SIAGE. Capítulos
Aquí recóllense todos os capítulos nos que se estrutura o SIAGE.
Descargar o capítulo 1 completo.
En este primer capítulo se realiza una fundamentación del proceso en el compromiso del IV Plan de Gobierno Abierto en materia de integridad; los planes de medidas antifraude en la gestión de los fondos del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia y el marco común para el Sistema de Integridad de la AGE que se puede también deducir e integrar en la Estrategia Nacional Antifraude, explicando además cuál fue el proceso de constitución del grupo de trabajo.
A falta de antecedentes na AGE sobre a materia, alúdese tamén neste capítulo ao marco internacional de referencia, fundamentalmente a Convención de Nacións Unidas contra a Corrupción; os Obxectivos de Desenvolvemento Sustentable e a Axenda 2030 de Nacións Unidas; a recomendación do Consello do OCDE sobre integridade pública de 2017; a Carta iberoamericana de ética e integridade na función pública; as recomendacións da quinta rolda de avaliación do Grupo de Estados contra a
Corrupción do Consello de Europa e as recomendacións dos informes sobre Estado de Dereito da Unión Europea.
A seguir detállanse o obxecto, principios e ámbito de aplicación, así como os procesos, instrumentos e órganos do Sistema de Integridade da AGE que se pretende, e compleméntase o capítulo cun completo cadro ilustrativo dos elementos ou ferramentas do Sistema de Integridade, sinalando en cada un de tales elementos os seus ámbitos obxectivo e subxectivo, as consideracións adicionais que merecen ser máis destacadas e o resumo da avaliación, seguimento e control correspondentes,
engadindo despois unha breve referencia aos órganos que han de participar en o desenvolvemento de todo o conxunto.
Descargar o capítulo 2 completo.
Merece consideración específca a inclusión de dous códigos, un de boa administración, dirixido a empregadas e empregados públicos, e outro de bo goberno, dirixido a altos cargos.
Tras a entrada en vigor da Constitución Española, diversas normas conformaron progresivamente os principios éticos e de conduta que disciplinan o exercicio de as funcións dos membros do Goberno, altos cargos e empregadas e empregados públicos da AGE e do sector público institucional estatal. O obrigado cumprimento destas previsións normativas ha cimentado os alicerces da infraestrutura ética de o Goberno e da AGE, e contribuíu a promover comportamentos orientados a a satisfacción dos intereses xerais.
Pero o reforzo da confanza cidadá nas institucións non se sustenta unicamente no cumprimento das previsións do ordenamento xurídico, senón que require asegurar que o comportamento das persoas dedicadas ao servizo público responde aos máis altos estándares éticos.
Ao facer explícitos os modelos de comportamento aos que debe aspirar o conxunto dos servidores públicos e altos cargos propíciase a refexión individual e o diálogo colectivo ao redor dos valores que sustentan a misión de servizo público.
Os códigos non teñen por si mesmo carácter normativo, e distínguense netamente de o réxime disciplinario, que opera como un estímulo negativo articulado ao redor de a sanción.
Os códigos éticos que se inclúen no Sistema de Integridade da AGE aspiran por tanto a sintetizar os valores que emanan do ordenamento xurídico e a articular un conxunto de pautas de conduta que poidan servir de referente no desempeño de as funcións públicas.
Intégranse nel un conxunto de boas prácticas dirixidas ao conxunto de membros do Goberno, persoal alto cargo e empregadas e empregados públicos, de modo que conformen un marco ético coherente e esixente asumido con carácter voluntario.
Peza esencial dun sistema de integridade pública, a elaboración destes códigos responde felmente ás liñas directrices do OCDE e ás recomendacións de o Consello de Europa, e atópase en liña coas experiencias desenvolvidas en outros países da nosa contorna.
Na súa elaboración participaron persoas de diferentes perfles profesionais dentro dos correspondentes grupos de traballo, o que permitiu refejar unha pluralidade enriquecedora de perspectivas.
Os códigos serán obxecto da máis ampla difusión e irán acompañados das accións de seguimento necesarias para asegurar a súa permanente actualización e seguro afanzamiento.
Tras a introdución correspondente delimítase o seu ámbito de aplicación e condicións, pasando deseguida a detallar os valores éticos que se recollen como orientación e guía no exercicio das súas actividades profesionais, e que se han ido extraendo do ordenamento xurídico de aplicación e referencias normativas relacionadas, que en último termo recondúcense a unha lista de valores éticos e ás normas de conduta asociadas a cada un deles.
Complétanse os códigos cun epígrafe sobre prevención e xestión de confictos de intereses, no que se inclúe un apartado específco relativo ao eventual ofrecemento de agasallos e atencións sociais, e péchase coa recompilación das referencias normativas relacionadas e conexas antes citadas como base dos valores sinalados.
Descargar o capítulo 3 completo.
Merece consideración específca a inclusión de dous códigos, un de boa administración, dirixido a empregadas e empregados públicos, e outro de bo goberno, dirixido a altos cargos.
Tras a entrada en vigor da Constitución Española, diversas normas conformaron progresivamente os principios éticos e de conduta que disciplinan o exercicio de as funcións dos membros do Goberno, altos cargos e empregadas e empregados públicos da AGE e do sector público institucional estatal. O obrigado cumprimento destas previsións normativas ha cimentado os alicerces da infraestrutura ética de o Goberno e da AGE, e contribuíu a promover comportamentos orientados a a satisfacción dos intereses xerais.
Pero o reforzo da confanza cidadá nas institucións non se sustenta unicamente no cumprimento das previsións do ordenamento xurídico, senón que require asegurar que o comportamento das persoas dedicadas ao servizo público responde aos máis altos estándares éticos.
Ao facer explícitos os modelos de comportamento aos que debe aspirar o conxunto dos servidores públicos e altos cargos propíciase a refexión individual e o diálogo colectivo ao redor dos valores que sustentan a misión de servizo público.
Os códigos non teñen por si mesmo carácter normativo, e distínguense netamente de o réxime disciplinario, que opera como un estímulo negativo articulado ao redor de a sanción.
Os códigos éticos que se inclúen no Sistema de Integridade da AGE aspiran por tanto a sintetizar os valores que emanan do ordenamento xurídico e a articular un conxunto de pautas de conduta que poidan servir de referente no desempeño de as funcións públicas.
Intégranse nel un conxunto de boas prácticas dirixidas ao conxunto de membros do Goberno, persoal alto cargo e empregadas e empregados públicos, de modo que conformen un marco ético coherente e esixente asumido con carácter voluntario.
Peza esencial dun sistema de integridade pública, a elaboración destes códigos responde felmente ás liñas directrices do OCDE e ás recomendacións de o Consello de Europa, e atópase en liña coas experiencias desenvolvidas en outros países da nosa contorna.
Na súa elaboración participaron persoas de diferentes perfles profesionais dentro dos correspondentes grupos de traballo, o que permitiu refejar unha pluralidade enriquecedora de perspectivas.
Os códigos serán obxecto da máis ampla difusión e irán acompañados das accións de seguimento necesarias para asegurar a súa permanente actualización e seguro afanzamiento.
Tras a introdución correspondente delimítase o seu ámbito de aplicación e condicións, pasando deseguida a detallar os valores éticos que se recollen como orientación e guía no exercicio das súas actividades profesionais, e que se han ido extraendo do ordenamento xurídico de aplicación e referencias normativas relacionadas, que en último termo recondúcense a unha lista de valores éticos e ás normas de conduta asociadas a cada un deles.
Complétanse os códigos cun epígrafe sobre prevención e xestión de confictos de intereses, no que se inclúe un apartado específco relativo ao eventual ofrecemento de agasallos e atencións sociais, e péchase coa recompilación das referencias normativas relacionadas e conexas antes citadas como base dos valores sinalados.
Descagar o capítulo 4 completo.
Iníciase cunha introdución sobre esta xestión tan específca, considerada como conxunto de accións destinadas a dirixir e controlar os riscos propios dunha organización, sendo a súa fnalidad a de defnir un marco de acción para saber que aspectos xestionar e como facelo, sobre todo tendo en conta que a xestión debe partir de a cuantifcación daqueles riscos.
Establécese despois un marco de referencia da xestión do risco, tanto normativo como organizativo, e un modelo para a dita xestión, desenvolvendo despois o proceso correspondente no que se inclúe o alcance, contexto e criterios, a avaliación do risco e o seu tratamento, seguimento e revisión e os correspondente rexistros e informes.
Complétase con apartados específcos sobre documentación dun sistema de xestión de riscos, incluíndo os catálogos dos identifcados, os mapas de riscos para a súa análise e xestión, elementos específcos para a súa xestión, como as bandeiras vermellas,alertas e puntos críticos de control, así como referencia aos correspondentes informes, rexistro de riscos, rexistro de sinistros e coordinación e intercomunicación de rexistros.
Finaliza o capítulo cunha sección relativa de boa gana prácticas sectoriais, situación ou «estado da arte» en materia de integridade e ética públicas e o marco de referencia e sectores de actividade.
Este capítulo compleméntase cun importante conxunto de anexos que amplían a información correspondente aos seus diferentes apartados.
Descargar o capítulo 5 completo.
Tras una introducción sobre la materia y una referencia a los antecedentes de la misma a la hora de confgurar este Sistema de Integridad, fundamentalmente la estructura organizativa derivada de la Orden HFP/1030/2021, de 29 de septiembre, por la que se confgura el sistema de gestión del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia, y algunos modelos de comisiones de ética institucional analizados y utilizados, se hace una propuesta de estructura organizativa para el Sistema de Integridad, en la que se incluye a la propia dirección de la organización, coordinadores de integridad institucional, nuevos o existentes comités de integridad institucional y una nueva Comisión de integridad institucional que se propone crear con carácter interdepartamental y que
virá recollida na oportuna disposición de carácter xeral.
En cada un destes elementos faise fincapé na súa posición relativa dentro de a estrutura e as súas correspondente funcións, e concretamente a comisión interdepartamental será a responsable de velar pola coherencia na aplicación do Sistema de Integridade da AGE, coa composición que se determine na correspondente norma de creación, e na que poderán incorporarse, xunto a representantes da AGE, asesores externos, seguindo o modelo da Comisión Consultiva de Ética da Axencia Estatal da Administración Tributaria e que está a funcionar con resultados satisfactorios. Adicionalmente sería recomendable a constitución dun Consello asesor como órgano colexiado de natureza participativa e carácter consultivo.
Descargar o capítulo 6 completo.
Faise mención inicial neste capítulo á situación actual da formación en integridade, defniendo despois un marco xeral de formación, cos seus ámbito obxectivo e subxectivo, así como un marco competencial para o Sistema de Integridade da AGE, pasando despois a describir diferentes modalidades de formación e tipos de cursos que se poderían utilizar.
A seguir, se refere o capítulo aos medios de difusión e comunicación, defniendo tamén os seus ámbitos obxectivo e subxectivo, consideracións adicionais específcas nesta materia, aspectos relacionados coa difusión, e os destinatarios e medios para iso.
Complétase todo o anterior cun apartado sobre bases para o deseño dun plan de formación en integridade e ética pública, referido a as diferentes ferramentas ou elementos do sistema.
Descargar o capítulo 7 completo.
Iníciase este capítulo indicando os antecedentes e obxecto do protocolo, establecendo despois o seu contexto normativo e estratéxico.
A seguir detállase o ámbito e fnalidad da canle interna de información sobre infraccións, así como as características do sistema interno para comunicación de informacións, e as directrices de procedemento.
O capítulo fnaliza con senllos apartados específcos sobre a prohibición de represalias e a protección de datos persoais.
Descargar o capítulo 8 completo
Como en anteriores capítulos, tamén se inclúe aquí unha introdución cos antecedentes na materia, a súa fnalidad, ámbitos subxectivo e obxectivo en relación con os elementos do sistema, engadindo a seguir apartados específcos sobre publicidade e acceso á información da caixa de correos e das consultas, terminando co réxime de protección de datos de carácter persoal.
Descargar o capítulo 9 completo.
Iníciase o capítulo coa relación dos elementos comúns da planifcación, seguimento, avaliación e revisión do Sistema en xeral, con apoio na súa estrutura organizativa, pasando despois a detallar cada unha desas fases específcas: a planifcación, que inclúe referencias ao diagnóstico, aos obxectivos estratéxicos, operativos e indicadores e á proposta de actuacións do plan, e despois ao seguimento, avaliación e revisión dos diferentes elementos do sistema, en particular os códigos de boa administración e de bo goberno, a xestión de regas, as actividades e medios de formación, as canles internas de información e a caixa de correos de ética institucional.