Acceder al contenido principal

Sección con el contenido principal

8.1.2. Planificación

Táboa resumen da actividade
 Compromiso, iniciativa e actividade  Inicio  Fin  Estado

 8. Comunicación inclusiva en Goberno Aberto

 8.1. Plan de comunicación inclusiva

 8.1.2. Planificación de accións de comunicación

 01/01/2021 

 30/06/2021 

Finalizada

bóla verde: actividade finalizada

 

Estado de execución

O Pleno do Foro de Goberno Aberto adoptou na súa reunión extraordinaria do 24 de marzo de 2021 un Acordo para a Comunicación Inclusiva do Goberno Aberto, no que todos os axentes públicos e sociais involucrados comprometéronse, mediante actuacións concretas a:  

  • Divulgar na cidadanía os principios do goberno aberto, así como os mecanismos a través dos cales poden facer efectivos os seus dereitos a acceder á información, a participar nos asuntos públicos e a esixir das autoridades e persoal ao servizo das Administracións Públicas un comportamento ético.
  • Contribuír a superar a fenda dixital e asegurar a accesibilidade universal no exercicio dos dereitos relacionados co goberno aberto en condicións de igualdade e non discriminación, mediante accións específicas de comunicación, dirixidas aos colectivos máis vulnerables ou con necesidades especiais, favorecendo a súa inclusión social.
  • Implicar ás empregadas e empregados públicos, na difusión da cultura do goberno aberto e no cumprimento dos compromisos e iniciativas asumidas no IV Plan de Goberno Aberto.
  • Desenvolver sinerxias para asegurar o impacto da comunicación, involucrando a outros actores sociais e empresariais nas accións de comunicación que se desenvolvan en materia de goberno aberto.

O Acordo pode ser consultado en:

https://transparencia.gob.es/transparencia/dam/jcr:d4e4c6ec-3fa8-4004-833a-e24755be53ab/AcuerdoComunicacionInclusiva_24-03-2021.pdf

Así mesmo, e coa finalidade de identificar as necesidades de comunicación sobre goberno aberto e servir de bases para o desenvolvemento dun Plan de Comunicación sobre Goberno Aberto, a DGGP, en colaboración co Instituto Nacional de Administración Pública (INAP), constituíu, en marzo de 2021, unha Comunidade de práctica sobre comunicación inclusiva do Goberno Aberto, formada por persoas expertas en comunicación e en Goberno Aberto. Esta comunidade compartiu, en reunións semanais de marzo e abril, experiencias, boas prácticas e coñecementos, co obxectivo de achegar o Goberno Aberto á cidadanía, para que esta coñeza os seus dereitos de acceso á información pública e de participación nos asuntos públicos, e poida exercelos. As conclusións presentáronse o 27 de abril de 2021, en forma de informe sobre a comunicación inclusiva do Goberno Aberto.

A nota informativa sobre esta Comunidade de práctica está accesible na seguinte ligazón:

https://transparencia.gob.es/transparencia/dam/jcr:bba67782-8557-49e0-a8de-7e50d683206b/NIN_CdPcomunicacionGA.pdf

Por outra banda, o Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia, no seu Compoñente 11, relativo á modernización das Administracións Públicas, incluíu como proxecto 6 “Goberno Aberto inclusivo en contorna dixital”, cuxa primeira liña de actuación, cunha dotación inicial de 2,07 millóns de euros, é o desenvolvemento dun Plan de Comunicación Inclusiva do Goberno Aberto, que inclúe tres actuacións:

  1. Desenvolvemento dunha Campaña de comunicación inclusiva do Goberno Aberto.
  2. Elaboración e edición de material divulgativo.
  3. Subscrición dun Convenio de colaboración entre a Administración Xeral do Estado e a Plataforma do Terceiro Sector para a comunicación inclusiva do Goberno Aberto.

 

1ª) Campaña de comunicación inclusiva do Goberno Aberto

Tendo en conta o Acordo aprobado polo Foro, preparáronse os documentos necesarios para a licitación pola Administración Xeral do Estado da contratación da creatividade para o desenvolvemento da Campaña de Comunicación Inclusiva do Goberno Aberto, que ten como obxectivos: 

  • Informar e contribuír a divulgar o que é o goberno aberto e os seus principios: a transparencia, a rendición de contas e a participación; dar a coñecer a existencia do portal de transparencia e os mecanismos de participación existentes na vida pública.
  • Cambiar actitudes, crenzas e estereotipos sobre a Administración (combater a politización do concepto de goberno aberto) e contribuír a difundir unha imaxe da administración transparente e próxima, facilitadora o exercicio de dereitos e que contribúe a reforzar a democracia.
  • Cambiar comportamentos da poboación: que accedan ao Portal de transparencia, que soliciten información á Administración, que participen en procesos de consulta da Administración, que envíen propostas para a mellora dos servizos Públicos.

En paralelo, licitouse así mesmo a contratación da compra de espazos publicitarios en medios de comunicación, a través dun Acordo Marco que permite a tramitación centralizada do mesmo (AM50/20).

A Campaña desenvolveuse en TV, radio, publicidade exterior e en redes, en 2022 e en 2023, dándose cumprimento con iso aos fitos previstos no PRTR.

2ª) Elaboración e edición de material divulgativo

En 2021 procedeuse á contratación de material divulgativo a través dos seguintes contratos menores:

  • Adaptación a lectura fácil das Guías de educación en Goberno Aberto de primaria, secundaria e bacharelato en eúscaro, catalán, galego e valenciano.
  • Edición e impresión dixital e en papel das Guías de educación en Goberno Aberto en versión lectura fácil en eúscaro, catalán, galego e valenciano.
  • Elaboración, edición e impresión dixital e en papel da Guía de Goberno Aberto destinada a empregadas e empregados públicos en castelán.
  • Elaboración e edición dunha versión en linguaxe clara e comprensible para a cidadanía do IV Plan de Goberno Aberto de España 2020-2024 en castelán, linguas cooficiais (eúscaro, catalán, galego e valenciano) e inglés.
  • Produción, edición e divulgación de vídeos e podcast en materia de Goberno Aberto

3ª) Convenio de colaboración entre a Administración Xeral do Estado e a Plataforma do Terceiro Sector para a comunicación inclusiva do goberno aberto.

O convenio subscribiuse o 30 de novembro de 2021.

A Plataforma é unha entidade sen ánimo de lucro que integra a 28.000 entidades de ámbito nacional cuxo obxectivo é defender os dereitos e intereses dos colectivos máis vulnerables por razón de discapacidade, renda ou calquera outras circunstancias. O convenio, ao que a Administración achegará 180.000 euros financiados con cargo ao Fondo de Recuperación, Transformación e Resiliencia, responde á vontade común de dar cumprimento ao Compromiso 8 do IV Plan, que consiste en “desenvolver unha comunicación inclusiva do goberno aberto”, ao contido do Acordo do Foro do 24 de marzo de 2021, xa mencionado e en particular á vontade expresada polos seus asinantes de aproveitar todos os recursos e medios ao seu alcance, públicos e privados, xerando sinerxias para o logro, entre outros obxectivos, de superar a fenda dixital e asegurar a accesibilidade universal no exercicio dos dereitos relacionados co goberno aberto en condicións de igualdade e non discriminación, mediante accións específicas de comunicación, dirixidas aos colectivos máis vulnerables ou con necesidades especiais, favorecendo a súa inclusión social.

O que se pretende, en suma, é que quen máis dificultades teñen poidan ser os primeiros no exercicio dos seus dereitos democráticos e que dispoñan das mesmas oportunidades que o resto da cidadanía para acceder á información pública e para participar nas decisións e nos asuntos públicos.