Acceder al contenido principal

Sección con el contenido principal

Potenciación de la "Carpeta Ciudadana"

Taula resumixen de l'activitat
 Compromís, iniciativa i activitat  Inici  Fi  Estat

 03. GALÍCIA

 10.8. Galícia: Administració Digital i participació

 10.8.2. Potenciació de la “Carpeta ciutadana” que inclourà tota la informació de caràcter personal i administratiu disponible en l'Administració Pública de manera ordenada i simple, la qual cosa permetrà oferir proactivamente uns servicis públics personalitzats concordes a les necessitats particulars de totes les persones

 01/01/2023

31/12/2023

 

Finalitzada bola grisa: activitat no iniciada

                            

Estat d'execució

La Llei 4/2019, de 17 de juliol, d'administració digital de Galícia, regula la Carpeta ciutadana de la Xunta de Galícia, i la definix com el conjunt estructurat d'informació i documents en format electrònic relatiu a les relacions administratives de cada persona interessada, generada en les seues relacions administratives comunes amb el sector públic autonòmic de Galícia. La norma incidix en el caràcter transversal de la Carpeta ciutadana, que és única per al conjunt d'òrgans i entitats del sector públic autonòmic de Galícia.

Durant l'any 2022 es va incorporar a la carpeta ciutadana informació procedent de 407  procediments.

Durant l'any 2023 es va incorporar a la carpeta ciutadana informació procedent de 474 procediments.

A més, el 13 de desembre del 2023 es va posar a la disposició de la ciutadania a aplicació XuntaEu, que és l'aplicació mòbil que dona accés als principals servicis d'administració digital de la Xunta de Galícia. Esta aplicació possibilita, entre altres servicis, gestionar l'usuari de Chave365 (canviar la clau d'accés, renovar-la, modificar el telèfon mòbil o donar-se de baixa), consultar expedients i presentacions com en la seu electrònica de la Xunta, consultar les notificacions electròniques, tindre a disposició els apoderaments atorgats o rebuts a través del Registre Electrònic General d'Apoderaments de Galícia, comprovar la validesa dels documents firmats electrònicament (CVE), així com consultar els certificats i tindre accés a les targetes o carnets emesos per la Xunta de Galícia. Així mateix, permet consultar i modificar les dades personals que consten en la carpeta ciutadana, rebre avisos personalitzats, i conéixer les cites sol·licitades per a les oficines d'atenció a la ciutadania i de registre o amb les conselleries.