Acceder al contenido principal

Sección con el contenido principal

Carta de serveis del Portal de la Transparència de l'Administració General de l'Estat 2025-2028

Aquest espai recull tota la informació i la documentació de la Carta de Serveis del Portal de la Transparència de l'Administració General de l'Estat per al període 2025-2028.

 

Carta de serveis

El Portal de la Transparència de l'Administració General de l'Estat (d'ara endavant Portal de la Transparència) és un portal web que depèn del Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública. A través d'aquest portal, qualsevol persona pot accedir a informació pública sobre el funcionament de l'Estat. En concret, permet:

El Portal de la Transparència publica informació sobre diferents institucions de l'Estat, en concret, l'àmbit subjectiu de la informació publicada al portal és el següent:

  • L'Administració General de l'Estat.
  • Les entitats gestores i els serveis comuns de la Seguretat Social, incloent les mútues col·laboradores de la Seguretat Social.
  • Els organismes autònoms, les agències estatals, les entitats públiques empresarials i les entitats de dret públic amb personalitat jurídica pròpia, vinculades a la Administració General de l'Estat o dependents d'ella, incloses les universitats públiques.

D'ara endavant, la referència a l'Administració General de l'Estat s'entendrà que inclou els tres punts anteriors.

El Portal de la Transparència no conté informació específica de Comunitats Autònomes, entitats locals, societats estatals, fundacions i òrgans constitucionals. Aquestes entitats publicaran la seva informació als seus respectius portals web i seus electròniques.

El Portal de la Transparència va ser creat a partir de la Llei de Transparència. En article 10 d'aquesta llei s'estableix que aquest portal dependria del Ministeri de la Presidència i la seva funció principal seria facilitar l'accés de la ciutadania a tota la informació inclosa en la publicitat activa.

En l'actualitat el Portal de la Transparència depèn del Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública. La seva gestió està a càrrec de la Direcció general de Governança Pública, que forma part de la Secretaria d'Estat de Funció Pública. A més, compta amb el suport de l'Agència Espanyola d'Administració Digital (AEAD), que també depèn del mateix ministeri.

Aquesta estructura va ser definida en el reial decret que estableix com s'organitza aquest ministeri i les seves funcions, que estableix com s'organitza aquest ministeri i les seves funcions.

El Portal de la Transparència ofereix informació i serveis a la seva pàgina web oficial: https://transparencia.gob.es.

També ofereix informació a través de les següents xarxes socials:

Aquesta Carta de Serveis recull compromisos que estan alineats amb els objectius generals, establerts en reial decret per millorar la qualitat en l'Administració General de l'Estat.

A més, el seu principal propòsit és garantir que la gestió de la informació pública sigui justa, transparent i racional, complint amb el que marca la Llei de Transparència.

Aquesta Carta de Serveis té tres objectius principals:

  • Facilitar l'accés a la informació pública que obri en poder de l'Administració General de l'Estat en fer visible la informació de publicitat activa.
  • Comunicar les responsabilitats i els compromisos adquirits.
  • Explicar els drets de la ciutadania en relació amb aquests serveis, així com les obligacions que tenen en utilitzar-los.

2.1.- Servei relacionats amb la informació pública

  • Publicitat activa
  • Dret d'accés a la informació pública

2.2.- Altres serveis d'informació.

  • Integritat
  • Govern Obert
  • Participació 
  • Més informació

2.3.- Servei de subscripció al butlletí de novetats

 

2.1.- Serveis relacionats amb la informació pública

2.1.1.    Publicitat activa

Aquesta secció recull informació institucional, organitzativa i de planificació, informació de rellevància jurídica, així com informació econòmica, pressupostària i estadística (articles 6, 6bis, 7 i 8 de la Llei de Transparència).

Per organitzar millor la informació, s'han creat dues formes de classificació:

  • Per matèries.
  • Segons els articles de la Llei de Transparència.

La classificació per matèries és la més utilitzada i distingeix entri:

  • Organització i Ocupació Pública
  • Alts Càrrecs
  • Planificació i Estadística
  • Normativa i Altres Disposicions
  • Contractes, Convenis i Subvencions
  • Informació Econòmic-Pressupostària

A part de la informació que exigeix la Llei de Transparència, també es publica contingut addicional que es considera útil i rellevant per a la ciutadania. Aquest contingut s'agrupa sota el nom de “Més Transparència”.

D'aquesta manera, la informació que s'ha de publicar de forma obligatòria segons la Llei de Transparència s'organitza per matèries que es divideixen en:

Organització i Ocupació Pública

  • Funcions
  • Normativa d'aplicació
  • Estructura i organigrames
  • Informació sobre les resolucions de compatibilitat d'empleats públics
  • Registre d'Activitats de Tractament

Alts Càrrecs

  • Curriculum vitae
  • Retribucions
  • Autoritzacions exercici activitat privada després del cessament d'alts càrrecs
  • Indemnitzacions percebudes per alts càrrecs després de l'abandó del seu càrrec

Planificació i Estadística

  • Planes i programes
  • Informes i estadístiques

Normativa i Altres Disposicions

  • Pla anual normatiu
  • Participació pública en projectes normatius
  • Normes en tramitació
  • Normes amb tramitació finalitzada
  • Directrius, instruccions, acords, circulars
  • Informació pública: altres documents

Contractes, Convenis i Subvencions

  • Contractes
  • Estadístiques de contractes
  • Convenis i encomanes
  • Subvencions

Informació Econòmic-Pressupostària

  • Pressupostos Generals de l'Estat
  • Execució pressupostària
  • Estabilitat pressupostària
  • Informes de fiscalització
  • Comptes anuals
  • Béns immobles

A més, la informació de Publicitat Activa, a nivell intern, s'organitza en dues categories:

  • Informació descentralitzada: Publicada directament al Portal de la Transparència per les Unitats d'Informació de Transparència (UITs) de cada ministeri, a través d'una eina interna trucada Backoffice. Això inclou, per exemple, els sous i currículums d'alts càrrecs, així com les cartes de serveis. Per a aquests casos, la Sotsdirecció General de Transparència i Atenció al Ciutadà s'encarrega de coordinar i brindar suport tècnic a les Unitats d'Informació de Transparència (UITs) perquè puguin publicar la informació que estan obligades a difondre.
  • Informació centralitzada de fonts externes: Prové de fonts externes i es publica al portal de forma automàtica o manual. Inclou la informació sobre contractes i normativa en tramitació i en vigor. Per a aquests casos, la Sotsdirecció General de Transparència i Atenció al Ciutadà s'encarrega de la coordinació amb la font de la informació, de brindar suport tècnic i publicar les dades quan el procés de càrrega es realitza manualment.

La publicació de la informació depèn principalment de fonts externes, que són les responsables de garantir que les dades es publiquin a temps. El nostre compromís en aquest cas seria oferir la plataforma en la qual s'ha de pujar la informació, coordinar el procés i oferir suport tècnic o funcional si és necessari, tant a les Unitats d'Informació de Transparència (UITs) com a altres fonts externes.

 

2.1.2.    Dret d'accés a la informació pública

A través de la pàgina específica del Portal de la Transparència dedicada al dret d'accés (https://transparencia.gob.es/transparencia/transparencia_home/index/derecho-de-acceso-a-la-informacion-publica.html) qualsevol persona pot exercir el seu dret d'accés a la informació pública que estigui en mans de l'Administració General de l'Estat i revisar totes les seves sol·licituds presentades.

Per poder exercir aquest dret, en tractar-se d'un procediment administratiu, és necessari identificar-se segons la Llei de Transparència. Per a això, s'ofereixen dues opcions: usar la plataforma Cl@ve o amb usuari i contrasenya.

El formulari per sol·licitar accés a informació pública es pot descarregar i presentar en una oficina d'assistència en matèria de registres. També es pot enviar per altres mitjans permesos segons l'article 16 de la article 16 de la Llei de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques

Els serveis disponibles en aquest apartat són:

  • Sol·licitud d'informació pública
  • Consulta de l'estat de la seva sol·licitud
  • Validació del seu document
  • Resolucions denegatòries del dret d'accés
  • Resolucions estimatòries (parcial)

També pot accedir a la següent informació:

  • Dades del dret d'accés
  • Guia de la ciutadania
  • Guia bàsica de tramitació de sol·licituds d'accés a la informació pública
  • Accés a les resolucions del Consell de Transparència i Bon Govern (CTBG)
  • Jurisprudència sobre transparència (font CTBG)

 

2.2.    Altres serveis d'informació

2.2.1.    Integritat

La integritat pública consisteix en l'adopció de valors ètics comuns i en la vinculació al conjunt de principis i normes destinades a protegir, mantenir i prioritzar l'interès públic sobre els interessos privats (Recomanació sobre integritat pública de l'OCDE).

D'aquesta forma, la integritat és un valor clau en la política, en l'economia i en la societat. Es tracta d'un requisit fonamental per al benestar de la ciutadania i el desenvolupament social.

La informació a la qual es pot accedir des d'aquesta secció és:

  • Sistema d'Integritat de l'Administració General de l'Estat
  • Planes de Mesurades Antifrau
  • Sistemes Interns d'Informació
  • Referències

 

2.2.2.    Govern Obert

El Govern Obert implica gestionar les Administracions de forma transparent, col·laborativa, ètica i amb major claredat en la rendició de comptes. A més, permet que la ciutadania participi més activament en els assumptes públics que li interessen.

La informació a la qual es pot accedir és:

  • Copresidencia Espanyola OGP
  • IX Cim de l'Aliança per al Govern Obert 2025 Vitòria-Gasteiz
  • Fòrum de Govern Obert
  • Què és i com s'organitza?
  • Participa
  • Sensibilització i formació
  • Coneix els Planes d'Acció d'Espanya
  • Grup de Treball de Reforma de la Llei de Transparència
  • Comunicació inclusiva
  • Actualitat

En aquesta part del Portal de la Transparència, la Sotsdirecció General de Transparència i Atenció al Ciutadà (SGTAC) treballa en coordinació amb la Sotsdirecció General de Govern Obert (SGGA). La Sotsdirecció General de Govern Obert és responsable de la informació d'aquesta secció.

 

2.2.3.    Participació 

En aquesta secció pot veure projectes de participació ciutadana i diferents formes de fer-nos arribar la seva opinió sobre el Portal de la Transparència.

La informació a la qual es pot accedir és:

  • Participació pública en projectes normatius
  • Contacti amb nosaltres
  • Xarxes socials

 

2.2.4.    Més Informació

Aquest apartat reuneix informació rellevant sobre transparència que no s'inclou en cap dels anteriors.

La informació a la qual es pot accedir és:

  • Què és el Portal de la Transparència?
  • Llei de Transparència
  • Carta de serveis del Portal de la Transparència
  • Mapa de continguts del Portal de la Transparència
  • Unitats d'Informació de Transparència
  • El Portal en xifres
  • Novetats de Transparència
  • El Portal de la Transparència en Lectura Fàcil
  • Transparència en Institucions Públiques i en altres Administracions Públiques
  • Informes d'Interès
  • Informació sobre el Consell de Transparència i Bon Govern
  • Informació sobre els Convenis per a la reducció de les càrregues administratives
  • Informació sobre el Pla de Mesures d'Estalvi i Eficiència Energètica de l'AGE
  • Informació sobre protecció de dades

 

2.3.    Servei de subscripció a novetats

Cada setmana es publica un butlletí amb novetats i els últims informes d'interès dels diferents ministeris publicats al Portal de la Transparència.

Per rebre-ho pot subscriure's proporcionant tan sol la seva adreça de correu electrònic. Compte, també, amb la possibilitat de donar-se de baixa del servei a qualsevol moment.

 

Totes les persones tenen dret a accedir a la informació pública, en els termes previstos en article 105.b) de la Constitució Espanyola i altres lleis de l'Estat. Alguns drets relacionats amb la transparència són els següents:

  • Conèixer les obligacions sobre transparència: Tenir informació sobre què ha de publicar-se de forma accessible per a tota la ciutadania.
  • Rebre informació sobre els serveis disponibles: Saber què serveis es presten.
  • Accedir a informació pública: La ciutadania pot exercir el seu dret a obtenir informació sobre el funcionament i decisions de les institucions públiques.
  • Ser tractat de forma justa i sense discriminació: Tenir el mateix dret que qualsevol altra persona a accedir a informació pública.
  • Obtenir respostes clares i dins del termini legal: Rebre la informació sol·licitada de manera eficaç i conforme a la llei.
  • Rebre una informació veraç i transparent: Accedir a dades reals, clars i comprensibles.

A més, l'article article 13 de la Llei del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estableix els següents drets de les persones en les seves relacions amb les Administracions Públiques:

  • A comunicar-se amb les Administracions Públiques: A través del Punt d'Accés General electrònic de l'Administració.
  • Assistència en l'ús de tecnologia: Si necessita ajuda per utilitzar mitjans electrònics en tràmits amb les Administracions Públiques té dret a rebre suport.
  • Ús de llengües oficials: Pot comunicar-se en la llengua oficial de la seva Comunitat Autònoma, segons l'establert en la llei i en la resta de l'Ordenament Jurídic.
  • Accés a informació pública: Té dret a consultar documents i dades públiques conforme a la Llei de Transparència i la resta de l'Ordenament Jurídic.
  • Tracte respectuós: Les autoritats i empleats públics han de tractar-li amb respecte i facilitar l'exercici dels seus drets i el compliment de les seves obligacions.
  • Exigir responsabilitat a les Administracions Públiques i autoritats: Pot sol·licitar que responguin per les seves accions, quan així correspongui legalment.
  • Ús d'identificació i signatura electrònica: Pot obtenir i utilitzar mètodes digitals assegurances per identificar-se i signar documents de manera oficial.
  • Protecció de dades personals: Les seves dades han d'estar protegits, garantint la seva seguretat i confidencialitat en els fitxers, sistemes i aplicacions de les Administracions Públiques.
  • Altres drets: També compta amb altres drets reconeguts per la Constitució i les lleis.

 

Les persones que usen el Portal de la Transparència poden participar en el seu funcionament i contribuir a millorar-ho a través dels següents mitjans:

 

Tots els serveis del Portal i els drets de les persones esmentats en aquesta Carta es garantiran amb compromisos de qualitat que sempre es compliran al 100%.

A més, s'estableixen indicadors per avaluar el nivell de compliment d'aquests compromisos en els serveis que ofereix el Portal de la Transparència

6.1.- Actualització de la informació pública

La informació continguda al Portal s'actualitzarà, en funció del tipus d'informació:

6.1.1. Resolucions Denegatòries

Compromís

Cada tres mesos, es publicaran al Portal de la Transparència les resolucions en les quals s'hagi denegat el dret d'accés. Això es farà dins dels 40 dies hàbils posteriors al tancament de cada trimestre.

Indicador

Percentatge de les resolucions denegatòries publicades trimestralment al Portal de la Transparència en el termini de 40 dies hàbils des de la finalització de cada trimestre.

  1.  

6.1.2. Organigrames

Compromís

Els organigrames dels ministeris es publicaran al Portal de la Transparència, en col·laboració amb el Punt d'Accés General, en el termini de 20 dies des de la publicació en el Butlletí Oficial de l'Estat dels reials decrets d'estructura orgànica dels ministeris.

Indicador

Percentatge dels organigrames ministerials publicats en el termini de 20 dies des de la publicació en el Butlletí Oficial de l'Estat dels reials decrets d'estructura orgànica de cada ministeri.

6.2.- Actualització de les estadístiques

Compromís

Cada mes, es publicaran estadístiques sobre l'ús i l'activitat del Portal de la Transparència. Aquestes dades estaran disponibles a la pàgina “El Portal en xifres” durant el mes següent al que corresponen.

Indicador

Percentatge de les estadístiques mensuals d'ús i activitat del Portal de la Transparència publicades en el termini del mes següent a la finalització del mes al que corresponen.

6.3.- Servei de novetats

6.3.1. Actualització de la secció de novetats del Portal de la Transparència

Compromís

La secció de novetats del Portal de la Transparència s'actualitzarà cada setmana, amb el compromís d'afegir, almenys, una novetat nova totes les setmanes.

A més, les novetats destacades a la pàgina d'inici tindran una imatge decorativa i es renovaran una vegada al mes.

Indicador

Percentatge de setmanes en les quals s'ha publicat almenys una nova publicació en la secció de novetats del Portal de la Transparència i percentatge de mesos en els quals s'han actualitzat correctament les novetats destacades a la pàgina d'inici.

 

6.3.2. Subscripció a novetats

Compromís

Cada setmana, preferiblement els divendres, s'enviarà per correu electrònic el butlletí de novetats als subscriptors.

Indicador

Percentatge de les setmanes en les quals s'ha enviat el butlletí de novetats als subscriptors.

6.4.- Compromisos de qualitat pel que fa a comentaris, incidències i suggeriments

Compromís

Les incidències, comentaris, suggeriments o opinions es respondran en aquests terminis:

  • Incidències i comentaris enviats mitjançant l'eina de gestió d'incidències del Portal de la Transparència: màxim 5 dies hàbils.
  • Comentaris, suggeriments o opinions enviades a través del formulari "La seva opinió explica": màxim 5 dies hàbils.

Indicador

  • Percentatge d'incidències i comentaris rebuts a través de l'eina de gestió d'incidències del Portal de la Transparència que han estat contestats dins del termini de 5 dies hàbils.
  • Percentatge de comentaris, suggeriments o opinions rebuts mitjançant el formulari “La seva opinió explica” que han estat contestats dins del termini de 5 dies hàbils.

       

6.5.- Compromisos de qualitat en xarxes socials

6.5.1. Publicació d'informació en X (abans Twitter)     

Compromís

L'explica @transparència_i a la xarxa social X publicarà almenys 20 posts al mes amb informació important sobre transparència, d'acord amb el Pla de Xarxes Socials de la Direcció general de Governança Pública (DGGP).

Indicador

Percentatge de mesos en els quals s'han publicat almenys 20 posts a la xarxa social X.

 

6.5.2. Contestació a missatges directes en X (abans Twitter)

Compromís

S'estableix el compromís de donar contestació en un màxim de 10 dies hàbils des de la seva recepció als missatges directes que arribin al perfil d'@transparència_i a la xarxa social X.

Indicador

Percentatge de missatges directes contestats en un termini de 10 dies hàbils des de la seva recepció a la xarxa social X.

 

6.5.3. Publicació de vídeos en Youtube

Compromís

S'estableix el compromís de publicar al canal del Youtube del Portal de la Transparència almenys un vídeo al mes.

Indicador

Percentatge de mesos en els quals s'ha publicat almenys un vídeo al canal de Youtube del Portal de la Transparència.

 

Compromís Indicador
Publicació de resolucions denegatòries de dret d'accés en el termini dels 40 dies hàbils des de la finalització de cada trimestre. Percentatge de les resolucions denegatòries publicades trimestralment al Portal de la Transparència en el termini establert.
Publicació d'organigrames dels en el termini de 20 dies des de la publicació en el Butlletí Oficial de l'Estat dels reials decrets d'estructura orgànica. Percentatge dels organigrames ministerials publicats en el termini establert.
Publicació de les estadístiques d'ús i activitat del Portal de la Transparència (“El Portal en xifres”) en el mes immediatament posterior al que es refereixin les dades. Percentatge de les estadístiques mensuals d'ús i activitat del Portal de la Transparència publicades en el termini establert.
Actualització de la secció de novetats de manera setmanal. Novetats fixades en pàgina d'inici contindran una imatge decorativa i seran actualitzades una vegada al mes. Percentatge de setmanes en les quals s'actualitzat l'apartat de novetats i percentatge de mesos en els quals s'han actualitzat les novetats fixades a la pàgina d'inici.
Subscripció a novetats: s'enviarà el butlletí totes les setmanes, preferiblement els divendres. Percentatge de les setmanes en les quals s'ha enviat el butlletí de novetats als subscriptors.
Resposta a incidències, comentaris, suggeriments o opinions. Respondre en un termini màxim de 5 dies hàbils
Publicació d'almenys 20 posts al mes des de l'explica @transparència_i a la xarxa social X. Percentatge de mesos en els quals s'han publicat almenys 20 posts a la xarxa social X.
Donar contestació als missatges directes que arribin al perfil d'@transparència_i a la xarxa social X en un termini de 10 dies hàbils des que es rep el missatge. Percentatge de missatges directes contestats en un termini de 10 dies hàbils des de la seva recepció a la xarxa social X.
Publicació d'almenys un vídeo al mes al canal del Youtube del Portal de la Transparència de l'AGE. Percentatge de mesos en els quals s'ha publicat almenys un vídeo al canal de Youtube del Portal de la Transparència de l'AGE.
  1.  

8.1.- Compromís ètic de personal

L'equip que gestiona els canals del Portal de la Transparència assumeix com a valors ètics del servei públic la igualtat de tracte i no discriminació de les persones, la integritat, la neutralitat, la imparcialitat, la transparència en la seva gestió, la receptivitat, la responsabilitat i el servei a la ciutadania.

En el seu treball diari, garanteixen un tracte respectuós, personalitzat i eficient, procurant ajudar sense causar molèsties i mantenint la confidencialitat i confiança dels usuaris. A més, prestaran especial atenció a persones amb discapacitat, persones majors, persones estrangeres i dones víctimes de violència de gènere.

  1.  

8.2.- Mesures per assegurar l'accessibilitat de les persones amb discapacitat

El Portal de la Transparència (http://transparencia.gob.es) compleix parcialment amb el reial decret sobre accessibilitat dels llocs web i aplicacions. La declaració d'accessibilitat està disponible al propi portal:

https://transparencia.gob.es/transparencia/transparencia_home/utilidades/accesibilidad.html

 

El Portal de la Transparència té un sistema per garantir la qualitat i actualització de la informació que publica. La freqüència de l'actualització dependrà del tipus de contingut i de com es proporciona.

L'element d'informació és la unitat d'informació bàsica que es publica al Portal de la Transparència. Pot ser:

  • Centralitzat: La informació prové d'una única font d'informació i s'incorpora al Portal de la Transparència mitjançant diferents formats d'intercanvi de fitxers.
  • Descentralitzat: La informació s'obté de diverses fonts, com a ministeris i organismes reguladors. En aquest cas, les Unitats d'Informació de Transparència són les encarregades d'actualitzar les dades al Portal de la Transparència.
  • Estàtic: Són pàgines web en format HTML creades directament en el gestor de continguts del Portal.

Els elements d'informació centralitzats són els següents:

  • Resolucions de compatibilitats d'empleats públics.
  • Relacions de llocs de treball.
  • Autoritzacions per a l'exercici activitat privada després del cessament d'alts càrrecs.
  • Indemnitzacions percebudes per alts càrrecs després de l'abandó del seu càrrec.
  • Normes en tramitació.
  • Normativa amb tramitació finalitzada.
  • Contractes.
  • Contractes basats en Acords marc.
  • Convenis i encomanes.
  • Pressupostos Generals de l'Estat.
  • Execució pressupostària.
  • Estabilitat pressupostària.
  • Informes de fiscalització.
  • Béns immobles.

Els elements d'informació descentralitzats són els següents:

  • Registre d'Activitats de Tractament.
  • Currículums vitae.
  • Retribucions d'alts càrrecs.
  • Planes i programes.
  • Informes i estadístiques.
  • Cartes de serveis.
  • Participació pública en processos normatius.
  • Directrius, instruccions, acords, circulars.

Els que es troben en els epígrafs de “Més Transparència” són enllaçats directament a les pàgines webs de referència.

Per la garantir la qualitat de la informació al Portal de la Transparència, existeix un sistema de coordinació amb les Unitats d'Informació de Transparència de cada ministeri.

Dins d'informació estàtica estaria la informació que està continguda en les següents seccions:

  • Integritat
  • Govern Obert
  • Participació ciutadana
  • Més informació

 

Si algun compromís de la Carta no es compleix, la persona responsable de la Direcció general de Governança Pública enviarà una carta de disculpa, explicant les mesures preses per corregir la deficiència observada.

Les reclamacions per incompliment de compromisos seran dirigides a la unitat responsable de la Carta de Serveis. Per a això, la persona usuària pot presentar una queixa o reclamació per les vies establertes en article 16.4 de la Llei del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques o enviar-la per correu electrònic, indicant què compromís no s'ha complert i els fets relacionats.

La queixa o reclamació ha de dirigir-se a la Sotsdirecció General de Transparència i Atenció al Ciutadà Ciutadà (C/Marbre, 2, 28005, Madrid, primera planta) o enviar-se per correu electrònic a: sgtac@correo.gob.es.

Aquestes reclamacions no generen en cap cas una responsabilitat patrimonial per a l'Administració, segons l'establert en article 67 de la Llei del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i dels article 32 i següents de la Llei de Règim Jurídic del Sector Públic.

 

  1.  

11.1.- Presentació

Pot presentar queixes o suggeriments sobre aquesta carta de serveis i el seu empleno d'acord amb el Reial decret 951/2005, que regula la millora de qualitat en l'Administració General de l'Estat.

Les vies disponibles per fer-ho són:

  • Per escrit, seguint el procediment de l'article 16.4 de la Llei 39/2015, i dirigint-ho a la Sotsdirecció General de Transparència i Atenció al Ciutadà (C/ Marbre 2, 1ª planta, 28005  Madrid).
  • De manera electrònica, a través de la seu de la Secretaria d'Estat de Funció Pública del Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública (https://sede.administracionespublicas.gob.es) on és necessari el ús de signatura electrònica.
  1.  

11.2.- Terminis de contestació

La unitat responsable de la gestió de queixes i suggeriments té un termini màxim de 20 dies hàbils per respondre i proposar mesures per corregir la situació.

Aquest termini pot suspendre's si es necessita que la persona interessada aporti aclariments necessaris per a la seva tramitació, les quals s'hauran d'enviar en un màxim de 10 dies hàbils.

Si després d'aquest període no es rep resposta, el ciutadà pot contactar amb la Inspecció de Serveis del Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública (inspeccion.reclamaciones@digital.gob.es) per conèixer el motiu del retard i perquè aquesta Inspecció proposi, si escau, als òrgans competents l'adopció de les mesures oportunes.

  1.  

11.3.- Efectes

Les queixes presentades no es consideraran recursos administratius i tampoc interrompran els terminis establerts per les normes que ho regulen.

No obstant això, la ciutadania podrà exercir altres accions que les normes estableixin.

 

Per contactar amb la unitat responsable de la gestió del Portal de la Transparència disposa de:

  • Atenció telefònica: Telèfon d'accés directe: 060
  • Atenció al Portal de la Transparència https://transparencia.gob.es
    • Bústia de suggeriments
    • Bústia d'incidències del Portal
  • Xarxes socials:
    • X (abans Twitter): @transparència_i
    • Youtube: Portal de Transparència – Espanya
  • Atenció mitjançant correu postal:
    • Sotsdirecció General de Transparència i Atenció al Ciutadà (C/ Marbre, 2, 1ª planta, 28005 Madrid).

 

La Sotsdirecció General de Transparència i Atenció al Ciutadà (SGTAC), dins del Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública, és la unitat responsable de la Carta de Serveis del Portal de la Transparència. La seva funció és garantir el compliment dels compromisos establerts i promoure millores.

La seva adreça és: C/ Marbre, 2, 1ª planta, 28005 Madrid. A més, s'encarrega de:

  • Impulsar el pla d'actualització de la informació
  • Contestar els suggeriments i queixes que les ciutadania.