digitals i la transformació digital en la seva dimensió més estratègica i proposarà línies d'acció, iniciatives o posicionament estratègic.
  11. La definició, coordinació i seguiment de les relacions internacionals en matèria de la societat i economia digital, incloent en tecnologies habilitadores i estratègiques de la seva competència, amb la Unió Europea i la representació internacional del Regne d'Espanya en aquestes matèries de competència de la SEDIA, incloent en fòrums regionals, amb especial focus a la regió iberoamericana, i altres fòrums globals en matèria de política digital en col·laboració amb el Ministeri d'Afers exteriors, Unió Europea i Cooperació i sense perjudici de les seves competències.
  12. El disseny, lideratge i coordinació de projectes estratègics clau per a la transformació digital d'Espanya, en coordinació i amb el suport de la Direcció general competent, així com la interlocució amb actors estratègics, incloent industrials, acadèmics, del sector públic i de la societat civil.
  13. La promoció i assistència a la internacionalització de les empreses de tecnologies digitals, de la societat digital i de continguts digitals, sense perjudici de les competències de la Secretaria d'Estat de Comerç i en coordinació i amb el suport de la Direcció general competent en la matèria.
  1. L'estudi, proposta i execució de la política general i la planificació estratègica i d'acció sobre telecomunicacions i les infraestructures digitals, així com l'elaboració i proposta de normativa a l'ordenació i regulació en aquestes matèries, d'acord amb les disposicions nacionals, europees i internacionals vigents.
  2. La promoció i desenvolupament de les infraestructures digitals i de les xarxes i serveis de telecomunicacions.
  3. L'elaboració, gestió i seguiment de plans, projectes tecnològics i programes d'actuacions orientats al desenvolupament de les infraestructures digitals i la connectivitat per impulsar la vertebració territorial, el foment de l'oferta de noves tecnologies, serveis, aplicacions i continguts en l'àmbit de les telecomunicacions i gestió coordinada d'aquesta política amb els corresponents programes europeus i internacionals en aquestes matèries.
  4. L'impuls i la coordinació dels plans, projectes i programes per al foment de l'activitat de normalització, estandardització i certificació en el sector de les telecomunicacions i infraestructures digitals.
  5. La proposta, coordinació i seguiment de les relacions internacionals en matèria de telecomunicacions i infraestructures digitals, i la representació internacional del departament en aquestes matèries en col·laboració amb el Ministeri d'Afers exteriors, Unió Europea i Cooperació.
  6. L'anàlisi i avaluació de l'impacte d'altres polítiques públiques en el sector de les telecomunicacions i les infraestructures digitals.
  7. L'elaboració, gestió i seguiment de programes i actuacions per fomentar l'accés i ús de les telecomunicacions i facilitar la disponibilitat i accessibilitat de les infraestructures i les tecnologies digitals, especialment per a aquells ciutadans amb necessitats específiques, si escau en coordinació amb altres departaments ministerials amb competències en altres polítiques amb les quals aquestes matèries estiguin relacionades.
  8. La col·laboració amb la Secretaria d'Estat d'Economia i Suport a l'Empresa en matèria de preus i valoració dels costos de prestació dels serveis de comunicacions electròniques.
  9. La planificació, gestió i control dels recursos públics en l'àmbit de les telecomunicacions, en particular, del domini públic radioelèctric, la numeració, adreçament, denominació i els recursos òrbita espectre, i la tramitació i l'atorgament dels títols habilitants per a l'ús d'aquests recursos.
  10. El manteniment de les relacions de l'Administració General de l'Estat amb els prestadors de xarxes i serveis de comunicacions electròniques, així com el control del compliment de les obligacions de servei públic.
  11. El control, la inspecció i la imposició de sancions en matèria de telecomunicacions.
  12. La resolució de controvèrsies entre operadors i usuaris de telecomunicacions i dels serveis digitals en els termes previstos en la normativa vigent.
  13. La gestió, liquidació i recaptació en període voluntari de les taxes en matèria de telecomunicacions, el pagament del percentatge sobre el rendiment de la taxa sobre reserva de domini públic radioelèctric per al finançament de la Corporació de Radi i Televisió Espanyola i el suport a la seva gestió en període executiu, d'acord amb el previst en la normativa vigent.
  14. La gestió de Programes Operatius cofinançats pels fons comunitaris (Digital Europe, Horizon Europe, Connecting Europe Facility) i, en particular, el Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) respecte a les actuacions de la seva competència.
  15. Aquelles altres que atribueixi la legislació vigent al departament en els sectors de les telecomunicacions i les infraestructures digitals.
  16. La gestió econòmic-pressupostària de les despeses corresponents als crèdits pressupostaris de la Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructuras Digitales, de la Secretaria General de Telecomunicacions, Infraestructuras Digitales i Seguridad Digital, elaboració del Pressupost de la Secretaria d'Estat i el seguiment de la seva execució.
  17. La preparació i tramitació de les modificacions pressupostàries al Pressupost que corresponguin a l'àmbit de la Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructuras Digitales, la Secretaria General de Telecomunicacions, Infraestructuras Digitales i Seguridad Digital, així com de la gestió econòmica i administrativa de les subvencions nominatives i transferències establertes al Pressupost que corresponguin a l'àmbit de la Secretaria d'Estat.
  18. La gestió econòmic-pressupostària dels ingressos de la Secretaria d'Estat, en particular el seguiment de la recaptació en període voluntari de les taxes en matèria de telecomunicacions i el suport a la seva gestió en període executiu, d'acord amb el previst en la normativa vigent. També s'inclouen les resolucions sobre devolució d'ingressos indeguts de taxes en matèria de telecomunicacions, inclosa la signatura de liquidacions de devolució d'ingressos i la proposta de pagament, així com les diligències de cancel·lació d'avals relacionats amb la suspensió de liquidacions de taxes en matèria de telecomunicacions regulades en l'annex I de la Llei 11/2022, de 28 de juny, General de Telecomunicacions, i les resolucions sobre suspensió de l'execució de liquidacions de la taxa per reserva del domini públic radioelèctric.
  19. La gestió econòmic-pressupostària dels programes d'ajudes públiques que siguin competència de la Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructuras Digitales i, en particular, el seguiment de les obligacions financeres contretes pels beneficiaris de les citades ajudes, la devolució d'ingressos indeguts, la tramitació i signatura de les liquidacions, les propostes de pagament i la suspensió/aixecament de liquidacions, la instrucció dels expedients d'amortització anticipada, i d'assumpció de deute, els acords d'execució o cancel·lació de les garanties prestades pels beneficiaris de tot tipus d'ajudes i subvencions públiques, en l'àmbit de les seves competències materials, la tramitació i gestió d'obligacions financeres d'entitats beneficiàries en concurs i l'execució econòmica de decisions d'òrgans judicials i les liquidacions d'interessos de demora en casos de suspensió de la liquidació per interposició de recurs de reposició o reclamació econòmic administrativa amb garantia, així com els acords d'inici dels expedients de pèrdua de dret de cobrament i de l'ajuda associada i els de establiments de mesures cautelars directament relacionats amb els mateixos dins de l'àmbit de les seves competències materials.
  20. La coordinació de les actuacions de la Secretaria d'Estat en matèria de contractació.
  21. La gestió econòmic-pressupostària en l'àmbit de la Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructuras Digitales, la gestió econòmic-administrativa de la contractació, encàrrecs a mitjans propis i convenis en l'àmbit de la Secretaria d'Estat, inclosa la signatura de la memòria justificativa, qüestionari i la sol·licitud d'autoritzacions que hagin d'acompanyar als convenis, la comunicació i inscripció dels mateixos, l'elevació dels expedients de contractació en l'àmbit de la Secretaria d'Estat que siguin competència de la Junta de Contractació o de la Mesa de contractació del Ministeri.
  22. La col·laboració amb la Direcció general de Racionalització i Centralització de la Contractació del Ministeri d'Hisenda en la gestió centralitzada de la contractació en l'àmbit competencial de la Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructuras Digitales.
  23. La titularitat de l'Organisme Intermedi del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) respecte a les actuacions de la seva competència, quan així s'acordi amb l'Autoritat de Gestió del FEDER, en atenció al que es disposa en el Reglament (UE) 2021/1060 del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, pel qual s'estableixen les disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu Plus, al Fons de Cohesió, al Fons de Transició Justa i al Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura, així com les normes financeres per a aquests Fondos i per al Fons d'Asil, Migració i Integració, el Fons de Seguretat Interior i l'Instrument de Suport Financer a la Gestió de Fronteres i la Política de Visats.
  24. La supervisió de les actuacions relacionades amb la gestió dels Programes de FEDER en l'àmbit de les actuacions de la seva competència, realitzant la selecció d'operacions, aprovació de les verificacions, la presentació de les sol·licituds de reemborsament i la gestió del Pla de control de riscos i frau dels programes i actuacions cofinançats pels Programes de FEDER, així com la representació en els comitès de seguiment dels Programes.
  25. La seguretat de les xarxes i serveis de comunicacions electròniques, en l'àmbit de les competències del Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública.
  26. La planificació, coordinació, desenvolupament i impuls de polítiques, plans, programes, projectes i actuacions per a la incorporació de la ciberseguretat en la transformació digital del sector privat i la ciutadania, en coordinació amb la societat mercantil estatal (d'ara endavant, S.M.I) Institut Nacional de Ciberseguretat d'Espanya, M.P., SA i departaments ministerials amb competències en la matèria.
  27. L'elaboració i proposta de normativa en matèria de ciberseguretat i ciberresiliencia per al sector privat, en col·laboració amb altres òrgans o organismes amb competències en la matèria i els sectors econòmics i socials públics i privats afectats, per a la transformació segura/segura de l'economia i la societat, en l'àmbit competencial del Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública.
  1. L'ordenació, promoció i desenvolupament de les telecomunicacions i les infraestructures digitals i la participació en els organismes i grups de treball internacionals en tots dos sectors.
  2. L'elaboració i proposta de normativa referent a l'ordenació i regulació del sector de les telecomunicacions i infraestructures digitals.
  3. L'elaboració i proposta de normativa tècnica referent a la regulació dels sistemes de radiodifusió i televisió, qualsevol que sigui el seu suport tècnic.
  4. La supervisió del compliment dels requisits i condicions exigibles per a la instal·lació i explotació de xarxes públiques i prestació de serveis de comunicacions electròniques.
  5. La tramitació dels assumptes relacionats amb els drets dels operadors de xarxes i serveis de comunicacions electròniques a l'ocupació del domini públic i de la propietat privada i al seu ús compartit, a ser beneficiaris en el procediment d'expropiació forçosa i a l'establiment al seu favor de servituds i limitacions a la propietat.
  6. Les relacionades amb la numeració, adreçament i denominació, en particular, la proposta de plans nacionals de numeració, dur a terme l'atribució dels drets d'ús dels recursos públics regulats en aquests plans i exercir les altres competències que li atribueix el capítol VII del títol II de la Llei 11/2022, de 28 de juny, així com les actuacions contra el tráfico no permès i el tráfico irregular amb finalitats fraudulentes en xarxes i serveis de comunicacions electròniques.
  7. Les relacionades amb les obligacions de servei públic i les restants obligacions de caràcter públic, en particular, el servei universal de telecomunicacions.
  8. L'estudi dels instruments de planificació territorial o urbanística que afectin a la instal·lació o explotació de les xarxes públiques de comunicacions electròniques i recursos associats a efecte d'emetre l'informe contemplat en l'article 50.2 de la Llei 11/2022, de 28 de juny.
  9. Les relacionades amb la col·laboració entre les administracions públiques que afectin al desplegament de les xarxes públiques de comunicacions electròniques, previstes en la Llei 11/2022, de 28 de juny, i en la seva normativa de desenvolupament.
  10. Les relacionades amb les condicions tècniques que han de complir les xarxes i infraestructures de comunicacions electròniques tant en exteriors com les infraestructures comunes de telecomunicacions i xarxes de comunicacions als edificis; amb l'accés a les infraestructures susceptibles d'allotjar xarxes públiques de comunicacions electròniques, així com les relacionades amb les condicions que han de complir les instal·lacions i els instal·ladors de telecomunicacions, i la seva supervisió, incloent la gestió del Registre d'empreses instal·ladores de telecomunicació.
  11. La definició, gestió i seguiment de programes i actuacions per promoure l'extensió, el desenvolupament i la cobertura de les comunicacions electròniques per impulsar la vertebració territorial en particular els relatius a l'Estratègia Nacional de Xarxes Ultrarrápidas, incloent l'elaboració d'estudis geogràfics sobre l'abast i extensió de les xarxes de banda ampla, de l'informe de cobertura i els programes per promoure l'extensió i adopció de la banda ampla, així com la coordinació de diferents programes d'extensió de xarxes de banda ampla, i amb les iniciatives de la Unió Europea i altres programes internacionals en aquestes matèries.
  12. La realització d'actuacions d'impuls i d'execució de la planificació estratègica i d'acció en matèria d'infraestructures digitals.
  13. L'execució de les actuacions de promoció i desenvolupament de les infraestructures digitals.
  14. L'elaboració, gestió i seguiment de plans, projectes tecnològics i programes d'actuacions orientats al desenvolupament de les infraestructures digitals.
  15. La promoció i desenvolupament de les infraestructures de microelectrònica i semiconductors i la coordinació de les actuacions del Departament en aquest àmbit.
  16. La proposta de planificació de l'ús del domini públic radioelèctric, incloent l'elaboració de propostes del Quadre nacional d'atribució de freqüències i dels plans tècnics nacionals de radiodifusió i televisió, i el seu desenvolupament.
  17. La gestió del domini públic radioelèctric i l'establiment de les condicions d'ús de les bandes de freqüències per als diferents serveis de radiocomunicacions, les actuacions per a l'atorgament, modificació, extinció i revocació dels títols habilitants per a l'ús del domini públic radioelèctric i l'assignació dels recursos òrbita espectre.
  18. La gestió del registre públic de concessions de domini públic radioelèctric.
  19. La tramitació dels procediments per a l'aprovació de projectes tècnics de radiocomunicacions, així com les actuacions relatives al mercat secundari del domini públic radioelèctric i la gestió i liquidació en període voluntari de la taxa per reserva del domini públic radioelèctric.
  20. L'exercici de les funcionis inspectores en matèria de telecomunicacions, la inspecció i el control de les xarxes i dels serveis de telecomunicacions i de les condicions per a la seva prestació i explotació, de les obligacions dels operadors, en particular, de les establertes per a la protecció dels drets dels usuaris finals de comunicacions electròniques, dels equips i aparells de telecomunicacions i de les instal·lacions.
  21. El control i protecció del domini públic radioelèctric, incloent la inspecció o reconeixement de les instal·lacions radioelèctriques i l'autorització per a la seva posada en servei, la comprovació tècnica d'emissions radioelèctriques, en particular, per a la localització, identificació i eliminació d'interferències perjudicials i d'emissions no autoritzades, així com el control dels nivells únics d'exposició a les emissions radioelèctriques al fet que es refereix l'article 86.b) de la Llei 11/2022, de 28 de juny, i de les relacionades amb la protecció activa de l'espectre.
  22. L'avaluació de la conformitat d'equips i aparells de telecomunicacions, incloses les potestats com a autoritat de vigilància del mercat i com a autoritat notificante, a la normalització tècnica, així com la inspecció i control dels equips i aparells de telecomunicació posats al mercat i comprovació del compliment de l'avaluació de la conformitat.
  23. Les funcions relacionades amb el secret de les comunicacions i la intercepció legal de les telecomunicacions que corresponguin a la Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructuras Digitales.
  24. Les funcions relacionades amb la qualitat de les xarxes i serveis de comunicacions electròniques que corresponguin a la Secretaria d'Estat.
  25. La coordinació de les Prefectures Provincials d'Inspecció de Telecomunicacions, així com la gestió dels mitjans i recursos necessaris per realitzar les seves funcions.
  26. La tramitació i supervisió dels assumptes relacionats amb els drets dels consumidors i usuaris finals dels serveis de comunicacions electròniques, així com els relatius als contractes i la transparència i publicació d'informació, i als serveis de tarificació addicional i les seves condicions d'ús.
  27. La resolució de controvèrsies entre operadors i usuaris finals dels serveis de comunicacions electròniques, així com la informació i atenció a l'usuari de serveis de telecomunicacions i digitals.
  28. La supervisió del compliment dels requisits, acords i les condicions establertes en l'article 76 de la Llei 11/2022, de 28 de juny, per garantir el dret dels usuaris finals d'accés obert a internet i publicar l'informe anual al que es refereix aquest article.
  29. La verificació del compliment dels requisits i les condicions establertes en el Reglament (UE) 2022/612 del Parlament Europeu i del Consell, de 6 d'abril de 2022, relatiu a la itinerància a les xarxes públiques de comunicacions mòbils en la Unió, en matèria d'accés dels usuaris finals als serveis de comunicacions electròniques de veu, SMS i dades en itinerància en la Unió Europea, inclosa la seva venda per separat, la correcta prestació de serveis regulats d'itinerància al detall, la correcta aplicació de les tarifes al detall de serveis regulats d'itinerància, la no inclusió de recàrrecs i de les seves condicions i mecanismes de transparència, així com la correcta aplicació pels operadors d'itinerància de la seva política d'utilització raonable al consum de serveis regulats d'itinerància al detall, la resolució de controvèrsies entre usuaris finals i operadors per la prestació de serveis d'itinerància i el control i supervisió de la itinerància involuntària en zones frontereres.
  30. La verificació de la correcta aplicació de les tarifes al detall de les comunicacions intracomunitàries regulades en els termes establerts en el Reglament (UE) 2015/2120 del Parlament Europeu i del Consell, de 25 de novembre de 2015, a excepció de la matèria relativa a la sostenibilitat del model de tarificació nacional d'un operador.
  31. La incoació i tramitació de procediments corresponents a l'aplicació del règim sancionador relacionat amb les xarxes i serveis de comunicacions electròniques i els serveis de tarificació addicional.
  32. La seguretat de les xarxes i serveis de comunicacions electròniques, en l'àmbit de les competències del Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública.
  33. Aquelles funcions relacionades amb la seguretat que s'atribueixen al Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública, com a Autoritat Competent en matèria de seguretat en la Llei 11/2022, de 28 de juny, General de Telecomunicacions.
  34. La supervisió, control, i inspecció, com a autoritat competent en el sector d'Infraestructura digital en coordinació amb altres òrgans i organismes amb competència en la matèria.
  35. Aquelles que s'atribueixen al Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública en el Reial decret-llei 7/2022, de 29 de març, sobre requisits per garantir la seguretat de les xarxes i serveis de comunicacions electròniques de cinquena generació i en el Reial decret 443/2024, de 30 d'abril, pel qual s'aprova l'Esquema Nacional de Seguretat de xarxes i serveis 5G.
  36. Formular propostes per desenvolupar, concretar i detallar el contingut de l'Esquema Nacional de Seguretat de xarxes i serveis 5G.
  37. La gestió i coordinació del Centre d'Operacions de Seguretat 5G de referència.
  38. Formular requeriments d'informació als subjectes obligats per la normativa reguladora dels requisits de seguretat per a la instal·lació, el desplegament i l'explotació de xarxes de comunicacions electròniques i la prestació de serveis de comunicacions electròniques i sense fils basats a la tecnologia de cinquena generació (5G).
  39. Verificar i controlar el compliment de les obligacions imposades als subjectes obligats per la normativa reguladora dels requisits de seguretat per a la instal·lació, el desplegament i l'explotació de xarxes de comunicacions electròniques i la prestació de serveis de comunicacions electròniques i sense fils basats a la tecnologia 5G.
  40. Realitzar auditories o ordenar la seva realització per verificar i controlar el compliment de les obligacions esmentades en la lletra anterior.
  41. La participació en comissions, grups de treball i altres fòrums de caràcter nacional, europeu i internacional, tant públics com a privats, en l'àmbit de la seguretat de les xarxes i serveis de comunicacions electròniques i d'infraestructures digitals.
  42. La planificació, coordinació, desenvolupament i impuls de polítiques, plans, programes, projectes i actuacions per a la incorporació de la ciberseguretat en la transformació digital del sector privat i la ciutadania, en coordinació amb la societat mercantil estatal (d'ara endavant, S.M.I.) Institut Nacional de Ciberseguretat d'Espanya, M.P., SA i departaments ministerials amb competències en la matèria així com la gestió coordinada dels corresponents programes europeus i internacionals en aquesta matèria, sense perjudici de les competències d'altres òrgans en la matèria.
  43. Foment de l'ecosistema d'empreses emergents en matèria de ciberseguretat i ciberresiliencia.
  44. L'impuls i la promoció de la definició de regulació i estratègies que fomentin des de l'administració la millora de les polítiques de ciberseguretat en l'entorn privat, especialment les relatives als seus Centres Operatius de Seguretat (SOC), en col·laboració amb la S.M.I Institut Nacional de Ciberseguretat d'Espanya, M.P., SA.
  45. L'elaboració i proposta de normativa en matèria de ciberseguretat i ciberresiliencia per al sector privat, en col·laboració amb altres òrgans o organismes amb competències en la matèria i els sectors econòmics i socials públics i privats afectats, per a la transformació segura/segura de l'economia i la societat, en l'àmbit competencial del Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública.
  46. La participació en comissions, grups de treball i altres fòrums de caràcter nacional, europeu i internacional, tant públics com a privats, en l'àmbit de la ciberseguretat, sense perjudici de la participació dels òrgans de l'Agència Estatal d'Administració Digital.
  47. El foment d'actuacions i programes en matèria de ciberseguretat, sense perjudici de les competències d'altres òrgans en la matèria.
  48. La gestió de programes operatius cofinançats pels fons comunitaris i, en particular el Digital Europe, en l'àmbit de la ciberseguretat, de la ciber-resiliència i de la cibersolidaridad; i la representació nacional en aquests fons.
  49. La recopilació de dades i la realització d'estudis i informes sobre la realitat corporativa, econòmica i tecnològica existent al mercat de les telecomunicacions i de les infraestructures digitals, així com dels seus mercats connexos.
  50. Anàlisi sobre la participació dels diferents agents i la interacció dels mateixos al mercat de les telecomunicacions i de les infraestructures digitals, especialment en funció de les interrelacions existents amb mercats connexos, en els seus vessants corporativa, econòmica i tecnològica.
  51. Elaboració d'informes i estudis sobre les últimes tendències tecnològiques en el sector de les telecomunicacions i de les infraestructures digitals, la seva repercussió en altres mercats i les conseqüències econòmiques que de les mateixes es poden derivar.
  52. Anàlisi prospectiva de les evolucions i avanços tecnològics que es van a dissenyar i implantar en el futur en el sector de les telecomunicacions i de les infraestructures digitals i la seva capacitat d'afectació tant al mercat, com als agents que ho integren i a mercats connexos, com a la regulació i a les polítiques públiques que aquests avanços poguessin requerir per al seu desenvolupament.
  53. L'anàlisi i avaluació de l'impacte d'altres polítiques públiques en el sector de les telecomunicacions i les infraestructures digitals.
  54. L'impuls i la coordinació dels plans, projectes i programes per al foment de l'activitat de normalització, estandardització i certificació en el sector de les telecomunicacions i infraestructures digitals.
  55. La participació en els fòrums dedicats a la definició d'estàndards, de directrius tècniques i fixació de paràmetres tecnològics en el sector de les telecomunicacions i infraestructures digitals.
  56. Les funcions relatives a l'accés a les xarxes i recursos associats i a la seva interconnexió, així com referent a la interoperabilitat dels serveis de comunicacions electròniques que corresponguin a la Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructuras Digitales.
  57. Les funcions relatives a la regulació consistent en la definició de mercats de referència, determinació d'operadors amb poder significatiu al mercat i establiment d'obligacions específiques, així com les relacionades amb la separació funcional que corresponen a la Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructuras Digitales.
  58. La definició, gestió i instrucció de procediments de concessió d'ajudes dels programes d'impuls i actuacions per a la promoció d'inversions dins de les matèries de la seva competència.
  59. L'assessorament tècnic al seguiment, supervisió i verificació administrativa i material de les ajudes concedides als programes d'impuls i actuacions de promoció.
  60. Qualssevol altres relatives al sector de les telecomunicacions i infraestructures digitals que l'ordenament jurídic atribueixi al departament, i que no estiguin específicament assignades a altres òrgans.
  1. L'impuls, la programació i la supervisió de les actuacions en execució de la política del Govern en matèria d'administració digital i del foment de l'administració electrònica, especialment referent al procés de transformació digital i innovació de l'Administració a través de les tecnologies de la informació i de les comunicacions, i l'adopció de solucions digitals que permetin la prestació eficient dels serveis públics incloent els serveis públics essencials.
  2. La creació de serveis públics electrònics universals i de qualitat, i si escau transfronterers.
  3. La promoció, en un marc de coresponsabilitat, de la cooperació amb les administracions públiques en matèria d'administració digital, potenciant la interoperabilitat i l'ús dels serveis d'informació titularitat de la Secretaria d'Estat per eliminar la bretxa digital, així com el foment de programes d'atenció a la ciutadania i, en particular, promovent l'ús de plataformes comunes per a la integració dels serveis de les diferents seus electròniques de les administracions públiques.
  4. Aquelles altres que atribueixi la legislació vigent al departament en l'àmbit de l'administració electrònica i serveis públics digitals i la incorporació de les tecnologies de la informació i comunicacions en el conjunt de l'Administració General de l'Estat i del sector públic institucional estatal.
  5. El règim jurídic i retributiu de la funció pública i de l'ocupació pública en l'Administració General de l'Estat.
  6. El règim jurídic i retributiu de la funció pública i de l'ocupació pública en els organismes públics i entitats del sector públic administratiu i del sector públic empresarial i fundacional de caràcter tecnològic i científic, així com l'autorització de contractació indefinida o temporal del personal laboral en aquest àmbit subjectiu.
  7. La proposta de classificació d'organismes públics i entitats de Dret Públic del sector públic administratiu i del sector públic empresarial i fundacional de caràcter tecnològic i científic.
  8. La coordinació de la política de personal entre l'Administració General de l'Estat, les administracions de les comunitats autònomes i de les ciutats de Ceuta i Melilla, i les entitats locals.
  9. La gestió de talent en l'Administració General de l'Estat i la convocatòria de proves selectives per a l'accés o integració en els cossos i escales de caràcter interdepartamental adscrites a la Secretaria d'Estat de Funció Pública.
  10. Les relacions amb les organitzacions sindicals en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat; la coordinació d'acords i pactes en relació amb la negociació col·lectiva de les empleades i empleats públics de l'Administració General de l'Estat derivades de les taules de negociació de personal funcionari i laboral.
  11. L'impuls de propostes de reforma de l'Administració Pública, tenint en compte, en particular, les iniciatives que proposin els òrgans, entitats, organismes, organitzacions sectorials i qualssevol altres associacions o entitats públiques o privades.
  12. La racionalització i modernització de les estructures organitzatives de l'Administració General de l'Estat i dels seus procediments, així com la inspecció de serveis d'aquesta administració i els organismes públics vinculats o dependents d'ella.
  13. L'elaboració de projectes de disposicions de caràcter general en matèria d'organització, procediments, així com d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics.
  14. La política de reducció de càrregues administratives i la simplificació i millora dels procediments administratius i de la qualitat dels serveis públics, en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat.
  15. ñ) El foment dels programes d'atenció a la ciutadania i la gestió del Portal de Transparència de l'Administració General de l'Estat i el Punt d'Accés General.
  16. L'impuls, la coordinació i el seguiment dels plans de govern obert, en iniciatives orientades al desenvolupament dels principis de la transparència, la participació ciutadana, la rendició de comptes i la col·laboració.
  17. La coordinació de les unitats d'informació de l'Administració General de l'Estat previstes en l'article 21 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, així com dictar indicacions per a la dinamització i impuls del dret d'accés.
  18. La gestió del règim d'incompatibilitats i conflictes d'interessos dels membres del Govern, alts càrrecs i del personal al servei de l'Administració General de l'Estat i del sector públic institucional estatal.
  19. La formació de les empleades i empleats públics.
  20. El règim del mutualisme administratiu del personal funcionari civil de l'Estat.
  21. La coordinació i impuls dels assumptes de caràcter internacional que es produeixin en l'àmbit de la Secretaria d'Estat, sense perjudici de les funcions que corresponguin al Ministeri d'Afers exteriors, Unió Europea i Cooperació.
  22. Les relacions amb la professió titulada de gestor administratiu.
  23. La tramitació de l'aprovació prèvia al fet que es refereix l'article 26.5 de la Llei 50/1997, de 27 de novembre, del Govern.
  1. L'impuls, la programació i la supervisió de les actuacions en execució de la política de Govern en matèria d'administració digital i del foment de l'administració electrònica, especialment el referent al procés de transformació digital i innovació de l'Administració a través de les tecnologies de la informació i de les comunicacions, i l'adopció de solucions digitals que permetin la prestació eficient dels serveis públics incloent els serveis públics essencials.
  2. La creació de serveis públics electrònics universals i de qualitat, i si escau transfronterers.
  3. La promoció, en un marc de coresponsabilitat, de la cooperació amb les administracions públiques en matèria d'administració digital, potenciant l'ús dels serveis d'informació titularitat de la Secretaria d'Estat per eliminar la bretxa digital, així com el foment de programes d'atenció al ciutadà i, en particular promovent l'ús de plataformes comunes per a la integració dels serveis de les diferents seus electròniques de les administracions públiques.
  4. Aquelles altres que atribueixi la legislació vigent al departament en l'àmbit de l'administració electrònica i serveis públics digitals, i la incorporació de les tecnologies de la informació i les comunicacions en el conjunt de l'Administració General de l'Estat i del sector públic institucional estatal.
  5. L'actuació com a òrgan referent nacional i interlocutor davant organismes i institucions europees i internacionals en l'àmbit de l'administració digital.
  6. La supervisió, amb el suport de les Comissions Ministerials d'Administració Digital, de l'execució de les mesures específiques establertes en els plans d'acció departamentals en matèria de transformació digital.
  7. L'elaboració, desenvolupament, implantació i gestió del Catàleg de Mitjans i Serveis Comuns, inclosos els Compartits.
  8. La preparació dels assumptes que se sotmetin a la Comissió d'Estratègia TIC (CE-TIC), el Comitè Executiu de la Comissió d'Estratègia TIC (CE-CETIC), el Comitè de direcció de les Tecnologies d'Informació i les Comunicacions (CD-TIC), així com a la Comissió Sectorial d'Administració Electrònica (CSAE).
  9. L'exercici de les competències que corresponen al Coordinador Nacional de la passarel·la digital única europea previstes en el Reglament (UE) 2018/1724 del Parlament Europeu i del Consell de 2 d'octubre de 2018, relatiu a la creació d'una passarel·la digital única d'accés a informació, procediments i serveis d'assistència i resolució de problemes i pel qual es modifica el Reglament (UE) n.º 1024/2012. Actuarà d'acord amb la Direcció general de Governança Pública en les funcions que aquesta exerceixi com a coordinador d'informació de la Passarel·la Digital Única Europea previstes en aquest Reglament.
  10. L'acompliment de les funcions d'òrgan de seguiment i presentació d'informes establertes en el Reial decret 1112/2018, de 7 de setembre, sobre accessibilitat dels llocs web i aplicacions mòbils del sector públic.
  11. El disseny tècnic, implantació i gestió dels mitjans i serveis digitals necessaris per evolucionar els serveis públics actuals cap a serveis públics universals de qualitat orientats als ciutadans i empreses, promovent la incorporació de les tecnologies de la informació i les comunicacions i la digitalització als procediments administratius i l'adaptació de la gestió pública a l'ús de mitjans digitals.
  12. En coordinació amb la Direcció general de la Dada, l'aplicació de polítiques per a la governança i la gestió de dades en l'Administració General de l'Estat i els seus organismes públics i entitats de Dret Públic vinculats o depenents i el desenvolupament d'accions per coordinar als diferents organismes i entitats amb l'objectiu d'aconseguir una efectiva implementació de les mateixes per a la prestació dels serveis públics digitals i garantir el compliment de les previsions de les Lleis 39/2015, d'1 d'octubre, i 40/2015, d'1 d'octubre.
  13. L'elaboració, desenvolupament, implantació, coordinació i seguiment del Catàleg de tipus de dades compartibles per facilitar la localització i accés a informació elaborada per l'Administració General de l'Estat que siguin necessaris a l'efecte d'un procediment administratiu, mitjançant l'ús d'instruments com la Plataforma d'Intermediació de Dades, i per implementar els mecanismes de connexió amb la passarel·la digital única de la Unió Europea.
  14. La definició d'estàndards, de directrius tècniques i de govern TIC, de normes de qualitat i interoperabilitat d'aplicació a les Administracions Públiques i el desenvolupament i aplicació del que es disposa en el Reial decret 4/2010, de 8 de gener, pel qual es regula l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat en l'àmbit de l'Administració Electrònica i les seves Normes Tècniques d'Interoperabilitat, sense perjudici de les competències de la Direcció general de la Dada quant a les tecnologies i estàndards de dades.
  15. ñ) L'anàlisi de requeriments, disseny tècnic i desenvolupament del registre de funcionaris habilitats, del registre electrònic d'apoderaments, del registre electrònic general de l'Administració General de l'Estat, del Sistema d'Informació Administrativa dels procediments en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat i el sistema de notificacions, d'acord amb les instruccions de la Direcció general de Governança Pública i en coordinació amb els departaments ministerials i els seus organismes públics i entitats de dret públic vinculades o depenents.
  16. L'anàlisi de requeriments, disseny, implantació i la gestió compartida, mitjançant coordinació o prestació directa, en un marc de coresponsabilitat, dels serveis comuns, declarats o no com compartits, de sistemes d'informació i comunicació per a l'Administració General de l'Estat i els seus organismes públics i entitats de dret públic vinculats o dependents, en els termes que s'estableixin per resolució de la persona titular de la Secretària General d'Administració Digital.
  17. El disseny tècnic, implantació i gestió del Punt General d'Entrada de Factures Electròniques (FACe) que corresponen a l'àmbit de l'Administració General de l'Estat i a altres administracions públiques adherides al mateix, d'acord amb el previst en la Llei 25/2013, de 27 de desembre, d'impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el Sector Públic.
  18. L'anàlisi de requeriments, disseny tècnic i desenvolupament del Punt d'Accés General Electrònic de l'Administració General de l'Estat del Directori Comú d'Unitats Orgàniques i Oficines, en els termes que estableixi la Direcció general de Governança Pública i en coordinació amb els departaments ministerials i els seus organismes públics i entitats de dret públic vinculades o depenents.
  19. L'anàlisi de requeriments, disseny tècnic i desenvolupament del Portal de Transparència de l'Administració General de l'Estat previst en la Llei 19/2013, de 9 de desembre, en els termes que estableixi la Direcció general de Governança Pública i en coordinació amb els departaments ministerials i els seus organismes públics i entitats de dret públic vinculades o depenents.
  20. L'elaboració i tramitació, juntament amb la Direcció general de Governança Pública, dels projectes normatius en matèria d'organització i procediments que afectin a l'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics.
  21. La col·laboració amb la Direcció general de Governança Pública en la identificació, disseny, i impuls de programes i projectes per facilitar l'accés dels ciutadans i les empreses als serveis públics així com l'elaboració i desenvolupament de programes d'atenció, informació i assistència als ciutadans a través dels diferents canals disponibles, tot això en els aspectes relatius a l'administració electrònica, i en coordinació amb els departaments ministerials i els seus organismes públics dependents, així com amb altres administracions públiques.
  22. L'estudi i planificació de l'evolució de les plataformes tecnològiques per a la prestació de serveis comuns, inclosos els declarats compartits.
  23. El disseny, provisió, explotació i evolució dels centres de procesament de dades de referència per a la prestació de serveis comuns, en coordinació amb la Direcció general de la Dada.
  24. El disseny, provisió i explotació dels serveis i les infraestructures de comunicacions unificades de l'Administració General de l'Estat i els seus organismes públics i entitats de dret públic vinculats o dependents, així com de la Xarxa SARA, que interconnecta amb altres administracions públiques i la Unió Europea.
  25. El disseny, provisió i explotació de les infraestructures tecnològiques i dels serveis de seguretat necessaris per a la prestació de serveis comuns, inclosos els declarats compartits, que corresponguin a la Secretaria General d'Administració Digital.
  26. El disseny, provisió i explotació de les infraestructures tecnològiques i dels serveis del telèfon 060, en els termes que estableixi la Direcció general de Governança Pública i en el marc dels convenis subscrits.
  27. L'anàlisi de requeriments, disseny, desenvolupament, proves i manteniment de les aplicacions i eines necessàries per donar suport als serveis horitzontals de l'Administració General de l'Estat i els seus organismes públics i entitats de dret públic vinculats o dependents, entre uns altres els relatius a la gestió de recursos humans, en els termes que estableixi la Direcció general de Funció Pública.
  28. En relació amb la gestió del portal i seu electrònica del personal al servei de l'Administració General de l'Estat (FUNCIONA) i la seva autenticació, el disseny tècnic i gestió de les plataformes tecnològiques que els suporten, en els termes que estableixi la Direcció general de la Funció Pública.
  29. La provisió d'aplicacions i serveis en matèria de tecnologies de la informació i comunicacions prestats a les Delegacions i Subdelegacions del Govern i a les Adreces Insulars en tots els seus àmbits d'actuació, en els termes que estableixi la Direcció general de l'Administració General de l'Estat al Territori, en coordinació amb els ministeris implicats per qüestió de la matèria.
  30. La col·laboració amb la Direcció general de Racionalització i Centralització de la Contractació del Ministeri d'Hisenda en la gestió centralitzada de la contractació en l'àmbit competencial de la Secretaria General d'Administració Digital.
  31. L'elaboració, en col·laboració amb la Direcció general de Racionalització i Centralització de la Contractació del Ministeri d'Hisenda, quan afecti a l'àmbit de competències de la Secretaria General d'Administració Digital, de propostes relacionades amb les polítiques d'adquisicions de béns informàtics i amb els plecs de prescripcions tècniques en la contractació pública d'aquests béns i serveis TIC en l'Administració General de l'Estat i els seus organismes públics i entitats de dret públic vinculats o depenents.
  32. El suport a la contractació i a la gestió econòmic-pressupostària en l'àmbit de la Secretaria General d'Administració Digital i l'estudi, planificació, impuls i seguiment dels processos de contractació en matèria TIC i aquells altres àmbits relacionats. Així mateix, emetre l'Informe tècnic preceptiu dels convenis i encàrrecs que tinguin per objecte l'adquisició de béns i serveis informàtics i de les memòries i plecs de prescripcions tècniques de les contractacions de béns i serveis informàtics en l'Administració General de l'Estat i els seus organismes públics i entitats de dret públic vinculats o dependents en els termes establerts en el Reial decret 806/2014, de 19 de setembre, sobre Organització i instruments operatius de les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions en l'Administració General de l'Estat i els seus Organismes Públics.
  33. La definició i gestió d'un sistema comú d'imputació de costos TIC para tota l'Administració General de l'Estat i els seus organismes públics i entitats de dret públic vinculats o depenents.
  34. L'adreça tècnica i estratègica del Centre d'Operacions de Ciberseguretat de l'Administració General de l'Estat i els seus organismes públics i entitats de dret públic vinculats o depenents. De forma especial, assumirà la coordinació en la resposta a incidents.
  35. El desenvolupament i aplicació del que es disposa en el Reial decret 311/2022, de 3 de maig, pel qual es regula l'Esquema Nacional de Seguretat i les seves Instruccions Tècniques de Seguretat. Especialment, la definició d'estàndards, de directrius tècniques i de govern TIC, de normes de seguretat d'aplicació a les Administracions Públiques i la realització de propostes i interlocució amb el Centre Criptològic Nacional en el desenvolupament de guies de seguretat.
  36. La provisió, gestió i administració d'equips informàtics i de comunicacions i la implantació de mesures de seguretat informàtica del Departament.
  37. El desenvolupament i manteniment dels sistemes d'informació necessaris per al funcionament dels serveis, l'impuls de la transformació digital i la innovació en el Departament.
  38. La coordinació i la publicació dels continguts digitals en intranet, al Portal d'internet i la gestió de la seu electrònica associada del Departament.
  39. L'elaboració d'informes sobre les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions en les Administracions Públiques, així com col·laborar amb l'Institut Nacional d'Estadística en l'elaboració de les operacions estadístiques relatives a les tecnologies de la informació i les comunicacions en les Administracions Públiques.
  1. En relació amb l'Administració General de l'Estat, els organismes i entitats integrants del sector públic administratiu conformement al que es disposa per l'article 3.1 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària, així com dels organismes i entitats del sector públic empresarial i fundacional adscrits als Ministeris per a la Transformació Digital i de la Funció Pública i de Ciència, Innovació i Universitats, en el marc de planificació estratègica de recursos humans i de l'envolupant aprovada de despesa dels règims retributius del sector públic, d'acord amb els criteris comuns adoptats en el si de la Comissió Superior de Personal, i sense perjudici de la independència i autonomia funcional legalment atribuïda a les autoritats administratives independents i altres entitats de dret públic:
    • 1r. La planificació dels recursos humans, a partir de l'anàlisi basada en dades de les necessitats de personal, perfils professionals i retribucions per assegurar la qualitat de l'ocupació pública i una assignació funcional i eficient dels efectius.
    • 2n. La elaboració de normativa i informes en matèria d'ocupació pública.
    • 3r. La aprovació i modificació de les relacions, catàlegs i dotacions de llocs de treball, retribucions i incentius al rendiment.
    • 4.º La elaboració, proposta i seguiment de l'Oferta d'Ocupació Pública, l'autorització de nomenaments de personal funcionari interí, de personal estatutari temporal i de contractes de personal laboral temporal; així com l'elaboració de bases comunes i l'informe de les convocatòries per a l'accés a la condició de personal empleat públic.
    • 5è. La tramitació dels processos d'adquisició i pèrdua de la condició de personal funcionari, l'exercici de les competències atribuïdes a la Secretaria d'Estat de Funció Pública en matèria de situacions administratives i la gestió dels procediments de personal derivats de la dependència orgànica dels cossos i escales adscrits al Ministeri a través de la Secretaria d'Estat de Funció Pública.
    • 6è. La proposta de mesures d'estructuració de l'ocupació pública, tant de personal funcionari com de personal laboral, així com l'ordenació de la provisió i de la mobilitat mitjançant l'autorització i, si escau, gestió dels processos de mobilitat interministerial i provisió de llocs de personal funcionari i laboral de l'àmbit del conveni únic de l'Administració General de l'Estat.
    • 7è. La coordinació de la provisió i de la mobilitat interadministrativa mitjançant l'autorització i, si escau, tramitació de les comissions de servei i altres formes per a la provisió de llocs en l'Administració General de l'Estat per personal procedent d'altres administracions públiques, amb l'excepció dels procediments de concurs i lliure designació, i l'autorització prèvia per a la provisió de llocs en altres administracions públiques, mitjançant lliure designació, per personal funcionari de cossos i escales adscrits a la Secretaria d'Estat de Funció Pública.
    • 8è. La assessoria en matèria de recursos humans als departaments ministerials, així com la informació a les empleades i empleats públics de la política dels recursos humans.
    • 9è. La coordinació funcional de les sotsdireccions generals de recursos humans i inspecció de serveis dels departaments ministerials a l'efecte de l'execució de projectes i programes que resultin estratègics per al conjunt de l'Administració General de l'Estat i dels seus organismes vinculats o dependents, quan siguin acordats en el si de la Comissió Superior de Personal.
    • 10è. El disseny del Sistema de Dades sobre Ocupació Pública, en el qual s'integrin el conjunt de dades rellevants per a l'adopció de les decisions relatives a la planificació estratègica, oferta i estructuració dels recursos humans, a partir de l'anàlisi de les necessitats de personal, evolució tecnològica, perfils professionals i retribucions, entre altres elements, conformement a les polítiques i estàndards en la gestió i anàlisi de dades que estableixi la Direcció general de la Dada.
    • 11è. La elaboració i divulgació d'estadístiques, indicadors i dades sobre ocupació pública, amb l'assistència de la Secretaria General d'Administració Digital.
    • 12è. La gestió del Registre Central de Personal.
    • 13è. La gestió del repertori de llocs de personal directiu públic professional.
    • 14è. Les relacions amb les organitzacions sindicals en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat; l'adreça i coordinació de la negociació col·lectiva del personal emprat públic d'aquest àmbit i la proposta d'acords i pactes derivats de les taules de negociació de personal funcionari i laboral, així com l'assessorament en matèria de negociació col·lectiva i la coordinació i recolzo en els processos d'eleccions sindicals en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat.
    • 15è. L'impuls de la prevenció de riscos laborals, en el marc del que es disposa en la normativa aplicable, així com de criteris comuns, funcions de coordinació i promoció, plans de formació, en matèria d'acció social, responsabilitat social corporativa i igualtat i no discriminació del personal emprat de l'Administració General de l'Estat.
    • 16è. La elaboració de la proposta de classificació d'entitats del sector públic estatal contemplades a l'apartat a), d'acord amb la seva normativa específica, en col·laboració amb la Direcció general de Governança Pública.
  2. L'estudi i anàlisi basada en dades en matèria d'ocupació pública i la preparació del Butlletí estadístic del personal al servei de les Administracions Públiques.
  3. L'elaboració de normativa bàsica i informes en matèria d'ocupació pública sobre el conjunt de les administracions públiques.
  4. L'assessoria en matèria de recursos humans a les administracions públiques, així com l'assistència tècnic-jurídica en la transposició i aplicació de directives i altres instruments jurídics de la Unió Europea o internacionals en aquesta matèria.
  5. La participació en fòrums europeus i altres organismes internacionals que afectin a les competències de la Direcció general, així com la coordinació i cooperació amb els òrgans competents en matèria de funció pública de les administracions de les comunitats autònomes i administració local.
  6. L'informe dels actes i disposicions en matèria de funció pública emanades de les comunitats autònomes, el seguiment de les seves ofertes d'ocupació pública, l'estudi de la política d'ocupació pública internacional, autonòmic i local.
  7. L'emissió d'informes i contestació de consultes formulades per altres administracions públiques relatives a la Funció Pública Local respecte a la normativa bàsica estatal.
  8. L'exercici de les funcions que corresponguin a l'Administració General de l'Estat en relació amb el personal funcionari d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional, excepte les quals corresponguin a l'òrgan competent en matèria d'Hisendes Locals, i la gestió del registre integrat d'aquest personal.
  9. La incoació d'expedients disciplinaris a personal funcionari d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional, en el marc del que es disposa en la normativa aplicable.
  10. L'informe i autorització, en els termes previstos en la corresponent llei de pressupostos generals de l'estat, dels acords, convenis, pactes o qualssevol altres instruments de negociació col·lectiva, així com de les mesures que s'adoptin en el seu compliment o desenvolupament, el contingut del qual es refereixi a despeses imputables al capítol de despeses de personal dels pressupostos i altres condicions de treball dels organismes i entitats esmentats en el paràgraf a).
  11. La realització de projectes d'atracció, desenvolupament i retenció de talent.
  1. L'elaboració de la proposta de pressupost anual del Departament i la coordinació dels corresponents a les seves entitats adscrites, així com el seguiment de l'execució pressupostària i la tramitació de les seves modificacions.
  2. La gestió econòmica i financera i de la tresoreria del Departament, així com la planificació, tramitació i seguiment de la contractació administrativa i la coordinació dels òrgans col·legiats del Departament en matèria de contractació.
  3. L'avaluació dels diferents programes de despesa desenvolupats en el ministeri, orientada a aconseguir polítiques de despesa més eficients.
  4. La planificació, gestió i administració dels recursos humans del Departament, l'elaboració de les propostes d'aprovació i modificació de les relacions de llocs de treball i els plans d'ocupació, la tramitació dels processos per a la cobertura dels llocs de treball, i les relacions amb les organitzacions sindicals i les associacions professionals de funcionaris, així com la gestió dels plans de formació, de l'acció social i dels programes de prevenció de riscos laborals.
  5. L'execució dels plans i programes d'inspecció dels serveis i l'avaluació del funcionament, l'eficàcia i rendiment del personal i serveis dels òrgans i unitats dels serveis centrals, entitats i organismes públics adscrits així com la coordinació de les activitats vinculades amb les avaluacions de les polítiques públiques de competència del Departament.
  6. El desenvolupament de les funcions pròpies de la Unitat d'Igualtat del Departament, previstes en l'article 77 de la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.
  7. L'exercici de les competències relatives al Delegat de Protecció de Dades, previstes en el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades) i en la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, per a l'àmbit del Ministeri.
  8. Les actuacions relacionades amb la publicació de disposicions i actes administratius del Departament en el «Butlletí Oficial de l'Estat».
  9. L'exercici de les funcions de la Unitat d'Informació de Transparència del Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública, segons el previst en l'article 21 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, i el recolzo en la coordinació de les iniciatives en matèria de Govern obert en l'àmbit del Ministeri.
  10. El desenvolupament i coordinació de les activitats d'informació administrativa i atenció al ciutadà, així com la publicitat institucional.
  11. La gestió dels mitjans materials del Departament, mobles i immobles; el seu inventari; la gestió dels arrendaments; l'adequació i conservació d'aquests immobles; el manteniment de les seves instal·lacions; i la planificació, coordinació, elaboració i adreça dels projectes d'obres corresponents.
  12. La gestió del registre general del Departament, així com la direcció i gestió dels serveis tècnics, de seguretat, de reprografia i, en general, dels serveis generals i de règim interior.
  13. L'adreça, organització i gestió de biblioteques, arxius i serveis de documentació del Departament.
  14. La col·laboració amb les Secretaries d'Estat a la programació econòmica i pressupostària relativa als projectes d'inversió i a les mesures del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, de l'àmbit del Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública.
  15. ñ) La coordinació i seguiment de l'execució de les inversions i reformes del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència que corresponguin al Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública, incloent el seguiment i detecció de desviacions respecte al compliment de fites i objectius i dels principis transversals definits en l'article 2 de l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
  16. La realització d'informes de seguiment de fites i objectius i compliment de principis transversals, i informes en relació amb la gestió economicofinancera de l'aplicació de fons europeus, associats al Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència en els àmbits propis del Ministeri.
  17. El seguiment de l'aplicació de mesures correctores per part dels òrgans responsables de les mesures, en cas de desviacions respecte al compliment de fites i objectius i el compliment de principis transversals.
  18. Punt de contacte amb la Secretaria General de Fons Europeus per al seguiment de les mesures del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència que corresponguin al Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública.
  19. La interlocució amb altres Departaments i amb les Secretaries d'Estat del Ministeri en relació amb el seguiment del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
  20. L'elaboració, signatura i tramitació de l'Informe de gestió dels components dels quals és responsable el Ministeri.
  21. La revisió dels informes de previsions signats pels òrgans responsables de les mesures, identificació de riscos d'incompliment, desviacions respecte a la planificació i seguiment de l'execució de les accions correctives per part dels òrgans responsables de la mesura.
  22. L'elaboració del Pla Estratègic de Subvencions.
subir

Normativa

 

subir

Estructura orgànica (organigrama)

subir