Acceder al contenido principal

Sección con el contenido principal

Reutilización de la información en el sector público

Obligatorietat de les condicions generals

Qualsevol persona que reutilitze els documents, simplement per usar-los, està subjecta a les condicions generals disponibles en  “www.datos.gob.es/avisolegal”.

Autorització de reutilització i cessió no exclusiva de drets de propietat intel·lectual

Estes condicions generals permeten que els documents puguen ser reutilitzats per a finalitats comercials i no comercials.

Reutilitzar significa usar documents que estan en poder de l'Administració General de l'Estat i altres organismes públics esmentats en article 1.2 del Reial decret 1495/2011, de 24 d'octubre, que desenvolupa la Llei 37/2007, de 16 de novembre, sobre reutilització de la informació del sector públic estatal.

Tant persones com a empreses poden reutilitzar estos documents, sempre que no es tracte d'una activitat administrativa pública. La reutilització permesa inclou activitats com copiar, difondre, modificar, adaptar, extraure, reordenar i combinar la informació.

El concepte de document, segons la Llei 37/2007, inclou tota informació, ja siga en format físic o electrònic, i qualsevol forma d'expressió gràfica, sonora o en imatge. Açò també inclou dades en els seus nivells més desagregats o “en brut”.

Esta autorització, també, inclou la cessió gratuïta i no exclusiva dels drets de propietat intel·lectual d'estos documents. Açò permet realitzar activitats com reproduir, distribuir, comunicar públicament o transformar els documents.                                           

Estes activitats són necessàries per a la seua reutilització, en qualsevol format i en qualsevol part del món, durant el temps màxim permès per la llei.

Condicions generals per a la reutilització

S'apliquen les següents condicions generals per a reutilitzar els documents:

1. El significat de la informació no es pot ”desnaturalitzar”. Açò significa que, en reutilitzar documents, no es pot alterar, deformar o modificar el contingut de manera que es perda o es canvie el missatge original.

2. Ha de citar la font dels documents reutilitzats. Pot fer-ho així: “Origen de les dades: Portal de la Transparència de l'Administració General de l'Estat”.

3. Ha d'esmentar la data de l'última actualització dels documents reutilitzats, si està inclosa en el document original.

4. No es podrà indicar, insinuar o suggerir que el Portal de la Transparència  participa, patrocina o recolza la reutilització que es duga a terme amb esta informació.

5. Les metadades, inclosos en el document, que proporcionen la data d'actualització i les condicions de reutilització han de conservar-se sense cap alteració ni eliminació.

Exclusió de responsabilitat.

Els usuaris o agents que reutilitzen els conjunts de dades ho faran baix la seua pròpia responsabilitat i risc. Ells seran els únics responsables enfront de tercers davant qualsevol dany que puga sorgir per esta reutilització.

El Portal de la Transparència de l'Administració General de l'Estat no es fa responsable de l'ús que els “agents reutilisadors” (els usuaris que reutilitzen la informació) facen de la seua informació, ni dels danys o pèrdues econòmiques que puguen sorgir, directa o indirectament, per l'ús de la informació reutilitzada.

El Portal de la Transparència de l'Administració General de l'Estat no garantix que els documents reutilitzables estiguen sempre disponibles, ni assegura el seu contingut o format. Tampoc es fa responsable de qualsevol error o omissió en ells.

Responsabilitat de l'agent/l'agent reutilisador/a

L'agent que reutilitza la informació ha de complir amb la normativa sobre reutilització de la informació del sector públic, incloent les sancions previstes en l'article 11 de la Llei 37/2007, sobre reutilització de la informació del sector públic.