Carta de servicis del Portal de la Transparència de l'Administració General de l'Estat 2025-2028
Este espai arreplega tota la informació i la documentació de la Carta de Servicis del Portal de la Transparència de l'Administració General de l'Estat per al període 2025-2028.
- Resolució
- Carta de servicis (PDF)
- Tríptic (PDF)
Carta de serveis
El Portal de la Transparència de l'Administració General de l'Estat (d'ara endavant Portal de la Transparència) és un portal web que depèn del Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública. A través d'este portal, qualsevol persona pot accedir a informació pública sobre el funcionament de l'Estat. En concret, permet:
- Consultar dades que la Llei 19/2013 de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern (d'ara endavant Llei de Transparència) obliga a publicar.
- Obtindre informació sobre Govern Obert.
- Sol·licitar accés a documents i dades públiques.
- Conéixer informació relativa a Integritat.
El Portal de la Transparència publica informació sobre diferents institucions de l'Estat, en concret, l'àmbit subjectiu de la informació publicada en el portal és el següent:
- L'Administració General de l'Estat.
- Les entitats gestores i els servicis comuns de la Seguretat Social. S'inclouen les mútues col·laboradores de la Seguretat Social.
- Els organismes autònoms, les agències estatals, les entitats públiques empresarials i les entitats de dret públic amb personalitat jurídica pròpia, vinculades a la Administració General de l'Estat o dependents d'ella, incloses les universitats públiques.
D'ara endavant, la referència a l'Administració General de l'Estat s'entendrà que inclou els tres punts anteriors.
El Portal de la Transparència no conté informació específica de Comunitats Autònomes, entitats locals, societats estatals, fundacions i òrgans constitucionals. Estes entitats publicaran la seua informació en els seus respectius portals web i seus electròniques.
La Llei de Transparència va crear el Portal de la Transparència. En article 10 de la llei s'establix que este portal dependria del Ministeri de la Presidència i la seua funció principal seria facilitar l'accés de la ciutadania a tota la informació de la publicitat activa.
En l'actualitat el Portal de la Transparència depèn del Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública. La seua gestió està a càrrec de la Direcció general de Governança Pública, que forma part de la Secretaria d'Estat de Funció Pública. A més, compta amb el suport de l'Agència Espanyola d'Administració Digital (AEAD), que també depèn del mateix ministeri.
Esta estructura la va definir el reial decret que establix com s'organitza este ministeri i les seues funcions, que establix com s'organitza este ministeri i les seues funcions.
El Portal de la Transparència oferix informació i servicis en la seua pàgina web oficial: https://transparencia.gob.es.
També oferix informació a través de les següents xarxes socials:
- X: @transparència_i
- Youtube: Portal de Transparència – Espanya
Esta Carta de Servicis arreplega compromisos que estan alineats amb els objectius generals, establits en reial decret per a millorar la qualitat en l'Administració General de l'Estat.
A més, el seu principal propòsit és garantir que la gestió de la informació pública siga justa, transparent i racional, per a complir la Llei de Transparència.
Esta Carta de Servicis té tres objectius principals:
- Facilitar l'accés a la informació pública que estiga en poder de l'Administració General de l'Estat.
- Comunicar les responsabilitats i els compromisos adquirits.
- Explicar els drets de la ciutadania en relació amb estos servicis, així com les obligacions que tenen en utilitzar-los.
2.1.- Servici relacionats amb la informació pública
- Publicitat activa
- Dret d'accés a la informació pública
2.2.- Altres servicis d'informació.
- Integritat
- Govern Obert
- Participació
- Més informació
2.3.- Servici de subscripció al butlletí de novetats
2.1.- Servicis relacionats amb la informació pública
2.1.1. Publicitat activa
Esta secció arreplega informació institucional, organitzativa i de planificació, informació de rellevància jurídica, així com informació econòmica, pressupostària i estadística (articles 6, 6bis, 7 i 8 de la Llei de Transparència).
Per a organitzar millor la informació, s'han creat dos formes de classificació:
- Per matèries.
- Segons els articles de la Llei de Transparència.
La classificació per matèries és la més utilitzada i distingix entre:
- Organització i Ocupació Pública
- Alts Càrrecs
- Planificació i Estadística
- Normativa i Altres Disposicions
- Contractes, Convenis i Subvencions
- Informació Econòmic-Pressupostària
A part de la informació que exigix la Llei de Transparència, també es publica contingut addicional que es considera útil i rellevant per a la ciutadania. Este contingut s'agrupa baix el nom de “Més Transparència”.
D'esta manera, la informació que s'ha de publicar de forma obligatòria segons la Llei de Transparència s'organitza per matèries que es dividixen en:
Organització i Ocupació Pública
- Funcions
- Normativa d'aplicació
- Estructura i organigrames
- Informació sobre les resolucions de compatibilitat d'empleats públics
- Registre d'Activitats de Tractament
Alts Càrrecs
- Curriculum vitae
- Retribucions
- Autoritzacions exercici activitat privada després del cessament d'alts càrrecs
- Indemnitzacions percebudes per alts càrrecs després de l'abandó del seu càrrec
Planificació i Estadística
- Planes i programes
- Informes i estadístiques
Normativa i Altres Disposicions
- Pla anual normatiu
- Participació pública en projectes normatius
- Normes en tramitació
- Normes amb tramitació finalitzada
- Directrius, instruccions, acords, circulars
- Informació pública: altres documents
Contractes, Convenis i Subvencions
- Contractes
- Estadístiques de contractes
- Convenis i encomanes
- Subvencions
Informació Econòmic-Pressupostària
- Pressupostos Generals de l'Estat
- Execució pressupostària
- Estabilitat pressupostària
- Informes de fiscalització
- Comptes anuals
- Béns immobles
A més, la informació de Publicitat Activa, a nivell intern, s'organitza en dos categories:
- Informació descentralitzada: Publicada directament en el Portal de la Transparència per les Unitats d'Informació de Transparència (UITs) de cada ministeri, a través d'una ferramenta interna telefonada Backoffice. Açò inclou, per exemple, els sous i currículums d'alts càrrecs, així com les cartes de servicis. Per a estos casos, la Subdirecció General de Transparència i Atenció al Ciutadà s'encarrega de coordinar i brindar suport tècnic a les Unitats d'Informació de Transparència (UITs) perquè puguen publicar la informació que estan obligades a difondre.
- Informació centralitzada de fonts externes: Prové de fonts externes i es publica en el portal de forma automàtica o manual. Inclou la informació sobre contractes i normativa en tramitació i en vigor. Per a estos casos, la Subdirecció General de Transparència i Atenció al Ciutadà s'encarrega de la coordinació amb la font de la informació, de brindar suport tècnic i publicar les dades quan el procés de càrrega es realitza manualment.
La publicació de la informació depèn principalment de fonts externes, que són les responsables de garantir que les dades es publiquen a temps. El nostre compromís en este cas seria oferir la plataforma en la qual s'ha de pujar la informació, coordinar el procés i oferir suport tècnic o funcional si és necessari, tant a les Unitats d'Informació de Transparència (UITs) com a altres fonts externes.
2.1.2. Dret d'accés a la informació pública
A través de la pàgina específica del Portal de la Transparència dedicada al dret d'accés (https://transparencia.gob.es/transparencia/transparencia_home/index/derecho-de-acceso-a-la-informacion-publica.html) qualsevol persona pot exercir el seu dret d'accés a la informació pública que estiga en mans de l'Administració General de l'Estat i revisar totes les seues sol·licituds presentades.
Per a poder exercir este dret, en tractar-se d'un procediment administratiu, és necessari identificar-se segons la Llei de Transparència. Per a açò, s'oferixen dos opcions: usar la plataforma Cl@ve o amb usuari i contrasenya.
El formulari per a sol·licitar accés a informació pública es pot descarregar i presentar en una oficina d'assistència en matèria de registres. També es pot enviar per altres mitjans permesos segons l'article 16 de la article 16 de la Llei de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques
Els servicis disponibles en este apartat són:
- Sol·licitud d'informació pública
- Consulta de l'estat de la seua sol·licitud
- Validació del seu document
- Resolucions denegatòries del dret d'accés
- Resolucions estimatòries (parcial)
També pot accedir a la següent informació:
- Dades del dret d'accés
- Guia de la ciutadania
- Guia bàsica de tramitació de sol·licituds d'accés a la informació pública
- Accés a les resolucions del Consell de Transparència i Bon Govern (CTBG)
- Jurisprudència sobre transparència (font CTBG)
2.2. Altres servicis d'informació
2.2.1. Integritat
La integritat pública consistix en l'adopció de valors ètics comuns i en la vinculació al conjunt de principis i normes destinades a protegir, mantindre i prioritzar l'interés públic sobre els interessos privats (Recomanació sobre integritat pública de l'OCDE).
D'esta forma, la integritat és un valor clau en la política, en l'economia i en la societat. Es tracta d'un requisit fonamental per al benestar de la ciutadania i el desenvolupament social.
La informació a la qual es pot accedir des d'esta secció és:
- Sistema d'Integritat de l'Administració General de l'Estat
- Planes de Mesurades Antifrau
- Sistemes Interns d'Informació
- Referències
2.2.2. Govern Obert
El Govern Obert implica gestionar les Administracions de forma transparent, col·laborativa, ètica i amb major claredat en la rendició de comptes. A més, permet que la ciutadania participe més activament en els assumptes públics que li interessen.
La informació a la qual es pot accedir és:
- Copresidencia Espanyola OGP
- IX Cim de l'Aliança per al Govern Obert 2025 Vitòria-Gasteiz
- Fòrum de Govern Obert
- Què és i com s'organitza?
- Participa
- Sensibilització i formació
- Coneix els Planes d'Acció d'Espanya
- Grup de Treball de Reforma de la Llei de Transparència
- Comunicació inclusiva
- Actualitat
En esta part del Portal de la Transparència, la Subdirecció General de Transparència i Atenció al Ciutadà (SGTAC) treballa en coordinació amb la Subdirecció General de Govern Obert (SGGA). La Subdirecció General de Govern Obert és responsable de la informació d'esta secció.
2.2.3. Participació
En esta secció pot veure projectes de participació ciutadana i diferents formes de fer-nos arribar la seua opinió sobre el Portal de la Transparència.
La informació a la qual es pot accedir és:
- Participació pública en projectes normatius
- Contacte amb nosaltres
- Xarxes socials
2.2.4. Més Informació
Este apartat reunix informació rellevant sobre transparència que no s'inclou en cap dels anteriors.
La informació a la qual es pot accedir és:
- Què és el Portal de la Transparència?
- Llei de Transparència
- Carta de servicis del Portal de la Transparència
- Mapa de continguts del Portal de la Transparència
- Unitats d'Informació de Transparència
- El Portal en xifres
- Novetats de Transparència
- El Portal de la Transparència en Lectura Fàcil
- Transparència en Institucions Públiques i en altres Administracions Públiques
- Informes d'Interés
- Informació sobre el Consell de Transparència i Bon Govern
- Informació sobre els Convenis per a la reducció de les càrregues administratives
- Informació sobre el Pla de Mesures d'Estalvi i Eficiència Energètica de l'AGE
- Informació sobre protecció de dades
2.3. Servici de subscripció a novetats
Cada setmana es publica un butlletí amb novetats i els últims informes d'interés dels diferents ministeris publicats en el Portal de la Transparència.
Per a rebre-ho pot subscriure's proporcionant tan sol la seua direcció de correu electrònic. Compte, també, amb la possibilitat de donar-se de baixa del servici en qualsevol moment.
Totes les persones tenen dret a accedir a la informació pública, en els termes previstos en article 105.b) de la Constitució Espanyola i altres lleis de l'Estat. Alguns drets relacionats amb la transparència són els següents:
- Conéixer les obligacions sobre transparència: Tindre informació sobre què ha de publicar-se de forma accessible per a tota la ciutadania.
- Rebre informació sobre els servicis disponibles: Saber què servicis es presten.
- Accedir a informació pública: La ciutadania pot exercir el seu dret a obtindre informació sobre el funcionament i decisions de les institucions públiques.
- Ser tractat de forma justa i sense discriminació: Tindre el mateix dret que qualsevol altra persona a accedir a informació pública.
- Obtindre respostes clares i dins del termini legal: Rebre la informació sol·licitada de manera eficaç i conforme a la llei.
- Rebre una informació veraç i transparent: Accedir a dades reals, clars i comprensibles.
A més, l'article article 13 de la Llei del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, establix els següents drets de les persones en les seues relacions amb les Administracions Públiques:
- A comunicar-se amb les Administracions Públiques: A través del Punt d'Accés General electrònic de l'Administració.
- Assistència en l'ús de tecnologia: Si necessita ajuda per a utilitzar mitjans electrònics en tràmits amb les Administracions Públiques té dret a rebre suport.
- Ús de llengües oficials: Pot comunicar-se en la llengua oficial de la seua Comunitat Autònoma, segons l'establit en la llei i en la resta de l'Ordenament Jurídic.
- Accés a informació pública: Té dret a consultar documents i dades públiques conforme a la Llei de Transparència i la resta de l'Ordenament Jurídic.
- Tracte respectuós: Les autoritats i empleats públics han de tractar-li amb respecte i facilitar l'exercici dels seus drets i el compliment de les seues obligacions.
- Exigir responsabilitat a les Administracions Públiques i autoritats: Pot sol·licitar que responguen per les seues accions, quan així corresponga legalment.
- Ús d'identificació i firma electrònica: Pot obtindre i utilitzar mètodes digitals assegurances per a identificar-se i firmar documents de manera oficial.
- Protecció de dades personals: Les seues dades han d'estar protegits, garantint la seua seguretat i confidencialitat en els fitxers, sistemes i aplicacions de les Administracions Públiques.
- Altres drets: També compta amb altres drets reconeguts per la Constitució i les lleis.
Les persones que usen el Portal de la Transparència poden participar en el seu funcionament i contribuir a millorar-ho a través dels següents mitjans:
- Reportar un problema del Portal: Si detecta una incidència en el seu funcionament, pot comunicar-ho a través del formulari disponible en la pàgina web. https://transparencia.gob.es/transparencia/transparencia_home/index/participacionciudadana/contacte-con-nosotros.html
- Compartir comentaris o suggeriments: Pot donar la seua opinió sobre el contingut del Portal a través del formulari “La seua Opinió Explica". https://transparencia.gob.es/transparencia/transparencia_home/index/participacionciudadana/contacte-con nosaltres/SuOpinionCuenta.html
- Consultar informació sobre l'Administració General de l'Estat: Pot cridar al telèfon 060 d'Atenció al Ciutadà per a resoldre dubtes i obtindre informació oficial.
- Participar en projectes normatius: Pot contribuir en diferents fases, com la consulta pública prèvia i el tràmit d'audiència i informació pública. https://transparencia.gob.es/transparencia/transparencia_home/index/participacionciudadana/participacionproyectosnormativos.html
- Realitzar aportacions en processos oberts a la participació pública: Pot intervendre en iniciatives com els Planes d'Acció de Govern Obert.
- Constitució Espanyola, article 105 b).
- Llei 19/2013, de 9 de desembre, de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern.
- Llei 27/2006, de 18 de juliol, per la qual es regulen els drets d'accés a la informació, de participació pública i d'accés a la justícia en matèria de medi ambient.
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
- Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del Règim Jurídic del Sector Públic.
- Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i Garantia dels Drets Digitals.
Tots els servicis del Portal i els drets de les persones esmentats en esta Carta es garantiran amb compromisos de qualitat que sempre es compliran al 100%.
A més, s'establixen indicadors per a avaluar el nivell de compliment d'estos compromisos en els servicis que oferix el Portal de la Transparència
6.1.- Actualització de la informació pública
La informació continguda en el Portal s'actualitzarà, en funció del tipus d'informació:
6.1.1. Resolucions Denegatòries
Compromís
Cada tres mesos, es publicaran en el Portal de la Transparència les resolucions en les quals s'haja denegat el dret d'accés. Açò es farà dins dels 40 dies hàbils posteriors al tancament de cada trimestre.
Indicador
Percentatge de les resolucions denegatòries publicades trimestralment en el Portal de la Transparència en el termini de 40 dies hàbils des de la finalització de cada trimestre.
6.1.2. Organigrames
Compromís
Els organigrames dels ministeris es publicaran en el Portal de la Transparència, en col·laboració amb el Punt d'Accés General, en el termini de 20 dies des de la publicació en el Butlletí Oficial de l'Estat dels reials decrets d'estructura orgànica dels ministeris.
Indicador
Percentatge dels organigrames ministerials publicats en el termini de 20 dies des de la publicació en el Butlletí Oficial de l'Estat dels reials decrets d'estructura orgànica de cada ministeri.
6.2.- Actualització de les estadístiques
Compromís
Cada mes, es publicaran estadístiques sobre l'ús i l'activitat del Portal de la Transparència. Estes dades estaran disponibles en la pàgina “El Portal en xifres” durant el mes següent al que corresponen.
Indicador
Percentatge de les estadístiques mensuals d'ús i activitat del Portal de la Transparència publicades en el termini del mes següent a la finalització del mes al que corresponen.
6.3.- Servici de novetats
6.3.1. Actualització de la secció de novetats del Portal de la Transparència
Compromís
La secció de novetats del Portal de la Transparència s'actualitzarà cada setmana, amb el compromís d'afegir, almenys, una novetat nova totes les setmanes.
A més, les novetats destacades en la pàgina d'inici tindran una imatge decorativa i es renovaran una vegada al mes.
Indicador
Percentatge de setmanes en les quals s'ha publicat almenys una nova publicació en la secció de novetats del Portal de la Transparència i percentatge de mesos en els quals s'han actualitzat correctament les novetats destacades en la pàgina d'inici.
6.3.2. Subscripció a novetats
Compromís
Cada setmana, preferiblement els divendres, s'enviarà per correu electrònic el butlletí de novetats als subscriptors.
Indicador
Percentatge de les setmanes en les quals s'ha enviat el butlletí de novetats als subscriptors.
6.4.- Compromisos de qualitat respecte de comentaris, incidències i suggeriments
Compromís
Les incidències, comentaris, suggeriments o opinions es respondran en estos terminis:
- Incidències i comentaris enviats mitjançant la ferramenta de gestió d'incidències del Portal de la Transparència: màxim 5 dies hàbils.
- Comentaris, suggeriments o opinions enviades a través del formulari "La seua opinió explica": màxim 5 dies hàbils.
Indicador
- Percentatge d'incidències i comentaris rebuts a través de la ferramenta de gestió d'incidències del Portal de la Transparència que han sigut contestats dins del termini de 5 dies hàbils.
- Percentatge de comentaris, suggeriments o opinions rebuts mitjançant el formulari “La seua opinió explica” que han sigut contestats dins del termini de 5 dies hàbils.
6.5.- Compromisos de qualitat en xarxes socials
6.5.1. Publicació d'informació en X (abans Twitter)
Compromís
L'explica @transparència_i en la xarxa social X publicarà almenys 20 posts al mes amb informació important sobre transparència, d'acord amb el Pla de Xarxes Socials de la Direcció general de Governança Pública (DGGP).
Indicador
Percentatge de mesos en els quals s'han publicat almenys 20 posts en la xarxa social X.
6.5.2. Contestació a missatges directes en X (abans Twitter)
Compromís
S'establix el compromís de donar contestació en un màxim de 10 dies hàbils des de la seua recepció als missatges directes que arriben al perfil d'@transparència_i en la xarxa social X.
Indicador
Percentatge de missatges directes contestats en un termini de 10 dies hàbils des de la seua recepció en la xarxa social X.
6.5.3. Publicació de vídeos en Youtube
Compromís
S'establix el compromís de publicar en el canal del Youtube del Portal de la Transparència almenys un vídeo al mes.
Indicador
Percentatge de mesos en els quals s'ha publicat almenys un vídeo en el canal de Youtube del Portal de la Transparència.
Compromís | Indicador |
---|---|
Publicació de resolucions denegatòries de dret d'accés en el termini dels 40 dies hàbils des de la finalització de cada trimestre. | Percentatge de les resolucions denegatòries publicades trimestralment en el Portal de la Transparència en el termini establit. |
Publicació d'organigrames dels en el termini de 20 dies des de la publicació en el Butlletí Oficial de l'Estat dels reials decrets d'estructura orgànica. | Percentatge dels organigrames ministerials publicats en el termini establit. |
Publicació de les estadístiques d'ús i activitat del Portal de la Transparència (“El Portal en xifres”) en el mes immediatament posterior al que es referisquen les dades. | Percentatge de les estadístiques mensuals d'ús i activitat del Portal de la Transparència publicades en el termini establit. |
Actualització de la secció de novetats de manera setmanal. Novetats fixades en pàgina d'inici contindran una imatge decorativa i seran actualitzades una vegada al mes. | Percentatge de setmanes en les quals s'actualitzat l'apartat de novetats i percentatge de mesos en els quals s'han actualitzat les novetats fixades en la pàgina d'inici. |
Subscripció a novetats: s'enviarà el butlletí totes les setmanes, preferiblement els divendres. | Percentatge de les setmanes en les quals s'ha enviat el butlletí de novetats als subscriptors. |
Resposta a incidències, comentaris, suggeriments o opinions. | Respondre en un termini màxim de 5 dies hàbils |
Publicació d'almenys 20 posts al mes des de l'explica @transparència_i en la xarxa social X. | Percentatge de mesos en els quals s'han publicat almenys 20 posts en la xarxa social X. |
Donar contestació als missatges directes que arriben al perfil d'@transparència_i en la xarxa social X en un termini de 10 dies hàbils des que es rep el missatge. | Percentatge de missatges directes contestats en un termini de 10 dies hàbils des de la seua recepció en la xarxa social X. |
Publicació d'almenys un vídeo al mes en el canal del Youtube del Portal de la Transparència de l'AGE. | Percentatge de mesos en els quals s'ha publicat almenys un vídeo en el canal de Youtube del Portal de la Transparència de l'AGE. |
8.1.- Compromís ètic de personal
L'equip que gestiona els canals del Portal de la Transparència assumix com a valors ètics del servici públic la igualtat de tracte i no discriminació de les persones, la integritat, la neutralitat, la imparcialitat, la transparència en la seua gestió, la receptivitat, la responsabilitat i el servici a la ciutadania.
En el seu treball diari, garantixen un tracte respectuós, personalitzat i eficient, procurant ajudar sense causar molèsties i mantenint la confidencialitat i confiança dels usuaris. A més, prestaran especial atenció a persones amb discapacitat, persones majors, persones estrangeres i dones víctimes de violència de gènere.
8.2.- Mesures per a assegurar l'accessibilitat de les persones amb discapacitat
El Portal de la Transparència (http://transparencia.gob.es) complix parcialment amb el reial decret sobre accessibilitat dels llocs web i aplicacions. La declaració d'accessibilitat està disponible en el propi portal:
https://transparencia.gob.es/transparencia/transparencia_home/utilidades/accesibilidad.html
El Portal de la Transparència té un sistema per a garantir la qualitat i actualització de la informació que publica. La freqüència de l'actualització dependrà del tipus de contingut i de com es proporciona.
L'element d'informació és la unitat d'informació bàsica que es publica en el Portal de la Transparència. Pot ser:
- Centralitzat: La informació prové d'una única font d'informació i s'incorpora al Portal de la Transparència mitjançant diferents formats d'intercanvi de fitxers.
- Descentralitzat: La informació s'obté de diverses fonts, com a ministeris i organismes reguladors. En este cas, les Unitats d'Informació de Transparència són les encarregades d'actualitzar les dades en el Portal de la Transparència.
- Estàtic: Són pàgines web en format HTML creades directament en el gestor de continguts del Portal.
Els elements d'informació centralitzats són els següents:
- Resolucions de compatibilitats d'empleats públics.
- Relacions de llocs de treball.
- Autoritzacions per a l'exercici activitat privada després del cessament d'alts càrrecs.
- Indemnitzacions percebudes per alts càrrecs després de l'abandó del seu càrrec.
- Normes en tramitació.
- Normativa amb tramitació finalitzada.
- Contractes.
- Contractes basats en Acords marc.
- Convenis i encomanes.
- Pressupostos Generals de l'Estat.
- Execució pressupostària.
- Estabilitat pressupostària.
- Informes de fiscalització.
- Béns immobles.
Els elements d'informació descentralitzats són els següents:
- Registre d'Activitats de Tractament.
- Currículums vitae.
- Retribucions d'alts càrrecs.
- Planes i programes.
- Informes i estadístiques.
- Cartes de servicis.
- Participació pública en processos normatius.
- Directrius, instruccions, acords, circulars.
Els que es troben en els epígrafs de “Més Transparència” són enllaçats directament a les pàgines webs de referència.
Per a la garantir la qualitat de la informació en el Portal de la Transparència, existix un sistema de coordinació amb les Unitats d'Informació de Transparència de cada ministeri.
Dins d'informació estàtica estaria la informació que està continguda en les següents seccions:
- Integritat
- Govern Obert
- Participació ciutadana
- Més informació
Si algun compromís de la Carta no es complix, la persona responsable de la Direcció general de Governança Pública enviarà una carta de disculpa, explicant les mesures preses per a corregir la deficiència observada.
Les reclamacions per incompliment de compromisos seran dirigides a la unitat responsable de la Carta de Servicis. Per a açò, la persona usuària pot presentar una queixa o reclamació per les vies establides en article 16.4 de la Llei del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques o enviar-la per correu electrònic, indicant què compromís no s'ha complit i els fets relacionats.
La queixa o reclamació ha de dirigir-se a la Subdirecció General de Transparència i Atenció al Ciutadà Ciutadà (C/Marbre, 2, 28005, Madrid, primera planta) o enviar-se per correu electrònic a: sgtac@correo.gob.es.
Estes reclamacions no generen en cap cas una responsabilitat patrimonial per a l'Administració, segons l'establit en article 67 de la Llei del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i dels article 32 i següents de la Llei de Règim Jurídic del Sector Públic.
11.1.- Presentació
Pot presentar queixes o suggeriments sobre esta carta de servicis i el seu emplene d'acord amb el Reial decret 951/2005, que regula la millora de qualitat en l'Administració General de l'Estat.
Les vies disponibles per a fer-ho són:
- Per escrit, seguint el procediment de l'article 16.4 de la Llei 39/2015, i dirigint-ho a la Subdirecció General de Transparència i Atenció al Ciutadà (C/ Marbre 2, 1ª planta, 28005 Madrid).
- De manera electrònica, a través de la seu de la Secretaria d'Estat de Funció Pública del Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública (https://sede.administracionespublicas.gob.es) on és necessari el ús de firma electrònica.
11.2.- Terminis de contestació
La unitat responsable de la gestió de queixes i suggeriments té un termini màxim de 20 dies hàbils per a respondre i proposar mesures per a corregir la situació.
Este termini pot suspendre's si es necessita que la persona interessada aporte aclariments necessaris per a la seua tramitació, les quals s'hauran d'enviar en un màxim de 10 dies hàbils.
Si després d'este període no es rep resposta, el ciutadà pot contactar amb la Inspecció de Servicis del Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública (inspeccion.reclamaciones@digital.gob.es) per a conéixer el motiu del retard i perquè aquesta Inspecció propose, si escau, als òrgans competents l'adopció de les mesures oportunes.
11.3.- Efectes
Les queixes presentades no es consideraran recursos administratius i tampoc interrompran els terminis establits per les normes que ho regulen.
No obstant açò, la ciutadania podrà exercir altres accions que les normes establisquen.
Per a contactar amb la unitat responsable de la gestió del Portal de la Transparència disposa de:
- Atenció telefònica: Telèfon d'accés directe: 060
- Atenció en el Portal de la Transparència https://transparencia.gob.es
- Bústia de suggeriments
- Bústia d'incidències del Portal
- Xarxes socials:
- X (abans Twitter): @transparència_i
- Youtube: Portal de Transparència – Espanya
- Atenció mitjançant correu postal:
- Subdirecció General de Transparència i Atenció al Ciutadà (C/ Marbre, 2, 1ª planta, 28005 Madrid).
La Subdirecció General de Transparència i Atenció al Ciutadà (SGTAC), dins del Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública, és la unitat responsable de la Carta de Servicis del Portal de la Transparència. La seua funció és garantir el compliment dels compromisos establits i promoure millores.
La seua direcció és: C/ Marbre, 2, 1ª planta, 28005 Madrid. A més, s'encarrega de:
- Impulsar el pla d'actualització de la informació
- Contestar els suggeriments i queixes que les ciutadania.