10.8. Galícia: Administració Digital i participació
10.8.2. Potenciació de la “Carpeta ciutadana” que inclourà tota la informació de caràcter personal i administratiu disponible en l'Administració Pública de manera ordenada i simple, la qual cosa permetrà oferir proactivament uns serveis públics personalitzats concordes a les necessitats particulars de totes les persones
01/01/2023
31/12/2023
Finalitzada
Estat d'execució
La Llei 4/2019, de 17 de juliol, d'administració digital de Galícia, regula la Carpeta ciutadana de la Xunta de Galícia, i la defineix com el conjunt estructurat d'informació i documents en format electrònic relatiu a les relacions administratives de cada persona interessada, generada en les seues relacions administratives comunes amb el sector públic autonòmic de Galícia. La norma incideix en el caràcter transversal de la Carpeta ciutadana, que és única per al conjunt d'òrgans i entitats del sector públic autonòmic de Galícia.
Durant l'any 2022 es va incorporar a la carpeta ciutadana informació procedent de 407 procediments.
Durant l'any 2023 es va incorporar a la carpeta ciutadana informació procedent de 474 procediments.
A més, el 13 de desembre del 2023 es va posar a la disposició de la ciutadania a aplicació XuntaEu, que és l'aplicació mòbil que dóna accés als principals serveis d'administració digital de la Xunta de Galícia. Esta aplicació possibilita, entre altres serveis, gestionar l'usuari de Chave365 (canviar la clau d'accés, renovar-la, modificar el telèfon mòbil o donar-se de baixa), consultar expedients i presentacions com en la seu electrònica de la Xunta, consultar les notificacions electròniques, tindre a disposició els apoderaments atorgats o rebuts a través del Registre Electrònic General d'Apoderaments de Galícia, comprovar la validesa dels documents signats electrònicament (CVEU), així com consultar els certificats i tindre accés a les targetes o carnets emesos per la Xunta de Galícia. Així mateix, permet consultar i modificar les dades personals que consten en la carpeta ciutadana, rebre avisos personalitzats, i conéixer les cites sol·licitades per a les oficines d'atenció a la ciutadania i de registre o amb les conselleries.